3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:32

Frummels schreef:
Ik heb een beetje een ruk dag, en helaas houdt dat bij mij vaak ook in dat ik dan ruk eet.
Net een heel pak met van die space koeken/kanjers op. :=
Ik ben zo enorm onrustig de laatste 2 weken, echt niet normaal. Mijn hoofd loopt over, ik ben enorm moe (kan nu echt wel slapen achter mijn pc op werk) en heb het gevoel dat ik mezelf een beetje kwijt ben ofzo. Voor iemand herkenbaar?

Dit is zo ontzettend herkenbaar. Heb hier laatste maand heel erg last van gehad. Voelde me echt heel slecht in m’n vel zitten. Gaat nu ietsje beter weer. Ben rigoureus m’n agenda door gegaan en alles wat ik af kon zeggen heb ik afgezegd. Ik slaap veel en praat veel met m’n vriend over hoe ik me voel. En naar mijn idee gaat het weer ietsje beter.

Lekker even rustig aan doen en ‘s avonds lekker toegeven aan de moeheid. Helpt mij in elk geval.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Dilan93

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:03

Frummels, ik herken het wel idd. Ik heb tijdens die periodes ook heel erg dat mijn emoties/gevoel afvlakt. Klinkt misschien heel vreemd maargoed. Weet dan ergens wel dat het vanzelf weer goed komt, maar kan momenteel ook niet praten over wat me dwars zit.

Naja, over een tijdje voel ik me weer top en denk ik 'waarom voelde ik me ook alweer zo ruk?'

@dilanmansveld om onze paarden Titane en Mattvey te volgen :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:57

Ben blij dat jullie het herkennen, ook al is het niet leuk.
Ik herken inderdaad ook wat jij zegt Dilan, dat je emoties dan wat afvlakken. Het is bij mij of dat, of ik ben super emotioneel.

Agenda schrappen heb ik inderdaad ook gedaan. Ik moet echt vaker nee zeggen tegen mensen en afspraken. Extra slapen doe ik eigenlijk niet, al zou ik overdag echt wel even een tukje kunnen doen. Maar dat is soms best lastig met een fulltime baan, een huishouden en paard. :=

Ik ben gisterenavond lekker lang op stal geweest en met mijn pony aan de slag gegaan. Ik ben hem aan het beleren zodat hij voor de kar kan strakjes. En toen ik thuis kwam voelde ik me wel al stukken beter. Beetje Vitamine P <3

Vandaag ook weer even gezond eten, dan voel ik me ook vaak beter!

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:14

Frummels, hopelijk voel je je snel beter :(:)

Mijn planning voor vandaag:

O: mn standaard havermoutje (313)
T: dadels, blikje monster zero (172)
L: twee nofairytale wraps met pompoenhummus en quorn (280)
T: banaan (124)
A: weet nog niet, eet bij schoonouders
T: body en fit eiwitreep (176)

Totaal kcal: 1065, dus heb redelijk wat over voor het avondeten :)

@dilanmansveld om onze paarden Titane en Mattvey te volgen :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:56

Hey jongens, ik kom weer eens het topic binnen stappen. Laatste tijd wel vaker gezegd en dan alsnog weer van de aardbodem verdwijnen, we gaan zien hoe lang ik nu mee doe. Hopelijk lang. :):)
Ben anderhalve maand gestopt met roken (WIEHOEEE) maar daardoor toch wel wat aangekomen. Heb de weegschaal niet aangeraakt maar zie het een klein beetje in de spiegel.
Heb afgelopen week tijdens de vakantie een paar dagen in Londen doorgebracht en gigantisch verwend qua eten (ging met mensen vaak uit eten naar de meest heerlijke restaurants) wat top was maar absoluut niet goed voor le lijf.
Ben gisternacht flink ziek geworden (heb dat de laatste tijd wel vaker als ik alcohol drink op het moment dat mijn menstruatie begint, is dit voor iemand herkenbaar??); kan de hele dag niets binnen houden en voel me een vaatdoek. Vandaag ook thuis gebleven. Hongergevoel is gone dus zie dit maar als een reset; twee dagen amper gegeten. Geen idee of ik nog honger ga krijgen, maar anders eet ik wat sla denk ik.

En frummels; ik herken het ook heel erg. Ik weet absoluut niet wat je doet qua studie/werk/school, maar het lijkt me belangrijk even gas terug te nemen? Zeker als je het gevoel hebt dat je meer aan het overleven dan aan het leven bent. Wat ik altijd doe is een avondje heel goed voor mezelf zorgen; gezichtsmaskertje, uitgebreid douchen, bodylotion.. Lijkt iets kleins maar kan al veel helpen. Sterkte!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 09:33

@Frummels :(:)

@Castilja: Welkom terug! Goed dat je gestopt bent met roken :D! Beterschap vandaag :(

Lijstje vandaag (1571, nog steeds aan het balansen):

T: Stukje slagroomtaart (299kcal)
M: 2 sneetjes brood met avocado en kipfilet (312kcal)
A: Pokebowl met zalm, avocado, japans omelet, sojabonen, komkommer, paprika en wat sesamzaad. En sojasaus en wasabi natuurlijk :):) (777kcal).
D: Skyr met Kellogg en pure chocolade chunks (183kcal).

De poke bowl is afhaal dus twijfel of ik de skyr inruil voor iets anders erbij, maar dat moet ik vanavond even kijken!

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:12

@Frummels, ik herken het heel erg. Ik loop bij de psycholoog en die bevestigde inderdaad dat het belangrijk is om even je rust te pakken. Probeer lekker te ontspannen, en gezond eten werkt bij mij ook inderdaad! Hopelijk gaat het dan weer snel beter.
@Dilan, mooi lijstje en fijn dat je genoeg voor het avondeten over hebt! Ik vind dat altijd lastig als ik niet thuis eet, omdat je vaak ook nooit weet hoeveel het uiteindelijk nou is. Maar als je overdag zuinig doet maakt dat ook niet zo uit.
@Castilja, welkom terug! Goed van je dat je gestopt bent met roken, en goed dat je gelijk je gewicht in de gaten houdt. Ik heb nooit gerookt, maar volgens mij is dat wel heel lastig wat ik hoor uit mijn omgeving. Maar op deze manier ben je het wel voor!
@Imandram lekker lijstje! :9 En toch laag in kcal.

Ik heb gister zoooooveel sushi op. Maar het was ook zooo lekker!

Lijstje voor vandaag, nog een beetje onzeker maar hoop dat het lukt.
O: Havermout (310)
T: 4 gewelde abrikozen (76)
L: 4 crackers met Philadelphia light (232)
T: Tomaatjes (40) & misschien nog een cracker met Philadelphia.
A: Spaghetti met rode saus bij mijn vader. Dus echt geen idee hoeveel kcal dat. Ik wil misschien van die courgette spaghetti halen, dan moet dan wel haalbaar zijn onder de 500 hoop ik?
T: Tomaatjes (35)

In de avond komt een vriendin langs, en heb echt veel chocola in huis. Dus ben benieuwd of ik me ga inhouden. Wil in ieder geval niet boven de 1700 komen.

-

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:15

Frummels: heel herkenbaar, maar ik heb het meer hormonaal. Iedere keer een week voordat ik ongesteld moet worden gaat opeens alles slecht. Super vermoeid en het gevoel dat je tegen een burnout aan zit.

Dilan: keurig lijstje zeg! Waar haal jij die wraps?

Castilja: wat super knap dat je gestopt bent met roken! Het nadeel daarvan is dat je wel weer meer trek krijgt in eten maar je lichaam moet de balans weer even vinden dan komt het helemaal goed. En wat naar dat je zo ziek voelt beterschap!

Imandra: netjes lijstje! Wat is pokebowl eigenlijk? Kan je dat ook zelf maken.

Hier gaat het iets minder goed de kg's vliegen eraf een beetje te snel zeg maar... Ik ben druk bezig klussen in het nieuwe huis en wedstrijd rijden met mijn paard. Met als gevolg dat de tijd enorm vliegt en ik er soms achter kom dat ik de hele dag niet heb gegeten. Ik ben zo druk bezig met stukadoren schilderen en klussen dat ik vergeet te eten. Ik heb sinds vandaag alarm gezet op mijn telefoon om te eten aangezien ik op mijn werk het ook wel eens vergeet. Ik ben nu nog maar 56 kg en ik kom van 65 met een lengte van 1.68.

Wat doen jullie in drukke periodes om ervoor te zorgen dat je wel blijft eten?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:19

Ik heb daar geen last van, dat ik vergeet te eten. :+ Maar misschien naast proberen er bewust mee bezig te zijn, vollere producten eten? Dat je op die manier ook makkelijker aan je kcal komt. En ik denk dat een lijstje (met tijden misschien) ook wel helpt, en daar proberen heel bewust mee bezig te zijn dat je dat echt allemaal eet.

-

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:20

Dank voor alle lieve reacties rondom het stoppen met roken! Helpt veel en geeft motivatie! :)
@Lobke: Ik heb eigenlijk nooit dat ik vergeet te eten, alleen als ik écht heel erg druk ben heb ik wat minder trek maar dat komt eigenlijk amper voor. Misschien gewoon eten echt bij je in de buurt zetten? Al is het een pak rijstwafels in de kamer waar je klust; zodra je het ziet weet je direct dat je weer moet gaan eten?
Of een pak sultana's in de auto leggen zodat je tussendoor even wat kunt eten?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:45

Lobke: Oh daar ga ik eens op letten, of dat bij mij ook in bepaalde periodes van mijn cyclus is! Goeie :)
Dat vergeten te eten heb ik altijd in weekenden. Dan ben ik zo heen en weer aan het vliegen dat ik er rond 16:00 achter kom dat ik alleen een kop koffie op heb..

En jullie zijn lief allemaal :* Vanavond lekker rustig aan, samen met mijn man koken uit een nieuw kookboek dat ik heb gekregen en lekker op de bank. Misschien uit werk nog even kort wat Vitamine Pony.

Castilja: welkom terug!
Heel knap dat je gestopt bent met roken zeg.
Ik ga vanavond even lekker ontspannen inderdaad.

Imandra: Jummie: pokebowl!

Vera: Lekker, sushi! :oo En chocola.. yum.. Succes met inhouden, hihi

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 10:45

@Lobke: poke bowl kan je zelf maken ja! Is sushirijst/jasmijnrijst (eventueel met wat sushiazijn) op de bodem, daarover zitten bijv. plakjes zalm, avocado, wat sojabonen, paprika, komkommer etc (net wat je wil). Eigenlijk een soort deconstructed sushi haha. Heel erg lekker! Je hebt volgens mij ook Mexicaanse pokebows, waar weer compleet andere ingrediënten in zitten.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... l-met-zalm
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... dodressing

Ga ook met de rest mee, misschien vollere producten (en hey je bent zo te horen druk aan het klussen, dan kan een pizza/afhaal er ook wel af :)) , misschien wat meer tussendoortjes of zo.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:27

Dankjewel voor al jullie tips!

Vera96: vollere producten eten is denk ik wel een goed idee!

Castilja: eten in de buurt zetten is een goede tip dan wordt ik er misschien steeds onbewust wel op gewezen om te eten.

Frummels: ja hormonen doen heel veel met een vrouw. Het schijnt dat ik ook even compleet van persoonlijkheid verander de week voordat ik ongesteld moet worden. Daar heb ik zelf nooit zoveel last van alleen mijn omgeving wel. Maar dat depressieve gevoel in combinatie met vermoeidheid is wel heel vervelend. En dan ook nog niet kunnen slapen

Imandra: wauw dat klinkt wel heel lekker. Wat handig dat je er ook recepten bij hebt gedaan ik zal mij er vanmiddag even in verdiepen. Hihi ja inderdaad vorige week nog een pizza gehad ja.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 13:02

IMANDRA schreef:
Lijstje vandaag (1571, nog steeds aan het balansen 1929kcal):

T: Stukje slagroomtaart (299kcal)
M: 2 sneetjes brood met avocado en kipfilet (312kcal)
3 stukjes turks brood met tomatensaus, kaas, salami, beetje pesto en wat olijfjes & 1 volkoren wrap met rucola slamelange, avocado, cherrytomaatjes en wat huttenkäse. En een donut :o. (853kcal)
A: Pokebowl met zalm, avocado, japans omelet, sojabonen, komkommer, paprika en wat sesamzaad. En sojasaus en wasabi natuurlijk :):) (777kcal).
D: Skyr met Kellogg en pure chocolade chunks (183kcal).

Het brood was op en ze hadden op het werk nog turks brood over waar ze pizza's van gemaakt hebben, en ook wraps gemaakt.. dus mijn lunch zag er even wat anders uit haha. Oeps :') :Y)

- Daniel J. Boorstin

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:10

@ Frummels :(:) herkerbaar, heb dat ook met vlagen. Fijn dat de vitamine P je wel goed heeft gedaan <3

@Dilan; lekker lijstje! :9 Moet je bij dadels nog ergens op letten of zijn ze over het algemeen in de winkel al eet-klaar? Heb dat nog nooit gehad maar ben er wel benieuwd naar.

@ Castilja; Welkom terug :D En idd goed dat je gestopt bent met roken :):) Hoe voel je je er verder bij? Merk je veel verschil van behalve gewichtstoename dan?

@ Imandra & Vera; lekkere lijstjes :9

@ Lobke; Wel goed dat je zelf inziet dat het te snel gaat. Goed dat je ook een wekkertje hebt gezet ter reminder! Dat zou namelijk ook mijn tip zijn geweest.

12:30 twee rijstwafels met zelfgemaakte eiersalade en een paar augurkjes
13:30 paar gram ongezouten/ongebrande noten
15:00 twee rijstwafels met hutenkase en kipfilet
16:00 stukjes watermeloen
18:00 een kom kippensoep en een vegaburger met bloemkool

Heb vanaf 20:00 een verjaardag, dus zit vandaag wat lager in kcal zodat ik vanavond een stukje taart kan nemen :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:05

Veel plezier vanavond Dreamy en geniet van de taart :D

Imandra: Was dat lekker, pizza van turks brood?

Mijn lijstje voor vandaag:

O: havermout met magere melk en schepje hazelnootpasta
L: Italiaanse kip maaltijdsalade van de AH
T: straciatella kvarg en een proteine sapje van de AH
A: pasta met rode pesto, kipfilet, zongedroogde tomaatjes en broccoli
T: blike cola zero en fruit

B: 30 min lange lijnen met pony, 30 min yoga thuis

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:32

O: Magere kwark met all bran
T: Brinky koekje
L: Twee volkoren boterhammen. Eentje belegd met pindakaas, eentje belegd met kaas en schijfjes komkommer. Een gekookt eitje.
T: twee mini jodenkoekjes
A: ....

Ik zag taart in de koelkast staan, vermoed voor moederdag en biertjes. Dus wordt niet echt een heel gezond begin van mijn weekend. Morgen uiteten... Al is het met uiteten wel dat je daar best wel wat kan opletten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 14:37

Ja heel lekker! Lekker knapperige korst!

- Daniel J. Boorstin

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:42

Frummels: Ahh ook aan de straciatella kvarg, lekker is ie he? En je pasta klinkt heerlijk!
Rot dat je je zo voelt, herken het wel. Even tijdje beetje rustig aan, dan gaat het vaak wel weer wat beter.

Haha Imandra, da's een iets ander lijstje :') Wel lekker!

Zertab, je hóéft het natuurlijk niet te nemen he...

Mijn lijstje van vandaag:
O: Griekse yoghurt 0% met frambozen en havermout
L: 1 wasa knäckebröd met slankie sambal, een kom wortelsoep en wat rauwkostsalade
T: appel en kiwi
A: Ik ga zo lekker vis halen bij de visboer onderweg naar huis. Beetje afhankelijk van wat hij heeft liggen dus. Ik denk een broodje makreel met een beetje mayo, een harinkje en nog wat gerookte zalm oid. Daarbij maak ik een salade en iets van een augurkje erbij is ook lekker :9

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:44

@Laura: Nee dat is ook zo. Ik had het tussendoortje anders moeten invullen en afgelopen week beter moeten eten, dan had ik er nu geen problemen mee om vandaag taart te eten enzo.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:45

Netje lijstjes! Die van mij is iets aangepast, 80 gram volkoren pasta ipv courgetti en in de avond wss popcorn. Nog steeds maar 1400 dan, dus dat is wel prima. Misschien nog iets toevoegen maar daar ga ik nog even over nadenken.

@Zertab, als het niet in je kcaldoel past, is het dan misschien een optie om ergens nee tegen te zeggen? Of bijv maar een half puntje taart te nemen en geen biertje. Aangezien je aangaf toch te vaak te zondigen en toch naar ongezond te grijpen. Het is ook een mindset die om moet, wat heel lastig is. Maar 'smoesjes' voor ongezond eten bestaan er eigenlijk niet. Zo probeer ik mezelf iig motivatie aan te praten.

@Laura, havermout met yoghurt? Nooit van gehoord. Laat je dat dan even weken, en is dat lekker? :D

-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:54

Nee ik laat het niet weken, kan overigens wel. Maar ik gebruik vrij weinig (10 gr) en vind het dan wel lekker, je moet niet te veel doen want dan wordt t te "korrelig".

En helemaal met je eens wbt de smoesjes! Het is een heel stuk mindset, je stopt het zelf in je mond en kiest er dus zelf voor, ookal voelt het vaak niet zo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 15:06

Laura82 schreef:
En helemaal met je eens wbt de smoesjes! Het is een heel stuk mindset, je stopt het zelf in je mond en kiest er dus zelf voor, ookal voelt het vaak niet zo.

Eens! Ik heb nu ook teveel gegeten voor wat ik gepland had (op zich nog niet op of boven mijn energieverbranding gelukkig) maar ik stop het toch echt zelf in mijn mond. Had ook een of twee stukjes minder pizza kunnen pakken en geen donut, en dan kwam ik al beter uit. Maar ik ben me er heel bewust van en koos ervoor om in deze instantie liever gezellig te doen met collega's dan heel strict aan mijn lijstje vandaag te houden :j. Maar die bewustzijn is het belangrijkste!

- Daniel J. Boorstin

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:09

Ook eens met de mindset. Ik weet hoe lastig het kan zijn, maar ook dat het wél kan als je het écht wilt.
Als je nu in een periode zit waarbij je jezelf niet kunt motiveren, accepteer dat dan maar dan raad ik je wel aan om het ook echt los te laten en te genieten van het eten + de consequenties ervan te dragen.
Toegeven aan de ongezondere opties en vervolgens balen heeft niemand wat aan en kan ook niemand wat mee, behalve zeggen dat je het zelf niet meer moet doen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:11

Ik merk dat sinds ik mijn eigen smoesjes beter ken, ik er ook minder vaak in trap. Ik kies regelmatig voor iets lekkers, maar probeer dat we zoveel mogelijk bewust te doen en niet omdat iemand anders het toevallig meegenomen heeft, ik het vervelend vind iets af te slaan, ik moe of ongesteld ben etc...
Soms kies ik wel voor een alternatief, als ik echt heel erg zoete trek heb stop ik liever een plak bananenbrood in mn mond dan een reep chocola (nou ja liever... het is beter voor me :+ )

Zo ben ik erachter gekomen dat ik sommige dingen niet eens zo heel lekker (meer) vind. Nu ik veel minder zoetigheid eet, vind ik melkchocola bijv echt mega zoet. En kreeg ik laatst na de mcdonalds buikpijn en oprispingen. Laat dan maar zitten :+