Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani
linoleum schreef:En hou in gedachten dat het een never ending project is. Als je op je doel bent, moet je nog steeds hard blijven werken om op dat punt te blijven. Grote voordeel tegen die tijd is wel, dat je al weet hoe het moet en dat je het kan. Maar ook dan vlieg je wel eens uit de bocht (zoals ik nu).
Laibadji schreef:Oh zo een veel discipline heb ik niet hoor. Je moet toch keihard werken (eten en trainen) om deze zichtbaar te krijgen. Knap voor diegenen die dit kunnen.
Weten jullie per toeval hoeveel kcal je verbrandt op de koets?
We zijn gisteren op koetsentocht geweest en mijn uurwerk met stappenteller was niet opgeladen. Ik weet wel dat de stappenteller als ik paardrij of met de koets rij ook stappen telt die volgens mij niet correct zijn
Ik sta achteraan op de koets voor het evenwicht te bewaren.
Is dit nul kcal? Je doet namelijk niet echt iets of niet?
Ik had gisteren namelijk veel honger. Ik heb mij wel braaf aan mijn doelen gehouden maar het was wel een uitdaging.
Zertab schreef:Ik wil graag meepraten. Een jaar geleden tien kilo afgevallen, was ook echt nodig. Nu wil ik eigenlijk nog drie kilo afvallen, maar het lukt niet... Blijf op gewicht. Ik vind het ontzettend lastig om van ongezond eten af te blijven.
Bij de diëtiste rondgelopen, maar haar conclusie is dat ik moet accepteren dat ik zo ben en dat op gewicht blijven ook prima is. Wel met wat concrete handvatten de deur uitgelopen en die maar proberen.
Dilan93 schreef:Zertab schreef:Ik wil graag meepraten. Een jaar geleden tien kilo afgevallen, was ook echt nodig. Nu wil ik eigenlijk nog drie kilo afvallen, maar het lukt niet... Blijf op gewicht. Ik vind het ontzettend lastig om van ongezond eten af te blijven.
Bij de diëtiste rondgelopen, maar haar conclusie is dat ik moet accepteren dat ik zo ben en dat op gewicht blijven ook prima is. Wel met wat concrete handvatten de deur uitgelopen en die maar proberen.
Wel een aparte uitspraak van een diëtist![]()
Weet niet wat je lengte en gewicht is, maar er is bijna altijd wel vooruitgang te boeken. Misschien niet direct zichtbaar in kilo's, maar in strakker worden wel
Zertab schreef:Dilan93 schreef:Wel een aparte uitspraak van een diëtist![]()
Weet niet wat je lengte en gewicht is, maar er is bijna altijd wel vooruitgang te boeken. Misschien niet direct zichtbaar in kilo's, maar in strakker worden wel
BMI zegt niet zoveel volgens haar. Als ik kijk naar mijn BMI, moet ik 2 kilo afvallen en zit ik op gezond gewicht. Het was voor haar meer van: waarom moet je afvallen van jezelf?
En daar kwam eigenlijk uit dat ik mijzelf nog steeds dik vind, dus dat het misschien meer zelfbeeld gerelateerd is. En met drie kilo minder verbetert je zelfbeeld niet.
linoleum schreef:Zertab, klinkt alsof diëtiste vooral aan je mentale gezondheid wil werken. Alleen maar goed! Maar betekent niet dat er anders niet nog wat te halen valt. Lekker sporten, gericht krachttraining gaan doen bijvoorbeeld. En op onderhoud gaan eten (eten bijhouden!). Dan komt hebt vanzelf wel.
Zertab schreef:linoleum schreef:Zertab, klinkt alsof diëtiste vooral aan je mentale gezondheid wil werken. Alleen maar goed! Maar betekent niet dat er anders niet nog wat te halen valt. Lekker sporten, gericht krachttraining gaan doen bijvoorbeeld. En op onderhoud gaan eten (eten bijhouden!). Dan komt hebt vanzelf wel.
Sporten doe ik al. Alleen het gezond etentje is dus een dingetje.. Ik weet ook niet echt waarom het me niet lukt om van de chips etc. af te blijven. Als ik daar eens inzicht in kreeg...
Gebruikers op dit forum: CoSa, daniella_, Goldwynn, PetalBot, Ubermetrics, Valerie_91 en 49 bezoekers