Ik ben transgender

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:51

Tica_81 schreef:
julius_juut schreef:
Een kind van drie die in kleding mag lopen die hem/haar/het past? Oh wat een verschrikking! Een jongetje zou toch eens in een rokje of een shirt met een paard er op naar school gaan! Horror!

>;) een pot zout, geen fles azijn. Is zo onaardig reageren daadwerkelijk nodig?
Dat een kind of volwassene aantrekt wat diegene wil lijkt mij vrij logisch, maar er stond echt operatie, zoals je ook nog kunt zien aan de tekst van mijn link, en daar mag ik dan toch wel mijn vraagtekens bij hebben?

Ik denk dat dit bedoeld is richting het artikel wn niet richting jou

♡♡♡♡♡

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:52

Tica_81 schreef:
Ietsjessss idd :') ik heb daarna ook niet meer gekeken, iets met werk en toch een beetje druk....

:') kan gebeuren
Sowieso mag een kind van 3 helemaal geen geslachtsoperatie. De regels in Engeland zijn te vergelijken met hier dus vanaf je 18, even makkelijk gezegd dan

Narvika: Therapie pony en meesterschilder
mijn prachtige avatar geschoten door Drawn Horse fotografie

piendumaitreJarig

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:04

Tica, geeft toch niets. Van mij was in ieder geval totaal niet onaardig bedoeld hoor richting jou en tja met de Telegraaf heb ik te weinig. Die doen te weinig aan bron onderzoek..

Tica_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:19

vikawiek schreef:
Tica_81 schreef:
Ietsjessss idd :') ik heb daarna ook niet meer gekeken, iets met werk en toch een beetje druk....

:') kan gebeuren
Sowieso mag een kind van 3 helemaal geen geslachtsoperatie. De regels in Engeland zijn te vergelijken met hier dus vanaf je 18, even makkelijk gezegd dan

Vandaar dat ik zo veel vragen had :oo veel te bizar allemaal!
En ik heb vandaag niet mijn goed begrijpend lezen dag ofzo. 8-) :(:)

Ik spreek drie talen. Nederlands, Engels en Sarcastisch.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:53

theadora99 schreef:
Tica_81 schreef:

>;) een pot zout, geen fles azijn. Is zo onaardig reageren daadwerkelijk nodig?
Dat een kind of volwassene aantrekt wat diegene wil lijkt mij vrij logisch, maar er stond echt operatie, zoals je ook nog kunt zien aan de tekst van mijn link, en daar mag ik dan toch wel mijn vraagtekens bij hebben?

Ik denk dat dit bedoeld is richting het artikel wn niet richting jou

Dat was inderdaad tegen het artikel, niet tegen jou. :) Het is echt misselijk wat er allemaal geprint en op internet geslingerd wordt door allerhande 'nieuws media' zonder enig onderzoek, waar dan vervolgens weer hordes facebookridders op af komen met hun nog misselijkere uitspraken en oordelen.

En eerlijk? Ik snap echt niet waarom het nieuws zou moeten zijn dat mensen een kind in de kleding laten lopen die hij/zij toevallig op dat moment het beste vindt. Hoe gestoord zijn we met z'n allen met onze gendernormen en oordelen wanneer een kind op de peuterschool niet gewoon lekker mag doen waar die toevallig zin in heeft?

Worden behandelingen in Engeland tegenwoordig trouwens uitgevoerd/vergoed? Ik meen me te herinneren dat dat niet zo was in de tijd dat ik in die molen zat, dan heb je als ouder ook goed pech als je uiteindelijk wel twee kinderen hebt die zo'n prijzige medische molen ingaan. Bezoekjes psych, hormonen, controles....

Oh het spijt me spelleiding, ik zal voortaan beter opletten en nadenken over wat ik doe!

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:59

julius_juut schreef:
Dat was inderdaad tegen het artikel, niet tegen jou. :) Het is echt misselijk wat er allemaal geprint en op internet geslingerd wordt door allerhande 'nieuws media' zonder enig onderzoek, waar dan vervolgens weer hordes facebookridders op af komen met hun nog misselijkere uitspraken en oordelen.

En eerlijk? Ik snap echt niet waarom het nieuws zou moeten zijn dat mensen een kind in de kleding laten lopen die hij/zij toevallig op dat moment het beste vindt. Hoe gestoord zijn we met z'n allen met onze gendernormen en oordelen wanneer een kind op de peuterschool niet gewoon lekker mag doen waar die toevallig zin in heeft?

Worden behandelingen in Engeland tegenwoordig trouwens uitgevoerd/vergoed?
Ik meen me te herinneren dat dat niet zo was in de tijd dat ik in die molen zat, dan heb je als ouder ook goed pech als je uiteindelijk wel twee kinderen hebt die zo'n prijzige medische molen ingaan. Bezoekjes psych, hormonen, controles....

Er zijn 2 keuzes als ik het goed heb onthouden. Naar een normaal ziekenhuis die grotendeels vergoed word, of een prive kliniek waarmee je dus een stuk duurder uitbent en zo dus ook meer moet betalen

Maar op de trant van prijzige medicatie.. ik zit nu op een andere ondersteunende puberteitsremmer, deze werkt voor 12 weken.. en kost 340€ :=

Narvika: Therapie pony en meesterschilder
mijn prachtige avatar geschoten door Drawn Horse fotografie

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:49

Medicijnen en geld, breek me de bek niet open :') Ik slik dan andere soorten medicijnen en voor een bepaalde hoeveelheid moest je opeens 1 euro per pil bij betalen. Ik ken mensen die slikken meer dan 10 pillen per dag van dat spul. Er kwam een run op de andere hoeveelheden :=

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 21:24

Pfft ja, medicatie is echt een ding op zich. Als ik ook zie hoeveel crowdfunding acties er zijn van Amerikaanse transmannen- en vrouwen ben ik toch blij met hoe wij hier zitten.

Deze week ga ik mijn eerste eigen autotje kopen, ga ik Hugh Jackman live zien, heb ik een kaartje gekocht voor een uitverkocht festival én krijg ik dus nog een belletje a.s. vrijdag van het UMCG. Deze week lacht me even toe! Behalve dat ik dus futloos en moe ben omdat ik net terug ben van vakantie/werkweek in Denemarken en Zweden. :')

Een kort berichtje nu dus, want ik wil wel even laten zien dat ik nog op deze aarde rondloop. :D

“The really important thing to be was yourself, just as hard as you could.”
― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 10:12

Gaap.

Ik ben niet zo goed in dit soort telefoongesprekken om kwart voor 10 s ochtends. :') (Ook niet in het typen van Bokt updates, dus verwacht niet te veel)

Hoedanook. Mijn verwarde hoofd had het gesprek in m'n agenda staan om half 11.

Telefoon gaat om 9:45

"Hey! Wat ben je vroeg!"
"Ik zou om half 10 al bellen."
"Haha ikkeekverkeerdopdeklokenhebtotaalniethetverkeerdetijdstipopgeschreven."

Samengevat is mijn hoofdstuk psychiatrie nu afgesloten. Ik kom alleen daar terug als ik bijvoorbeeld een terugval heb of een genitale behandling wil starten.

Binnen nu en 8 weken krijg ik een uitnodiging voor een gesprek bij het medische team. Bij dit gesprek gaan ze gelijk bloed prikken en mij al klaarstomen, want na het gesprek mag ik al testosteron mee (!!!!??) en kan ik na het binnenkrijgen van de bloedwaarden beginnen (?????!!!!)

Ik had nog meer gesprekken verwacht ofzo, mede omdat ik een klasgenoot had die eerst nog een hele tijd liep met een bloeddrukmeter om z'n arm enzo.

Als alles dus goed gaat zit ik dus voor het nieuwe schooljaar aan de testosteron.

!!!!????!?!!???!

!!

― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

Tica_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:17

:oo :oo :oo :oo
Zo, spring jij ineens even op de sneltrein naar je doel!
Goedemorgen!

Banjer
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:51

Wat goed! Maar een vraagje...zit de genitale behandeling niet standaard bij het traject inbegrepen?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:06

Nou, dat is nog eens mooi wakker worden! +:)+

A thing of beauty is a joy forever (Keats)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:19

Oh super!

Gaat lekker snel zo zeg, prachtig. :D

Oh het spijt me spelleiding, ik zal voortaan beter opletten en nadenken over wat ik doe!

JUUUUUUUBEEEEEEEEEEEEEL!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 11:31

Het gaat echt super snel inderdaad. Ik heb bijna de neiging om zelf de rem er op te zetten, want ik ben zo gewend dat alles traag gaat. :')

Banjer schreef:
Wat goed! Maar een vraagje...zit de genitale behandeling niet standaard bij het traject inbegrepen?

Kort antwoord: nee. Er zijn meerdere soorten operaties met verschillende complicaties die kunnen optreden. Het is dus goed om voor die tijd begeleid te worden in de keuze en ook mentaal voorbereid te worden op een eventueel langer herstelproces.

Zie bijv https://www.transvisie.nl/transitie/vol ... operaties/

In mijn traject heb ik aangegeven eerst testosteron en een masectomie (borstverwijdering) te willen. Dit zijn vaak de eerste stappen, en in mijn geval is het eerst het belangrijkst om met zwembroek aan zo mannelijk mogelijk te zijn.

Je ziet wel vaak dat er in een later stadium wensen bijkomen, dus heb ik het op mijn lijstje van opties gezet om later over na te denken.

Ik werd ook gevraagd of ik dus kinderplannen heb. Zit je daar met je brakke hoofd na te denken over eicellen bevriezen. Ik heb gezegd dat mijn huidige antwoord nee is, maar ik ga er nog wel even goed over na denken.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:14

Eicellen invriezen kan toch nooit echt kwaad lijkt me? Als je ze niet wilt moet je er niks mee doen. :)

Ik weet dat een van mijn vriendinnen er nu wel wat spijt van heeft dat ze toen geen spermacellen heeft laten invriezen... Want nu begint ze soms wel te twijfelen over kinderen. Uiteindelijk zijn er gelukkig nog genoeg opties, maar snap ook wel dat je een kind van eigen DNA zou willen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 12:28

DezeNaam schreef:
Eicellen invriezen kan toch nooit echt kwaad lijkt me? Als je ze niet wilt moet je er niks mee doen. :)

Nouja.. als ik dit zo lees:

Citaat:
Bij transgender mannen zijn er meerdere mogelijkheden om een kind te krijgen:

- Het behouden van de baarmoeder en eierstokken, tijdelijk stoppen met de testosteron, zwanger worden en een kind baren en daarna weer starten met testosteroninname.
- Het invriezen van eicellen voordat met hormonen wordt begonnen of na een tijdelijke stop van het gebruik van testosteron. In dit geval zal een vrouw/draagmoeder een IVF-achtige behandeling moeten worden ondergaan om een kind te krijgen. Dit is een dure, ingrijpende behandeling.
- Het invriezen van een deel van de eierstok voordat met testosteron wordt begonnen of na een tijdelijke stop van het gebruik van testosteron. Deze ontwikkeling staat nog in de kinderschoenen. Op dit moment kan een eierstok alleen nog teruggeplaatst worden bij de persoon zelf. Bij deze techniek hoopt men dat in de toekomst andere toepassingen mogelijk zijn.

Dat eerste zou ik dus nooit willen. Het tweede heb ik ook niet echt trek in, eigenlijk. Ik snap dat het leuk is als ouder om jezelf terug te zien in een kind en om je bloedlijn te kunnen voortzetten, maar voor mij hoeft dat niet zo. :o Ik denk dat ik liever een kind zou adopteren en proberen een goed huis te geven dan dat ik zelf allemaal dure, ingewikkelde behandelingen ga doen om een kind met mijn DNA te kunnen krijgen.

Daarnaast heb ik ook niet echt heel veel zin om met m'n hormonen te gaan rommelen vlak voor ik nóg meer met m'n hormonen ga rommelen.

Maar goed, het is wel iets waar ik de komende weken even goed over moet nadenken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:28

Ook mijn allerfavorietste Vlaming krijgt een nieuwe naam en een nieuwe stem: https://youtu.be/XH6tc8P_vAI

Ik ben superblij voor jou, Hiraeth! *\o/* En ik vind het nog steeds geweldig dat je ons meeneemt op je reis. <3

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:34

Klik!
Mijn blog met mijn mening over van alles.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:52

Oh zo simpel is het dus blijkbaar niet om ze in te vriezen. :+ Ik dacht dat het enkel eicel eruit halen en in de vriezer steken was...
Begrijpelijk dat je er dan wel nog wat langer over na wilt denken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:14

Ik kwam Sam Bettens vandaag ook net tegen, toen ik muziek voor de afwas wilde en ineens heel erg K's Choice wilde, en toen kwam ik daar ineens op uit. Go Sam!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 14:19

Haha, was het maar zo makkelijk! Ik zou zelf sowieso nooit zwanger willen raken, want dat gaat heel erg tegen mijn persoonlijke principes in. Ik snap dat er transmannen zijn die een ouderschapswens hebben die dat belangrijker vinden dan een paar maanden testosteron slikken, maar bij mij ligt dat op dit moment anders. Komt denk ik ook omdat ik nu nog jong ben en geen relatie heb.

Ik zou het ook best heftig vinden om dan een draagmoeder oid te moeten zoeken. Natuurlijk zijn er vrouwen die zoiets zouden doen, maar ik zou niemand die pijn en moeite gunnen voor 'mijn' pleziertje.

@ Karin:
Jaaa! Ik wilde m al delen hier. :D Zo interessant. Hoop dat alles goed gaat met Sam en ik ben nieuwsgierig hoe Ks Choice gaat klinken met een mannenstem. :D Ik wil wel een keer mee naar een concert, Karin. :D

Even nog een leuk verhaaltje:

Mijn vader is zo'n beetje de mannelijkste man die je kunt bedenken. Een echte Drentse boer die geboren en getogen is op het platteland. Nederlands kan hij niet en praten doet hij het zo lief tegen dieren als tegen mensen.

Die stugge noorderling heeft gisteren toch zijn hartje laten zien op zijn eigen manier.

Ik deelde mijn nieuws vol enthousiasme in de auto, want hij was m'n lift gisteren. Ik was intussen dus een beetje wakker geworden, want ik ben echt geen ochtendmens. Normaal is mijn moeder m'n go to mens om dit soort nieuws mee te delen, maar nu zat ik dus naast m'n papa in de auto.

"Jo pap, ik heb vanochtend zulk leuk nieuws gehad!"

Hij kijkt me even kort aan voordat hij focust op de weg.

"Nou, vertel."

Ik vertelde dus dat ik gebeld was met het nieuws dat het medische traject om de hoek is.

"Nou, dan moeten we maar een scheerapparaat gaan uitzoeken binnenkort."

<3

Ik hou zoveel van m'n vader. Vroeger botsten we echt elk moment en hadden we vaak knetterharde ruzie. Nu ik ouder ben beginnen we elkaar te begrijpen en zijn we echt als familie gegroeid.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:44

Gewéldige reactie van je vader! Want voor jongens is het eerste scheerapparaat echt wel een 'rite of passage' - dat zal voor je vader toen hij jong was beslist ook zo geweest zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:01

Heerlijk praktisch ook, die opmerking van je vader. :D

Hiraeth schreef:
Ik wil wel een keer mee naar een concert, Karin. :D

Doen we! +:)+

Over die kinderwens: in het afgelopen seizoen van Hij is een Zij wordt o.a. Ruben gevolgd, een transman die zijn transitie op pauze zet omdat hij zelf een kind op de wereld wil zetten. Ik vind het heel bijzonder om te zien hoe iemand twee enorme levenswensen zo weet te combineren.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tica_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:15

Een simpele reactie met een veelzeggende lading. Dat is echt een ontzettend vader/zoon ding. Wat fijn!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:31

Hiraeth schreef:
Ik denk dat ik liever een kind zou adopteren en proberen een goed huis te geven dan dat ik zelf allemaal dure, ingewikkelde behandelingen ga doen om een kind met mijn DNA te kunnen krijgen.
.

Ik heb een adoptie nichtje, en dat heeft mijn zwager en schoonzus een vermogen en bloed zweet en tranen gekost... vergis je daar niet in!
*kruipt weer in meelees modus*

-The outsider for life-