[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:51

HorseTimeXL schreef:
Hebben jullie toevallig een goed middel dat je op de staart kan smeren om het rustig te krijgen en de haargroei te bevorderen?

Bij mijn paard werkt Derfen goed.

Odette&Fenna

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:11

HorseTimeXL schreef:
Hebben jullie toevallig een goed middel dat je op de staart kan smeren om het rustig te krijgen en de haargroei te bevorderen?

Derfen _/-\o_ . Werkt supergoed en bevorderd de haargroei :j.
De geur moet je er wel bijnemen :')

Carpe diem

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:22

_Evelien schreef:
Welk merk en model vliegenkap hebben jullie? Die ook goed blijft zitten, ik heb meerdere modellen geprobeerd, maar die zijn het allemaal niet.

De kap van Divoza eigen merk (crème kleur) werkt hier super. Sluit mooi aan, zachte oren en keurig afgewerkt.

Eczema itcho geen ervaring mee hier.

Ik smeer Helmosan. Als dit niet voldoende is dan Derfen. Wel de clear ivm licht gekleurd paard en vlekken die je van de normale krijgt.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

darkadia

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:16

Ik hier vandaag nieuwe vliegenmasker van professionals choice op Mn niet eczemer. Dacht: deze krijgt mijn andere paard niet makkelijk bij hem af. Ik was nog geen 5 min weg en hij had het al voor elkaar :’)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:21

Vandaag hier mijn eczemer voor het eerst weer behandeld met Derfen. Zag wat mini plekjes op haar hoofd, staartaanzet en manen. Dus ze stinkt weer lekker :P Maar goed, dankzij dat spul kan ze wel altijd lekker zonder deken staan en zonder jeuk!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:57

Mijn ouders stuurde ineens dit door. Die hoorde dat dat werkte voor een hondje die een jeuk allergie hadden. Tabletten voor honden en injecties voor paarden hebben ze hiervan schijnbaar? Ze moesten natuurlijk gelijk aan mijn jeuk knollie denken <3 super lief maar geen idee of dit wat is! Heeft iemand van jullie dit wel eens gezien of mee in contact geweest via een dierenarts of iets dergelijks? Ik had gelijk in mijn hoofd namelijk, als er een injectie is tegen jeuk waarom zijn er dan nog zoveel paarden met jeuk?

Afbeelding

Volg ons op instagram!! > @vigoritahorsita

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:04

Er is een injectie tegen zomer eczeem, maar die is niet toegestaan in Nederland helaas. Geen idee of dat dit is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:46

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:00

Nee, het is sinds 2010 niet meer geregistreerd. Schijnt in Noorwegen nog te krijgen te zijn, maar je paard moet minimaal in het land verblijven voorals de injecties gedaan mogen worden. De markt in nederland en andere landen met alle middeltjes en toeters en bellen is te groot om dit toe te laten, aldus mijn hoefsmid.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:23

Ok,nou ja niet erg duidelijk zo,je weet geen naam van het product?
Of een internetlink met info?

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:16

Heb op internet de verkrijgbaarheid in Noorwegen nog niet kunnen achterhalen. Wel in de uk. Heb dus ook wel productnaam en bijbehorend onderzoek van ik meen Utrecht, maar wil niet op mn geweten hebben dat mensen zelf gaan experimenteren dus zet dat niet openbaar op een forum ;)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:59

Hoi allemaal! Wat voeren jullie aan je paarden als basis? Ik heb nu de happy summer mix van Horsefood, maar vind deze vrij prijzig (20€ voor een zak). Ben dus benieuwd of er nog alternatieven zijn.

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:07

Ik voer mijn paard metazoa brokjes en 15ml lijnzaadolie. Dat laatste helpt met zijn jeuk en schilfers. Verder probeer ik hem zo min mogelijk te voeren. :j

IG: @Equisophie.nl

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:04

Hier halve schep subli dieetmix en momenteel pavo vital er bij voor de vitamines.
Zie wel dat meneer begint te kriebelen op zijn hals.
dus binnenkort mag de eczeemdeken er op :j

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:19

Ik geef de pavo vital met daarnaast nog een schepje zeewier en brandnetels. Van de brandnetels knip ik om de dag een grote emmer vol en geef ze 's ochtends en 's avonds daar een flinke handvol van.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

abfab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:22

Ik gaf Pavo Vital, maar kreeg de tip om oerbalans van Ecostyle te proberen. Dit krijgt hij nu samen met een handje basisbrok van Subli, lijnzonolie en een schep Glucobalance.

Kracht is géén product van fysiek vermogen, maar van een onverzettelijke wil.

Sammiex2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:29

De happy summer mix zit volgens mij soja doorheen, en dat schijnt niet zo goed te zijn.
Ik geef nu Vitalbix 300 g per dag, maar ga overstappen op Victorious secret. Ik geef er nog een pompje lijnzaadolie overheen.
Hier is het mis, helaas. Had mijn paard steeds om 17:00 uur de deken op en ‘s ochtends om 9:00 uur weer af en goed smeren met efrata. Ging prima, tot dat ik vrijdag niet op tijd thuis was. Schuren en de hele hals vol bulten. Dus nu maar weer 24/7 de deken erop en heel dik smeren met Efrata, maar toch is de plluk die er vorig jaar uitgeschuurd was en zo mooi weer bijgetrokken was, weg...
Misschien toch maar derfen proberen ik wil heel graag dat de deken overdag weer af kan

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:33

_Evelien schreef:
Hoi allemaal! Wat voeren jullie aan je paarden als basis? Ik heb nu de happy summer mix van Horsefood, maar vind deze vrij prijzig (20€ voor een zak). Ben dus benieuwd of er nog alternatieven zijn.

Maar je voert dat niet alleen toch Eef?
Ze krijgt toch als basis de marstall force nog? En de synfonie voor haar luchtwegen? Of niet meer?

Happy summer mix is:
Zemelen, Lucerne, Lijnolie, Sojaolie, Vlaskaf, Tarwegries, Havermoutmeel, Lucerne lange vezel, Lijnzaad, Gist, Kiezelgoer, Gerst, Calciumcarbonaat, Monocalciumfosfaat, Kruiden. Dus daar zit sojaolie in inderdaad. Hoewel ik me voor jeuk tegenwoordig meer zorgen maak om luzerne...

Als ze in de zomer het niet nodig heeft (om op gewicht te blijven) om bij te voeren, zou ik gewoon zoveel mogelijk alleen de force voeren naast je hooi...

Sammiex2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:40

Ja precies er zitten ook nog allemaal granen in, geef ik liever niet. Ik stap van Vitalbix over op Victorious secret omdat ik een brokje zonder Luzerne wil proberen in de hoop dat hij dan minder jeuk heeft

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:42

Elvirawortel schreef:
Ja precies er zitten ook nog allemaal granen in, geef ik liever niet. Ik stap van Vitalbix over op Victorious secret omdat ik een brokje zonder Luzerne wil proberen in de hoop dat hij dan minder jeuk heeft

Dat was hier inderdaad reden om naar marstall force te gaan. Ook luzernevrij. vitalbix werd die van mij heel ril van. maar ook van andere luzerneproducten jeukt ze wat. Geen echte ZE, niet van de mugjes zeg maar.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:45

Ik voer Marstall Force en daarnaast 1x per dag mariadistelzaad en Optiform van mijten.be

Sammiex2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:45

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-19 12:47

Original of clear. Ligt er aan of je een licht of donker paard hebt. De original geeft af op lichte paarden, of je moet dat niet erg vinden.

Geld verdienen door te wandelen? Klik en begin vandaag nog

http://www.instagram.com/nine_themarkethorse

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Sammiex2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:48

Dankjewel!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:49

Ik heb het idee dat de original beter werkt, ondanks dat de clear net zo hard stinkt.

Ik heb de clear ivm vlekken (haflinger)