3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:36

Dilan93 schreef:
Frummels, 1 kg per maand is heel netjes toch?

Jawel hoor! Ik ben gewoon ongeduldig. :) maar t ligt aan mezelf hoor, dat het op dit tempo gaat. Ik wil er niet teveel voor laten namelijk, haha. Keuzes keuzes.

Safiera

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 05:45

Van een meelezer:

1 kg per maand is toch super?! Niks schuld :)

Je komt niet aan en het gaat er langzaam maar zeker (en blijvend) af. Top!

Probeer ik op dit moment ook aan te houden, om zo de laatste restjes er af te krijgen. En daarna een nieuw ritme vinden, dat ''normaal'' is, waarmee ik op gewicht blijf. Wel af en toe wat lekkers of eens wat meer eten, niet persee afvallen... maar ook niet aankomen haha :P

life does not have to be flawless to be good

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 05:59

Frummels schreef:
Dilan93 schreef:
Frummels, 1 kg per maand is heel netjes toch?

Jawel hoor! Ik ben gewoon ongeduldig. :) maar t ligt aan mezelf hoor, dat het op dit tempo gaat. Ik wil er niet teveel voor laten namelijk, haha. Keuzes keuzes.

Frum, ik heb hetzelfde hoor :D
Daarom ben ik er na deze maand ook wel klaar mee. Dan gewoon op onderhoud proberen te blijven en daarna een doorstart. De heletijd in een kcaltekort en dan hangry worden nu (want dat heb ik soms echt wel) + dat het nu langzamer gaat is niet echt motiverend momenteel meer :P plus langdurig kcal tekort is ook niet echt goed natuurlijk.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:07

Afbeelding
Overzicht van maart t/m nu.

70.9 vanochtend :D
Dan moet die 70 wel nog gaan lukken, wil over 2 weken “klaargestoomd” zijn.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:27

@Dreamy, jij zal met een goed gevoel de zomer ingaan, knap!
@Imandra, omdat ik een keer nuchter op stap ben geweest en dat gewoon 3 keer niks was. Je zit toch in een hele ander sfeer. En keuzes maken heb je helemaal gelijk in, kan me daarom ook oprecht niet herinneren wanneer ik voor het laatst op stap ben geweest. Maar als student is stappen, terrassen en uiteten zegmaar wel een groot deel van mijn sociale leven. Ik laat het allemaal wel, maar neemt niet weg dat ik het jammer vind natuurlijk. Vooral als het dan voelt alsof je het voor niks doet.
Maar vanmorgen nog een keer gewogen, en gister vocht oid denk ik. Er is iig weer een halve kilo af :D. Blij mee! En vandaag de bruiloft van mijn zus, dus geen lijstje voor mij vandaag haha.

-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 06:33

Vera96 schreef:
@Dreamy, jij zal met een goed gevoel de zomer ingaan, knap!
@Imandra, omdat ik een keer nuchter op stap ben geweest en dat gewoon 3 keer niks was. Je zit toch in een hele ander sfeer. En keuzes maken heb je helemaal gelijk in, kan me daarom ook oprecht niet herinneren wanneer ik voor het laatst op stap ben geweest. Maar als student is stappen, terrassen en uiteten zegmaar wel een groot deel van mijn sociale leven. Ik laat het allemaal wel, maar neemt niet weg dat ik het jammer vind natuurlijk. Vooral als het dan voelt alsof je het voor niks doet.
Maar vanmorgen nog een keer gewogen, en gister vocht oid denk ik. Er is iig weer een halve kilo af :D. Blij mee! En vandaag de bruiloft van mijn zus, dus geen lijstje voor mij vandaag haha.

Maar bijv terrassen of uit eten kan wel, je moet dan alleen wel gezonde keuzes maken. Salade i.p.v. normaal gerecht, geen borrelhapjes enzo. Sociaal doen hoeft niet te betekenen dat je móét overeten.

@dreamy wat goed!

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:34

Ja dat klopt, maar bij het stappen helaas niet. En terrassen zijn vaak ook wijntjes, maar tegenwoordig zit ik al braaf aan mn spa rood. Ik doe het allemaal wel, maar betekent niet dat ik er soms niet van baal.

-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 06:36

Vera96 schreef:
Ja dat klopt, maar bij het stappen helaas niet. En terrassen zijn vaak ook wijntjes, maar tegenwoordig zit ik al braaf aan mn spa rood. Ik doe het allemaal wel, maar betekent niet dat ik er soms niet van baal.

Maar dat stappen is ook een keuze. Je kan het bij 1 of 2 wijntjes/biertjes houden en die incalculeren. Je hoeft echt niet zat te zijn om sociaal te doen op stap. Ik ben ook vaak genoeg nuchter gebleven, het leuke en sociale hangt echt niet af van het drinken. Hoe jij het zegt lijkt het dat je alleen lol hebt als je drinkt.

Balen kan, maar als je wil afvallen zal je toch keuzes moeten maken.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:42

Nouja, bij mij wel. Daar mag jij uiteraard je mening over hebben, maar ik heb het een paar keer gedaan en ik vind het toch niks om op een heel ander level te zitten. Dus daarom ga ik tegenwoordig haast nooit meer stap, en doe ik dat wel weer als ik weer op een gewicht zit dat ik het prima vind om even stil te zijn. En die keuzes maak ik dus ook, het was alleen zuur dat ik even stil stond en ja ik mis het wel. Maar afvallen is voor mij op dit moment een hogere prioriteit dus ik heb t er graag voor over, maar af en toe baal ik wel even. Dat is ook het enige wat ik aangaf. Ik ben totaal niet iemand die zo graag wil afvallen maar uiteindelijk weinig veranderingen doorvoert of continue zondigt. Het is me eerder gelukt om 27 kilo af te vallen, dus deze laatste moeten hopelijk ook wel lukken.

Overigens ken ik iemand die 'alles' invult in mfp, maar gewoon de helft niet invult of de kcal extreem laag schat (zeg maar 1/3 van wat het echt is). Vraag me af of ze denkt dat mfp voor jou bepaalt hoeveel kcal je opneemt e hoeveel je afvalt. :') Dat kan ik dan weer niet helemaal begrijpen, je liegt vooral tegen jezelf en niet tegen die app.

-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:04

Vera; en wat als je de rest vd week of paar dagen compenseert als in - minder kcal eten en meer bewegen?
Dan kunnen een paar glaasjes int weekend niet zoveel schade aanrichten?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 07:13

Dus Vera wat jij zegt is dat de gezelligheid puur afhangt van de alcohol en niet van de mensen waar je mee op stap bent? Sorry maar beetje vreemde conclusie, maar hey die mag je maken. Ik ben het er idd niet mee eens. Ja, alcohol maakt je wat losser maar is niet dé reden voor gezelligheid. Als dat wel zo is, nou, dan is er imo wat mis met de sociale relaties in die groep :o.

Maar beperken tot 1 of 2 alcoholische dranken vind je dus ook niks?

- Daniel J. Boorstin

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:35

Wat ik bijvoorbeeld doe als ik met een vriendin wat ga drinken (stappen doe ik niet echt meer nu :+ ) is om en om een wijntje en dan weer een spa rood/cola light nemen. Dan bespaar je wel een hoop kcal, maar heb je toch gewoon gezellig je drankje.

Op zich snap ik best dat je baalt, het is ook stom dat je dingen moet laten. Maar dat is helaas wel waar het om draait natuurlijk. Ik baal ook als ik niet met mn gezin mee ga naar de snackbar oid, maar dat is uiteindelijk wel de keuze die ik moet maken om af te vallen. En echt, als je volhoud, volgt dat resultaat ook heus!

Overigens merk ik bij alcohol wel dat, zelfs als ik het netjes incalculeer en dus binnen mn kcal/punten blijf, het wel het afvalproces vertraagt bij mij. Laatst een interessant artikel erover gelezen, heeft ermee te maken dat je lichaam als eerste de alcohol gaat afbreken oid. Maar kan het zo snel niet meer terugvinden...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:19

Vera, stap anders over op wodka met een zero variant frisdrank (of bijvoorbeeld crystal clear). Lang niet zoveel kcal als wijn of bier! Hier ook student, en op het terrasje ga ik meestal aan de cola zero (niet light, daar zit alsnog best veel suiker in) en af en toe een cidertje. Veel liever voor de portemonnee ook :)

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:23

Ik ben denk ik gezegend met het feit dat ik zonder een druppel alcohol net zo gek en gezellig kan doen als dronken mensen :')

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:25

Dreamy; wauw wat ben jij al onwijs veel afgevallen, super knap zeg!

Ik val gemiddeld nu 0.5 kg af, ben nu een kleine maand bezig. Maar zoals ik eerder had gezegd gaat het bij mij in het begin altijd heel hard.

Over wijntjes wel of niet drinken, als ik er trek in heb doe ik het gewoon. (Gelukkig) gebeurt dit bij mij niet vaak. Gistermiddag zaten mijn vriend en de buurman op de vlonder bier te drinken, kwam ik dan met mijn glaasje fris :+

Mijn lijstje voor vandaag. Ga vanavond zeer gemakkelijk (en ongezond) eten, en begin vanavond met mijn nachtdiensten. Betekend dat ik vannacht ook ga eten maar dat tel ik bij morgen.
O: 150 gr yoghurt, 40 gr witte druiven, 30 gr muesli en 200 ml optimel.
T: blikje redbull
L: 2 delicate wasa crackers met een plakje kipfilet en een gekookt ei. 60 gr tomaatjes en 60 gr komkommer
T: -
A: broodje frikandel en broodje kroket (wel uit de airfry) met 150 gr krieltjes uit de airfry.

Voor vannacht weet ik nog niet wat ik meeneem, ga straks boodschappen doen :)

Freek-Willem Pleasure: M1+4 <3
Mexwell ZZL+4 :+: Met actief pensioen <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:27

__Sannne schreef:
Vera, stap anders over op wodka met een zero variant frisdrank (of bijvoorbeeld crystal clear). Lang niet zoveel kcal als wijn of bier! Hier ook student, en op het terrasje ga ik meestal aan de cola zero (niet light, daar zit alsnog best veel suiker in) en af en toe een cidertje. Veel liever voor de portemonnee ook :)

Huh in light zitten geen calorieen toch? :=

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:34

1 kg per maand is prima Frummels! Ik val vaak ook dit aantal af, maar dat komt echt wel door precies dezelfde reden als jij haha :')

Dreamy, supergoed bezig!

Ik ben volgende week jarig en wordt dan 18, niet dat ik denk dat ik ineens een zuipschuit ga worden, daar heb ik nml helemaal geen behoefte aan. Maar misschien kom ik dan ineens aan van alles wat ik moet gaan proeven :') (niet dat ik nou zo'n heilige Henkie ben, heb natuurlijk wel eens wat gedronken, maar vind het ook echt totaal geen probleem als dat niet kan).

Gisteren was een beetje gek. Ik had een dagcursus theorie die om 6.45 al begon, dus eten was een beetje raar. Ik was ook zenuwachtig, dus kreeg niet heel veel naar binnen. Uiteindelijk geslaagd met 0 fout in het tweede deel! *\o/* Daarna naar huis gegaan, twee boterhammen gegeten en in slaap gevallen. 's avonds nog naar een concert van Rondé gegaan, ontzettend leuke band! Daar een halve ice tea en een halve cola light op (de munten daar zijn zo duur, dat ik de drankjes allebei met een vriendin heb gedeeld). Maar toch geprobeerd om dus tijdens lunch enzo wel normaal te eten, maar vandaag ga ik proberen weer back to normal te gaan.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:47

Eulogy schreef:
__Sannne schreef:

Klopt, in light zit ook gewoon geen suiker, en geen kcal.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:49

Ik vind light alleen minder lekker, geen idee waarom, maar vind t geen fijne nasmaak hebben. Daarom pak ik meestal zero :)

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:54

Dat heb ik inderdaad ook... Wat eigenlijk best gek is, want ik heb ze eens naast elkaar gehouden qua ingrediënten, en dat scheelt echt haast niets :') Maar blijkbaar toch net andere verhoudingen ofzo...

Ze hadden trouwens gisteren zulke lekkere belegde broodjes bij de bijscholing (normaal alleen kleffe broodjes kaas ofzo) dat ik iets meer gegeten heb dan de bedoeling was :+ Maar uiteindelijk viel de "schade" heel erg mee, omdat ik het broodje kroket al gerekend had. En lekker dat het was!

Vandaag wordt t zoiets:
O: Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei (misschien vervang ik dit nog door een salade als ze wat lekkers hebben in bedrijfsrestaurant), kom mosterdsoep
T: aardbeien
A: volkoren pasta met kip, spinazie en boursin cuisine :9
T: als ik nog punten heb een beetje kvarg straciatella

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:57

Eulogy schreef:
__Sannne schreef:

Ohh ja, met cola inderdaad niet. Ik weet wel dat er van andere merken light varianten zijn die nog wel kcal bevatten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:22

Ik heb voor mijn zoete cravings ook gewoon Coca Cola Cherry Zero gehaald :9 Erg fijn, want soms heb ik na een maaltijd nog steeds "trek" en dan vaak in zoetigheid. Blikje erin (en dan met een rietje langzaam drinken, lang over doen) en het is dan gewoon fijn weg. Ik neem dan max. 1 blikje per dag en dat misschien 2x in de week :j

Lijstje voor vandaag:

13:00 - magere kwark met proteine muesli, pompoenpitten en lijnzaad (vandaag kleinere portie dan normaal)
Tussendoor - paar gram druiven en aardbeien
15:30 - omelet met knakworst en champignons
18:00 - Courgetti met champignon ragout en kipfilet
En dan heb ik voor vanavond nog wat kcal over ivm een verjaardag :) Al zullen daar ook gezonde snackjes staan en zal ik me daar aan proberen te houden.

B: zo een pauzewandeling en straks een Hiit circuit traininkje :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:44

Jullie hebben gelijk hoor, 1 kg per maand is ook gewoon netjes. Maar ik heb gewoon weinig geduld enerzijds. Anderzijds hou ik teveel van lekker eten haha. Dus lager in kcal dan dat ik nu zit wil ik niet. :)

Vera: Vodka met een zero variant is een goede tip. Ik doe dat ook als we naar een feestje gaan. Al ben ik vaak de bob dus houd ik het bij frisdrank. :D Ik vind niet drinken helemaal geen probleem. De rest van onze vrienden, inclusief mijn man, willen niet stappen als ze niet kunnen zuipen. Vind ik heel jammer en eigenlijk ook een beetje stom. Ik krijg ook altijd de reactie "oh wauw, jij bent helemaal niet saai als je niet drinkt, wat tof!" en dan breekt mijn klomp altijd. := Ik ben het wel met imandra eens dat niet drinken echt totaal niet hoeft te betekenen dat je een saaie avond hebt. Dat ligt echt 100% aan jezelf en hoe je erin staat en je mindset. Als je met een lang gezicht zit omdat je niet "mag" drinken dan kan ik je op voorhand al vertellen dat je geen leuke avond hebt. :)

Uit eten doen wij trouwens gewoon hoor. Zeker 1x per week. En dan bestel ik gewoon een wijntje en een pizza, en als we borrelen neem ik lekker bitterballen, maar dan houd ik daar de rest van de dag (en evt week) gewoon rekening mee. Dan ontbijt ik bv niet - ben sowieso niet zo een ontbijter - en lunch ik mager. opgelost. :D

Cola light vind ik vies. :o Zero vind ik wel weer lekker gek genoeg.

Kimmie: Goed gedaan! Gefeliciteerd! En nee joh, gewoon alles met mate. En misschien vind je een heleboel wel niet eens lekker, haha.

Dreamy: misschien heb ik het gemist, maar ben je ergens voor aan het trainen/preppen?
Lekker lijstje heb je vandaag!
Ik heb trouwens eigenlijk helemaal geen last van honger/trek etc. Maar merk ook dat ik heel creatief ben geworden met het gebruik van mijn macro's waardoor ik alsnog heel veel kan eten omdat de maaltijden veel volume hebben maar weinig kcal etc. :D Daarbij zit ik ook niet op een mega tekort, zo rond de 1700/1800 afhankelijk van of ik sport of niet.

Lijstje van vandaag:

L: 3 waldkorn krackers met halvarine en fruitspread minder suiker framboos
T: 2 koffie met koffiemelk
T: kwark met zero blueberry saus en een eiwitreep er doorheen in stukjes + een banaan
A: spaghetti en courgetti met tomatensaus, vega gehakt, italiaanse roerbakgroenten, extra champignon en geraspte kaas
T: bak halo top pindakaas ijs :+

Totaal: 1743

B: uurtje krachttraining en 30 min stretch thuis.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:00

Heb eind deze maand een festival :D En ben met een paar vriendinnen bezig met onze fitgirl-goals, willen dan lekker strak in 't velletje zitten :Y) Ik zat eerder op 1800kcal en elke dag sporten, maar had geen progressie (ivm geen rust :P ). Toen hulp gevraagd en teruggeschroefd naar 4x per week trainen (ook ivm vermoeidheid) en zit daarom nu sindsdien op 1550kcal.
Ben benieuwd wat straks mijn onderhoud gaat zijn, zal op zich best prima vol te houden zijn want dit gaat me ook prima af op de meeste dagen. :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:04

Wat leuk dat je dat samen met vriendinnen kan doen! Dat mis ik wel heel erg. Ik heb eigenlijk niemand die net zo fanatiek sport en doelen heeft als ik, in mijn omgeving :( Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me de laatste tijd sowieso wat eenzaam voel. Dat is ook een van de redenen dat ik niet zo goed in mijn vel zit de laatste tijd. Mis het heel erg om een vriendin te hebben waar ik alles mee kan bespreken en over onzin kan praten enzo. Misschien dat ik me daarom nu zo graag op het trainen stort en extra blij ben dat ik weer mag van de fysio.
1550 lijkt me ook wel erg pittig ja! Althans, ik weet niet hoe lang jij bent, maar ik ben 1.80 en dan zou ik dat wel moeilijk vinden. Super knap dat je het volhoudt! :)