Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:12

Maar even iets heel anders.. Is ongesteld zijn dan ook niet een soort moord? Het eitje had ook bevrucht kunnen raken en in een kind kunnen veranderen. Met ongesteldheid gooi je een soort van half leven weg? Tenminste, lijkt mij dan. :+

Weet niet zo goed of ik het wel op internet moet zetten. Straks zijn er nog mensen die dat dus echt moord vinden. Niks verbaasd mij meer met deze wereld.. :=

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:19

puppy1128 schreef:
Maar even iets heel anders.. Is ongesteld zijn dan ook niet een soort moord? Het eitje had ook bevrucht kunnen raken en in een kind kunnen veranderen. Met ongesteldheid gooi je een soort van half leven weg? Tenminste, lijkt mij dan. :+

Weet niet zo goed of ik het wel op internet moet zetten. Straks zijn er nog mensen die dat dus echt moord vinden. Niks verbaasd mij meer met deze wereld.. :=

Ja en mannen zouden niet meer mogen masturberen... :')
Er zijn serieus mensen die daarover vallen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:21

amado7 schreef:
Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.

Ik snap dat we een aantal pagina's verder zijn maar ik kan hier nog steeds niet over uit. :+ even los van het feit dat Jolandeee gewoon recht heeft op deze mening, want dat heeft ze zeker, schrik ik toch weer van de soort nonchalance waarmee er over verkrachting wordt gesproken. Bij de zin "al zou ik 100 keer verkracht worden" gaan mijn nekharen écht overeind staan.

Ik hoop van harte dat niemand dat ooit hoeft mee te maken, minder dan 100 verpest een mensenleven ook al flink. Ik kan er dan ook oprecht niet inkomen dat je na een zwangerschap door een verkrachting dat direct naast je neer kan leggen en kan denken "zo, ik schuif al die PTSS rotzooi aan de kant en ga 100% van dit kind houden!". Kan ik echt niet mij inbeelden.

Maargoed, wellicht zit ik fout en zijn de wonderen de wereld nog niet uit!

Distance separates only the bodies, not the minds. - Desiderius Erasmus

Amado7

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:33

Het komt inderdaad wat over alsof het niks is, excuses daarvoor. Zo bedoel ik het zeker niet. Ik weet absoluut dat het ongekend moeilijk en traumatisch is, en dan nog blijf ik bij mijn mening. En nee, die wil ik zeker niet anderen op leggen.

Wat ik er mee wilde zeggen, is dat IK nooit , maar dan ook nooit een kindje uit mijn buik zal vermoorden. En ik kan absoluut begrijpen dat er heel veel zijn die een kind niet willen houden na een verkrachting. Maar dit is mijn mening, en ik respecteer zéker ook de andere kant.

Excuses als het zo overkwam, ik wil absoluut geen mensen voor de voet stoten, het is afschuwelijk als dit gebeurt.

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:37

Toch denk ik niet dat je die keuze op voorhand kan maken zonder dat je het heb meegemaakt. Zoals ik eerder aangaf was ik altijd pro abortus en zou er geen 2x over na denken wanneer ik te horen zou krijgen dat mijn kindje down syndroom zou hebben.

Eenmaal zwanger, heb ik hier een heel gesprek over gehad met mijn vriend en zijn we samen tot de keuze gekomen om dit kindje hoe dan ook in ons hart te sluiten, met en zonder gebreken.

Ik denk dat je hier pas echt over kan oordelen wanneer jezelf voor deze keuze staat. Dit daadwerkelijk meemaakt en beleefd. Je kan nu heel hard roepen en zeggen dat je het nooit zou doen, maar wat als het je echt overkomt en je wil het toch? En die keuze is jouw ontnomen?

Dear baby boy, i am so excited to take on the world with you <09-06-2019

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:40

Death is just another path, one that we all must take ~G~

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:29

*volg* corine1981 @ [BB-ITP] Woezel de herplaats-Poezel...

In a field of horses, always be a unicorn

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:34

Ik vind dit zo onchristelijk.

mensen intimideren en afschuwelijke, kwetsende dingen zeggen tegen mensen die al een zeer pijnlijk proces achter de rug hebben........ zo liefdeloos vind ik dat.......

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:36

walgelijk die demonstranten, volstrekt ongepast dat ze dames lastigvallen bij klinieken. De keuze van de vrouw is geheel hun zaak niet. Geen woorden voor.

Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster.
        For when you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you

- F. Nietzsche

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:39

Avalanche81 schreef:

mensen intimideren en afschuwelijke, kwetsende dingen zeggen tegen mensen die al een zeer pijnlijk proces achter de rug hebben........ zo liefdeloos vind ik dat.......

Heb je naasten lief, maar ze moeten niet van het padje af gaan :+

*volg* corine1981 @ [BB-ITP] Woezel de herplaats-Poezel...

In a field of horses, always be a unicorn

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:50

corine1981 schreef:
Avalanche81 schreef:

Heb je naasten lief, maar ze moeten niet van het padje af gaan :+

Precies. Ik word daar zo woest van.

Doet God zelf ook niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:15

Mars schreef:
Al is er geen sprake van verkrachting of zware handicap van de foetus. Als een vrouw zwanger raakt en ze besluit dat ze geen kind in haar leven wil moet ze de optie tot abortus hebben. Heeft werkelijk niemand anders iets van te vinden.

_/-\o_

Alabama is sowieso een vreselijk conservatieve staat, altijd al geweest, zeker ten tijde van de slavernij.
Het draait allemaal om macht.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:19

Ik ben ook voor baas in eigen buik, of je een kindje nu wilt houden of niet.

Adoptie? Ik heb reportages gezien over adoptie in the US, echt vreselijk, als mensen het kind weer zat zijn gaan ze op een internet site, alsof je bankstellen vergelijkt.

Wij hebben 3 kinderen, tijdens mijn eerste zwangerschap had ik bij niet levensbedreigende afwijkingen denk ik geen abortus kunnen plegen.
Bij de tweede en derde zwangerschap wist ik heel zeker dat hoe verdrietig het ook zou zijn ik altijd voor mijn al geboren kinderen zou kiezen en deze een zo zorgeloos mogelijk leven te geven.
Nou hebben wij de beslissing niet hoeven maken maar ik zou altijd voor mijn al levende kinderen kiezen.

ღ 11/08/2013 V ღ ღ 27/01/2016 A ღ ღ 29/11/2017 R ღ
[HTT] [Volg] Eindelijk ons eigen huis, incl. verbouwing

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:53

Jes schreef:
Ik ben ook voor baas in eigen buik, of je een kindje nu wilt houden of niet.

Adoptie? Ik heb reportages gezien over adoptie in the US, echt vreselijk, als mensen het kind weer zat zijn gaan ze op een internet site, alsof je bankstellen vergelijkt.

Wij hebben 3 kinderen, tijdens mijn eerste zwangerschap had ik bij niet levensbedreigende afwijkingen denk ik geen abortus kunnen plegen.
Bij de tweede en derde zwangerschap wist ik heel zeker dat hoe verdrietig het ook zou zijn ik altijd voor mijn al geboren kinderen zou kiezen en deze een zo zorgeloos mogelijk leven te geven.
Nou hebben wij de beslissing niet hoeven maken maar ik zou altijd voor mijn al levende kinderen kiezen.
Offtopic maar ik ben wel benieuwd naar deze reportage?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 00:11

Mars schreef:
Al is er geen sprake van verkrachting of zware handicap van de foetus. Als een vrouw zwanger raakt en ze besluit dat ze geen kind in haar leven wil moet ze de optie tot abortus hebben. Heeft werkelijk niemand anders iets van te vinden.

He le maal mee eens.

Wat heeft een ander nu er mee te maken als een vrouw kiest voor abortus?
Niets, noppes, nada.

Waarom een vrouw dwingen om een niet gewenste zwangerschap uit te dragen?

Omdat je vindt dat God leven schenkt en leven neemt?

Donder toch op. Ondertussen wel voor de doodstraf zijn.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Floris en Sunna
Op mijn paardje,..Ozosnel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 00:53

Ik heb niet alles gelezen, maar voor mij is 1 ding heel duidelijk. Als het de man was geweest die zwanger was had hij het nooit toegestaan dat een ander die beslissing voor hem zou maken. Dan kon je waarschijnlijk nog net niet op elke straathoek een abortus kunnen laten plegen.

Hoe je er ook over denkt het is nooit oké om te beslissen over het lichaam van een ander. Ben je tegen abortus helemaal prima, je hoeft het niet te doen en ik kan begrijpen dat mensen er tegen kunnen zijn. Laat alleen de mensen die daar anders over denken daar vrij in. Hun lichaam hun keuze.

Ik ben zo voor woman's rights, wij vrouwen moeten voor onszelf vechten, er is niemand anders die dat voor ons zal doen, zeker de man niet.

Zelf heb ik ooit ook abortus laten plegen, dat was zeker vlak daarna best moeilijk, maar ondanks dat zou ik het niet anders gedaan hebben. Geen trauma, geen spijt, want het was mijn beslissing en iedere vrouw zou zelf die beslissing moeten kunnen nemen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 01:16

zonnebloem18 schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar voor mij is 1 ding heel duidelijk. Als het de man was geweest die zwanger was had hij het nooit toegestaan dat een ander die beslissing voor hem zou maken. Dan kon je waarschijnlijk nog net niet op elke straathoek een abortus kunnen laten plegen.

Dit.

Death is just another path, one that we all must take ~G~

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 05:31

Ik kan een reden hiervoor geven

De verkiezingen komen er weer aan en trump wil graag garantie hebben om zo veel mogelijk christelijke stemmen te winnen. En door dit soort dingen win je inderdaad christelijke stemmen.

Ik zie het 50/50
Nooit tegen abortus geweest.Zeker niet in geval van idd verkrachting ,incest etc.
Maar ik vind dat nogal veel vrouwen een potje ervan maken door in hun leven meerdere abortussen te laten uitvoeren en dat lijkt me inderdaad in strijd met onze heer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 05:58

Dat er veel vrouwen zijn die meerdere abortussen hebben ondergaan betwijfel ik.
Net zo als zwanger zijn na verkrachting.

Dat zal allemaal gebeuren maar dat is de minderheid denk ik.

Ik denk echt dat de meeste vrouwen die een abortus ondergaan dat maar 1 keer meemaken.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Floris en Sunna
Op mijn paardje,..Ozosnel.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:22

DezeNaam schreef:
Jes schreef:

Offtopic maar ik ben wel benieuwd naar deze reportage?

Was een Franse reportage, ik ga kijken of ik hem ergens kan vinden.

Edit hier alvast een eerste filmpje (reportage was langer) in het Frans maar er is dus wel te zien wat er gebeurd.
Al deze kinderen zijn uit hun eerste adoptie gezin gezet.
https://www.koreus.com/video/sept-huit- ... fants.html

Edit 2:
Dit is de reportage, geen idee of hij ook enkel in het Engels te vinden is

En een Engels artikel gevonden
https://adoption.com/rehoming-the-under ... d-children
Laatst bijgewerkt door Jes op 18-05-19 06:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ღ 11/08/2013 V ღ ღ 27/01/2016 A ღ ღ 29/11/2017 R ღ
[HTT] [Volg] Eindelijk ons eigen huis, incl. verbouwing

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:49

Op Netflix staat ook de serie the traffickers. Ook interessant als je de duistere kant van adoptie wilt zien

Krijgers Sprankelende Wijn

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:21

Ik ben echt geschrokken van dit topic... :=

Ik ben voor abortus/baas in eigen buik. Iedereen moet zelf kunnen kiezen. En al helemaal als je verkracht bent oid... moeders die "er een potje" van maken. Wat mij betreft alleen maar beter dat zij gaan voor adoptie. Zij zijn dan duidelijk niet verantwoordelijk genoeg om een kind op te gaan voeden. Waarom zou je willen dat zo iemand een kind groot brengt? Er lopen al genoeg kinderen rond die geen ouders hebben of een slecht thuis. En hoe zien we dat voor ons met de aarde? Die is nu al overvol...

Ik denk dat er ook meer verkrachtingen zullen plaatsvinden... mannen die het als machtsspel gaan zien misschien. Maken een vrouw zwanger dmv. verkrachting en die vrouw heeft niks te zeggen. Die moet dan verplicht de zwangerschap volbrengen. Of zeg ik nu iets heel geks?

Ik vind het ook verschrikkelijk dat mensen protesteren voor de deur van zo een kliniek. Alsof het voor die vrouwen niet zwaar genoeg is om voor abortus te kiezen. Dat doet echt wel veel met die vrouwen.

Is dit nu iets wat weer voorkomt uit extreme geloofsovertuigingen? >;) Net als dat homo's etc. genezen moeten worden en dat soort dingen...

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:44

puppy1128 schreef:

Je kan zo streng gelovig leven als jij wilt
genoeg geloofs groepen die dus idd vinden dat als jij getrouwd ben je niet de pil moet slikken en gods geschenk moet aanvaarden (of de wil van je man om niet voor het zingen de kerk te verlaten)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:01

shilady schreef:
puppy1128 schreef:

Je kan zo streng gelovig leven als jij wilt
genoeg geloofs groepen die dus idd vinden dat als jij getrouwd ben je niet de pil moet slikken en gods geschenk moet aanvaarden (of de wil van je man om niet voor het zingen de kerk te verlaten)

Heb zo te doen met zulke gehersenspoelde mensen.. :n

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:01

Ik ben zelf nu bijna een jaar moeder. En nu ik zelf meemaak wat voor liefde je kan krijgen en geven van zo'n klein hulpeloos ding ben ik meer dan ooit voor het beschermen van de baby.

Het beschermen van de baby tegen een leven van ongewenstheid, (kans)armoede, misbruik, zware psychologische erfenissen (leef maar eens met het idee dat je opa ook je papa is).
Mijn kind is er heel gewenst gekomen. Wordt overladen met liefde, niet alleen door ons als ouders maar ook door de ruimere omgeving. Zal financieel niets te kort komen, ik ga mijn uiterste best doen om hem te laten ontwikkelen naar een gezonde en sterke volwassene. Als hij nu timmerman of hartchirurg, rokkenjager of homoseksueel zal zijn, hij zal hopelijk altijd weten wat liefde is.

En in een ideale wereld krijgen alle baby's zo'n leuke start en groeien ze allemaal gelukkig op en denken alle twijfelmama's in spe nadat hun kind geboren is "verdorie, dat ik ooit aan abortus had gedacht, zo tof een klind, wat een wondertje!"

Helaas we leven niet in de ideale wereld. We leven in een wereld waar er hopen kinderen gewoon kapotgaan en wegkwijnen omdat ze er zijn en niemand er eigenlijk op zat te wachten. Kinderen die geboren worden omdat het nu eenmaal niet anders kon.
Je neemt al heel wat weg door anticonceptie goedkoop/gratis te maken(want dat doen ze dan ook weer in the land of the free, de anticonceptie te duur maken voor de arme bevolking), en een goede seksuele voorlichting (dat mag vaak ook niet want seks is ieuw ).

Het merendeel van de abortussen zal heus niet gedaan worden door vrouwen die er fluitend hun vijfde laten doen. Die komen voor, en worden graag aangehaald door tegenstanders als "zie je wel hoe dom vrouwen ze misbruiken", maar voor de overgrote meerderheid is abortus een eenmalig en zéér moeilijke maar heel doordachte keuze. En oh ja, niet door het uit mekaar scheuren van ledemaden van een levend kind. Als je zo'n indianenverhalen gaat verspreiden snap ik wel dat mensen een naar beeld van abortus hebben. En dan nog is de vraag of je die met een abortusabbonement wel moet aanmoedigen om écht een kind te hebben, meestal zijn dit toch mensen die het sowieso al moeilijker hebben.

Ik vraag me af hoeveel van die ongewenste kinderen zo dat fantastisch leven krijgen waar pro-lifers zo voor vechten. Want ondanks de wet nu pas van kracht zullen er zeker sowieso al meer dan genoeg kinderen geboren worden die ongewenst waren. Hoeveel kinderen in zo'n situatie zullen opgroeien tot gelukkige mensen met de kansen die ze nodig hebben. Als je mij kan zeggen dat 90 procent van de kinderen die ongewenst in een (kans)arm gezin vol misbruik en incest gelukkig zijn, dan neem ik mijn betoog direct terug. Maar ik vrees een beetje dat de cijfers meer naar de omgekeerde richting zullen gaan.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.