3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:02

Sanne, gisteren was mijn eerste les, was heel leuk! Ik had het in 2015 al eens gedaan, maar het was toch wel weer iets anders. In de wei, naast de paarden :') En daar allerlei oefeningen, maar ook circuitjes met gewichten, hoelahoep, en andere attributen. Ook wat conditietraining. Ik ga hier zeker mee door, was echt heel leuk!

Verder reageer ik later op anderen, ben weer eens druk :')

Gisteren dus eerst lekker ruiterfit gedaan, daarna op de bank geploft met een stuk chocola om het songfestival te kijken.
O: twee boterhammen met perenstroop en 100% pindakaas naturel. (290)
L: drie boterhammen met (ja nu komt het, had zin in veel verschillende dingen) helft filet americain mager, helft grilworst, helft kalkoenfilet, helft tongenworst, 100% pindakaas naturel, kwart chocoladepasta, een meergranen beschuit met halvarine en hagelslag en een beker halfvolle melk. (736)
T: een snee ontbijtkoek. (77)
A (moest vroeg eten voor het sporten, dus daarom brood): drie boterhammen met filet americain mager, nutella op twee, meergranen beschuit met halvarine en hagelslag en een beker halfvolle melk. (718)
T: een stukje chocoladeletter. (134)
B: 6000 stappen, 10 minuten fietsen, 45 minuten paard verzorgen en 65 minuten ruiterfitness.
Totaal kcal: 1955.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:19

Kimmie, zijn het ook echt specifieke oefeningen voor wat je als ruiter nodig hebt, of is het te vergelijken met een ‘gewone’ circuittraining?

Ik merk op weegschaal nog geen verschil. Maar bevalt me wel goed om weer gezond te eten en goed te sporten. Dus blijf lekker volhouden, dan komt die verandering vanzelf.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:21

Deels wel en deels niet. Er wordt wel ontzettend goed gelet op je houding en dat je de oefeningen goed uitvoert. Ook komen alle dingen die je nodig hebt als ruiter aan bod: balans, kracht, houding, conditie etc. Maar delen zijn natuurlijk hetzelfde als een 'gewone' circuittraining, daar ontkom je natuurlijk niet aan.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:29

Klinkt inderdaad redelijk als normale circuittraining. Alleen dan wel op een leukere plek!

Ik vind het verschil in oefening tussen goede en slechte houding echt groot ook. Gisteren een oefening gedaan met laag gewicht, maar wel veel focus op houding, waardoor het zwaar is. En wel hierdoor mijn hele romp kan trainen in plaats vanuit mijn rug compenseren om zwaarder te kunnen.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:31

Wat leuk Kimmie! En jouw lunch :') What happened?

Goeie instelling linoleum!

Een hele tijd geleden hadden we het over ''niet-weegschaal gerelateerde doelen'', en een van mijn doelen was toen om in een mooie levi's spijkerbroek te passen. Die broek heb ik gisteren gescoord (ook nog binnen mijn budget haha), en ik ben er zo blij mee <3 Er mogen nog steeds een paar kilo af, en ik denk dat ie dan alleen maar comfortabeler gaat zitten :')

Spoiler:
Afbeelding

Mijn dag kan niet meer stuk *\o/*

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:33

Wauw, staat je erg goed :):)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 11:34

Leuk Aight! Staat je leuk!

Ik heb gister dus weer gesport, pfoeee wat ik heb ik een last van mijn schouders zeg :))
Vanmorgen ook lekker rondgelopen (interviews voor werk gedaan) dus dat helpt voor vandaag ook weer mee.

Lijstje (1629 kcal):
T: Mueslireep & Cappuccino
M: 2 sneetjes brood met avocado & kipfilet (kan veranderen)
A: Basmati rijst met spinazie in groene curry met halloumi erdoor
D: Skyr met Kelloggs en choco chunks

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:37

Kimmie, klinkt leuk dat ruiterfitness! En ik kan vaak ook slecht kiezen haha, dan maar van alles wat.
Linoleum, ik voel me vaak ook een stuk beter als ik gezond bezig ben, ook al val ik niet af. Geen idee of het placebo effect is of daadwerkelijk de gezonde levensstijl, maar het is wel chill :D
Aight, staat je goed! Mag je trots op zijn.

-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:38

Staat je geweldig Aight! Heel leuk gecombineerd ook zo <3

Imandra: Wat lekker, weer gesport! Je avondeten klinkt heel lekker. :)

Ik heb gisteren voor het eerst in maanden weer normaal getraind. Had groen licht van de fysio om weer te squatten en deadliften (die laatste alleen sumo) en het ging super! Nergens last van gehad! Squats moet ik wel doen met een gewichtsschijf onder 1 been om de hoek van mijn heup te verkleinen aan de linkerkant (daar zit mijn blessure/aandoening). Gisterenavond na de training meteen naar de fysio geweest voor een behandeling en hij was tevreden over mijn training ook gelukkig. Morgen moet ik weer terug. Heb nu verschrikkelijke spierpijn en verzuurde benen, maar oh wat voelt dat eigenlijk lekker :')

Ben ook weer soort van beter gelukkig! Geen koorts meer, alleen snotterig en wat hoesten.

Lijstje vandaag:
O: eiwitreep
L: 2 tortilla wraps met hummus, bladspinazie, wortel, rode kool en feta
T: kvarg straciatella
A: geroosterde bloemkool met dipsaus en een salade van tomaat, komkommer, bleekselderij en mozzarella
T: 2 cocktails

Totaal: 1740

B: uur krachttraining en wat wandelen gedurende de dag

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:10

Fijn dat je zo lekker kon trainen Frummels! En ook weer bijna beter gelukkig.

Vandaag beetje gekke dag hier, heb bijscholing na werktijd, tot 8 uur. Er zijn broodjes tussendoor, vorige keer broodjes kroket, dus daar heb ik mijn dag maar beetje omheen gebouwd.

O: Griekse yoghurt 0% met frambozen en havermout
L: Italiaanse roerbakgroenten in tomatensaus met klein beetje volkoren macaroni erdoor, kom groentenbouillon
T: 2 nectarines
T2 (voor bijscholing): 2 wasa volkoren crackers met 15+ smeerkaas
A: Broodje kroket + nog een broodje, beleg onbekend
T: Nog iets van een bak kwark ofzo denk ik

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:14

Goed lijstje hoor Laura, slim ook om die kroket gewoon in te plannen! Volgens mij valt een kroket qua voedingswaarden nog best mee trouwens... Maar gezond is anders natuurlijk :D
Wat voor tomatensaus gebruik je voor die roerbak? Ik vind dat ook altijd super lekker alleen gebruik zelf meestal zoetzure wok saus, maar de hoeveelheid suiker die daarin zit is om duizelig van te worden dus zoek eigenlijk lekkere alternatieven.

Hier gaat het wel goed, veel beweging weer op mijn opleiding en eten gaat redelijk. Er vallen vandaag 2 lessen uit ivm ziekte en daardoor heb ik school van 15:00-18:00, kan ik lekker rustig thuis eten.
Ontbijt: Volkoren kaiserbroodje van de Jumbo met vegetarische filet americain
Tussendoor: Glas tomatensap
Lunch: Volkoren kaiserbroodje met die vega filet of met grill worst
Tussendoor: Proteine breaker
Avondeten: Aardappels uit de airfryer, verder weer ik nog niet.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:17

Ik heb nu gezeefde tomaten gebruikt, maar doe soms ook tomatenblokjes of gepelde tomaten, net wat ik in huis heb. Eigenlijk is het gewoon een soort pastasaus.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:06

castilja: ah lekker rustig aan dus, fijn :)

Ik wil proberen iets gevarieerder te eten. Ik eet altijd hetzelfde en dat ben ik een beetje beu aan het worden. :o Vind het alleen lastig om lekkere recepten te vinden waarvoor je niet eerst voor € 50,- aan kruiden en andere onzin moet kopen.. Ik heb net 2 nieuwe kookboeken van mijn man gekregen, dus ik ga daar maar even in snuffelen zo denk ik. :D
Vandaag niet sporten, want ik loop als Bambi op ijs, haha. Wel naar de fysio vanavond..

Fijne dag allemaal!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:14

Fijn dat je groen licht heb gehad frummels om te trainen! Mijn moeder heeft ook verschillende kookboeken (o.a voor gewichtsverlies) waar ik ook vaak ideeën uit ophaal!

@castilja en Laura, hier ook bekend de saus te maken met gezeefde tomaten!

Mijn lijstje nog van gister;
O: 150 gr yoghurt, 40 gr witte druiven, 30 gr muesli, 200 ml optimel
T: 2 yoghurt biscuit koekjes
L: 2 meergranen kampioen broodjes met een plakje kaas en gekookt ei
T: -
A: 75 gr volkoren macaroni, wat gehakt en groente met kruiden van Knorr
T: 150 gr optimel vanille yoghurt met 160 gr aardbeien.

Lijstje voor vandaag;
150 gr yoghurt, 40 gr witte druiven, 30 gr muesli, 200 ml optimel (Uiteraard :+ )
T: blikje redbull
L: couscous salade (50 gr couscous) tomaatjes, komkommer, ui en mozarella.
T: 2 yoghurt biscuit koekjes
A: 2 wraps met kip, prei, ui, paprika, mais, kidneybonen.
T: nog geen idee :Y)

* ohja, de weegschaal gaf gisterochtend -4.5 kilo aan *\o/*

Freek-Willem Pleasure: M1+2 <3
Mexwell ZZL+4 :+: Met actief pensioen <3

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:37

Gefeliciteerd Lis! :j

Frummels, fijn dat je weer kunt trainen :D

Hier een half dagje werken vandaag, daarna mn paard laten bekappen. En even een krachtcircuitje doen. :)

Lijstje voor vandaag:

O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink, bessen en pure choco (364)
T: drie dadels (172)
L: twee groentenwraps met hummus en quorn (286)
T: eiwitreep (186)
A: 150 gr krieltjes, champignons, spinazie, 100 gr falafel, ketchup (439)
T: smoothie van banaan, spinazie en proteine (214)

Totaal: 1661

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:24

@ Frummels; Fijn dat je weer normaal hebt kunnen trainen en groen licht hebt gekregen van de fysio :):) Zo herkenbaar, die haat/liefde-verhouding met spierpijn! :P

@Laura; omg, broodje kroket <3 lekker! Verder een mooi lijstje hoor.

@Castilja; heel lekker lijstje, heb echt al te lang geen brood meer gehad en kaiserbroodjes zijn zo lekker! :oo Goed idee voor het weekend :Y)

@Lis; Wat fijn, goed gedaan! Erg mooie lijstjes ook!

Mijn lijstje voor vandaag;
12:30 - omelet met kip-knakworst en champignons :9
Tussendoor - handje ongezouten en ongebrande noten en aardbeien
15:30 - magere kwark met proteïne muesli, lijnzaad en pompoenpitten
18:00 - bloemkoolrijst met champignons, kipfilet en spercieboontjes
20:00 - waarschijnlijk magere yoghurt met ongezouten en ongebrande walnoten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:25

Ik haal nu een hoop recepten uit de weight watchers app, maar vis ook altijd van alles van internet. Hou erg van gevarieerd eten (tenminste voor het avondeten, overdag eet ik wel vaak hetzelfde), mijn kinderen iets minder :+
Inmiddels is mijn specerijen assortiment behoorlijk uitgebreid, komt gewoon steeds wat bij. Is wel ff investeren, maar voordeel is dat het meeste behoorlijk lang meegaat.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:16

Mooie lijstjes! Wat is iedereen goed bezig. Hoeveel vallen jullie eigenlijk gemiddeld af per maand of hoeveel zijn jullie al afgevallen? Ik ben pas net ingesprongen natuurlijk, dus ben wel benieuwd hoe t bij jullie allemaal gaat.

Bij mij even een dipje, ik heb op dit moment heel veel stress voor stage/school met een grote deadline.. Heb hierdoor vorige week niet altijd goed gegeten en sta nu zo goed als stil. Er is in 2 weken 1 gram af terwijl het veel sneller ging. Daarnaast is mijn zelfbeeld ook al een tijdje heel slecht en dacht altijd dat afvallen alles beter zou maken maar nu besef ik dat dat ook niet alles is.
En ik zie tegen de zomer op. Ik hou echt van de zomer, maar voor mij is de zomer 5 keer per week op stap en meerdere keer per week terrassen en laat dat nou net de reden zijn dat ik weer 10 kilo aangekomen was. Ik weet dat ik daar een. goed evenwicht voor moet zoeken en dat dat zeker mogelijk is maar het lijkt even allemaal zo lastig.

-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:55

Momenteel val ik per maand een kilo af, het noodzakelijke grootste gedeelte is er lekker af en ik ben na deze maand ook wel klaar voor dit jaar :+ Dan ga ik echt op onderhoud zitten. Hoop dan rond de 70kg te blijven :j Ik zat deze ochtend op 71,3. Ik kom van de +/- 97kg af en ben 1.73m.

Balen dat je zoveel stress hebt, dat is idd niet echt bevorderlijk voor je progressie maar kun je weinig aan doen momenteel :(:) Probeer alles wbt afvallen even met kleine stapjes aan te pakken en vooral niet teveel te willen in een keer. Dan kan er ook minder mis gaan en heb je wat dat betreft misschien wat minder stress?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:15

Ik val per week zo'n 0,5 tot 1 kg af, meestal beetje rond de 0,6 of 0,7 kg.

Vervelend van de stress Vera! Sowieso, klinkt misschien beetje vervelend, maar zelfbeeld begint echt bij jezelf. En dan niet bij je lichaam, maar in je hoofd. Je kan nog zoveel afvallen, maar dat beeld in je hoofd verandert niet zomaar.

Wat betreft het op stap gaan... Tsja, daarin zal je denk ik keuzes moeten gaan maken. Of je gaat wel maar drinkt bijv (vaker) water, of je gaat minder vaak. Een keuze kan natuurlijk ook zijn om wel gewoon te gaan en lekker los te gaan :) Dat is helemaal aan jou. Maar uiteindelijk heb je het grootste deel van je resultaat zelf in handen :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:02

Dreamy, ja ik probeer nu blij te zijn met het feit dat ik in ieder geval niet ben aangekomen en nog over het algemeen ook wel gezond bezig ben. Maar jij bent ook veel afgevallen zeg, netjes!
Laura, Ja dat weet ik. En dat begin ik nu te beseffen dus dat is een beetje zuur. :P Maar zal wel loslopen, sowieso als het met stage en school weer wat rustiger is. En op stap water drinken is niet echt een optie haha, maar ik wil gewoon veel minder gaan en dan overdag min of meer te compenseren.

-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 15:44

Ik val gemiddeld zo'n 200-300 gram per week af, maar het verschilt bij mij heeeeeeeeel erg.

Lijstje vandaaaaag (1543kcal):

M: Meergranen triangel met brie, honing en ijsbergsla :9 + sesambroodje met kipfilet, kerrie en wat rucola :9 (690kcal)
A: Krokante Kipschnitzel met sperziebonen en aardappelpuree, plus beetje Remia 5% fritessaus (454kcal)
D: Skyr met kelloggs en melk chocolate chunks (398kcal)

Lijstje is ietsjes lager dan normaal, maar mijn lunch is compleet gokken aangezien het voorgemaakte broodjes waren, dus wil wat minder aanhouden om dit een beetje te compenseren.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:18

Ik val nu ongeveer 1 kg per maand af. Maar dat is mijn eigen schuld, want ik vind eten te lekker :D

Lijstje vandaag:

O: 2 bolletje oerknack met fruitspread light framboos en een kop koffie met koffiemelk
L: twee donkerbruine boterhammen met pindakaas
T: kvarg straciatella
A: volkoren pasta met tomaatjes en spinazie
T: Halo top ijs pindakaas smaak :9

Totaal: 1610

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 21:37

Vera96 schreef:
Dreamy, ja ik probeer nu blij te zijn met het feit dat ik in ieder geval niet ben aangekomen en nog over het algemeen ook wel gezond bezig ben. Maar jij bent ook veel afgevallen zeg, netjes!
Laura, Ja dat weet ik. En dat begin ik nu te beseffen dus dat is een beetje zuur. :P Maar zal wel loslopen, sowieso als het met stage en school weer wat rustiger is. En op stap water drinken is niet echt een optie haha, maar ik wil gewoon veel minder gaan en dan overdag min of meer te compenseren.

Hoezo is dat geen optie? Je zal ergens toch keuzes moeten maken en dingen moeten aanpassen als je wil afvallen ^^. Niet banketstaaf bedoeld, maar het extra gewicht komt toch ergens vandaan

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:47

Frummels, 1 kg per maand is heel netjes toch?

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D