[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

juval

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:04

Bij kalveren lukt het meestal.met mijn nagels om het vlies te breken. Maar een schaar en mes heb ik sowieso wel bij de hand

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:10

Neonlight schreef:
Hier nooit een drinkgelag nodig gehad, tot we 2 jaar geleden een te vroeg geboren veulen hadden en een merrie zonder melk. Pavo set gehaald, daar zat er eentje bij. Daarna bleek Sarona haar veulen ook niet te laten drinken vlak na de geboorte dus weer moeten flessen. Vorig jaar hetzelfde, ook geflesd. Nu hebben we een 2de fles gekocht, verwachten dit jaar de eerste uren weer te moeten flessen.

Volstaat een babyfles ook? Ik heb nog avent en difrax flessen thuis :')

AstridJ schreef:
Voor een red bag zou ik gewoon een (niet te scherp mesje) pakken. Met een stomp voorwerp kom je niet zo makkelijk door de zak heen en de kans dat je iets van het veulen raakt is erg klein want er zit een liter of 2 aan vruchtwater voor. Je moet echt zo snel mogelijk die zak open maken en als je dan moet gaan zitten pielen met een bot voorwerp dan verspil je kostbare tijd. Elke seconde telt bij een red bag. Ik had een week geleden dus een red bag en had met een mesje binnen 1 seconde de zak open. Je moet er niet in gaan steken maar gewoon een oppervlakkig sneetje maken, dat is al genoeg en werkt het snelste en dan raak je echt het veulentje niet.

Wat lijkt me dit eng! Heb je verhaal gelezen. Respect !!

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:17

Fleuribelle wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte Y;(

Hier meer nieuws. Verzorgpony op het andere adres heeft de uiers inmiddels ook vol. Ondanks dat dit mijn eerste dracht is met haar vermoed ik dat het binnen nu en een week wel geboren word :) (vorig jaar pas daar begonnen en toen liep haar 2018 veulen er al naast) . Eigenaar houd haar goed in de gaten :j .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:22

Ondertussen heeft Sal geen bescheiden buikje meer _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:23

Ik had ook een multitool, zo een met nagelvijlen erin enzo :D Ze zeggen altijd een pollepel maar als je niet als een wilde gaat hakken met een mes zou zoiets ook wel lukken. Of hij knapt op het moment dat je hem stuk wil maken :Y) maar dat zal wel alleen in mijn geval zo geweest zijn

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:27

Kabayo schreef:
Dikkie miekies. Wat is ze voor ras?

Spannend eefbam!!

Juval stompe voorwerpen is voor een eventuele red bag :) Die van jou ziet er goed uit!

Ze is een Fries, maar geloof niet dat ze een volle Fries is meer een kruising.
Ze heeft ook geen stamboom oid en haar ouders zijn onbekend op het paspoort en de oude eigenaar zei dat hij niet wist wie de ouders waren. Maar hij was geloof ik gewoon een handelaartje.

Maar des al niet te min ben ik ontzettend blij met haar. En het is een schat van een merrie. Heb haar nu al bijna 9 jaar *\o/*

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:51

siko schreef:
Mooie lijst. Ik heb enkel nog handdoeken en een emmer :')

Kun je de overige 'medische' zaken bij een drogist kopen? En hoe komen jullie aan een drinkfles voor dieren?

Ik heb van die spenen bestelt bij de aliexpres, geschikt voor lammeren en veulens. Vond ze eerst heel klein toen ze binnen kwamen (in vergelijking met een kalveren speen), maar koeien hebben natuurlijk ook veel grotere spenen dan paarden whaha! :')

Er zit dan geen fles bij, maar je kan ze gewoon op een drinkfles voor mensen draaien (Spa blauw flesje ofzo, cola fles als je veel dorst heeft :p).

Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:03

Ik sta bij een schapenhouder die volop in de lammertijd zit. Flessen en spenen zijn dus voor handen. :)

Vandaag dag 340. Uier begint eindelijk echt te groeien.

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:05

Fleuribelle heel veel sterkte! Heel verdrietig nieuws :(

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:11

Imre schreef:
Ik sta bij een schapenhouder die volop in de lammertijd zit. Flessen en spenen zijn dus voor handen. :)

Vandaag dag 340. Uier begint eindelijk echt te groeien.

We lopen gelijk! Die van mij ook.. even check up.. stal ligt al klaar. Nu mama en veulen nog. Gisteravond is een merrie bij ons op stal bevallen. Hengstveulen.

[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:11

SparkYY_8 schreef:
siko schreef:
Mooie lijst. Ik heb enkel nog handdoeken en een emmer :')

Kun je de overige 'medische' zaken bij een drogist kopen? En hoe komen jullie aan een drinkfles voor dieren?

Ik heb van die spenen bestelt bij de aliexpres, geschikt voor lammeren en veulens. Vond ze eerst heel klein toen ze binnen kwamen (in vergelijking met een kalveren speen), maar koeien hebben natuurlijk ook veel grotere spenen dan paarden whaha! :')

Er zit dan geen fles bij, maar je kan ze gewoon op een drinkfles voor mensen draaien (Spa blauw flesje ofzo, cola fles als je veel dorst heeft :p).

[ [url=m/c5Mkxo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha zien eruit als van die waterballonnen. Handig die Alie :')

[KS-MK] Spot(s) or not

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:13

Brusi en Milan lover van harte gefeliciteerd met jullie merrieveulens!

Fleuribelle wat een triest nieuws. Zoveel voor gedaan en dan gebeurt er dit. Hoe gaat het met je merrie ondertussen?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:24

Wat goed dat jullie alles klaar hebben liggen! Ik had ook een tas klaarliggen met de belangrijkste spullen, gelukkig niet nodig gehad :j

Al heel wat merries safe. Er moet binnenkort wel een babyboom komen *\o/*

Vannacht heeft Formidable er weer een zoon bij gekregen. Uit een Connemara merrie van Song of Freedom <3 Afbeelding

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:29

Zoals eerder gezegd, wat liggen verdriet en vreugde toch dicht bij elkaar in dit topic!

Fleuribelle, wat vreselijk verdrietig! En zo snel ook, van 's avond een gezond veulen naar 's morgens een veulen dat niet meer op kan staan. Heel veel sterkte voor jou en de merrie.

En dan ook twee mooie veulens erbij. Milanlovers, gefeliciteerd met de prachtige palomino.
AMHorses, gefeliciteerd met het mooie bruine veulen, wordt vast een schimmel?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:51

Nynkster schreef:
Ik had ook een multitool, zo een met nagelvijlen erin enzo :D Ze zeggen altijd een pollepel maar als je niet als een wilde gaat hakken met een mes zou zoiets ook wel lukken. Of hij knapt op het moment dat je hem stuk wil maken :Y) maar dat zal wel alleen in mijn geval zo geweest zijn

Volgens mij is dat maar 1 iemand die dat gezegd heeft van de pollepel :D Als de placenta al op knappen stond voor de loslating dan zal ie idd zo knappen, maar dat is niet altijd het geval, bij mij niet tenminste. En ik heb niet gewacht tot er echt een rode bal uit de vulva stak, ik heb de zak in de vulva ingesneden. Dus met mijn ene hand de lippen uit elkaar gehouden en gewacht tot ze perste en de bal dichterbij kwam en toen een sneetje erin gemaakt. Daarna meteen in de vulva gevoeld naar de pootjes en gelukkig perste Vlinder goed mee zodat ik de pootjes naar buiten kon halen.

Ik zag alleen dit wat je ziet op de foto, geen rode bal dus. Ik kan op mijn telefoon terug zien hoeveel tijd er zat tussen de eerste perswee en dat het veulen eruit was en dat is nog geen 4 minuten. Hoe sneller hoe beter! Dus nog een tip: als je merrie gaat liggen persen en je ziet niet heel snel iets wits (pootjesblaas) kijk dan even met een lampje (zit altijd op je telefoon) in de vulva.
Afbeelding

Het is wel mede dankzij dit topic dat ik wist wat ik moest doen en hoe het te herkennen, ook in voorgaande jaren dat het hier verschillende keren gedeeld is. :j Dus het is heel goed dat er over gepraat wordt en er dingen gedeeld worden, anders had ik nu geen levend veulen gehad. _/-\o_

Oh nog een tip om klaar te leggen: een hoofdlamp. Die had ik ook bij de hand en dat was toch wel heel handig toen ik in de vulva het een en ander moest doen.

http://www.level-upmagazine.nl Het paardenmagazine waarin dieper ingegaan wordt op onderwerpen als paardengedrag, training en gezondheid. Leer meer over je paard en breng jullie samenwerking en connectie naar een hoger level! http://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
Paints & Quarters western riding magazine voor de liefhebbers van western rijden! www.facebook.com/Paintsandquarters/ www.paintsandquarters.nl

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:12

Gefeliciteerd amhorses met weer een knappe formidable baby!

Redbag hoop ik nooit mee te maken. Ik heb echter een schaartje klaar liggen. Is wel volledig gedesinfecteerd dus moesy ik wat raken er geen ziekten in zitten

Hier waarschijnlijk een baby vannacht *\o/* volle uier en ph van 5.5! Zo duidelijk is ze nog nooit geweest!
Afbeelding

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mini Kadootje verwacht

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:14

Spannend Luna! Succes vannacht !

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:22

Hier net een hele onrustige merrie net. Ph zakt wel maar uier is nog niet echt vol. Banden en vulva wel lang en slap

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:32

Luna heel veel succes!
Dat betekent dus dat Chacha morgen op nr 1 staat met een halfvolle uier! Ik zal zo bij de laatste ronde eens een hartig woordje met die dame gaan spreken!!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:32

Jeetje Fleuribelle wat heftig en ontzettend treurig van het verlies van je veulen. Ik snap dat je er helemaal kapot van bent. Hoop dat de merrie goed afscheid kan nemen

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:38

Afbeelding

Afbeelding

Mijn merrie vanavond -O- hahaha

[KS-MK] Spot(s) or not

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:39

Succes vannacht Luna!
Voor jou ook spannend Corina, wanneer denk je zelf dat ze gaat bevallen?

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:39

Iemand die hiermee ervaring heeft?
Ik weet het niet meer, heb al zitten denken dat haar veulen niet meer leeft.

Ik test de ph waarde altijd met de Tetra strips, tot nu toe mooi ieder veulen mee kunnen voorspellen.

Heb een merrie die nu op 346 dagen is. Geen overvolle uier maar dat had ze dacht ik de vorige keer ook niet echt.
Vorige keer begin de 350 dagen gegaan, test mooi geel en 8u later veulen.
Nu had ze vrijdag al geel met de test maar als ik hem liet liggen werd hij na een eindje toch nog licht oranje. Iets wat ik voordien nog nooit gehad heb. Het is geel en het bleef geel.

Dus ik dacht eind het weekend een veulen. Paasfeest met de familie laten verplaatsen van locatie naar ons zodat we niet weg moesten.
Maar nog steeds geen veulen.

Deze morgen zag ik het nut niet meer in van testen. Deze avond wel nog eens gedaan en nu snap ik het helemaal niet meer.
Eerst was het gewoonweg donker roze!!, het allerhoogste wat de test kan geven. Dan nog maar eens gedaan en dan was het hard oranje.

Overigens was de melk echt zoals lijm, zowel als aanvoelen als drogen.
Misschien is het wat dikker geworden door de warmte anders lijkt het ferme biest. Al dat ik hier eigenlijk nog nooit het verschil gemerkt heb.

Ze heeft een birth alarm aan en belt mij super graag uit bed om te tonen hoe hard ze kan snurken.
Wordt tijd dat we terug een camera kunnen hangen. Pff

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:41

Jaja Luna die is op komst dan.

Mijn merrie gaat ook de goeie kant op

Afbeelding

Afbeelding

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:42

Wat een verdrietig nieuws Fleuribelle, sterkte!!

Gefeliciteerd met de jonge veulens.

Spannend Luna!!

Hier gaat het goed met de kleine Salenthe
Afbeelding

Word al lekker brutaal

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3