3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:49

Yes, van Body&fit! Had vorige week banaan, en nu vanille. Beide prima te doen. :)

Lekker lijstje heb je!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:11

Sanne, verstandig dat je dan ff geen lijstjes post :)
Ik vond die low calorie meal wat korrelig ofzo, smaak was wel ok. Je avondeten klink lekker!

Imandra: mmmm kipschnitzel, daar heb ik ook weer eens zin in. Van de week eens inplannen :9

O: Griekse yoghurt 0% met aardbeien en havermout (wordt t al saai? :+ )
L: salade met light feta, kipreepjes, tomaat en beetje vinaigrette, kom champignonsoep
T: aardbeien (moesten op haha), kiwi
A: avg bij mn moeder, geen idee wat
T: Kvarg straciatella

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 12:37

__Sannne schreef:
Yes, van Body&fit! Had vorige week banaan, en nu vanille. Beide prima te doen. :)

Lekker lijstje heb je!

Haha smaken verschillen, ik vind ze echt heeeeeeeeel vies, niet eens qua smaak maar juist van structuur..

Oeh jouw salade klinkt ook goed Laura!

Revised lijstje (1660kcal):

T: Mueslireep
M: Hard broodje met 1/2e avocado en zalm // kaiserbroodje met 1 eitje met wat mayonaise
A: Krokante kipschnitzel met 200gr sperziebonen, ±180gr provinciaalse aardappelpuree en 20gr Remia 5% frietsaus
D: 200gr skyr, 30gr kelloggs, 10gr de ruijter pure chunks

Vanavond weer voor het eerst sinds november sporten bij de sportschool *\o/*

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:47

@Kimmie, van boterhammen zit ik ook niet vol. En laatst kwark geprobeerd maar dat werkt ook niet. Op een van de manier krijg ik na lunch gewoon weer snel honger. Ik moet denk ik ook gewoon even proberen overheen te zetten. Ik zit ook de hele dag stil op stage en heb het niet heel druk. Met als gevolg dat ik oprecht de hele dag aan eten denk.

Ik vind die low calorie meal ook echt hekel smerig kwa textuur! Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vraag me eigenlijk wel af welk dieet je gevolgd hebt vorige week? Zou je dat misschien in een pb willen vertellen? Ik heb in het verleden ook wel eens een weekje 'gecrasht' om daarna weer gezond te eten. En eigenlijk beviel dit me prima! Was toevallig aan het overwegen het binnenkort weer te doen.

Mooie lijstjes! Ik haal er inspiratie uit haha. Ik ga jouw skyrr met kellogs eens proberen denk ik Imandra, klinjkt lekker.

-

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:48

@sanne; haha klopt, weeg alles af anders neem ik al snel ‘te veel’.
Trouwens, jouw avond eten! Klinkt goed, geniet ervan :))

@imandra: succes met sporten vnv!

Mijn lijstje voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 40 gr witte druiven, 30 gr muesli, 200 ml optimel
T: blikje redbull
L: 4 delicate wasa crackers, 2 met mozarella light(50gr) met snoeptomaatjes en 2 met kipfilet en een gekookt eitje. Los nog een stuk komkommer.
T: 150 gr optimel yoghurt vanille.
A: roerbak (courgette, champignons, paprika, ui) met kipfilet en 150 gr aardappelbolletjes
T: 150 gr aardbeien.
T: zakje snack a jacks (30 gr)

Freek-Willem Pleasure: M1+2 <3
Mexwell ZZL+4 :+: Met actief pensioen <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 13:29

Is ook lekker Vera! Al is het wel meer een vast prutje dan vloeibare pudding oid, maar daar hou ik wel van ^^.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:36

Ik vind de textuur van de low calorie meals ook niet geweldig hoor, maar dat ding is gelukkig binnen 8 slokken weg. Dus even adten. :')

Vera, ik heb het '7 day diet' dieet gevolgd van Body&Fit. Tis inderdaad een weekje crashen. Was voor mij echt even de kickstart die ik nodig had, en motivatie om het nu echt even goed door te pakken. Loop al sinds januari wat aan te klooien wat niet opschoot.

Jouw lunch klinkt echt heerlijk Lis_Ol!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:53

Vera96 schreef:
@Damelza, ik zou inderdaad iets van eiwitpoeder erdoorheen. Maar ik vind het eigenlijk ook wel heel weinig, ik ontbijt met havermout en dan eet ik rond 11 vaak al worteltjes ofzo.

Ik heb 2 uur geleden 5 crackers op met slankie en heb nu al echt honger. Zo vervelend, maar even proberen te rekken tot 3 en dan een appel eten.

Meestal maak ik wat uitgebreidere smoothies :j maar vond deze eigenlijk wel erg lekker en dan heb ik ook gelijk wat koffie erin.

Heb vandaag wat havermout toegevoegd maar dat bevalt me toch wat minder. Zal morgen wat lijnzaad en chiazaad erdoorheen doen en dan neem ik wel een appel mee als snack.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:01

Bedankt Sanne, dit ga ik binnenkort een weekje doen! Zie je ook echt verschil in je lichaam na die week?

-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 14:10

Ik zou er wel mee opletten Vera: ik heb het ook gevolgd maar heb het avondeten van het dieet overgeslagen om gewoon 'normaal' avg avond te eten zodat ik qua kcal een iets gezonder aantal binnen kon krijgen. Je valt snel af (is ook niet gek als je 7 dagen lang <1000kcal eet) maar is ook veel vocht en je leert natuurlijk niet goed te eten daarmee. Het is heel verleidelijk maar echt long-term effectief is het helaas niet. Denk dat het vooral kan helpen (icm wat meer eten naast het dieet zelf) om de routine te krijgen van het afvallen, of even in de goede mindset te komen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:44

Ik zie geen verschil in mn lichaam, maar ik heb dan ook nog flink wat kilo's te gaan. En inderdaad zoals Imandra zegt; je leert er niet een goed voedingspatroon van aan. Ik heb dan ook zo'n beetje de hele week honger gehad.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:56

Crash dieten werkt bij mij juist eetbuien in de hand :')

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:16

Hm ja lastig, snap jullie argumenten. Ik heb eerder een crashdieet gedaan, en ik vond dat toen heel fijn omdat je gewoon weet wat je kan eten en daarnaast gewoon niks. Daarna vond ik het ook sonde om weer slecht te eten, dus ik heb dat toen ik weer normaal ging eten er nog steeds veel aan gehad. Als ik normaal avondeten ga toevoegen gaat het mis ben ik bang, dan ga ik daar weer te veel eten. Ik zat wel te denken om een bak van 500 gr kwark toe te voegen. En natuurlijk véél groente en 2 stuks fruit ipv 1. Daarnaast wilde ik het het doen voor een festival maar ik weet niet of je daarna daadwerkelijk verschil ziet.
Nog even over nadenken dus.

Mijn lijstje voor vandaag, en vanmorgen lekker gesport. Blij mee :D
O: Havermout met aardbeien wheypoeder (296)
T: Eiwitreep (183) & Nectarine (60)
L: 2 boterhammen met jam en twee crackers met slankie en pindakaas (360)
A: Ik twijfel heel erg, of een kip maaltijdsalade (530) of pizza Margherita (600) daarnaast sowieso paprika (24) en tomaatjes (40)
T: Worteltjes (51) en redbull (8)

Met de pizza is het totaal 1617. Twijfel nog heel erg, mn hoofd zegt dat pizza zo ongezond is maar het scheelt bijna niks. En ik moet kant en klaar eten, zo geen zin in zon vieze salade :P

-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 15:19

Hoezo zou normaal avondeten het mis laten gaan? Je bent strict op jezelf om die mixes enzo te nemen, dan kan je ook streng zijn dat je die week alleen 200gr groente, 100gr rijst/aardappel en 100gr (mager) vlees pakt. Geen pasta, geen pakketjes etc.

En als pizza in je dag past vandaag.. gewoon doen!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:20

Hm maar dan kom ik alsnog aan 1500 kcal, kan ik net zo goed gewoon eten zoals ik nu doe haha.

-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 15:51

Vera96 schreef:
Hm maar dan kom ik alsnog aan 1500 kcal, kan ik net zo goed gewoon eten zoals ik nu doe haha.

Maar zo'n dieet geeft juist het voordeel van routine (het weinige kcal daar moet je het écht niet voor doen, dan is het echt veel te weinig). Als de routine (en mindset) gewoon goed is zou ik gewoon blijven eten zoals je nu eet.
En voor mindset maakt het weinig uit of je alleen shakejes eet of ook avg (wat ook maar 400kcal is meestal) ^^

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:59

Toch maar niet doen denk ik, opzicht is mijn routine en mindset nu redelijk prima. Buiten al die bonbons die ik zondag heb gegeten :+

-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:33

Vera96 schreef:
Toch maar niet doen denk ik, opzicht is mijn routine en mindset nu redelijk prima. Buiten al die bonbons die ik zondag heb gegeten :+

Maar wat maakt dan dat het volgens jou niet goed is? Alleen het labeltje ‘fout’ dat eraan hangt? Daar zou ik vanaf stappen! Lekker kcal en eventueel macro’s tellen. En dan kan je heel prima gewoon lekker eten wat je wilt, zolang het qua cijfers past.
Als je meer zin hebt in pizza, neem lekker die pizza en voel je er niet schuldig om, want er is niks om je schuldig over te voelen.

Ik zo lekker fitnessen. Even eten laten zakken nog.

Lijstje vandaag
L: Skyr met cruesli
T: mini KitKat, appel, 10 wasa thin delicates
A: kaiserbroodje met visburger en plak cheddarkaas, sperziebonen
T: 2 gekookte eieren, ben&jerrys moophoria
Totaal 1.597 kcal.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:37

Je hebt gelijk linoleum, bedankt voor je bemoedigende woorden. Jij eet zo te zien IF? Bevalt dat goed? Ik ben echt nog heel erg zoekende wat fijn werkt voor mij merk ik wel. Maar ik heb net lekker genoten van mijn pizza! Straks nog wat worteltjes en dan heb ik weer een prima lijstje denk ik zo.

-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:39

IF bevalt me heel goed. Eet minder kcal doordat ik korter eet en om een of andere reden ben ik gedurende de dag ook veel minder met eten bezig in vergelijking met eerder.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:44

En jij ontbijt dan op je werk/school oid? Ik ben ook de hele dag me eten bezig, dus klinkt wel handig haha. Alleen ontbijt ik altijd met havermout, maar ik heb op stage een magnetron dus dat zou nog kunnen.

-

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:20

Vera96 schreef:
En jij ontbijt dan op je werk/school oid? Ik ben ook de hele dag me eten bezig, dus klinkt wel handig haha. Alleen ontbijt ik altijd met havermout, maar ik heb op stage een magnetron dus dat zou nog kunnen.

Ik maakte ook wel eens overnight oats, dat at ik dan gewoon koud :) had wel een magnetron op t werk, maar vond zo koud eten makkelijker

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:37

Vera96 schreef:

Ik ontbijt, of lunch dus eigenlijk meer, op mijn werk. Eerste maaltijd is rond 12/14u. Afhankelijk van hoe laat ik moet beginnen.
Ik heb geen magnetron op het werk. Wel een koelkast.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:41

Ja ik vind warme havermout zo lekker haha, maar kan het wel een keer koud proberen. :D
Heb jij in de ochtend niet heel veel honger dan Linoleum, en heb je het een beetje opgebouwd of ben je gewoon gelijk om 12/14 begonnen?

-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:47

Ik ben begonnen in een week vakantie en daarna gewoon volgehouden. En heb in de ochtend helemaal geen honger. Drink wel veel water en thee. Heb met IF veel minder honger dan zonder en denk ook veel minder aan eten en dat ik wil eten en wat ik wil eten.