Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

linda2008

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 08:18

Remark, had gekunt, maar nee het is AB ;)
Ohhh jij doet nog aan vakantie, ik vraag me altijd af hoe mensen dat organiseren met veel dieren... :=

CL, oeh knappe ruin ook zeg <3 leuke foto’s!!

Raika, Onyx, Jupi, Bucks
[EJL-ITP] 2019 met mijn fjordentoppers!

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:06

Remark schreef:
Hahaha nou top Paint_girl! Heb je tenminste voldoende keuze.

Wat zijn jullie van plan maximaal aan je eerste zadel uit te geven? En gaan jullie voor een nieuwe of tweedehands?

Ik ga naar de countrymill voor een tweedehands. Budget ben ik nog niet over uit.

Ik had gehoopt op zo'n 400€ maar liever nog wil ik dat hij in Dexter's zadel groeit en dan zit ik aan 0 :')

Maar niet heus, ik kwijl al 2 jaar over een bruine Bates dressuurzadel voor Duke, alleen geraak ik er dan niet met mijn 400€ hahaha

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:11

Hier staan ze in de zomer trouwens vaak thuis op de wei, en in de andere seizoenen gaan ze bij mijn schoonfamilie van wei naar wei, dus eigenlijk het hele jaar door wei. Ze komen nooit op stal, enkel voor opzadelen en tutten en voorlopig gaat dat gelukkig prima voor beide!
Met onze kontjes in de boter gevallen.

Ohh Gentle <3 Wat mij dan gelijk opvalt zijn die appelbilletjes, ik vind dat zo knap altijd als je het onderscheid tussen de twee billen ziet boven aan de rug, bij die van mij is alles gewoon rond, zo zonde :')

Afbeelding
Bij deze, geen kuiltjes of aparte billen, gewoon 1 ronde billenbol

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:01

linda2008 schreef:
Ohhh jij doet nog aan vakantie, ik vraag me altijd af hoe mensen dat organiseren met veel dieren... :=

Aah ik wist niet dat zij ook zoiets hebben, goed om te weten!

Ik heb overigens maar 1 paard (en 3 katten). Ik sta op een doe het zelf stal waar stalgenootjes erg behulpzaam zijn. Iedereen wilt op vakantie dus wij vangen dat deels onderling op. Ik heb ook een hele lieve vader die gek is op mijn paard en ook altijd voor mijn paard zorgt als ik weg ben. Dan heb ik nog een schoonoom, -tante &-zus die maar wat graag een paar daagjes helpen en een andere vriendin die altijd hulp aan biedt. Genoeg opties dus en meestal verdeel ik het onder iedereen. Dan is het per persoon helemaal niet veel werk. En uiteraard krijgt iedereen altijd een bedankje!

Granoek, haha nou hopelijk past die van dekster en kun je even verder sparen voor je Bates!

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:27

Oh heerlijk remark als je het zo kunt regelen! Bij mijn vriend zijn ze met 6 thuis, waarvan op de mams na, iedereen met de paarden bezig is. Dus ik kan ook prima op vakantie, er is altijd wel iemand daar om een oogje in het zeil te houden, hun paarden moeten ook eten en die van mij staan daar gewoon bij op de wei, dus dat is super fijn.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:33

Remark schreef:
linda2008 schreef:

Aah ik wist niet dat zij ook zoiets hebben, goed om te weten!

Hebben ze ook niet ;) het was mogelijk omdat een fjord niet veel meer veranderd in de schoft... de boom iets breder maken ofzo is allemaal nog aan te passen maar als je paard nog centimeters moet groeien, is het niet allemaal aanpasbaar.
De extra controles enzo doe ik eigenlijk meer zelf ;)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:30

Ik heb een budget van 700-800 euro in mijn hoofd zitten voor een 2e hands zadel. Maar nu het vakantiegeld er aan komt ( :') ) kan het mogelijk wat hoger uitvallen. Maar liever niet. Hij groeit er toch weer uit. (belangrijkste vind ik dat hij echt goed moet liggen)
Auto moet ook weer voor een grote beurt en APK... Zonder dat crossding kom ik niet bij Flynn.... Dus ze moeten samen eerlijk delen :+ :Y)

Retjethorse schreef:
Muhahaha, ik heb echt een prinsesje die zich niet graag vuil maakt als het te nat is. :D Het zand moet droog genoeg zijn eer erin gerold kan worden. >;) Hetzelfde met modder. No way dat Aliaa zich vuil gaat maken als het nat is! :brr:
Flynn heeft zo te zien zijn best gedaan. _O-
Haahaha bij Flynn geldt toch wel echt, hoe natter, hoe beter, hoe viezer is het best! :7 En meestal is het op een moment dat het net even wat slechter uit komt... Dat las ik bij iemand anders ook al, als of ze het er om doen :')

Gimme_Joy schreef:
Bij Eurohorse hebben ze een jonge paarden plan. Een mooi inruil systeem waarbij je alleen betaald voor het gebruik van een zadel. Ze komen dan iedere drie maanden om te passen en desgewenst het oude zadel om te ruilen.
Ik stuur je even een PB.

linda2008 schreef:
Iedereen dol enthousiast over vakantiegeld. Ik hoor echt niemand over vakantie :') (ik zelf ook niet haha!)

Kuch :o ik ga maar niet hardop zeggen dat ik 2500 euro kwijt ben aan mijn zadel? := nou heb ik wel het geluk dat ze niet té veel meer zal groeien dus ik kon het wel gelijk goed aanpakken :j
En ook met een soort jongen paarden plan (extra controles enz.)

Weidegang, paddock, iedereen moet lekker doen waarvan hij/zij denkt dat het beste voor zijn/haar paardjes is toch? :)
Ik ga dit jaar een weekje kamperen in de ardennen, met de honden. Voor het eerst weer in 6 jaar :') op ''vakantie''. Maar wel low budget, want vind het toch zonde van mijn geld :') Besteedt het liever aan paardlief. Daarom de kueze gemaakt om ergens heen te gaan waar de honden een fantastische week hebben... :D

CubaLibre schreef:
Hier ook n zandmonster :)
[ [url=m/NLxypl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gentle staat sinds maandag lekker op de wei en aangezien zijn moeder het spannend maakt nu ze eigenlijk iedere dag n half broertje of zusje van Gentle op de wereld kan zetten heeft Gentle nu n week of iets meer vakantie.

Hij staat nu bij de 8 jarige ruin die ik zelf gefokt heb op de wei en dat gaat zo goed <3

Natuurlijk ging dat wel even gepaard met wat "hengstengedrag" _O-
[ [url=m/1ASiPP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn knapperd <3 <3
[ [url=m/ULCjxc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben fan van Gentle <3 <3 <3

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:32

linda2008 schreef:

Ik heb een paard, 2 honden en 3 katten. Katten drop ik bij mijn moeder. Zijn ze gewend al van jongs af aan. Honden gaan 9/10 keer mee, aangezien ik mijn vakantie daar op uitkies. Als het niet mogelijk is dat de honden mee gaan, dan gaan ze naar 1 van mijn collega's. Voordeel is dat ik in een dierenkliniek werk en al mijn collega's dol zijn op honden. Ze kennen mijn honden omdat ze altijd mee naar het werk gaan. Ik zit dus beetje in een luxe positie :+
Oh en paardlief staat in volpension, dus die staat ook prima.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:38

Ideaal Granoek!

Linda_2008 ahaa duidelijk.

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:07

Granoek schreef:
Hier staan ze in de zomer trouwens vaak thuis op de wei, en in de andere seizoenen gaan ze bij mijn schoonfamilie van wei naar wei, dus eigenlijk het hele jaar door wei. Ze komen nooit op stal, enkel voor opzadelen en tutten en voorlopig gaat dat gelukkig prima voor beide!
Met onze kontjes in de boter gevallen.

Ohh Gentle <3 Wat mij dan gelijk opvalt zijn die appelbilletjes, ik vind dat zo knap altijd als je het onderscheid tussen de twee billen ziet boven aan de rug, bij die van mij is alles gewoon rond, zo zonde :')

[ [url=m/nl9Jgh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij deze, geen kuiltjes of aparte billen, gewoon 1 ronde billenbol

Hoeft niet altijd goed te zijn hoor, deze waren mooi, maar vaak zie je de geul over de rug bij te dikke paarden :)

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:28

Ja mijn shet heeft zo'n geul, allemaal spek!
Ook spieren natuurlijk, maar je hebt zoveel verschillende soorten billen!

Gentle vermaakt zich wel op de wei!

Hier past af en toe de buurvrouw op, de familie woont aan de andere kant van 't land, das wat lastig!
Maar het is hier wel veel werk, elke dag de stallen, nat hooi maken, Malik naar de wei en terug, ook nog een hond en kat, konijntjes en de geiten.

Malik heeft vanmorgen ook balkjes gestruikeld! :D

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:45

Mooie foto's Cubalibre! Spannendecdagen nu aftellen tot de bevalling!

Malik lag toch niet ook ondersteboven tussen de balkjes?

Zonder vakantie zou ik niet kunnen :=
Paard staat volpension dus daar hoef ik weinig voor te regelen. Stalgenootjes houden een oogje in het zeil en geven aandacht en af en toe een poetsbeurt.
Voor de dieren thuis regel ik meestal iemand die dan een paar weken in huis komt.

Ooit had ik de hoop dat Joya het zadel van mijn vorige paard zou passen maar dat is veel te smal..
Moet echt iets met een wijde tot extra wijde boom en veel schoudervrijheid.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 01:09

Gentle vermaakte zich wel op de wei.... zijn weidemaatje bedacht alleen dat hij er klaar mee was en heeft Gentle fiks te pakken gehad |( dus vanavond naast mn dagelijkse merriecheck ook Gentle zijn wonden schoon gemaakt, jodium tinctuur erop gedaan en wat metacam gegeven want de wond bij zijn schoft was warm, dik en pijnlijk... mijn zielige puppypaard

Hoe het er eerst uitzag:
Afbeelding
Afbeelding

Hoe we hem achtergelaten hebben:
Afbeelding
Afbeelding

Close up van n aantal "wondjes":
Afbeelding

Voorlopig heeft Gentle dus vakantie....

Kwa billen wil ik even melden dat dit gewoon supergezonde quarter/paint billen zijn ;) die horen er bij, Gentle zijn moeder heeft ze ook en daar ben ik erg trots op (zelfs nu ze nog maar n dag of 9 dracht te gaan heeft zijn die billen nog steeds flink aanwezig) :D
Afbeelding

DG Dry Jill
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016
Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3 : [KS-ITP] She did it! Frosty Gouden merrieveulen 2019

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 05:51

Oh jeetje arme Gentle. :( Die is inderdaad flink te pakken genomen.

IG: @Equisophie.nl

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 06:14

Ach was sneu voor gentle, krijgt ze nu een ander lief maatje?

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 07:21

Zo he , die is wel even onder handen genomen door zijn weidegenoot!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 07:42

Zo niet grappig....

Hij krijgt voorlopig geen ander maatje, wacht denk ik tot mijn merrie haar veulen gespeend kan worden en dan gaan moeder en zoon gewoon samen maar zeker weten doe ik het nog niet.

Wil sowieso nu eerst hebben dat alles geneest en dan zie ik wel weer verder.

DG Dry Jill
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016
Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3 : [KS-ITP] She did it! Frosty Gouden merrieveulen 2019

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:18

Ah arme Gentle ;(

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:53

Jeetje... arme gentle... die is echt goed te grazen genomen... :(:) _-:(

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:56

Oooo dat was niet even spelen, echt niet tof :(

Groeien paarden altijd uit hun zadel? Ik wil namelijk een custom zadel en ik kan dat ook wel betalen, maar dat wel voor langer dan twee jaar als het kan :$

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:14

Wowww arme gentle, die heeft flink klappen gehad :(

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:18

Lily_Fee schreef:

Groeien paarden altijd uit hun zadel? Ik wil namelijk een custom zadel en ik kan dat ook wel betalen, maar dat wel voor langer dan twee jaar als het kan :$

Meestal kan je zadelmaker wel inschatten hoe jou paard zich gaat ontwikkelen, maar het is altijd een gok.
Het beste is een zadel aan te laten meten vanaf 4,5, dan zijn de grootste veranderingen geweest.
Ik heb mijn zadel aan laten meten met 5,5. In de zomer wat vulling uit en winter wat vulling in, maar geen boomveranderingen tot nu toe.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 09:36

Oh nee! Die arme Gentle! #) :(:) Dat is echt niet leuk :n

Ik heb weleens gehoord dat Joy te dik is. Maar Joy is een quarter :+
Afbeelding
Afbeelding

Ze had ze al toe ze nog maar net geboren was:
Afbeelding

Ze loopt er niet minder om (links is Joy, rechts haar kwpn bff)
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:14

Lily_Fee schreef:

Het kan altijd. Je moet er bij custom wel aan denken dat de levertijd redelijk lang is, volgensmij tussen de 12 en 15 weken. Toen ik mijn custom bestelde was de levertijd nog 10 weken en kreeg ik mijn zadel na 15 weken.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:28

Gentle heeft flink op zijn donder gehad!
Het zijn wel oppervlakkige wonden gelukkig.
Is hij zelf te brutaal geweest of heeft de andere jongen issues?

Fransje, Malik vergat dat hij zijn achterbenen ook op moest tillen. :=
Ik had maar een paar balkjes gedaan, de laatste keer deed hij het goed dus gelijk gestopt.
En nog weer fftjes met de longeerlijn overal aangeraakt, dat had ik al een tijdje niet gedaan en dan is hij er wel weer wat gevoeliger op.
Vakantie is wel heel leuk natuurlijk! :))

Joy is heel gespierd idd.
Maar daar kan ook spek op komen, volgens mij zijn quarters daar wel gevoelig voor.

Ik zal ook eens een foto van Malik zijn billetjes maken, die heeft ook spiertjes!
Hij is de laatste tijd ook weer wat aan het ontwikkelen.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****