Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:42

Quarters zijn toch een beetje de dikbillen onder de paarden. Hoort bij het ras!
Nadeel is dat een grote kans op erfelijke spieraadoeningen dus altijd testen daarop voor aankoop.
Aan de andere kant , bijna ieder ras geeft veel wat.

Malik was gewoon een sukkel dus :D

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:45

Oef jeetje, Beterschap voor Gentle!

Hier alles op een laag pitje, onverwachts een leuk huisje op mijn pad gekregen, waardoor ik dus even een heel interieur kon aanschaffen. Zadeltje kopen wordt hem dus voorlopig eventjes niet. Wel blijven we lekker grondwerken en longeren en zal ik er vast een aantal keer op zitten, maar van echt rijden zal het nog niet komen

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:46

Volgens mij heeft elk ras zo wel zijn problemen. Arabieren en welshpony’s hebben soms niet voldoende ruimte in de kaak door de dish. Koudbloeden hebben last van de sokken. Friezen van dwerggroei.

Ik vind die dikke billen juist ontzettend mooi. Ze zijn ook niet dik, maar echt bespierd. Ik heb een jaar lang gezorgd voor een painthorse merrie van toen 1,5. Zij had meer spieren in haar billen dan mijn fjord die vol in het werk stond. :+

IG: @arabierjoep

Gimme_Joy

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 12:58

Gefeliciteerd Myrth97! *\o/*

Je moet inderdaad bij quarters (en paints) goed kijken naar de 5 panel en pssm.

Joy zit snel aan de bovenkant met haar gewicht. Daarom keijgt ze het minimale aan biks, maar dus wel extrq vitaminen. Nu gaat het supergoed gelukkig!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:23

Gewoon 6 panel testen en bij evt verdenking van pssm1 maar n negatieve uitslag testen op type p2,p3,p4 en px (al vind ik die test wel serieus prijzig!).

Gentle is de goedheid zelf, ik weet 300% zeker dat het zijn weidemaat geweest is want die heeft dit al eens eerder geflikt maar toen was ik er niet zelf bij en geloofde ik t ook niet... nu sinds gister geloof ik het dus wel!

Vandaag ging het gelukkig alweer n stuk beter, de enige wond die wel wat pijnlijker is is die op zijn schoft... hij heeft ook liever niet dat ik daar aankom. Blauwe tinctuur spray erop gedaan en meer kan ik niet doen, hij is niet stijf of kreupel dus ik ben semi blij ;)

Afbeelding

Gefeliciteerd myrthe!

Ik was CubaLibre ;)
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016/Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:40

nicky_rilana schreef:
Lily_Fee schreef:
Oooo dat was niet even spelen, echt niet tof :(

Groeien paarden altijd uit hun zadel? Ik wil namelijk een custom zadel en ik kan dat ook wel betalen, maar dat wel voor langer dan twee jaar als het kan :$

Het kan altijd. Je moet er bij custom wel aan denken dat de levertijd redelijk lang is, volgensmij tussen de 12 en 15 weken. Toen ik mijn custom bestelde was de levertijd nog 10 weken en kreeg ik mijn zadel na 15 weken.

Degene die mijn paard zadelmak gaat maken heeft 4 custom zadels, misschien kan ik er daar eentje van overnemen. Degene die zij gebruikt omdat die mooi past.

Ik vind dat er ook wel veel custom zadels online aangeboden staan waarbij staat dat het paard hem niet meer past. Terwijl custom zegt dat de zadels goed aanpasbaar zijn. Weet jij hoe dat zit?

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:41

Ik heb ooit een custom geprobeerd maar lag echt niet lekker en kon er zelf niet in zitten, zijn wel gruwelijk mooie zadels!

Morgen maak ik even een uitgebreide bijleespost maar:
Afbeelding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:11

Lily fee: mijn instructrische Reed ongeveer 10 paarden met 3 zadels. En mijn toenmalige baas had 4 zadels voor zo'n 20 paarden. Hoe goed ze aanpasbaar zijn weet ik niet. Maar dat ze vaak op een paard passen dat is wel zo.

Ik ben ook heel blij met mijn custom, zou er zo weer een kopen. Maar als ik daar nog zeker 15 weken op moet wachten vind ik gewoon te lang.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:20

Jeetje wat ziet dat er heftig uit bij Gentle! Heeft niemand op stal dat zien gebeuren? Gelukkig dat hij niet stijf is, had erger af kunnen lopen.

Hilana heb ik uitgekozen vanwege haar mooie perzik billetjes!
Afbeelding

Ik baal trouwens een beetje. Had gepland om vandaag voor het eerst op Hilana te gaan zitten, maar er was helaas niemand in de gelegenheid haar vast te houden. Nu maar weer even een weekje wachten denk ik.

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:38

Dikke billen vind ik mooi, heeft Mo ook wel en hoop Aurelia later ook! Ben sowieso wel van de rondere paarden.

Aiiii Gentle, dat is niet fijn! Heb het ooit gehad, een tinkerruin had Mo gewoon vastgepakt en meegesleept aan haar hals... Resultaat: 2 brand(!)wonden van 20 cm doornee. Goed vet gehouden en gelukkig niks meer van te zien maar man wat was ik boos. Zeker omdat de eigenaren haar eerder zagen dan ik en deden alsof het een klein wondje was. GRRRRRR!!!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:10

Fransje, Malikie is een beetje een sukkel idd, die knalt wel vaker ergens tegenaan en daar maakt hij zich dan ook niet druk om. :=

Niet leuk dat Gentle dan zo gepakt is terwijl hij zelf lief is. :(:)

Gefeliciteerd Myrth!

Dikke billen zijn wel mooi maar het moet wel bij het paard passen, de billen van Joy zouden op Malik toch wel heel vreemd staan, denk ik! _O-

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:20

MirandaFuego schreef:
Dikke billen zijn wel mooi maar het moet wel bij het paard passen, de billen van Joy zouden op Malik toch wel heel vreemd staan, denk ik! _O-

HAHAHA Ik ben een beelddenker. :')

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:31

Joy had vanochtend voor het eerst een zandruiter %). Mijn verzorgster was aan het galopperen, zoals ze wel vaker heeft gedaan en ineens draait hij in de hoek 180 graden om. Gelukkig heeft ze zich niet bezeerd en ik denk dat Joy meer schrok dan zij. Later heeft ze voor het eerst, samen met een stalgenoot, langs de weg uit gestapt. Dat deed hij dan weer zo relaxed, liep zelfs dapper voorop.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:16

Oeps! Nou ja, dat hoort er ook bij natuurlijk :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:17

Ohwjee Orchidee (dat rijmt :P )
Kan altijd gebeuren, gelukkig goed afgelopen!
Braaf langs de weg gestapt, super! :))

Isabel_k schreef:
MirandaFuego schreef:

HAHAHA Ik ben een beelddenker. :')

Zo'n kim kardashian. :')
Heb gelijk maar ff een fotootje van zijn derrière gemaakt, hij heeft best wat! :D

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:32

Vanmiddag lag die luiaard nog te slapen toen ik hem naar de wei wilde brengen. :D

Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:49

Oops Joy dacht even snel te draaien..Gelukkig goed afgelopen en alles ook goed afgesloten!

Hij heeft wel een schattig koppie, MirandaFuego! <3

Joya heeft nog een beetje hele billen zeker vergeleken bij haar brede borst. Misschien vertekend het ook daardoor?
Heb het idee dat ze weer wat aan het groeien is.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:01

Duke krijgt eindelijk wat kont haha

Afbeelding

In vergelijking met Dexter

Afbeelding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:10

Wat heeft malik toch een lief hoofdje.

Granoek: die bezem zo op hun kont, :+ wat een brave paarden.

Ik vind dat mijn paardje wel mooie billen heeft voor een kwpn. Maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een quarter. Een foto maken van zijn kont heb ik nog niet gedaan. Wel heb ik een foto van zijn oortjes. Ik heb vandaag voor het eerst alleen buiten gereden, en hij was echt super braaf.
Afbeelding

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:37

Ik kom ook hier heel even snel Gentle zijn half zusje showen, afgelopen nacht om 3.28u geboren na een dracht van maar 327 dagen <3
Afbeelding
Kleur is nog n raadsel, bay maar met of zonder dun of nd1/nd2 weten we nog niet. Hoogstwaarschijnlijk wel w20 gen maar of ze die enkel heeft of dubbel weten we ook pas nadat de test uitslagen terug zijn...

Ze heet Flashy Gold On Black en haar roepnaam is Frosty vanwege de vorst en kou van afgelopen nacht :brr:

En nu ga ik echt mijn oogjes sluiten en eens goed bijslapen <3

Ik was CubaLibre ;)
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016/Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 04:49

Oei een valpartij van Joy, tja ook bij brave kan het natuurlijk gebeuren. Tot nu toe had ze zoiets nog niet gedaan toch? Gelukkig goed afgelopen :)

CL, gefeliciteerd!!

Miranda, wat een puppy koppie nog zo <3

Nicky, wauw zo braaf!!

Euhm tja hier een fjord dus ook een flinke kont := gelukkig maar, heb ik zelf ook :P haha!

Granoek, zo van de achterkant lijkt het toch best veel hoor :=

Raika (v. Brijol) B+16 PR 198 / L1+10 PR 196,5 / L2+10 PR 195,5 / M1 startgerechtigd
Rixx Jupiter Insta: Fjorden.raika.rixx

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 04:52

Gefeliciteerd cl

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 06:52

Prachtige vos, zo rood! :wow: nicky_rilana!

Gefeliciteerd, CL
Stoere kleur en met zo een opvallende bles!

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:07

CubaLibre schreef:
Ik kom ook hier heel even snel Gentle zijn half zusje showen, afgelopen nacht om 3.28u geboren na een dracht van maar 327 dagen <3
[ [url=m/O3kqtY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kleur is nog n raadsel, bay maar met of zonder dun of nd1/nd2 weten we nog niet. Hoogstwaarschijnlijk wel w20 gen maar of ze die enkel heeft of dubbel weten we ook pas nadat de test uitslagen terug zijn...

Ze heet Flashy Gold On Black en haar roepnaam is Frosty vanwege de vorst en kou van afgelopen nacht :brr:

En nu ga ik echt mijn oogjes sluiten en eens goed bijslapen <3

Gefeliciteerd!!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 07:14

Ahh die lieve Malik <3

Haha leuke vergelijking zo Granoek, met die bezem :+ :D

Gefeliciteerd CL, wat een knappie! <3

Oei hopelijk heeft zowel bijrijder als Joy er niks van verder :(:)

Vanmiddag maar weer even kijken hoe het met mijn Joy gaat. Hopelijk heeft ze wat minder last van haar tanden inmiddels

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper