Inkomstenbelasting 2018

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Relaxed

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:44

Maar op het moment dat de belastingdienst de brief maakt/verstuurd, komt deze ook in je mijnoverheid.. Dus dan is er gewoon nog geen brief onderweg.
Ik heb even gekeken in mijn belastingdienst en zie dat ik daar ook een definitieve aanslag heb met datum 26/4, maar er staat niet dat de brief is verstuurd? Alleen onder afzender Belastingdienst (per post), maar dat zegt mij niet zoveel..

Gekeken naar vorig jaar, toen had ik de definitieve aanslag op 27/5 en geld op 6/6.. Dus ze hebben nog ff ;)

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:50

Iemand hier ervaring met bezwaar maken?

Heb schoolkosten ingevuld en voldoe aan alle voorwaarden. Echter is niks hiervan meegenomen in mijn definitieve aanslag |o

Als ik nu bezwaar maak duurt het natuurlijk weer eeuwen voordat het geld binnen is. En kon het nu juist zo goed gebruiken aangezien ik volgende week ga verhuizen.. maar ja, heb wel recht op dat geld dus moet eigenlijk wel iets ermee.

Net geprobeerd te bellen maar de wachttijd is 10 tot 15 minuten en ik moet zo naar mijn werk.

Every twist and turn that our life takes
Like a boat in the sea when the wave breaks
Every night is the dawn of a new day
You don't lose if you learn from your mistakes

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:58

Relaxed schreef:
Maar op het moment dat de belastingdienst de brief maakt/verstuurd, komt deze ook in je mijnoverheid.. Dus dan is er gewoon nog geen brief onderweg.
Ik heb even gekeken in mijn belastingdienst en zie dat ik daar ook een definitieve aanslag heb met datum 26/4, maar er staat niet dat de brief is verstuurd? Alleen onder afzender Belastingdienst (per post), maar dat zegt mij niet zoveel..

Gekeken naar vorig jaar, toen had ik de definitieve aanslag op 27/5 en geld op 6/6.. Dus ze hebben nog ff ;)

En toch staat hij echt niet in mijn overheid, daar heb ik wel gekeken. Er staat nu dat hij per post verzonden is terwijl er voorgaande jaren stond dat hij digitaal beschikbaar was en niet per post werd verzonden. Toen kon ik m ook wel digitaal openen en nu niet

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:59

xMalibu schreef:
Relaxed schreef:

En toch staat hij echt niet in mijn overheid, daar heb ik wel gekeken. Er staat nu dat hij per post verzonden is terwijl er voorgaande jaren stond dat hij digitaal beschikbaar was en niet per post werd verzonden. Toen kon ik m ook wel digitaal openen en nu niet

Ja hier precies hetzelfde inderdaad.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:03

hier ook hetzelfde :)

Z2 + 3, pr 216

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:08

Staat hij ook niet in mijn.belastingdienst?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:10

Dat heb ik ook inderdaad!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:17

xJurdyWonanx schreef:
Staat hij ook niet in mijn.belastingdienst?

nee daar staat dat de brief onderweg is per post :)

Z2 + 3, pr 216

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:20

Wel bijzonder dat ze de brieven niet online zetten bij sommigen. Hij zou maar kwijtraken bij de post.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:42

Lees net op Twitter van de belastingdienst dat het 10 werkdagen kan duren voordat de brief er per post is, hij komt ook wel in mijn Overheid maar ze kunnen niet zeggen wanneer :(

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:29

xPabloBokt schreef:

Heb schoolkosten ingevuld en voldoe aan alle voorwaarden. Echter is niks hiervan meegenomen in mijn definitieve aanslag |o

Als ik nu bezwaar maak duurt het natuurlijk weer eeuwen voordat het geld binnen is. En kon het nu juist zo goed gebruiken aangezien ik volgende week ga verhuizen.. maar ja, heb wel recht op dat geld dus moet eigenlijk wel iets ermee.

Net geprobeerd te bellen maar de wachttijd is 10 tot 15 minuten en ik moet zo naar mijn werk.

Zeer veel ervaring :D . Heb je een voorlopige of een definitieve aanslag ontvangen?

En ook de groeten van Cinderella en Cindy!

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:51

xMalibu schreef:
Relaxed schreef:

Dat zeg ik... In mijn belastingdienst staat alleen een definitieve aanslag met een datum. Er staat niet dat het per post is verstuurd, er staat alleen onder afzender: Belastingdienst (per post)
Dus hoe komen jullie erbij dat het per post al onderweg zou zijn? Want zodra het wél per post onderweg is, dán is de brief ook beschikbaar in mijnoverheid..

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:56

Op mijn belastingdienst heb ik bericht *\o/* direct de definitieve :D. Hij is per post verstuurd dus kan hem niet online inzien helaas...

L 08/2013 & L 11/2015

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:02

Ik ben 1 en al ongeduld! Haha

Ik zie allemaal mensen die ook dagtekening 30 april hebben en t geld al binnen hebben dus denk yes! Nou, na 2 dagen mn bankierenapp refreshen hou ik er maar mee op denk ik, wat een teleurstelling steeds. :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:05

Mijn moeder en vriend hebben beide ook definitieve gehad. Ik ben benieuwd hoelang het bij mij duurt, eerder dat de voorlopige omgewisseld wordt naar de definitieve aanslag.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:13

jesuisRooos schreef:
Ik ben 1 en al ongeduld! Haha

Ik zie allemaal mensen die ook dagtekening 30 april hebben en t geld al binnen hebben dus denk yes! Nou, na 2 dagen mn bankierenapp refreshen hou ik er maar mee op denk ik, wat een teleurstelling steeds. :')

Haha hier ook

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:28

Hier nog niks binnen. :n Ben ongeduldig. Eigenlijk altijd wel als ik iets krijg. :+

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:30

Ik wil ook mn geld :+.

Stage gelopen bij de belastingdienst en wat ik er van heb geleerd is dat alles daar lang, erg lang duurt :+.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:49

xMalibu schreef:
Relaxed schreef:

Dit heb ik ook!
Dagtekening g 26-4-19 per post maar tot op heden nog niks ontvangen en ook niks op mijn overheid of digitaal beschikbaar

Nieuw Profiel :)

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:22

veerledec schreef:
xPabloBokt schreef:

Zeer veel ervaring :D . Heb je een voorlopige of een definitieve aanslag ontvangen?

Heb al met de belasting gebeld en blijkbaar wordt het van je inkomen afgetrokken en niet bij wat je terug krijgt geteld :+ blondt

Gelukkig krijg ik alsnog een leuk bedrag terug :D

Every twist and turn that our life takes
Like a boat in the sea when the wave breaks
Every night is the dawn of a new day
You don't lose if you learn from your mistakes

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:44

Zou leuk zijn he als je alles volledig terug krijgt qua studiekosten :')
Het is een aftrekpost waardoor je inkomen minder wordt en je minder belasting betaald :) Hoop dat je het nu wel snapt?

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:01

Goh ik heb hier even een vraag. Zat even te kijken in mijn aftrekposten van de afgelopen jaren en in 2014 mocht ik nog studiekosten als aftrekpost gebruiken. Hiervan heb ik echter niet alles gebruikt. Nu is echter in 2015 en erop volgend nooit die restant opgemaakt.
Moet ik dan de IB van 2015 corrigeren of de correctie meenemen in 2018? Of mag dat niet eens meer :+ kom er niet helemaal uit namelijk.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:02

En nu heb ik bericht in mijn overheid, de brief :P Dagtekening 4 mei. Op mijn belastingdienst staat de def aanslag met datum 26 april, dus nu zal ik morgen ook pas daadwerkelijk de brief per post in huis hebben..

4 mei is zaterdag, dus zou mooi zijn als ik het vrijdag heb ;)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:02

Bij mij stond hij al een tijdje per post verzonden op Mijn Belastingdienst (26-4-2019) maar nu net ook bericht gehad op Mijn Overheid! Definitieve aanslag en krijg een mooi bedrag terug, komt mooi van pas met een aankomende verhuizing. :) Dagtekening 4 mei!

edit haha Relaxed, precies hetzelfde als jij dus. *\o/*

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:03

Celiien schreef:
Goh ik heb hier even een vraag. Zat even te kijken in mijn aftrekposten van de afgelopen jaren en in 2014 mocht ik nog studiekosten als aftrekpost gebruiken. Hiervan heb ik echter niet alles gebruikt. Nu is echter in 2015 en erop volgend nooit die restant opgemaakt.
Moet ik dan de IB van 2015 corrigeren of de correctie meenemen in 2018? Of mag dat niet eens meer :+ kom er niet helemaal uit namelijk.

Een doorgeschoven persoonsgebonden aftrekpost gebruik je indien mogelijk in het jaar erop. Is op je definitieve aanslag 2014 wel vermeld dat er iets werd doorgeschoven?
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... rige_jaren

En ook de groeten van Cinderella en Cindy!