50-plussers te paard ...

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:26

IsabelleN schreef:
Wij hebben vanmorgen op buitenrit een wolvin gespot!

:oo

wauw, even wat anders dan een konijn of zelfs een ree

BusyMissy

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:57

Oh wat gaaf Isabelle! Moeten jullie daar nu ook speciaal maatregelen voor nemen met de paarden? Ik denk dan aan speciale omheining, paarden 's nachts niet buiten etc.? Of komen ze niet zo dicht in de buurt?

Pluk de dag!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:07

Wat leuk en spannend een wolvin maar inderdaad moeder, mensenmoeders of dierenmoeders, met kinderen worden tijgers om hun kroost te beschermen. Maar zo te lezen ben je al wat gewend :D

Uiteindelijk als Vinatera de leeftijd heeft dan zou het leuk zijn te kunnen rijden met haar maar dat gaat de toekomst leren :P geniet gewoon al onwijs van de dieren als ik ernaast sta

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:32

Mn laarzen zijn terug vd schoenmaker! Netjes twee stukjes elastiek tussen gezet. Viel me alles mee. Volgens mijn stagenootje zijn het Mountain Horse high rider sportive. Net wat luxer dan de gewone high rider blijkbaar. Maakt mij niet uit als ze maar passen en lekker zitten! :)
Kon ze zomaar in een keer dichtkrijgen, helemaal top!

Afbeelding

Afbeelding

Dat ingenaaide stukje zit aan de binnenkant van mijn kuit.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:15

Handige oplossing, stuk elastiek in laars zetten. Zo zonde als je ze anders niet meer gebruikt.

Wolven: We hebben wel speciale afrastering voor de schapen, voor de paarden niet. Lammeren uit voorzorg altijd dicht bij huis waar ook onze honden op het erf lopen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:16

Mooie oplossing met die laars. Dit is (vind ik) toch net wel een iets stoerdere variant van een rijlaars. Fijn dat ze aangepast konden worden.

Ik ben aan het waken bij mijn merrie, heel de rest van de familie is naar een feest van mijn schoonzus. Ik durf niet weg, denk echt dat het vandaag geboren wordt.

Pluk de dag!

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:24

Fleuribelle: niet leuk om een veulentje te verliezen en een verdrietige merrie te hebben. Sterkte!

IsabelleN: Een wolvin gespot :wow: wat een speciale ervaring. Ik ben nog niet verder gekomen dan een vos en wat reeën. En een brommer met een bak met bloemen voorop waardoor hij volgens mij niet veel meer zag. Malloot!

Cissy: laarzen zien er netjes uit. Wellicht een idee voor mijn ietsepietsie te kleine wedstrijdlaarzen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:30

Ik hoop echt van ganser harte dat de wolf zich niet blijvend gaat vestigen in NL. Al die natuurmalloten die het prachtig vinden, ik snap het echt niet (en ik ben bioloog). Dit land is er véél te dichtbebouwd en bewoond voor.
En sprookjes als Roodkapje hebben een echte oorsprong. Kinderen wórden door wolven aangevallen, als de nood maar hoog genoeg is.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:07

Helemaal mee eens Ibbel... in NL past dat simpelweg niet. Hier is gewoon veel meer ruimte, en zijn veel minder mensen. Sowieso... ik vind NL echt nu te vol. En nee, ik ben geen rigide politicus. Ik vergelijk het met een kippenhok: teveel beestjes op te weinig ruimte geeft gedoe :+

Wow BusyMissy: altijd spannend! Heb je het paard bij huis zodat je af en toe ff naar binnen kunt?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:17

*duimt dat veulen gauw en gezond ter wereld komt*

Ik vond de laarzen ook wel stoer en ok genoeg om te hebben. Zo vaak zal ik er niet mee rijden maar ze waren niet duur. Meisje wilde er 5,- voor hebben :oo dus heb 10,- gegeven. Schoenmaker kostte 20,- dus voor 30,- heb ik mooie leren laarzen. Goede deal toch?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:45

Dat is inderdaad wel even iets anders: een wolvin tegen komen! :oo

Die laarzen zijn wel een prima oplossing zo!

Enne.. ik duim mee voor een makkelijke bevalling ,een gezond veulen en een merrie die er prima doorheen komt!

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:41

elledani68 schreef:
Dank je busymissy ga zeker eens kijken.

Cissy wat een mooi verhaal over de pleegmoeder. Toen Phoenix afgespeend was stond ze bij een oudere merrie die meteen de zorgen voor Phoenix overnam, ze was toen al wel 9 maanden maar Phoenix vond het best. Ze stond zelfs te drinken bij die merrie. Ik moest haar op een gegeven moment daar weg halen en die merrie ging door het lint, zo zielig vond dat echt erg. Die merrie had er meer moeite mee dat Phoenix op haar eigen benen ging staan dan haar biologische moeder ;)

Zoals het er nu naar uitziet komt Vinatera in de week van 20 mei naar Nederland, zo spannend allemaal. Ben al een tijdje heel,erg aan het zoeken maar een fijne opfok plek voor haar maar het blijkt niet makkelijk om een twee jarige in te laten scharen. Het is er wel maar dan echt een eind van mijn huis dus blijf nog even zoeken.
Voor die tijd komt ze dan even bij Phoenix te staan, hopelijk gaan die twee goed samen alhoewel Phoenix een makkelijk dame is dus om die maak ik me niet zo veel zorgen.Vinatera ook niet trouwens maar staat nu echt met leeftijdsgenoten dus ineens met de oudere paarden zal wel even wat zijn voor haar.

Dus mocht iemand een fijne stal weten in de omgevind rondom Amsterdam of wat verder want aan goede plek voor mijn paarden hangt geen afstand, alle tips zijn welkom

Ik heb ruim 10 jaar op Lelymare gestaan met mijn paard, een fantastische plek voor paarden om op te groeien.
Echt een aanrader :j
Als ik niet naar Kootwijk was verhuisd stond ik daar nog steeds.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:47

Dank jullie wel! Ik hoop het ook, ze is wel heel onrustig nu.
Ik woon 500m van stal Isabelle, maar ga er 's avonds wel slapen. Ben 1 keer bijna te laat geweest bij een veulen dat in het vlies was blijven zitten. Dus sindsdien de laatste dagen toch maar op stal slapen.
Ik kan er heel snel zijn, maar op zo'n moment telt elke minuut.
Nu even thuis met merrie op de camera, zometeen hopelijk voor de laatste avond terug.

Pluk de dag!

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 08:27

Oooh, spannend, BusyMissy ...
Hopelijk is het ondertussen in goede gezondheid geboren mogen worden ! Of misschien wacht het beestje nog even op warmer weer ?

Hier in België is het ook al een tijdje in het nieuws : wolven gesignaleerd in provincie Limburg. De wolvin zou inmiddels kleintjes geworpen hebben. Klinkt allemaal leuk en is misschien wel een teken dat men natuurbewuster geworden is, zodat zulke dieren überhaupt de kans hebben om zich hier te settelen. Maar ik vind het ook weer een probleem binnenhalen : die wolven hebben voedsel nodig en de kans dat ze dat gaan (moeten) zoeken in de buurt van mensen is groot (België is nu eenmaal maar een zakdoek groot). Er zijn nu al diverse (huis)dieren gesneuveld : schapen en alpaca's.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:39

In Duitsland zijn ook al veulens gesneuveld, en er is zelfs een melding van een man die in een tent werd aangevallen - waarvan de autoriteiten bij hoog en bij laag roepen: neuh, dat was een vos. Ammehoela. Vossen die mannen uit tenten proberen te sleuren?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:52

Een vos :+ geloven ze dat zelf?!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:13

De Duitse overheid/Bundesoverheid in ieder geval wel :+

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:10

:r deze past het beste bij de wolf-liegerij...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:23

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:01

Mooi moederdagkadootje vannacht
prachtige Totilas zoon! Hier smelt je toch van Afbeelding

Alles goed gegaan, alleen de nageboorte kwam niet af, kon uiteindelijk om half 7 vanochtend mijn bed in.
Vanmiddag zijn ze even op de wei geweest

Afbeelding
Daarna weer lekker slapen

Afbeelding
Het wachten zit er weer op, nu genieten van al dat moois!

Afbeelding

Pluk de dag!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:14

Yeeeaahh!! Veulie uitgepoept! Geveuliciteerd! *\o/*

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 05:39

Wauw, proficiat, BusyMissy ! Het is wel een look-a-like van zijn mama, hé (papa ken ik niet :o , alleen de naam doet wel een belletje rinkelen).
Op de eerste foto heeft hij precies wat hoofdpijn ;) , lijkt dat hij zijn hoofd tussen zijn voorbeentjes houdt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 06:00

Geweldig! Gefeliciteerd!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:20

<3 wat een plaatje, en mam ziet er ook goed uit zeg. Gefeliciteerd en inderdaad nu genieten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:36

Gefeliciteerd, dat zijn de betere moederdagcadeautjes *\o/*

Marilu schreef:
papa ken ik niet :o ,

Eh, zullen we ook even uitleggen wie Johan Cruijff en b.v. Pieter van den Hoogenband zijn :+

Niet seksistisch bedoelt om paar oudere heren te noemen, wel als analogie ;)
Begint een beetje ouderwets te worden, heeft niet iemand hier al een merrie drachtig van een kleinzoon van Totilas?