Wie weet de perfecte rijbroek voor mij?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:48

Suzanne F. schreef:
En Equiline?

Voor dat geld red je dat niet. :+

22-11-2019 :
Gibalia, 6 jaar liefde, plezier & springen: Hos d’O x Jasper
Voor onze paardenavonturen https://www.instagram.com/1991leane/
Gibalia
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 09:49

Pernilla schreef:
Ik heb ook een Montar. Siliconen en materiaal is fijn maar vind de pasvorm niet goed. Past fijn om mijn benen maar veel te groot rond de taille. Ook geen ‘high waist’. Met een riem valt het mee. Daarbij gaan de naden heel snel los, vind ik wel zonde voor dat geld. Zal vast aan het soort broek liggen dat ik heb gekocht maar of ik nog een Montar wil weet ik niet zo goed.

Laatst heb ik 4 rijleggings gekocht bij Horze en eerlijk waar, wat heb ik dat gemist in mijn leven. Heerlijk comfortabel, full grip siliconen en echt een prima prijs imo. Ook lekker dun (maar niet koud!) voor in de zomer met veel bewegingsvrijheid. Wellicht is dat wat voor je?

Lonni schreef:
Ik heb met oog op de zomer een rijlegging van kingsland gekozen omdat veel broeken mij veel te wijd zitten. Hoge taille, donkerblauw en zit superlekker :D

Rijleggings zijn niet mijn ding.. zowel ‘dure’ als Kingsland als Horze/Harry’s Horse geprobeerd en mijn voorkeur gaat echt uit naar een rijbroek. Maar heel erg bedankt!

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:03

GUSTIxBILL

Re: Wie weet de perfecte rijbroek voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:12

Montar valt vrij smal
Zeker de high waist versie :j

Mijn vorig ruitertje moest geregeld kinderboeken aan omdat ze anders veeeel te wijd waren. Maar hierdoor vaak dus ook te kort.
Bij Montar had ze een 34. Dit was wel wen gewone waist.
Maar mijn huidige ruiter mag ook geregeld 1-2maten groter aankopen als haar normale maat.

Ik heb mijn broeken nu 2j met intensief gebruik (ookal rijd ik niet meer wegens mijn gewicht, draag ik ze wel elk weekend). De meest gebruikte begint nu tussen mijn benen de silicone wat te vervellen. Maar dat komt puur door mijn dikke benen.
Mijn ruiter grijpt ook elke keer naar 1 van haar 2montars. Zij rijd 2-4 paarden 3/4x in de week gemiddeld. Bij haar is er na 2j nog geen slijtage te zien. En na elke rijbeurt worden die broeken op 60gr gewassen door haar ouders.

Nogmaals, ik vind ze dus echt meer als hun geld waard,
De enige andere broek die ik weet dat zo lang (over)leefde waren de oude pikeurs,

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:21

De rijbroeken van epplejeck’s eigen merk vind ik ook erg fijn wbt pasvorm en vallen ook wat hoger.
Daar zit wel een en ander tussen binnen jouw budget.
En nu tweede broek ook nog voor de halve prijs.
Persoonlijk vind ik ook dat deze broeken gewoon erg mooi blijven

Hoezo is paardrijden duur?
Een goede psychiater kost ook geld.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:25

Ik heb vorig jaar in de zomer deze broek gekocht: https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041
Eerlijk waar dit is de fijnste broek die ik ooit heb gehad! Zelfs beter als mijn pikeur :o Hij zit heerlijk, zeker een hoge taille en de stof rekt fijn mee. Hij valt ook binnen je prijs klasse. Het enige 'nadeel' dat ik vind is dat de stof wel dun is. Zeker t.o.v. mijn andere 2 broeken (maar dat kunnen ook winterbroeken zijn). Maar ik had hem gekocht in een lichte kleur voor als het heel warm is en daar is hij ideaal voor! Binnenkort nog een tweede aanschaffen :D

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Instagram - B&b in de Belgische Ardennen

Pipo122

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:42

Ik vind die van mondoni altijd erg fijn, zijn verschillende van & ook highwaist. Ik heb er nooit problemen mee gaat

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 10:43

Laulitz schreef:
Ik heb vorig jaar in de zomer deze broek gekocht: https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041
Eerlijk waar dit is de fijnste broek die ik ooit heb gehad! Zelfs beter als mijn pikeur :o Hij zit heerlijk, zeker een hoge taille en de stof rekt fijn mee. Hij valt ook binnen je prijs klasse. Het enige 'nadeel' dat ik vind is dat de stof wel dun is. Zeker t.o.v. mijn andere 2 broeken (maar dat kunnen ook winterbroeken zijn). Maar ik had hem gekocht in een lichte kleur voor als het heel warm is en daar is hij ideaal voor! Binnenkort nog een tweede aanschaffen :D

Klopt, deze broek is heel fijn. Ik heb de kids versie ervan, deze zit heel fijn alleen is hij veel te kort. De normale hebben ze niet in 34.

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 10:44

Montar hoor ik goede dingen over, ik ga eens zoeken of hij ergens met korting te verkrijgen is in mijn maat.

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:55

Ik heb mijn Montar met 50% korting gekocht bij Divoza een tijdje geleden, toen moest de wintercollectie er uit. Weet niet of dat nog is maar wellicht zijn er filialen met een restpartij wintercollectie. Toen was er ook hoge korting op merken als Equiline, Pikeur etc.

Lykke
High Flown’s Pernilla
Tessa - verkocht

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:55

Ik weet niet waar je woont maar bij het Brabants Ruiterhuis hebben ze regelmatig partijen Montar broeken voor €60. Ik vind de pasvorm echt heel fijn, ze vallen lang en smal en hebben een fijne brede band (de high waist variant). Ik heb alleen bij 2 van mijn 3 montar broeken ruzie met een naad in het kruis dus die gaan nu toch de prullenbak in.

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 11:02

Dee_Es schreef:
Ik weet niet waar je woont maar bij het Brabants Ruiterhuis hebben ze regelmatig partijen Montar broeken voor €60. Ik vind de pasvorm echt heel fijn, ze vallen lang en smal en hebben een fijne brede band (de high waist variant). Ik heb alleen bij 2 van mijn 3 montar broeken ruzie met een naad in het kruis dus die gaan nu toch de prullenbak in.

Noord-Holland, dus dat is helaas te ver...

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:13

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:02

Easy rider heeft ook wel wat je zoekt, dochter merk van Eurostar en prima prijs/kwaliteit verhouding :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:23

De divoza had winkelsales tot 75%, misschien kan je daar wat vinden?

La vie est belle

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:25

De kenton rijbroeken van mondoni bij divoza te koop. Hele fijne rijbroeken, ik heb er 3 van.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:07

Ook ik kocht toen ik in maatje 34 zat mijn rijbroeken in kindermaat. Pasvorm incl lengte broek was voor mij een stuk beter dan vaak dus misschien heb je aan deze tip ook wat

Velaija

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:05

Ik ben vandaag op zoek gegaan naar een rijbroek met hetzelfde eisenlijstje als jij: high waisted, siliconen grip, donkerblauw etc. Eerst de Pikeur Candela (lange maat) geprobeerd - heerlijke broek, maar €210 voor een recreatieve ruiter (ik ga nu van 1 naar 3-4x per week rijden) was me net wat teveel, en aan 1 broek heb ik niet genoeg.

Ik ben toen net de grens overgegaan en heb in Duitsland het merk 4Riders geprobeerd. Nu heb ik daar 2 heerlijke high waisted broeken voor €80 per stuk gescoord! Qua pasvorm en stof kwam hij best in de buurt bij de Pikeur, maar die was nog net wat dikker en luxer. Ik hou de Pikeur wel in de gaten, mocht die eens ergens in de sale komen dan koop ik die alsnog voor erbij.

Edit: ik heb even gezocht en het is de “4Riders Damen Reithose Cannes Grip”

Knabbel1070

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:28

Kijk eens op horze hun rijleggings kunnen nog wel eens aan je eisen voldoen (bedoel dan voornamelijk van hun eigen merk maar misschien ook wel anderen op hun site. Ik heb er 1 van en de grip is goed middel tot hooge taile en vallen smal (teminste die ik heb die is er nu helaas niet meer maar veel lijken er op)
Edit: en v8nd je buged zeker niet laag! Heb volgensmij nog nooit een rijbroek boven de 80 gehad heb het er simpelweg niet voor over heb liever 2 goedkopen die ook goed zijn dan 1 dure die net ietsie beter of mooier is (of van een bapaald merk) ookal neig ik nu wel steeds naar een heeeele mooie van 120 maar die komt er eerst nog maar niet :')

When people say “it’s just a horse” they just don’t understand

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:27

Montar valt smal. Ik heb normaal maat 34, maar van montar heb ik maat 36. Ik vind het echt super broekjes! Daarnaast heb ik ook nog een rijlegging van Kingsland. Vallen wel beide buiten het budget, maar dan heb je wel wat.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:31

Ik heb een superfijne legging van kramer. Hoge taile, full grip en zit heerlijk

Practice makes perfect, I'm still tryna learn it by heart
.
Jillatre -> M1+4

Jollot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:45

gett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:00

Mocht je naar Friesland willen rijden, heb ik wel een adresje in Grou voor je. Haal ik altijd voor 50 euro een nieuwe Qhp rijbroek.

Dit merk bevalt mij elke keer weer super goed!

- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349) B+15 L1+4 drachtig v.Alwin 469
- Willy B (Rindert 406 X Aan 416)
- Dryske (Date 477 X Piter 312)
- Geeske G (Wobke 403 X Tetse 394) B+16 L1+17 L2+5 Verkocht

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 09:29

ElviraKelan schreef:
Ook ik kocht toen ik in maatje 34 zat mijn rijbroeken in kindermaat. Pasvorm incl lengte broek was voor mij een stuk beter dan vaak dus misschien heb je aan deze tip ook wat

Zie mijn post, ik heb nu kindermaten die zitten qua breedte goed, maar lengte te kort. Maar dankje!

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 09:31

Velaija schreef:
Ik ben vandaag op zoek gegaan naar een rijbroek met hetzelfde eisenlijstje als jij: high waisted, siliconen grip, donkerblauw etc. Eerst de Pikeur Candela (lange maat) geprobeerd - heerlijke broek, maar €210 voor een recreatieve ruiter (ik ga nu van 1 naar 3-4x per week rijden) was me net wat teveel, en aan 1 broek heb ik niet genoeg.

Ik ben toen net de grens overgegaan en heb in Duitsland het merk 4Riders geprobeerd. Nu heb ik daar 2 heerlijke high waisted broeken voor €80 per stuk gescoord! Qua pasvorm en stof kwam hij best in de buurt bij de Pikeur, maar die was nog net wat dikker en luxer. Ik hou de Pikeur wel in de gaten, mocht die eens ergens in de sale komen dan koop ik die alsnog voor erbij.

Edit: ik heb even gezocht en het is de “4Riders Damen Reithose Cannes Grip”

Thanks, heb de link bekeken en ziet er heel fijn uit, maar ik kan hem alleen in een 36 vinden helaas! (Kijk ik verkeerd?)