Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:27

Sheran schreef:
Gefeliciteerd Lange, ziet eruit als een heel leuk paardje!En Robijn, dat ziet er ook fijn uit! Sorry als ik het niet weet, maar ben je aan het beleren op het moment?

Heeft iemand wat info over de Woeste Hoeve? Wat voor soort paarden hebben ze daar, welke leeftijd etc etc? Hebben ze alleen veulens/hele jonge paarden omdat het een fokkerij is?

Ja, er staan niet veel gereden paarden denk ik. Het is echt een fokkerij waar je goede jonge paarden kan kopen.

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:29

Leuke merries komen er weer voorbij!!
Vind het hoofdje van jou merrie Jenara echt fantastisch.
Ga je haar helemaal zelf beleren Robijntjah?

De mijne pikt het rijden super op, zo ontzettend braaf. Echt geen pas verkeerd.

Afbeelding

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:47

Ligt eraan hoe het zich blijft ontwikkelen. Ik heb geen zin meer om te verongelukken, dat heb ik met Modesta al zat gedaan _O-

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:01

Wat een gave merries komen er voorbij!

Robijntjah: Je merrie ziet er met zadel gelijk wel al heel echt (volwassen) uit. Mooie merrie heb je erbij.

Lante: Leuke merrie, ben benieuwd wat je met haar gaat bereiken. Veel plezier samen.

Gave galop foto aan het strand, succes met de verkoop.

Mijn merrie wil ik ook graag weer even laten zien. Ik kom persoonlijk uit een dipje. Veel pech gehad met de paarden afgelopen jaren. Met mijn ruin gaat het helaas nog niet de goede kant op.
Plezier was echt weg, twijfels of ik nog wel gelukkig kon zijn met de paarden. Vijf paarden, alleen maar (ver)zorgen.. Rijden deed ik zo min mogelijk, ik was bang en wist de stomste redenen bedenken om er niet op te kruipen.
Maar verkopen kan ik gewoon niet, ik weet dat ik altijd plezier heb gehad met paarden om mij heen, dus nu mijzelf weer een schop onder de kont gegeven en hele simpele doelen gegeven.
Deze week al weer een paar keer gereden en ik had voor de site foto's nodig van de nieuwe balansteugel. Stoute schoenen aan en teugels eraf :D En daar ben ik extra trots op, op mijn merrie die er fijn op reageerde en ook wel op mijzelf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoogwaardige producten die bijdragen aan bewuste en positieve communicatie tussen mens en dier
WWW.TOUWHALSTERS.NL voor de paarden- en hondenliefhebber
I N S T A G R A M - F A C E B O O K

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:07

Gave foto op het strand! Mooi dier ook. Helaas mag ik er even niks bij :+

Lovelance ook al zo'n mooie merrie. Wat goed dat je weer aan de gang bent!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:17

Wat een warm welkom hier, leuk! En mooie paarden komen er voorbij!

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:38

Strand <3
Dat is nog een droom voor mij.

Gedrag gaat 1 juni van stal veranderen, dan kunnen we weer naar de loonse en drunense duinen buitenrijden, heerlijk!

Wat een mooie merrie lovelance en die neckrope ziet er echt heel fijn uit!

Fedra WH ♥

Instagram: @fotografie.zd

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:12

Lovelance, wauw, wat ziet dat er relaxed uit. Daar word ik op mijn beurt dan weer jaloers van!

Strand ben ik met Modesta wel eens geweest, Modesta was zoooo braaf en paar leuke fotografen bij dus ook nog fijne foto´s aan over gehouden, beetje jammer dat daar ook wat mensen op staan die ik niet meer in mijn huis hoef te hebben hangen :+

Dus, er moet wel ooit een herkansing komen eigenlijk.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:32

lovelance: Dat ziet er heel relaxed uit, wat is de reden dat je niet graag meer wil rijden?
_Zsazsa_: Wat een beautyyyy!
_Dracary: Ik dacht de foto's al te herkennen van de advertentie, wat is de reden voor verkoop?
Robijntjah: Wat heb je toch een stel knapperts he! Wat gaat het goed, hij toont echt al heel volwassen onder het zadel.

Lante: Wat een leukerd! Heel vel suces met haar. Wat is precies haar achtergrond. Heeft ze ook daadwerkelijk problemen met bepaalde dingen?
Jenara: Goed te lezen dat er zoveel vooruitgang in zit :) dat is toch altijd heel fijn he! Lekker als ze weer met een groep de wei op kunnen.
Arthis: Gefeliciteerd met het prachtige veulen, en wat een beauty van een hengst. Met de kleur ga ik me niet bemoeien :P

Hier alles rustig :) zadelmaker is vorige week geweest, mijn zadel ligt weer perfect.
Rustig aan verder trainen en binnenkort maar weer eens een wedstrijd starten om te kijken waar we staan. Longeer nu heel veel met een bodybandage om zijn rug wat sterker te krijgen.

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:38

Ja, verschil is groot he, tussen zonder en met zadel. Nu is ze toch al aardig bespierder aan het worden en wat aangekomen sinds ze hier is.

Een bodybandage, hoe moet ik dat zien dan? Nog nooit van gehoord :=
Altijd fijn als je zadel er weer tegen kan. Hoe het nu lijkt hoef ik voorlopig geen 2 zadels te hebben, dat zou wel echt lekker zijn hoor.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:40

Wat een knappe foto's allemaal!

Diallo VW♥

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:48

Oh dat zou wel echt ideaal zijn Robijntjah.
Ik heb gewoon een longeersingel en daaraan een dekensingel. Deze doe ik achter zijn kont door zodat hij steeds wat druk krijgt. Hugo gaat daarmee echt lekker over zijn rug lopen.
Voor doe ik er soms wel soms geen touwtjes aan ;)

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:50

Ik werk nooit met bijzet, die druk van achteren vind ik dan nog wel interessant. Wie weet eens het proberen waard, thanks voor de uitleg!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:52

keeyzie schreef:
Oh dat zou wel echt ideaal zijn Robijntjah.
Ik heb gewoon een longeersingel en daaraan een dekensingel. Deze doe ik achter zijn kont door zodat hij steeds wat druk krijgt. Hugo gaat daarmee echt lekker over zijn rug lopen.
Voor doe ik er soms wel soms geen touwtjes aan ;)

Dat doe ik met een oude bandage :j

Dan nog een chambon eraan, zeker voor Kim was dat een echte uitkomst want die ging ermee van heuse giraffe naar ontspannen pony. Die had serieus niet door dat ze haar hoofd kon laten zakken ofzo, toen ze dat eenmaal leerde was ze onder het zadel ook meteen veel prettiger.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:00

Mag ik ook een kleine ego post doen :o ...
Wij mogen M2 starten!
Mijn grote vriend knalde zondag het M1 uit met 2x een eerste plaats en 209.5 en 204 punten :oo Afbeelding

instagram : @purarazadivino

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:01

Welkom voor alle nieuwe!

Mooie foto's komen er weer voorbij!

Hier gaat ook alles zijn gangetje, Villa en Astoria zijn van de week door de osteopaat/acupuncturist onder handen genomen. Ze hebben genoten!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker, Hidalgo, Deuber, Startrekk, Zaldi

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:05

TessJazz: wat een enorm gaaf setje! Gefeliciteerd met jullie overgang naar de M2!
Azmay: Chambon heb ik ook al een paar keer naar gekeken. Zelf heb ik touwtjes maar die zitten vrij los. Hugo snapt het zakken met de hals gelukkig heel goed.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:16

Gefeliciteerd Tess!

Interessant over het longeren. Het werkt dan een beetje als die band bij een pessoa?
Wij doen ons best met de dubbele longe, maar daar wordt ze zo heet en druk van, dat ik ook op zoek ben naar een alternatief. Ik eindig altijd met een paard dat met de kin op de borst loopt en haar achterbeen vergeet dus echt effectief is dat niet

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:58

keeyzie schreef:
lovelance: Dat ziet er heel relaxed uit, wat is de reden dat je niet graag meer wil rijden?

Angst voornamelijk, onzekerheid, de lat te hoog leggen en heel veel zorgen rondom de paarden thuis. Angst is nu zo goed als weg, motivatie, plezier en zelfvertrouwen zijn nu nog werkpuntjes.

De band met het longeren ben ik ook bekend mee. Eigenlijk doet het niks meer dan het paard bewuster maken van zijn lijf. Het is geen hulpmiddel wat de beweging echt beïnvloed. Het is meer dat je het paard meer gevoel en bewustzijn geeft waardoor het de achterhand beter kan activeren.
Ik gebruik hem voor Jabato wel eens in de vorm van een bandage. Tegenwoordig heb ik er 1 speciaal hiervoor van USG, heel handig.

Jabato is “gestolen” door mijn nichtje van 8, ze gaat aan haar vader vragen of ze hem mag hebben :')

Afbeelding

Hoogwaardige producten die bijdragen aan bewuste en positieve communicatie tussen mens en dier

VisibreTeam
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:24

Een band kan inderdaad uitkomst bieden. Is de bodywrap techniek vanuit de TTeam :) stukje bewust zijn en het paard zijn lichaam leren kennen. Gebruik ik nog wel eens voor paarden die geen idee hebben waar ze hun lijf laten in combinatie met Ttouch :j

Hier word op enkele lijn aan de kaptoom gelongeerd of aan de dubbele longe met bitje. Absoluut geen hulpteugels :)

Django begint zijn lijf nu écht te snappen... en dat geeft mooie resultaten :+:

Afbeelding

Info over vrijheidsdressuur, klassieke dressuur en positief trainen?

http://www.visibreteam.nl

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:20

Indrukwekkend mooie foto van Django!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:52

keeyzie schreef:
Lante: Wat een leukerd! Heel vel suces met haar. Wat is precies haar achtergrond. Heeft ze ook daadwerkelijk problemen met bepaalde dingen?

Ze is geboren aan de grens met Portugal en heeft papier en Carta. Ze heeft een hengstveulen gehad. Ze is nu 10 jaar en sinds 2 weken in Nederland. Ze wordt morgen gebracht en dan zullen we gaande weg wel zien. Ik heb haar van een handelaar als ‘project’ aangekocht. Doe ik wel eens vaker, maar niet eerder een Spaanse dame. Ze is wel heel helder en energiek qua energie en dat ligt me meestal erg goed. Ben benieuwd wat we tegen gaan komen.

Kierkegaard

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 23:19

Even een superschattige spam:
Afbeelding

Edit: ik zie nu pas dat er nog een Andalusiër bij staat op de foto :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:28

Leuk stel!

Kierkegaard

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:53

Django, gave foto!
Lovelance, oh jee.. maar hij is ook zo knap!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker, Hidalgo, Deuber, Startrekk, Zaldi