Draagdoek

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:50

Ik heb de Maisaa Marblelous Stormborn. Dat vind ik echt de ideale newborn doek. Katoen, wol, linnen en zijde blend. Lekker dun doekje, 225 grams, dus ideaal voor newborn, maar dubbellaags ook voor grotere baby’s :)

Ik heb vandaag ook weer een nieuwe binnen gekregen. Helaas ligt baby al in bed, dus morgen direct proberen. Hij voelt voor nu in ieder geval al heel erg fijn aan. Ik heb de Pinknova Omega #5. <3

Esplendido

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:03

Op de fbgroep draagliefde komen veel verschillende merken voorbij. Maar ik dacht ook meteen aan PN.

Het allerrijkste voor een newborn vind ik een dunnere handgeweven doek. Maar die zijn voor dat budget erg lastig aan te komen.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:07

Ik wil ook voor een geweven doek gaan. Vind het dragen echt heel fijn en de baby (bijna 6 weken) ook gelukkig. Maar nu heb ik echt geen verstand er van. Mijn budget ligt zo rond de €100. Qua maat en blend enzo hoor ik graag tips.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:20

Gewoon katoen is eigenlijk altijd goed hoor! Qua maat zit je met een 6 vrijwel altijd goed, tenzij je een behoorlijk maatje meer hebt of bijvoorbeeld een erg grote boezem, dan zit je met een 7 beter. Of als je juist erg slank bent, dan kan een maatje 5 soms fijner uitpakken.
En het is ook voorkeur. Houd je van lange staarten of juist niet?

Zelf hou ik wel van wol (zacht, beetje bounce) in Mn doekjes, maar voor de zomer neig ik gauw naar linnen (dun, luchtig, easycare). Al is er maar één merk waarvan ik linnen doekjes prettig vind in gebruik, ik zal voor de rest niet snel meer voor linnen gaan omdat het meestal enorm stug is en veel werk nodig heeft voor hij lekker zacht is.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:41

Ik draag qua kleding maat L/XL. Geen grote boezem en hoef denk ik geen lange staarten. Dus dan zal een maat 6 wel goed zijn denk ik.

Bedankt alvast!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:22

Britt schreef:
Heb je je diso al uitstaan in de verkoopgroepen en de Didymos groep?

Op een aantal plekken idd. Maar 'draagliefde' kende ik nog niet. Handgeweven ligt niet in mijn budget helaas, dan had ik het wel geweten ;)

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:27

Er zal vast een kwaliteitsverschil in zitten, maar ik krijg morgen een handgeweven doek op (verkoops)reis. Vraagprijs daarvan was volgens mij €160,- dus dat valt volgens mij wel mee! :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:30

Voor een mt 6?

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:33

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:46

Chubby schreef:
Mag ik hier ff inchecken?

Ben al een paar jaar uit de doeken (heb m'n werkpaard Girasol ER mt 7 en een peuter- en kleuterwompat bewaard). Maar toch nog een kleintje onderweg. Mijn DISO is onvindbaar en als newborndoek kom ik niet verder dan een Ellevil Paisley, maar die zijn wel kwetsbaar.

Welke nieuwere merken doeken kunnen jullie tippen voor een newborn? Graag in een neutraal zacht kleurtje, maar niet naturel. Budget max een €125

Ik had juist een ellevil paisley voor mijn newborn, heerlijk zacht en makkelijk te knopen :j

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
GA JIJ TROUWEN IN 2020?
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 05:47

Ben benieuwd wat je er van vind Ashley! Madalo’s zijn wel handgeweven, maar sowieso 100% katoen en wel op grote schaal geweven.

Ik heb de weving uit je voorbeeld ook gehad, maar vond die vrij los en daardoor nog wat lastig wat knopen. Maar was toen ook nog niet zo ervaren.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 06:45

Britt, hoe draagt linnen in vergelijking met wol? Qua bounce en draagkracht? Ik denk dat ik voor de zomer een PN met linnen wil, twijfel alleen nog tussen ringsling of doek.

Ben benieuwd hoe die Madalo is, Ashley! Ik doe nog steeds geen reisjes. Te bang dat ik weer verliefd word. >;)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:04

Linnen heeft geen bounce, wol wel.
En linnen is echt super draagkrachtig maar niet lekker zacht van elk merk. Na in dragen wel zacht maar na wassen weer stug bijvoorbeeld.

Ik kan je wel een linnen doek van woven wings aanraden <3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:24

PN linnen is wel fijn hoor, die kunnen wel zacht worden. Maar er kan niks op tegen WW linnen idd :o
Afhankelijk van het percentage geeft wol meer stretch en bounce, maar is het ook veel zachter in gevoel.
Linnen is stug en zit zo goed als geen stretch op. Daardoor is hij wel enorm sterk, maar vereist hij wat secuurder knopen op de schouders. En ze zijn vaak dunner, waardoor veel mensen ze fijn vinden voor de zomer. Hoewel wol ook temperatuurregulerend is (maar niet easycare, dus zelf vind ik het met zweet etc in de zomer minder fijn. Dan gaat het kriebelen en het is handwas)

Guusje113

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:52

Ik heb twee keer te lang getwijfeld over een ww met linnen. Beide net weg toen ik wel wilde. Nog steeds spijt van..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:03

Ze zijn zooo fijn <3 heb nog nooit zo’n zacht (easycare) doekje gehad, topt ieder linnen of katoenen doekje tot nu toe!

Afbeelding
Dit is wat er nu thuis ligt, de drie rechtsboven zijn alledrie WW linnens. Alledrie maat 4.
En dat terwijl ik altijd met mezelf had afgesproken dat ik nooit voor meer dan één doekje in dezelfde maat, kleur of blend zou gaan :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:29

Mopsy!

Ik mis een blauwe WW, is die op reis?

Rechtsonder is ook mooi zeg, welke is dat?

Edit, dit heb ik nu,die roze gaat nog verhuizen waarschijnlijk.

Afbeelding

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:36

Hmm. Die WW's zijn lekker aan de prijs zeker? :') Of vergelijkbaar met Pinknova's?

Welke leaves is dat trouwens? Die is mooi!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:47

Macbeth en marble zijn op reis ja! Rechtsonder is een stitches, met bourette en merino in pocket weave. Goodnight moon heet ie, heel tof doekje ook.

WW’s zijn ietsje hoger geprijsd dan PN idd, behouden (over het algemeen) ook wat beter waarde.

De leaves is indigo leaves! Ook al zo’n superfijn doekje. 25% merino, lekker dun en zacht en heeeel makkelijk te knopen.

Hij staat wel al een tijdje op mn twijfel lijstje, aangezien, aangezien ik er gewoon veel te veel heb :=

Die lichtblauwe gaat sowieso weg, Landon wordt denk ik verslingerd en Macbeth en Blue staan ook op de twijfel lijst (door de zwangerschapshormonen kon ik ze ineens niet meer verkopen, terwijl ze daarvoor nog te koop stonden :7 )

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:49

Is die leaves dun ja? oooh <3
Al denk ik dat een kleur ons beter staat.

Die WW zijn idd iets duurder, mijn WW was echt een koopje, maar is ook echt een dun doekje, daar houd lang niet iedereen van. Maar was al zacht toen die bezorgd werd <3

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:51

Awhhh Landon blijft mij ook steeds trekken. Het is dat hij zo kort is. Heb mezelf nu nogmaals beloofd alleen maar 6 of 7 te kopen :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:53

Ja, Landon is fijn! Vind alleen de kleur niet super haha. Maar daar had ik B laatst nog mee in de Ruck :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:01

Laat het even weten als je ze echt te koop zet! Ik heb er nog niet zo veel, kan best wat bij. :))

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:07

Ik ben niet zo weg van die print van WW.

Ik wil nog graag een hele fijne ringsling.. kan alleen geen keuze maken.

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:24

Ja mopsy is fijn zacht!
Al ben ik daarbij dan weer heel bang voor haaltjes geworden :=

PN linnen verschilt echt heel erg per doek vind ik. Ik had heatwave en die vond ik vrij stug. Terwijl awakening en fijn zacht is..

Ik heb ook nog een van Woven Clauds. Die is echt net zo zacht als mopsy. Alleen is die vrij breed en ik ben meer van de smallere doekjes.