Afvallen 2019

Moderators: Shanna, Dani, EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:20

xelodi schreef:
Hier gaat het nog steeds niet bijzonder snel, ik slaap veel bij mijn vriend en daar is geen weegschaal dus ik weet vaak ook niet of ik goed op weg ben of niet en dan gaat de motivatie toch wel iets minder. Wel heb ik skeelers gekocht en ben bezig met het verbeteren van mijn conditie!
Ik heb al wel de 91 kg aangetikt maar daarna kwamen veel verjaardagen en pasen..
Aankomende vrijdag zie ik weer hoe het met me gesteld is :D

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet weer heel erg aan ben gekomen en het afvallen dus gewoon een beetje op pauze heeft gestaan.

xApple |70|76,5|74,4
marschwood |78|91,6|85.3|
Denise_Storm|65|75,1|73,5
Kiddokids |70|91,5|86,2
Dieuwke_ |75|95|93,9
Zilfstar doel |80|84,7|83,3
DideH |61|70,5|62,1
ScarOfWars |65|85|73.6
xJennifx. |65|87|83.7
Sall | 53|63.8|63.8|62.1|62.7|62.3|64.3|61.2
Ocean_Child |65|78,5|74,8
Renee16 |56|65|63
its_daantjee |78|92|89
_evelien_ |72|79|76,1
xelodi |75|98|92,5
Adamootje |68|72.4|68.4
MarlindeRooz |73|90,4|88|85,6
Puppetje|75|88,5|86,5|84,9
Eefsel2109|68|75,2|74,6|73,9|73,0
Ladymadonna 70|79,6|80,5
Neverland 60|69.8|67,5
Simoonzel 62|71,4|66,4
Mer1980 97,8|91,2|85,7

Ook weer even mijn huidige gewicht ingevoerd.. niet best.. ;(
Maar ga er nu weer tegenaan.

Véline dressuur B+2

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:58

Hoi, ik meld me ook (weer?) :) (Heb volgens mij wel eens eerder wat gepost, maar heb het toen niet doorgezet)

Ben nu 67 kg bij 1.64 m, dat zit qua bmi net op het randje van een gezond gewicht, dus ik wil wat afvallen.

De laatste tijd was ik vrij goed bezig maar op sommige dagen kreeg ik zo'n honger dat ik bijna flauwviel/duizelig werd en trillende handen. Ik durf daarom niet zo goed te minderen in calorieën.. hebben jullie daar ook last van?

Misschien kan ik ook iets veranderen in mijn voeding hoor, nu is het gemiddeld op een dag:

- 3 plakken volkorenbrood met pindakaas
- 500g magere yoghurt met havermout
- 1 banaan
- pasta/rijst/soep/pizza/salade etc..

Verder weet ik nog wat mijn valkuilen zijn:
- sporten te vaak uitstellen/overslaan (ik wil eigenlijk 2x per week gaan sporten, maar vaak heb ik excuses dat ik te moe/druk ben)
- drankjes + hapjes met vrienden
- vaak te veel eten in de avond (bij het diner of erna, omdat ik dan erg honger heb)

Mijn doel is om eerst naar ongeveer 64 kg te gaan en uiteindelijk 60 :)

Simoonzel

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:26

Hoooi Bel ik herken wel wat je bedoelt hoor. Ik eet in de ochtend havermout met banaan en pindakaas om zo lang mogelijk vol te zitten maar langer dan 3 uur duurt dat nooit. :')
Ik eet als tussendoortjes dingen met veel volume en bijna geen kcal zoals snoepgroente. Bij het avondeten vaak 500g groente en niet zo veel aardappel/pasta/rijst. Ik moet wel mijn lichaam een beetje conditioneren om niet te overeten want ik kan echt eten totdat ik erbij neerval normaal gesproken :+

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:33

Geen last van trillende handen/duizeligheid/ erge hongergevoel maar ik let dan ook goed op mijn eiwitten en die stillen het hongergevoel (krijg per kg lichaamsgewicht 1.8 gr eiwitten binnen dagelijks, maar ik sport ook wel redelijk veel). Ik zie dat je nu veel koolhydraten eet. Probeer hierin te minderen en verhoog je eiwitten. Kies daarnaast voor gezonde tussendoortjes (fruit met mate, groenten, handje nootjes, etc..) Mocht je na het avondeten toch nog veel trek hebben, neem dan een bakje magere kwark (met eventueel fruit) bijvoorbeeld. Het sporten moet echt in je systeem gaan zitten. Kies dus twee vaste dagen waarop je gaat sporten. Wat betreft het eten en drinken met vrienden: dat moet wat mij betreft zo af en toe wel kunnen.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:39

Hoe gaat het hier? :)

Hier een beetje verwarring. Gister weer 63,5kg (week ervoor 61,9kg). Dacht wel dat ik wat zou zijn aangekomen doordat ik uit eten ben geweest donderdag (bij 'T Zusje, voor de mensen die het kennen :') ) en bbqen met Pasen enzo.
Nu tot mijn blijdschap deze ochtend toch weer 61,8kg! Toch weer een - ondanks slechte eten van afgelopen week! *\o/*
Wel fijn om te merken dat ik dat soort dingen wel gewoon kan blijven doen als ik de rest van de week gewoon een beetje oplet :j

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..
[BB-ITP] Asielkat Milo; Living the life

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:07

Ik wil mij hier ook graag melden,lees al van het begin mee, maar heb door verschillende omstandigheden de knop nog niet kunnen omdraaien tot vorige week.
Het paasweekend nog genoten van alle 'slechte' dingen en dinsdag begonnen met KHA eten... het is nog een beetje zoeken, maar het gaat me best goed af.

Ik wil iedereen dus graag een hart onder de riem steken en samen kunnen we dit!

Yes we can! +:)+

I-Jana (Dayano x Rajco)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:17

Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan.
Ik loop tegen een probleem op en vroeg mij af hoe jullie hier mee omgaan. Ik heb de laatste tijd erg veel etentjes (lees 2 keer per week). Hoe gaan jullie hier mee om?
Afgelopen vrijdag uit eten geweest en dan wordt er een ‘vast’ menu (voor-, hoofd- en nagerecht voorgeschoteld). Ik ben niet een persoon die dan maar de helft opeet zodat de andere helft moet worden weggegooid. Ik vind dit erg asociaal. Keerzijde is, is dat er in zo’n complete maaltijd al snel 2000 kcal zitten. Bizar veel. (Toetje laten staan is een optie, maar dan houdt je 1500+ kcal)
Ik heb lang niet altijd de mogelijkheid om het etentje over te slaan, ze komen hoe dan ook. Maar extreem compensatiegedrag voelt bij mij ook niet goed. Bij niks doen maken die etentjes alle inspanningen van de rest van de week ‘kapot’. Hebben jullie hier tips voor? (De etentjes zijn tijdelijk tot circa juli, dus nog een lange tijd. Te lang om er niks mee te doen)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:54

tsja ik laat dus wel de toetjes staan regelmatig := en als ik uit eten ga bestel ik de gezonde alternatieven. Natuurlijk zondig ik wel eens was, dat doet iedereen wel eens, maar niet 2 x per week ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:57

Optie om extra te sporten tussendoor?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 00:37

Zo af en toe klik ik toch dit topic weer aan, wat zijn er een aantal goed bezig zeg, super knap! Dat motiveert toch weer om ook de schouders er weer onder te zetten.

Ik krijg nog steeds de knop niet echt om, paar dagen gaat het goed, dan val ik weer terug. Het zit hem bij mij echt vooral in het ‘s avonds snaaien en de niet altijd even gezonde keuzes qua eten.
Vanavond mijn weight watchers abonnement opgezegd, doe er echt vrijwel niks mee en dat vind ik zonde van het geld. Ik denk dat ik me maar weer eens goed ga inlezen in het beperken van koolhydraten, daar ben ik voor ik zwanger werd 20 kg mee afgevallen en vond het heel goed vol te houden toen.
Morgen maar eens goed kijken, een soort weekplan maken en boodschappen doen en dan hopelijk er dinsdag weer vol frisse moed tegenaan.
Zal proberen hier weer wat actiever mee te lezen en te posten.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 00:42

WillBokkers schreef:
Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan.
Ik loop tegen een probleem op en vroeg mij af hoe jullie hier mee omgaan. Ik heb de laatste tijd erg veel etentjes (lees 2 keer per week). Hoe gaan jullie hier mee om?
Afgelopen vrijdag uit eten geweest en dan wordt er een ‘vast’ menu (voor-, hoofd- en nagerecht voorgeschoteld). Ik ben niet een persoon die dan maar de helft opeet zodat de andere helft moet worden weggegooid. Ik vind dit erg asociaal. Keerzijde is, is dat er in zo’n complete maaltijd al snel 2000 kcal zitten. Bizar veel. (Toetje laten staan is een optie, maar dan houdt je 1500+ kcal)
Ik heb lang niet altijd de mogelijkheid om het etentje over te slaan, ze komen hoe dan ook. Maar extreem compensatiegedrag voelt bij mij ook niet goed. Bij niks doen maken die etentjes alle inspanningen van de rest van de week ‘kapot’. Hebben jullie hier tips voor? (De etentjes zijn tijdelijk tot circa juli, dus nog een lange tijd. Te lang om er niks mee te doen)

Wat ik dan probeer is om wat bewustere keuzes te maken. Gewoon lekker uit eten gaan, maar geen stokbroodje kruidenboter vooraf en maar een paar of geen frietjes. Verder de saus apart vragen als die er bij zit zodat je die kunt beperken en wat extra groenten/salade zonder dressing of apart bestellen. Dan nog een beetje letten op je vlees/viskeuze en hoe deze bereidt wordt, zo kom je dan al een heel eind.
Mocht je nou weten dat de porties heel ruim zijn, soms kun je al bij bestellen aangeven dat je geen grote eter bent en bijvoorbeeld een halve portie vragen, of 2 voorgerechten.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 06:51

Bedankt voor alle extra tips, daar heb ik wat aan!
Extra sporten had ik zelf niet eens aan gedacht, dat zou af en toe ook nog best kunnen :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:54

Stipje! In eerder topic ook wel tijdje meegepost, maar dan blijft het er ook maar weer bij.
Nu een gericht doel om af te vallen en tot nu toe lukt het langzaam maar zeker ook. 5 kg eraf nu, nog 10 te gaan haha! Maar eerst nog 5 ben ik al heel tevreden.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:35

Nog niet helemaal goed voorbereid begonnen, maar toch een redelijk dagje gehad. Bij de lunch wel een broodje gegeten, dat krijg je als je onverwacht met de kleine bij opa en oma gaat lunchen. Verder wel bewust kunnen kiezen, als avondeten een salade met een speklapje en net als laatste voor vandaag koffie met een (1!) blokje pure 85% chocola op. Zit ook wel echt vol dus dat is fijn.

Voor de rest van de week maar een wat duidelijker plan maken. Voor morgen als lunch in ieder geval een soort home made vitello tonnato op de planning met wat tonijn uit blik en fricandeau op een berg sla :9

Misschien ook nog maar eens wegen en meten om een nieuw startpunt te hebben.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:45

Hoe gaat het bij iedereen hier? :wave:

Volgens mij is de klad er een beetje ingekomen bij de meeste of niet? :=
Zoja; we kunnen dit! Volhouden! :D

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:56

Nou ik ben juist sinds deze week weer serieus aan de bak :D daarvoor ging het niet zo goed. Nu hopen dat ik de goede mindset echt weer gevonden heb en het weer goed ga volhouden *\o/*
Gisteren wel lekker uit eten geweest, maar ook hardgelopen en vandaag gebootcampt. Ook gelijk weer gezond aan het eten vandaag dus hoop dat de schade beperkt blijft en er maandag toch echt wat af is na deze week.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:00

Hier gaat het langzaam. Nu wel 72.9 kilo, dus Nog 7.9kg te gaan! Maar merk nu wel echt dat kleren te wijd zijn geworden.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:12

DideH schreef:

Nou ja, eigenlijk wel ja :o
Maar hier nu wel weer sinds een tijdje weer actief bezig. En weer meer wandelen en actief paardrijden. Nu om het echt goed te kunnen doen maar weer eens calorieën gaan bijhouden..

Véline dressuur B+2

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:45

DideH schreef:

Hier gaat het goed, maar ben dan ook nog maar net bezig.
Men moeder doet soms wel wat moeilijk, maar ach dat nemen we er bij.
Men maandstonden komen er wel aan, dus direct doorbijten wat betreft chocolade |o |o |o

I-Jana (Dayano x Rajco)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:56

Lekker bezig bjarni & leenbeesje!

@scar Is een lekker gevoel he? :D Moeten shoppen met een leuke reden! Wat zijn je plannen voor die laatste paar kilo? :)

@Evelien Ik had ook een paar van de weken, uiteten enzo. Moest nog 1 kg tot streefgewicht, maar die kwam er toch niet :+ Ga nu ook weer netjes kcal tellen, want dat werkt inderdaad toch het beste :j
Wil die laatste 1-2 kilos er ook af hebben! Hoeveel mag jij nog?

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:58

DideH schreef:
Lekker bezig bjarni & leenbeesje!

@scar Is een lekker gevoel he? :D Moeten shoppen met een leuke reden! Wat zijn je plannen voor die laatste paar kilo? :)

@Evelien Ik had ook een paar van de weken, uiteten enzo. Moest nog 1 kg tot streefgewicht, maar die kwam er toch niet :+ Ga nu ook weer netjes kcal tellen, want dat werkt inderdaad toch het beste :j
Wil die laatste 1-2 kilos er ook af hebben! Hoeveel mag jij nog?

Is zeker een lekker gevoel! Maar ik wacht met shoppen tot ik mijn doel behaald heb, als cadeautje zeg maar haha.
Hmm gewoon zo door gaan denk ik, blijven sporten, gezond blijven eten en zeker minder zitten.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:23

DideH ik heb van winter op mijn streefgewicht gezeten.
72 kg is mijn streefgewicht. Ik zit nu op 75,5.. nog 3,5 kg te gaan dus. :o
Mijn wedstrijdjas heeft zo'n 5 jaar in de kast gehangen. Laatst gepast en past nog maar zit wel strakker dan hij toen deed.
Morgen nog maar eens passen, volgende week zaterdag namelijk weer op concours. :):)

Véline dressuur B+2

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:07

_evelien_ schreef:
DideH ik heb van winter op mijn streefgewicht gezeten.
72 kg is mijn streefgewicht. Ik zit nu op 75,5.. nog 3,5 kg te gaan dus. :o
Mijn wedstrijdjas heeft zo'n 5 jaar in de kast gehangen. Laatst gepast en past nog maar zit wel strakker dan hij toen deed.
Morgen nog maar eens passen, volgende week zaterdag namelijk weer op concours. :):)

Ohh dat zijn mooie doelen, dat bepaalde kleding weer mooi zit :j Dan heb je ook echt beloning voor je zwoegen :D
Als je al op je streefgewicht bent geweest dan kun je daar nu ook weer komen! Nog even doorzetten! :)

@Scars Ah ja dat is wel een mooi eindcadeau! Misschien ook eigenlijk wel zonde om tussentijds te gaan shoppen, want dan zit die kleding ook niet meer mooi als je dan op je streefgewicht zit.
Kleding doet wel echt iets. Zit nog 1,5kg van mijn streefgewicht, maar word er helemaal happy van dat Sjes het mooist zitten :D

Krijgen jullie ook complimentjes van mensen om jullie heen dat ze kunnen zien dat je al een boel kwijt bent? :)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:12

@DideH Ja, daarom wil ik ook juist aan het einde gaan shoppen, vind het anders zo zonde van het geld.
Oh wow! Nog maar 1.5kg! Goed bezig!

Hier niet echt complimentjes gehad. Alleen mams die zich zorgen maakt over dat ik haast vel over been wordt (wat nooit kan met mijn figuur).

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:17

ScarOfWars schreef:
@DideH Ja, daarom wil ik ook juist aan het einde gaan shoppen, vind het anders zo zonde van het geld.
Oh wow! Nog maar 1.5kg! Goed bezig!

Hier niet echt complimentjes gehad. Alleen mams die zich zorgen maakt over dat ik haast vel over been wordt (wat nooit kan met mijn figuur).

Heb even bij lijstjes gespiekt wat je doel is :) Wat is je lengte dan dat je moeder zich zorgen maakt?

En je doet het voor jezelf toch? :D
Hier hebben aan begin mensen ook gezegd van; "je hebt niets om je voor te schamen, waarom zou je af gaan vallen". Maar dan reageer ik met dat ik het voor mezelf doe en dat ik me toch veel fijner voel met wat kilootjes minder.