Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:53

Wat fijn dat joy het zo goed doet. En die 2 Belgen, vind het er wel grappig uitzien. Vind die bruinen wel mooier dan zie zwarte denk ik.

Een dagje vrij (of zelfs meerdere dagen vrij) is ook wel eens fijn zeker ook voor de baas.

Paint_girl: de mijne is ook zo'n zand monster. Ik had hem een keer met lekker weer afgespoten en toen buiten gezet, maar hij wist niet hoe snel hij naar zijn rol plekje moest renne om te gaan rollen.

Vandaag voor het eerst alleen over de weg gestapt. Dat vond hij in het begin nog wel spannend maar na 50m was hij ook weer relext en kon het hem eigelijk niet meer zo veel schelen wat er gebeurde. Geeft mij nog maar meer van die 3 jarige als ze zo zijn dat is wel echt heel relaxt.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:55

Yep. Die van mij loopt er ook regelmatig zo bij. Het liefste gaat hij in een modderplas liggen. Als het even kan zo vlak voor het maken van foto’s.

Afbeelding

Dit was een half uurtje voor de jaarlijkste kerstfoto. :+

IG: @Equisophie.nl

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:58

Hahaha zo herkenbaar _O- _O- _O-

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:02

Isabel_k schreef:
Yep. Die van mij loopt er ook regelmatig zo bij. Het liefste gaat hij in een modderplas liggen. Als het even kan zo vlak voor het maken van foto’s.

[ [url=m/zWlIzS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was een half uurtje voor de jaarlijkste kerstfoto. :+

Zou het aan de kleur liggen? Ik heb namelijk ook een vos. Zouden ze dat niet mooi vinden :+

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:04

Mijn schimmel is haast nooit zanderig!
Helaas presteert ze het vaak wel om in de poep te gaan liggen...Zelfs op een groot weiland -O-
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 02-05-19 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:10

Gimme_Joy snap best hoor dat je het spannend vindt, is toch fftjes vreemd om echt te gaan rijden op je jonkie!
Maar gelukkig is ze braaf en straks vind je het heel gewoon en kun je je niet meer voorstellen dat het zo vreemd was!

Kijk Joep eens showen! *\o/*

Fransje, ik ben ook enorm kritisch qua les, maar ik denk ook serieus niet dat ik ga lessen, of er moeten grote problemen ontstaan die ik niet zelf kan oplossen..omdat ik zeker de basis wel kan handelen en verder eigenlijk niks bijzonders van plan ben denk ik dat ik het wel ga redden.
En dan zie ik wel weer verder.

Ik wil ook km maken maar dan gewoon lekker alleen met mijn paard!

Nicky ook al zo'n braverd!

Mijne lopen er ook altijd gepanneerd bij, maar het is nu droog dus geen plakzand.
Malik heeft meestal ook wat vlekken van drollen, op het moment één op zijn gezicht, geen idee hoe hij het aan de voorkant heeft gekregen. :+

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:41

Ik zal voorlopig even wat minder actief zijn. Vandaag hebben wij getekend voor ons huis in Duitsland *\o/* . Hebben daar nog het nodige te doen voor we er kunnen wonen en Joy daarheen kunnen verhuizen. Tussen de bedrijven door ook Joy nog in training houden. Gelukkig staat hij all in, dus verder wordt hij prima verzorgd en komt heel veel buiten. Straks komt hij dus lekker aan huis te staan en krijgt hij een klein vriendje of vriendinnetje. Ik probeer jullie op de hoogte te houden maar het zal dus even iets minder zijn.

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:36

Ik heb gelukkig niet zo’n snitzel! Wilde deze winter met Duke oefenen dat modderplassen niet eng zijn, maar ik vind mooie zuivere sokken niet per sé heel erg :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 05:48

Jep :j hier ook gepaneerde snitzels :j daarom wilde ik een grijze, valt het minder op ;) :P

Orchidee, gefeliciteerd met jullie woning en succes met klussen/verhuizen.

Raika, Onyx, Jupi, Bucks
[EJL-ITP] 2019 met mijn fjordentoppers!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 08:56

Gefeliciteerd Orchidee! *\o/*

Joy kan er ook wat van. Alleen die tut gaat zo dicht bij het hek liggen altijd. >;) Van de week kwam ze zelfs in het hek en brak er een plank. :oo Haar eraf op haar binnenbeen en ik een hartverzakking. Sjonge!

Ik merk ook dat ze haar biks niet meer eet. Ze staan sinds 2de paasdag op het gras en dat wordt iedere dsg opgebouwd. Maar ik denk stiekem dat ze best last van haar tanden heeft nu ze aan het wisselen is. Vooral haar voortanden. De melktandjes steken uit en zijn scherp aan de onderkant. Ik kan wr zelf niet zoveel aan doen en de tandarts komt 29 mei. Gelukkig heeft ze wat reserves. Kan kijken of ze wat slobber wil vanmiddag.

Edit: ik neem dus wel les. Maar dst komt omdat ik dit voor het eerst die en ik vind mezelf niet goed genoeg om het alleen te doen. Ik ken Naomi nog niet zo lang, maar ik vind haar fijn lesgeven. Ze ziet een hoop en het klopt allemaal wat ze zegt. Dat zie je ook in het filmpje terug. (Vooral dat stukje achterwaards:"en nu achterwaards" stalgenootje:"nee joh!" Naomi: "ja hoor, we hebben alles erop, kijk dan" :') )

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:07

Ik heb ook les van een instructrice. Op dit moment alleen op de grond (zowel Parelli als academische rijkunst). Maar ik ga denk ik de volgende keer een lesje op zijn rug meepakken. Misschien kan ze ons een stuur geven. :+

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:38

Gefeliciteerd Orchidee!
Je kan even een kijkje nemen in het paarden aan huis topic, komen soms best handige tips voorbij!

Ik heb voor het eerst in jaren weer dressuur les met Modesta en zit er aan te denken om een grondwerk lesje met Aurelia te pakken. Laatst al wat fijne tips gehad (opfris snelcursus voor mezelf eigenlijk) en gaat meteen een heel eind beter weer.
De laatste 10 jaar heb ik eigenlijk alleen trauma/bange paarden onder mijn hoede gehad en Aurelia is juist heel erg van het heel dichtbij je zijn en wat lomper dus even mezelf hertrainen geloof ik :+

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:23

Orchidee, gefeliciteerd! *\o/*
Echt leuk, heel druk natuurlijk maar wel tof natuurlijk de paarden thuis! :))

Granoek, beetje modder is goed voor de huid! :P

Gimme_Joy, misschien is het gewoon te veel naast het gras, ik zou iig wel oppassen met krachtvoer, het frucaan kan weer hoog zijn met de koude nachten, Malik krijgt nu hij op de wei gaat maar een klein beetje.
Malik gaat vaak ook te dicht bij het hek, na het slapen gaat hij altijd rollen en als hij dan omslaat ligt hij in het hek. :roll:
Echt grappig dat achterwaarts! :D

Het is wel ontzettend handig als je je paard kan sturen Isabel! :))

Robijntjah, ja hier ook nu een lompe na een overgevoelige.
Maar ik doe inmiddels gewoon lomp terug, dat werkt. ~~}>
Je kan het beter zo hebben dan andersom, dat je te duidelijk bent voor zo'n gevoelige. :=

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 12:32

Ze krijgt sowieso nu nog maar een handje biks per voerbeurt (en dat is twee keer per dag). Wel de vitaminenbrokjes, maar daar zit niks aan suiker oid in.

Slobber zal inderdaad ook maar een beetje zijn hoor. Ze ziet er verder ook prima uit!

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:43

Die van mij staat niet op gras. Als ik al die enge fructaan verhalen lees ben ik daar stiekem wel blij mee. _O- Ik laat hem een paar keer per week 20 minuutjes grazen, maar dat is voor hem echt meer dan genoeg. :j

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:45

Hahaha dat is zeker waar MirandaFuego!

Ik twijfel ook hoor of ik ze wel op gras ga zetten bij ons thuis straks.

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:51

Joep stond tot vorig jaar wel op gras. Maar toen hij naar mij is verhuisd is hij er automatisch afgehaald. We hebben namelijk maar een paar kleine weilandjes die alleen gebruikt worden als de eigenaar zelf aanwezig is.

Ik heb hem een paar weken geleden voor het eerst weer laten grazen. Hij heeft een kwartiertje gestaan en dat gaat prima. Langer zorgt bij hem direct voor jeuk. Mijn fjord kan er iets beter tegen, maar die wordt dik van lucht, dus zij mag ook niet langer dan een kwartiertje. _O- Ik ben het nu aan het uitbouwen naar een uurtje zodat hij tijdens mijn mestdienst wat kan grazen.

Maar toen ik hem er de vorige keer op zette was hij niet bijster geinteresseerd. Hij heeft een beetje gegraasd, maar verder niets. Mijn fjord heeft het hele kwartier als een soort opgewonden autoo'tje rond gerend. *\%/* Ik was echt verbaasd. Ik dacht dat zij gelijk zou gaan grazen en dat Joep zou rennen. Dat had ik mooi verkeerd ingeschat. O:)

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:07

Oh gelukkig Gimme_Joy!

Malik is heel geïnteresseerd in gras! :))
Die staat van twee tot acht op de wei nu maar vanaf de ochtend al in de startblokken. :):)
Een gezond paard kan op de wei wat mij betreft, dat is toch wel heel erg leuk voor ze, ze genieten er echt van..
De ponnies gaan niet, de ene gaat naar verwachting de pijp uit als hij ooit nog gras gaat eten en de ander moet hem gezelschap houden dus die heeft gewoon pech..maar ze vermaken zich gelukkig goed.

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:15

Gezonde paarden zeker. :D Joep is alleen niet gezond. _O- Mijn fjord wel, maar die willen we graag gezond houden dus die gaat ook niet. Op zich makkelijk. :o

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:23

Gimme_joy, kun je zelf die snijtandjes er met een tangetje uit halen? Als ze daar zoveel last van heeft is dat misschien wel fijn voor d'r.

De mijne staan altijd op het gras zomer en winter. Ik heb zelfs geen paddock. Mag ik vragen waarom jullie er voor kiezen om je paard bewust niet op gras te zetten?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:41

Ik ben zielsgelukkig dat mijn merrie in de zomer 24/7 op de wei staat. Al vanaf april, en ik zou niet anders willen. Zou persoonlijk niet gelukkig worden als mijn paard nooit op het gras kan, al is het maar met graasbeperker/opnieuw inzaaien/supplementen etc.

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:10

SBravour schreef:
Ik ben zielsgelukkig dat mijn merrie in de zomer 24/7 op de wei staat. Al vanaf april, en ik zou niet anders willen. Zou persoonlijk niet gelukkig worden als mijn paard nooit op het gras kan, al is het maar met graasbeperker/opnieuw inzaaien/supplementen etc.

Voor mijn shettie met ppid ga ik dat niet wagen, één keer zijn graasmasker af en het is afgelopen.
Als ze gewoon snel dik worden zou ik dat wel proberen.
Paarden lopen ook veel op de wei dus dat maakt het een stuk gezonder, als ze tenminste beperkt gras krijgen.
Eerder kon ik het redden met strookbegrazing maar mijn shet is natuurlijk een meester in ontsnappen.
Malik heb ik ook niet volledig op de wei want hij krijgt dan een graasvoet.
Maar zo geniet hij wel van de wei en verder loopt hij ook los natuurlijk alleen niet op gras.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 17:57

Ik durf dat niet zelf te doen := . Plus alleen al haar lip pakken geeft al zo'n flinke reactie...

Net een laagje vitalbix nutrimash gevoerd en ze had het binnen een mum van tijd op. Ook graast ze prima en heeft ze geen koorts. Morgen maar even een zak vitalbix halen en dan krijgt ze gewoon iedere keer als ik er ben een beetje slobber. Desnoods gooi ik er nog een handje van die junior brokjes bij. Ze ziet er niet uit alsof ze iets tekort komt overigens :o

Afbeelding

Even paneren :Y)
Afbeelding

Afbeelding

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:23

Waarom moet ze persé er wat bij dan, ben je bang dat ze te dun wordt? :D
Misschien een touwtje aan d'r tand! _O-

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 18:37

_O- _O- _O-

Goed idee! Touwtje, aan de staldeur en dan als een idioot dichtgooien! _/-\o_

Ze krijgt nog junior vitaminen. Dat zijn brokjes. Alleen vitaminen hoor, zit verder niets in. Krijgt ze nu ook erbij, omdat ik vind dat er in twee handjes biks per keer niet genoeg zit.

https://www.lexa-pferdefutter.de/junior-mineral

Dit is alleen in Duitsland te koop. Heel fijn spul!

~~~~Haidas Magic Joy~~~~