[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

BusyMissy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:05

Heerlijk dat filmpje!

Pluk de dag!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:06

Aaaah super cuteeee bloem! <3 <3

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:11

Gefeliciteerd Iersas!
Haha dat filmpje, ook als Bloem even verdwijnt meteen mama erachteraan <3

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:17

Aaaghhh dat filmpje van Bloem <3

Afbeelding
Bolle 322 dagen, pH is vandaag weer gezakt naar 6,5. Schiet lekker op zo

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:22

Whahaha dat filmpje, geweldig!

Iersas gefeliciteerd.

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:25

Hoi allemaal,

Lange tijd heb ik niet meer gereageerd door alles wat er gebeurde en ik het gewoon weg niet bij kan houden. Wil wel iedereen feliciteren met de veulentjes en degene die pech hebben een dikke knuffel!

Wat een mooi gebaar van jullie van de foto kaart,mok en de kadobon! Echt super lief!! Kaart staat dan ook mooi in huis en zal hem ook gaan inlijsten.

Ik ga proberen weer wat mee te lezen, maar kan niet beloven dat ik overal op kan reageren. Naar omstandigheden gaat het hier redelijk maar het is een flinke knauw voor de hele familie met alles wat er nu gebeurt. Je probeert toch door te gaan en dat lukt mij gelukkig redelijk als ik bij de paardjes ben.

Nogmaals super bedankt voor alles!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:45

Afbeelding
Vandaag halstertraining. Tuurlijk loopt t veulen los ook wel mee maar t zal toch moeten wennen aan een halstertje. Vanochtend met 3 man (!) bezig geweest om ze naar buiten te doen. 1 die de merrie vasthoud, 1 die t veuldn vasthoud en 1 die t veulen van achter aanduwt. Hoe doen jullie dat in (in je uppie?).

@voyou: prachtige foto's!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:24

Geen enkel probleem DL!

Haha ik kn dat halstertraining! Hier in het begin 1 iemand die zich ontfermt over de merrie en 1 over het veulen. Ik kan dan in mn eentje vaak het veulen aanduwen en tegen houden. Kont en borst begeleid ik. Paar keer en dan lukt het alleen. Merrie touw in 1 hand, veulen touw in 1 hand en dan gaan. Halster laat ik eerst een keer om in stal als ik erbij sta, dan in het land als ik er bij sta. En dan gaat ie ook gelijk af, zonder toezicht. Dus hij kent redelijk goed het op en af doen van het halster, maar soms gaat dat ook met een kleine stribbeling, wil die het halster happen etc.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:36

Graag gedaan dl. Hopelijk mag het tij nu keren voor jou en je familie.

Oh diertjec spannend dan aan het worden

Bloem is echt geweldig ja

Astrid ik denk dunalino maar testen zal de enige zekerheid geven. De hengst is getest en heeft alleen dungen geen nd1of nd2, dacht ik. Men nieuwe merrie is wel en crème en dun en nd1.
Hij lijkt echt dubbel verdund, meeste palos zijn vos van kleur maar hij lijkt met momenten echt anders van kleur en ik zie eigenlijk ook een masker op zen hoofd verschijnen. Tijd zal wel duidelijkheid geven.

Afbeelding
Mister handsome
Afbeelding

Afbeelding

Had ik zen naam eigenlijk al gezegd :') . Hij heeft dus Twist en zijn volledige naam is Gonna Dance N Twist
Is het normaal dat hij zijn klokkenspel al vaak toont :') jeetje en hij is al goed voorzien zelle.
Natuurlijk met vijf merries rondom hem. _O-

Halstertraining zal ook eens mee moeten oefenen.
Hier loopt de kleine voorlopig nog goed mee met mams. Hij mag ook eindelijk komen knuffelen want Jessie ging er eerst altijd tussen staan.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:49

Wat is nd1 en nd2?
Hij is leuk Fotsy! En ja, hengstenveulens hun spel hangt er vaak uit, haha!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:54

Knolselder schreef:
Wat is nd1 en nd2?
Hij is leuk Fotsy! En ja, hengstenveulens hun spel hangt er vaak uit, haha!

Primitieve markeringen zoals aalstreep en zebrastrepen zonder eigenlijke verdunning van de vacht. En ook dat is weer niet altijd duidelijk. Men nieuwe merrie heeft momenteel geen zebrastrepen te zien, wel aalstreep en is toch dun en nd1 getest.

Hahaha knolselder je ziet na zoveel merries, eindelijk eens een hengst, ik lijk wel weer helemaal leek. :')

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:59

Dustinlover schreef:
Hoi allemaal,

Lange tijd heb ik niet meer gereageerd door alles wat er gebeurde en ik het gewoon weg niet bij kan houden. Wil wel iedereen feliciteren met de veulentjes en degene die pech hebben een dikke knuffel!

Wat een mooi gebaar van jullie van de foto kaart,mok en de kadobon! Echt super lief!! Kaart staat dan ook mooi in huis en zal hem ook gaan inlijsten.

Ik ga proberen weer wat mee te lezen, maar kan niet beloven dat ik overal op kan reageren. Naar omstandigheden gaat het hier redelijk maar het is een flinke knauw voor de hele familie met alles wat er nu gebeurt. Je probeert toch door te gaan en dat lukt mij gelukkig redelijk als ik bij de paardjes ben.

Nogmaals super bedankt voor alles!

Fijn dat we op deze manier toch iets kunnen steunen. Sterkte met alles wat nog op jullie pad komt en fijn dat de paardjes je wat afleiding geven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:12

Voyou met prachtige foto's, elke klik is raak. Nou ik moet er moeite voor doen hoor.. Ik heb ook erg veel van dit:
Afbeelding

_O- _O- _O-

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:13

Paarden zijn de beste afleiding ooit.
Heel veel sterkte de komende tijd Dustinlover :(:)

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie :D hihi.

[KS-MK] Eerste veulentje op komst! Van for gribaldi
Baby verwacht terug een baby 27/02/2019
Babytje verwacht een 2017 babytje <3
R.i.p mooie jongen! Impéro 03/04/06-29/01/17

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:14

Leuk filmpje van Bloem, wat kan ze hard! :wow:

Haha Cio, toch zo moeder zo zoon.

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:16

Met mij gaat het trouwens ook best goed. Alleen met eten kan ik weinig verdragen, dus val best hard af. Vandaag voor het eerst echt best redelijk gegeten. Dus hopelijk nu de stijgende lijn, zodat ik snel weer bij mijn eigen paardjes kan en mijn werk en leven op kan pakken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:22

Fijn Alicelover, dat het de goede kant opgaat. Herstel kost nu eenmaal tijd en die neem je gelukkig. Girlpower +:)+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:26

Siptje kan niet lang meer duren zou je denken!
Fotsy heel mooi kleurtje!

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:30

Fijn dat het de goede kant op gaat Alicelover!

Sterkte nog DL.

Cio net zo fotogeniek als zijn moeder :')

Stipje heb je ook de PH gemeten?

Fotsy dan waarschijnlijk toch dunalino inderdaad. Ben nog niet zo thuis in de palomino's :D Bloem is ook best licht dan voor een palomino. Maar heb ik iets gemist? Heb je een nieuwe merrie?

http://www.level-upmagazine.nl Het paardenmagazine waarin dieper ingegaan wordt op onderwerpen als paardengedrag, training en gezondheid. Leer meer over je paard en breng jullie samenwerking en connectie naar een hoger level! http://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
Paints & Quarters western riding magazine voor de liefhebbers van western rijden! www.facebook.com/Paintsandquarters/ www.paintsandquarters.nl

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:35

Fijn dat het beter gaat AL!

Nogmaals veel sterkte dl, fijn dat het cadeautje geslaagd is en je toch een kan genieten van de paarden.

Siptje, dat kan niet lang meer duren. De laatste foto krijg ik zelf wel een beetje pijn van, ziet er niet fijn uit zo die staart op dr rug :wow:

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:35

Siptje spannend!

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:44

Spannend zeg allemaal, wij zitten vandaag op 340 dagen... Pff wat spannend allemaal. Het staat er tot nu toe zo voor, de uier lijkt niet te vullen maar loopt ook niet meer terug.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:58

DL heel veel sterkte de komende tijd. Fijn dat ons cadeautje geslaagd was en dat het een steuntje in rug kan geven.

Sommige dames maken het spannend. Succes met waken.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:09

max66 schreef:
[ [url=m/xTC1ko.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag halstertraining. Tuurlijk loopt t veulen los ook wel mee maar t zal toch moeten wennen aan een halstertje. Vanochtend met 3 man (!) bezig geweest om ze naar buiten te doen. 1 die de merrie vasthoud, 1 die t veuldn vasthoud en 1 die t veulen van achter aanduwt. Hoe doen jullie dat in (in je uppie?).

@voyou: prachtige foto's!

Max, het voordeel is hier dat de veulens 24/7 buiten staan en dus niet verplaatst worden (op beide adressen. Jennie staat op een ander adres dan Isaac. Heb 8 verzorgpony's. Inc. de veulens en dan 1 eigen pony. 9 pony's verdeeld over drie adressen). Om je in ieder geval een klein beetje inkijk te geven hoe ik het in mijn eentje doe :) .
In de eerste maand bouw ik vooral het vertrouwen met ze op.
En merk dat ze dan met een maand/anderhalve maand oud als het vertrouwen goed zit al heel veel makkelijker zijn met halster om doen. Hoef het eigenlijk bijna niet meer te oefenen dan en kan het vaak zo om doen omdat het vertrouwen er al goed is. Hooguit dat ze de eerste 2-3 keer even moeten wennen waar ik mee bezig ben, maar daar krijgen ze alle tijd voor. Halster neem ik vanaf een week of twee oud wel mee, maar doe het nog niet om. Dit is dan puur om ze er al een beetje kennis mee te laten maken. Er in laat bijten. Het laat onderzoeken. Er mee laten spelen. Al spelenderwijs er mee aan de slag ga :) .
In het begin even wennen, maar er is geen hulp voor nodig :) . Meelopen pak ik op als ze echt twee maanden zijn en eigenlijk gaat het dan al bijna vanzelf. Klein beetje begeleiden met mams als het nodig is en daarna is het eigenlijk in alle rust op hun tempo vooral oefenen om steeds weer een stukje verder van mams af te lopen :) .
Vorig jaar had Brenda ook een prachtige dochter en hoefde opgegeven moment maar het halster voor mij te houden, terwijl ze op een afstandje stond en hup, parmantig liep mevrouw er op af en stak zo haar neusje er in :D . Moet dat filmpje nog ergens hebben :j .

Astrid, wat een lieverd! En zo leuk om te zien hoe ze zo heerlijk rond raced! Dat doen ze hier nog niet haha! Al heb ik stille hoop dat Isaac daar volgende week mee begint. Hij was het vandaag al een beetje rondom zijn moeder aan het uittesten hihi!
Jennie doet het ook goed! Vandaag eerste stappen naar vertrouwen gemaakt en heerlijk kunnen knuffelen! Na een tijdje ging ze op een mini eindje van mij vandaan liggen en kon ik er toch al heel dichtbij komen en haar knuffelen terwijl ze lag.

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥