3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:09

Aaah wat lief Zertab!

@vera ik merk bij mezelf dat ik het het beste doe op gewoon normale maaltijden, en dan vooral een grote avondmaaltijd. Ik heb sochtends eigenlijk nooit honger, dus de tijdens van mijn lijstje zijn: 11.00 ontbijt, 14.00 lunch en 19.00 avondeten meestal. Daarnaast loop ik stage op een kantoor, dus buiten half uurtje wandelen en naar het koffieautomaat lopen krijg ik niet echt beweging haha. Maar de kcal van vandaag zijn 1580 (waarvan mijn avondmaaltijd 1100 haha :Y) ) Ik ben echt een groot liefhebber van warm eten haha.

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:13

Laibadji schreef:
Zertab schreef:
Net mijn lunch op, nog steeds honger... pff. Even doorzetten en water drinken dan maar.

Oei kom ik nooit tegen maar mijn lunch is heel uitgebreid. Ik eet heel veel groenten. Dus een slaatje (sla, tomaat, komkommer, koolsalade, appeltje, beetje filet de york een heel bord vol) daarbij 4 crackers met groentenspread. (Dit komt op iets meer dan 500 kcal dus zeker behoorlijk gevuld. Ik eet 1520 Kcal per dag, eet je meer kan je meer crackers eten of iets van brood er bij...)

Telkens een 'over' eten gevoel en zalig kunnen smikkelen. Misschien geef ik jou nog een leuk ideetje?
Wat je ook kan doen is een lekkere soep eten?

Mijn lijstje:
O: 4 crackers met I love choco
L: Bovenbeschreven slaatje
T: 2 kleine blokjes chocolade
M: Nog te bepalen (eet bij schoonmoeder)

Zit nu op 817 Kcal opgegeten dus nog 703 te gaan. Helemaal nog geen honger gehad door de grote hoeveelheid groenten. De overige 703 zullen makkelijk naar het avond eten gaan.

Geen beweging gehad vandaag. Normaal had ik les maar aangezien ik ziek ben en het hier water giet, de les naar vrijdag verplaatst.

Zertab

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:36

Ik lees nu je bericht pas haha. Maar ik beweeg vandaag en morgen nauwelijks dus wil dan zeker niet te veel eerder. Liever te weinig...

Ik krijg op het moment van de lunch niet meer op hoor. Maar een half uur later heb ik dus weer honger.

Zertab
JupilotxDublin | Ruin | 1,67m | Bruin | RIP 17-4-19
[IM] Dag lief vriendje...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:49

Zertab schreef:
O: Schaaltje yoghurt. En een glas water.
T: Cappuccino en een knackebrord cracker met slankie 15+ (geloof ik)

Dit is wat ik verwacht te eten en tussendoor drink ik water.

L: Twee volkoren boterhammen, een plakje kaas, en stukjes komkommer. Een appel.
T: Tomaatjes en een banaan.

A: ... Nog geen idee haha.

A: 1 gehaktbal, twee kleine aardappelen, bloemkool. En groentensoep van te voren. Glas water.

Verder is de verwachting:

T: beschuit met muisjes, yoghurt met ananas en meloen stukjes.

Zertab

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:21

Zertab schreef:
Ik lees nu je bericht pas haha. Maar ik beweeg vandaag en morgen nauwelijks dus wil dan zeker niet te veel eerder. Liever te weinig...

Ik krijg op het moment van de lunch niet meer op hoor. Maar een half uur later heb ik dus weer honger.

Daaraan zie je dat iedereen anders is. Ik moet net een heuse maaltijd eten of ik heb het gevoel niet gegeten te hebben.

Uiteindelijk is er toch niets mis mee om je maaltijd in stukjes verdeeld over de dag te eten. Zolang je maar aan je kcal komt. Dan heb je volgens mij ook geen honger.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:23

Ik spring er hier weer ff in, wel bijgelezen maar ben alles alweer kwijt :o

Vanmorgen weer gesport. Ook een meting, waar ik geen moer van geloof :') weet de getallen niet meer, maar mn vetpecentage was maar ietsje te hoog (jaja :+ ) en mn spiermassa best heel hoog voor een vrouw. Klopt geen barst van :') maar goed, wel weer lekker gesport

Mn dochter moet tegenwoordig zwemmen om 16.30, dus dan zijn we pas rond 17.45 thuis. Woensdag is dus een makkelijke dag qua eten, want rustig koken zit er niet meer in daarna.

O: 30 gr havermout met 150 ml magere melk, appel en kaneel
L: 2 volkoren knackebtod met gerookte zalm, kom zelfgemaakte tomatensoep
T: 2 dropjes
A: bloemkoolpizza met tomatensaus, champignons, paprika, kipreepjes en een beetje grana padano
T: bakje kwark

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:30

Zertab schreef:

Hou je ook macro’s (vet, eiwitten, koolhydraten) bij? Als je dit hebt, zou ik meer eiwitten gaan eten. Die vullen voor langere tijd en zorgen dat je minder snel weer honger hebt.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:47

linoleum schreef:
Zertab schreef:

Hou je ook macro’s (vet, eiwitten, koolhydraten) bij? Als je dit hebt, zou ik meer eiwitten gaan eten. Die vullen voor langere tijd en zorgen dat je minder snel weer honger hebt.

Nee houd ik niet bij, maar heb een voedingsschema van de diëtiste waar in de eiwitten idd meer zijn dan de koolhydraten. Alleen doe ik er nu weinig mee :') Eigen schuld. Oh ja, beschuit met muisjes kwam niet uit nu, dus mag van het lijstje af.

Zertab

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:19

Je gaat dus naar een diëtiste, maar ik lees hier vooral dat je je niet aan haar lijstje houdt en dan honger krijgt en vervolgens gaat overeten.

Waarom niet gewoon aan gaat lijstje houden? Ze doet het werk niet voor niks en heeft er meer verstand van dan jij. Waarschijnlijk ga je dan ook meer vooruitgang zien.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:45

linoleum schreef:
Je gaat dus naar een diëtiste, maar ik lees hier vooral dat je je niet aan haar lijstje houdt en dan honger krijgt en vervolgens gaat overeten.

Waarom niet gewoon aan gaat lijstje houden? Ze doet het werk niet voor niks en heeft er meer verstand van dan jij. Waarschijnlijk ga je dan ook meer vooruitgang zien.

Ik ga niet meer, omdat het meer aan mijn zelfbeeld ligt dan dat ik écht te zwaar ben. Dat heeft zij overigens zelf gezegd...

Maar mijn patroon is hetzelfde, en volgens het lijstje. In de avonden krijg ik honger en eetbuiten, dus ergens toch een tekort...

Zertab

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:57

Maar waarom en hoe heeft je diëtiste dat gezegd? Vertelde je eerlijk wat je at? Dat je ‘s avonds eetbuien kreeg en je dus niet aan de eetlijstjes hield.

Ik snap je niet zo goed. Lees vooral veel over dat je honger hebt, eetbuien krijgt en dan dus veel eet en vervolgens niet afvalt. Maar doe er dan wat aan. Ga bezig met je voeding, lees erover, wat welk voedingsmiddel doet en wat niet. Ga zo je dagelijkse eten bepalen en dingen proberen. En verder, wilskracht is het belangrijkste. En ik heb het idee, dat je dat ook niet veel hebt. Je begrijpt het niet, waarom je vreetbuien hebt en niet afvalt, maar je probeert niet om het wel te gaan begrijpen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:03

Bedankt allemaal!
Aight, nadeel is alleen wel dat ik iedere keer 33 euro moet betalen, en dat is best wel veel haha. Maar ik heb me nu ingeschreven voor een dagcursus en als ik dan wel slaag, krijg ik het geld daarvoor van mijn moeder terugbetaald :)

Wat leuk Zertab! Maar waarom eet je dan niet weer iets als je honger krijgt? Zoals Laibadji voorstelde. Want honger hebben is meestal niet goed :n
Ik ben het verder met linoleum eens!

Gisteren had ik een beetje een yoghurt dagje :') Maar verder wel goed mijn best gedaan en netjes uitgekomen qua kcal.
O: yoghurt Griekse stijl 10% vet met havermout, lijnzaad, kokossnippers en een nectarine. (404)
L: yoghurt Griekse stijl 10% vet met door mijn zusje gemaakte granola en bosbessen fruitspread. (375)
T: een nectarine en een snee ontbijtkoek met ongezouten roomboter. (173)
A: een restje lasagne, salade van ijsbergsla, champignons, paprika, ceasar salade dressing en kipdijfilet. Als toetje magere Franse kwark met branflakes, muesli mix naturel en aardbeien diepvries. (844)
T: colaflesjes en een stukje chocoladeletter (tja, ik heb echt heel veel eten gekregen en ik eet iedere dag een klein stukje, dan duurt het even tot iets op is haha!) (174)
B: 11.000 stappen, 16 minuten fietsen en twee uur paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1971.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:06

Kom ook weer om het hoekje kijken... eens zien of ik het weer op kan pakken, het moet echt weer namelijk -O-
Na een poedersuiker hopelijk weer wat normaler gaan eten.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:10

Herkenbaar... na mijn break-up na een relatie van 3 jaar heb ik de afgelopen maand raar gegeten. :o hoe is het nu met jou?

Gister:
O: 3 rijstwafels
L: flammkuchen (vega)
A: lasagne

Gok rond de 1400 kcal maar ben deze week 3x naar de Mac geweest dus was even nodig.
B: 19.000 stappen en 3300 kcal verbrand!

Vandaag ook even verder met balansen want het is nodig haha.
O: 3 rijstwafels (half 11)
L: 2 harde afbak broodjes met pesto (Pesto potje gebruik ik nog eens dus haha)
A: rond 21:00 pas: pasta roomkaas/pesto met spinazie en oude kaas en sla / komkommer.

Ga het nog even afwegen haha. Ga de hele dag werken dus actief zat.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 09-05-19 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:19

@kimmie ja dat is logisch, het is gewoon poedersuiker. Wel hoor ik van iedereen die een dagcursus heeft gedaan, ook daadwerkelijk geslaagd is. Die mensen van de cursus weten vaak precies welke vragen er komen en welke trucjes je kan toepassen om altijd het juiste antwoord te hebben.

@marlinderooz flamkuchen zijn zo lekker, heb je ze zelf gemaakt? zoja, heb je een receptje?

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:20

Nee was een een restaurant haha! <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:24

Opzich gaat het wel weer redelijk oke met me :) Heb alleen echt niet op het eten gelet wat ik wel weer moet gaan doen.... vanaf vandaag dus ook even hopelijk wat rustig aan. Ik ga vanavond wel bij iemand eten dus geen idee hoe dat uitpakt maar goed :+

O: skyr met muesli
L: 3 bruine boterhammen, kaas, filet american en kipfilet
T: appel en kiwi denk ik (heb voortaan fruit hier op het werk dus ligt er beetje aan wat er nog ligt)
A: ????

Vind het dus wel lastig om te gaan tellen maar ik denk dat ik dat maar gewoon niet doe, ik kijk het even aan :)
Gisteren ook al poedersuiker gehad, mentaal en met eten dus ik hoop vandaag echt normaal te doen en eigenlijk "heel het weekend" wel beetje. Zondag zal niet gaan maar goed. Ook moet ik echt even wat minderen met alcohol dus ga mijn best doen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:37

Yonker, is ook lastig om in/na zo'n periode weer op te pakken. Gewoon weer rustig aan beginnen, iedere goede keuze die je maakt is er eentje :)

Kimmie ja balen is dat zeg! Hopelijk gaat die dagcursus je helpen! En lief van je moeder :)

Zertab, uiteindelijk zul je iets moeten veranderen om niet steeds in dezelfde valkuil te stappen. Eens met wat linoleum zegt.

Ik moet even een paar daagjes heel netjes eten en van mijn weekpunten afblijven, want de kinderen willen me met Moederdag verrassen met een lekker ontbijtje <3 Dus dan neem ik gewoon lekker wat ze me voorschotelen!
Vandaag:
O: Griekse yoghurt 0% met perzik en havermout
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei, kom tomatensoep
T: aardbeien, appel
A: kipfilet, snijbonen en gekookte aardappelen
T: misschien nog wat Kvarg als ik trek heb

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:45

Yonker, goed dat je de draad weer op wilt pakken :j

Mijn planning voor vandaag:
O: mn standaard havermout (313)
T: tompouce, collega gaat met verlof en trakteert (318?)
L: groentenwraps met hummus en quorn (269)
T: twee rijstwafels met pindakaas, 3 dadels ( 362)
A: courgetthi, groenten en tofu met ketchup (390)
T: brinta, halve scoop eiwitpoeder, blauwe bessen (186)

Totaal: 1838, wat aan de hoge kant ivm tompouce

Beweging: krachtcircuitje

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:52

Netje lijstjes! Ik ga vanavond AYCE sushi dus mijn lijstje zal nogal wat zijn. Overdag maar een beetje bezuinigen en zo nog even lekker sporten.

@Dilan, ik ben heeel benieuwd hoe Brinta smaakt vergeleken met havermout? Ik eet altijd havermout, maar Brinta blijkt ook heel lekker en net zo gezond te zijn. En ik vind je lijstje netjes hoor, ondanks je tompouce!

-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:54

Yonker: Fijn dat je terug bent hier! Je kunt het he :*

Lijstje vandaag:

O: halfvolle kwark perzik
L: 4 bolletje oerknack crackers met selderijsalade en een cup a soup
T: good noodles kip
T: fruitsalade
A: maaltijdsalade met restjes

B: 30 min fietsen (retour werk), 45 min schuilstal en paddock uitmesten := 30 min yoga

Mager lijstje, maar heb gisterenavond echt zoveel gegeten en gesnoept (bij vrienden voetbal gekeken en er was chips, nootjes, pizza etc) dat het even moet vandaag. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:54

*\o/* Ik ging me net wegen, en ben vandaag precies 10 kilo afgevallen!

En heb sindsdien precies 0 keer een compliment er over gehad, zonder dat ik het vernoemd heb. Blijkbaar zag ik er 10 kilo geleden hetzelfde uit ofzo. :+

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:57

Vera96 schreef:
Netje lijstjes! Ik ga vanavond AYCE sushi dus mijn lijstje zal nogal wat zijn. Overdag maar een beetje bezuinigen en zo nog even lekker sporten.

@Dilan, ik ben heeel benieuwd hoe Brinta smaakt vergeleken met havermout? Ik eet altijd havermout, maar Brinta blijkt ook heel lekker en net zo gezond te zijn. En ik vind je lijstje netjes hoor, ondanks je tompouce!

Ik vind havermout iets meer smaak hebben :) maar brinta vind ik met ists er doorheen ook lekker. Vind de structuur van Brinta wel fijn, neemt wel iets meer vocht op dan havermout volgens mij

Marlinde, goed bezig! Gefeliciteerd :D

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:58

Thanks meiden :*

Ik wil nog minimaal 20 kg kwijt het liefst eigenlijk nog 30 kg.... dus we gaan ervoor. Ik ga ook weer sporten is de bedoeling want dat heb ik nu ook al aantal weken niet meer gedaan, ik fiets nu ook niet meer naar mijn werk sinds ik een nieuwe baan heb... dus het is wel echt nodig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:00

Probeer 1 ding tegelijk te pakken!
Dus pak alles los aan, zoals:
- 1 dag in het weekend mag je drinken
- niet snoepen doordeweeks
- 1 dag sporten
- gezond ontbijten

Etc etc, zo kan je kleine stappen maken!

Bij mij is dat:
- 3x sporten (nu niet ivm benauwdheid door keelpijn)
- fruit eten
- gezond avondeten
- ontbijten