Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

MirandaMalik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:45

Malik vond het pas echt spannend toen de beer ging bewegen!
Doordat hij zelf met zijn neus ertegenaan duwde laten we buiten beschouwing.. :+

Haha wel grappig toch die aanmoediging, zie het helemaal voor me! :D
Wel tof dat ze het zo goed doet!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:04

Wat leuk linda2008! Zie het helemaal voor me :')

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:23

Hahahaha die berenfoto, te leuk!

M.b.t. de longeerlijn om de buik methode, tjah, denk dat je daar superhandig en snel voor moet zijn. Ik zou het niet aandurven.

Hoofdstellen en dergelijke ken ik wel, Modesta heeft eigenlijk een maat pony _O- maar koop toch maar cob en prik dan gaatjes bij. Pony gaat me echt te ver :+
Denk dat Aurelia ook cob heeft.

Linda: ik vind je prima passen, ik ben ook lang voor Modesta maar ach ja, soms loopt het zo.

En wat mensen die erop gezeten hebben en gesnackt met zadeltassen en dergelijke, ook super leuk!

Hier is vrijdag de tandarts geweest, Aurelia had niet 1, of 2 maar maar liefst 3 wolfskiesjes....
Flink suf gemaakt dus en eruit gehaald, ook haar voor melktanden eruit gehaald, haar kiezen laten we haar zelf doen.
Over een weekje of 2 dus eens een bitje in frotten en dan kunnen we ook weer een stapje verder.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:31

Mooie foto's zie ik voorbij komen! En beren op de weg haha. <3

En wat is het al groen bij jullie!

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:33

Jeetje. Drie. Dat is best veel.

Joep heeft er ook twee. Ze zijn bijna net zo hoog als de kies en daarom kon ze er thuis niet uithalen. Ik rij bitloos, dus ik ga ze laten zitten. Mocht hij er nog een keer last van gaan krijgen, kan ik ze eruit halen, maar tot die tijd mogen ze blijven waar ze zijn. :D

IG: @arabierjoep

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:04

Ja, dat zei de tandarts ook al... kwam hij niet vaak tegen.
Je moet maar weer wat aparts willen hè :+ dan krijg je dat dus ook haha!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:24

Zelf laat ik het ook zitten bij Malik, ga ook zonder bit maar met bit ook nooit problemen mee gehad met mijn andere paarden dus hoeft niet persé weg.
Maar het najaar wordt zijn gebit weer nagekeken, tot nu toe gaat alles goed, hij had wat last van zijn kiezen soms met wisselen maar geen haken of zoiets.
Zijn tanden gingen heel snel.

Quir, ik kijk zelf ook vol verbazing om me heen dat het allemaal weer zo groen is, overal fluitekruid...ziet er zo mooi uit!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:33

Die foto van Malik _O-

Raika onder luide aanmoediging gedraafd :D

Hoogstandjes zijn vorige zomer verwijderd bij Joya. Waren echt kleine stukjes en zo half onder het tandvlees dat ze er met een bit in wel last van zou krijgen.
Bit heeft ze nog niet in gehad en ik wil bitloos starten maar ze kunnen er maar uit zijn. Momenteel mist ze een onwetend. Kiezen heeft ze, bijna, allemaal al gewisseld maar haar voortanden wilde ze graag zolang mogelijk houden *D

Gisteren geoefend met longeren en afgesloten met wat spelen met bungelende poolnoodles. Die zijn zo saai.. :O

Zo zag het eruit

Afbeelding

Het sjokkende paard op de achtergrond is Joya.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:43

Ik heb gister weer gezeten. Nog steeds ‘illegaal’ volgens mijn plan, ze wordt vrijdag pas 3.

Maar we hadden wat gespeeld in de bak en ze was superrelaxt. Ik ga wel vaker naast haar op een krukje staan, zodat ze eraan went dat ik hoger ben. Ook zwaai ik wat met mijn been en hang ik af en toe wat op haar. En zo zat ik er ineens op. Geen cap, alleen halster en halstertouwtje. Net als de vorige keer, spontaan maar niet heel slim.

Ben iig blij met hoe ze reageert. Ze kijkt gewoon wat om naar waar mijn benen zitten en verder kijkt ze wat rond. Ik heb wel bij jaar het gevoel dat ze straks als we echt gaan rijden moet gaan wennen aan het gewicht. Eerst haar nog maar wat sterker maken op haar rug dmv longeren en grondwerk.

Hoe ging het bij jullie met de eerste keer wegstappen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 04:49

Jeetje drie stuks wat veel!! Raika gaat volgende week ook naar de tandarts :) ben benieuwd wat ze aantreffen.

Fransje, je moet met iets originelers komen denk ik haha!!

Myrth, eerste keer weg stappen ging hier heel gemakkelijk... ze gaf geen kick... bleef alleen wat op de meeloper plakken, dat doet ze buiten ook als ze iets spannend vind. Ik denk nu meer “wanneer komt het? Ze zal toch wel een keer gek gaan doen ofzo?” := wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn..... vandaag wil ik weer proberen er op te stappen :):) (even zien of ik iemand heb die in midden van de bak kan staan voor de veiligheid en wat hulp)

Raika (v. Brijol) B+16 PR 198 / L1+10 PR 196,5 / L2+4 PR 187
Rixx Jupiter Insta: Fjorden.raika.rixx

skweldam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:11

Gisteren voor het eerst weer gelongeerd met hummie. Het ging redelijk goed. Alleen ze wilt alleen maar links om. Rechts om helemaal niet dan raakt ze in paniek en gaat steigeren.
Zweep gebruik ik niet ivm dat ze dan ook alleen maar aan het steigeren is en naar mij gaat trappen dan.
Iemand tips. Zweep werkt echt niet zodra ze hem ziet is ze weg. Ze heeft als veulen bij de fokker keuringen gelopen misschien dat het hier is mis gegaan met een zweep ofzo. Maar ze raakt totaal in paniek

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:24

https://youtu.be/aGts5k69lkc
https://youtu.be/La5oMivkS1w

Ik heb nog niet alles gelezen van de afgelopen dagen. Ben druk met inpakken en heen en weer reizen naar Duitsland ivm onze verhuizing. Tussendoor probeer ik Joy ook nog genoeg aandacht te geven maar erg veel energie om echt met hem aan het werk te gaan heb ik bijna niet. Gelukkig rijdt mijn bijrijdster hem 3x per week zodat hij toch lekker bezig is. En ze lopen heel veel buiten bij de stal waar hij staat. Nog een goede maand en dan verhuisd hij mee naar Duitsland en kan ik het stokje weer overnemen. Vandaag in ieder geval weer wat kunnen filmen. Hij gaat steeds beter lopen. Rechter galop vindt hij nog wat moeilijk maar dat komt vanzelf.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:12

Jeetje ik vind dat al heel wat haha! Galopperen zijn wij nog laaaang niet aan toe. := ze moet eerst beenhulpen gaan begrijpen :j Ze wil op beenhulp afremmen, ze kent stem dus gaat dan wel voorzichtig weer naar voren, maar ze staat liever gewoon stil := ach ja ik ben al lang blij dat ze zo braaf is, ik zat er ook pas voor de derde keer op :D

Skweldam, ik zou toch proberen om haar aan de zweep te wennen... die zweep is gewoon een verlengstuk van je arm. pak de zweep met poetsen en geef haar een lekkere bak brokken ofzo... mijn paarden lopen allemaal keuringen en er is er geen 1 bang van de zweep. Ja... als ik achter ze ga knallen, ze weten wel dat de zwee “naar voren” betekend, maar geen gek gedrag door keuringen dus daar geloof ik niet zo in :n

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:20

linda2008 schreef:
Jeetje ik vind dat al heel wat haha! Galopperen zijn wij nog laaaang niet aan toe. := ze moet eerst beenhulpen gaan begrijpen :j Ze wil op beenhulp afremmen, ze kent stem dus gaat dan wel voorzichtig weer naar voren, maar ze staat liever gewoon stil := ach ja ik ben al lang blij dat ze zo braaf is, ik zat er ook pas voor de derde keer op :D

Toen wij voor de 3e keer op Joy zaten kwamen we ook niet verder dan stappen, stil staan en achteruit lopen hoor. Komt vanzelf. Moet wel zeggen dat Joy erg goed op de been en zit hulpen reageert ondanks dat hij nog maar kort onder het zadel is. Stemhulp is steeds minder nodig.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:22

Fijn dat je al kan galoperen! Dat gaat lekker. :))

Morgen heb ik een zadelpasser op stal. Ik ben echt ontzettend benieuwd. Gaat het goed? Gaat hij zicht gedragen? Heb ik een stuur? Past mijn zadel. :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 19:45

Spannend Isabel_k!

Haha Myrth foei! :o ;)

Ik heb altijd een carrotstick/longeerzweep. Maar eigenlijk gebruik ik m niet of nauwelijks.

Vandaag weer voor het eerst in 2 weken gelongeerd met dubbele lijnen aan het bit. Ze gaf wel wat reactie, maar het viel mee. Volgende week er weer op!

Love this butt <3
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:01

Lekker kontje :D

Joep is weer kaal. :Y) Ik heb het opgegeven met zijn manen. Zelfs met deken zag hij eruit als schuurpapier of een verlepte pleeborstel. Dus nu weer lekker strak in t pak. *\%/*

Al ziet hij er op deze foto wel een beetje bijzonder uit. :=
Afbeelding

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 05:50

Afgelopen zondag Bliss voor de koets gezet. Ingeving en het ging goed.
Een paar meter. En toen gestopt, je zag aan haar dat het genoeg was.
Nu heeft ze vrij om er over na te denken en te verwerken
Bewust kleppen afgedaan zodat ze mee kan kijken. Met kleppen is ze nog wat onzeker. Ze wil gaan vluchten wanneer ze paniek krijgt.

Duidelijk was dat ze "het maar liet gebeuren"... ik ben dus erg benieuwd hoe het vervolg zal verlopen.
Ze wil heel erg graag en biedt zich aan als de andere pony's getraind worden. Zolang we het met rust en beleid doen komt het geloof ik wel goed.

Voor nu ben ik heel trots op Bliss ❤

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 05:55

Wat fijn dat je zo goed naar je paard luistert. :o

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 06:26

Oh super fijn! Komt helemaal goed daar :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 06:58

Orchidee14 schreef:
Toen wij voor de 3e keer op Joy zaten kwamen we ook niet verder dan stappen, stil staan en achteruit lopen hoor. Komt vanzelf. Moet wel zeggen dat Joy erg goed op de been en zit hulpen reageert ondanks dat hij nog maar kort onder het zadel is. Stemhulp is steeds minder nodig.

Oh dat lijkt me zo fijn om op dat punt te komen _/-\o_
Als ze die beenhulpen begrijpen kun je pas echt verder vind ik...
Ik ben zo’n miep die nu al bang is dat het nog maaaaanden gaat duren voordat ze begrijpt wat een beenhulp betekend... :o (terwijl ze tot nu toe alles goed en snel op pakt, maar dat is gewoon mijn eigen angst, ik ben bang dat ik het haar niet goed kan aanleren. Daarom hebben wij ook over 2 weken al onze eerste les :j )

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:22

Die beenhulpen komen naar mijn ervaring best snel hoor, gewoon goed timen met release en dan komt het goed.

Ingespannen, wat leuk! Dat durf ik echt niet meer na mijn ongeluk hahaha.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:32

Hoi allemaal, ik heb me hier een tijdje geleden gemeld maar eigenlijk niet meer mee gepraat.
Inmiddels heb ik al twee keer op Lucky gezeten! Hij is zo ontzettend braaf en heeft nog geen stap verkeerd gezet (afkloppen). Hij is nu helemaal bekent met het zadel, hoofdstel en dus hangen en iemand op zijn rug. De volgende stap is het opbouwen van spier en conditie aan de dubbele longe, en wennen aan contact op het bit natuurlijk.

Wel heb ik een vraag aan jullie. Vinden jullie Lucky nog te puppy om (vanaf de grond) aan het werk te zetten of niet? Ik zie hem namelijk nog steeds als mijn kleine veulentje en vind het echt lastig om te beoordelen.
Afbeelding
Afbeelding

Hij is net drie jaar oud. Hij gaat deze week weer op een nieuw land dus ik vermoed dat hij dan nog wel weer wat gaat groeien (hij was in de winter wat ingevallen, gelukkig alweer aardig bijgetrokken).

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:00

Hier gaat het ook lekker! We zijn druk aan het “trainen” voor onze minivakantie met de paarden. Duke mag sinds begin deze maand weer bereden worden, dus dat betekent dat we wat kunnen desensibiliseren op de buitenritjes, want over anderhalve week is het zover dat we weg gaan voor een paar dagen naar het Drens-Friese woud.

Hij moet ook nog wennen aan zijn trailermaatje en op vakantie tijdelijk zijn weidemaatje, een 6 jarige Tinker merrie, die heel wat meer moed heeft dan hij en hem rustig alle kneepjes leert van het vak “relaxte koudbloed op buitenrit”.

Afbeelding

Zaterdag weer een buitenrit gepland staan.

Volg mijn paarden en katten:
Daphara’s Shire Horses op Bokt en op Instagram
Daphara’s Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:29

Eline_S_S schreef:
Hoi allemaal, ik heb me hier een tijdje geleden gemeld maar eigenlijk niet meer mee gepraat.
Inmiddels heb ik al twee keer op Lucky gezeten! Hij is zo ontzettend braaf en heeft nog geen stap verkeerd gezet (afkloppen). Hij is nu helemaal bekent met het zadel, hoofdstel en dus hangen en iemand op zijn rug. De volgende stap is het opbouwen van spier en conditie aan de dubbele longe, en wennen aan contact op het bit natuurlijk.

Wel heb ik een vraag aan jullie. Vinden jullie Lucky nog te puppy om (vanaf de grond) aan het werk te zetten of niet? Ik zie hem namelijk nog steeds als mijn kleine veulentje en vind het echt lastig om te beoordelen.
[ [url=m/4Izm6o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tggzt7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is net drie jaar oud. Hij gaat deze week weer op een nieuw land dus ik vermoed dat hij dan nog wel weer wat gaat groeien (hij was in de winter wat ingevallen, gelukkig alweer aardig bijgetrokken).

Vanaf de grond werken kan best, af en toe er op stappen ook wel. Maar persoonlijk zou ik met het echte rijden nog minimaal een half jaar wachten. Als ze zo braaf zijn ben je gauw geneigd om te snel te gaan. Wel een leuk paardje trouwens.