[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

bigone

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:09

Eten ze nog brok? Denk het wel want anders krijgt hij zijn medicatie niet. Appel en daar met een appelboor gaten in en daar een lading sedalin inspuiten en dan masr hopen dat hij genoeg binnen krijgt. Limo is niet gestresst , hij is de baas. En jij kunt hem niet houden want hij heeft zich elke keer los kunnen rukken .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:21

Is het inmiddels al gelukt?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:44

Hoe is het nu met Limo? Is het nog gelukt het verband van zijn benen te krijgen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:48

Ben ook wel benieuwd eigenlijk.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:02

idd annemarie van der toorn. Limo lijkt mij echt heel erg geschikt voor daar. Vak vrouw.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 07:50

Zal maar even updaten anders blijven de vragen komen.

Limo loopt nog steeds met de verband rond. Het is wel zelf al aan het loskomen.
Dit omdat limo nog steeds niet gepakt kan worden. Wel is hij al wat rustiger als hij eet. En kan ik ook erbij blijven zitten zonder dat hij wegloopt van zijn voerbak.
Maar ik wil niks forceren dus ik g niet naar zijn halster grijpen, want dan is die gegarandeerd weer weg.
Ik wil nu op deze manier rustig zijn vertrouwen terugwinnen. Hij is eergisteren ook 2 wortels komen halen en niet gaan wegrennen om ze op te eten. Maar ook hierbij niet gaan grijpen naar het halster. Wel even over de neus geaaid.

ALs ik dit doorzet kan ik vast deze week de windels afdoen als ze zelf nog niet losgekomen zijn.

Echter als ik met spirit bezig ben gaat limo zich afzonderen in de verste hoek van de wei. En gaat hij staan kijken naar ons. Maar oh wee als ik spirit uit de wei neem, dan rent hij volle galop en hinikkend naar de draad. Ben eergisteren een stukje met spirit gaan wandelen namelijk.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony
Adopt to give an animal new chances

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:57

Fijn dat hij al wat kalmer aan het worden is. Heb je de DA nog gebeld voor advies? Ik vind het idee van die windsels toch best eng, maar de situatie is wel lastig zo.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:11

Dat is een goede tip, om even te bellen over het verband. Dan weet je ook of het kwaad kan op deze manier, of dat zij nog ideeën hebben.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:16

Ik bedenk me nu wel dat toen mijn paard geopereerd was en haar achterbeen in het verband had, van hoef tot ver boven de sprong. Het begon toen ook te zakken, omdat het been dunner werd en ze er zelf zo mee aan het knoeien was met haar andere been.

Ik kon echt merken dat zij juist wat paniekerig werd van het afzakken. Bij beweging voelt dat natuurlijk anders als dat het er netjes en aangesloten om heen zit. Dat 'zwabberende' losse vond zij juist eng. Ik heb het er toen ook eerder afgehaald in overleg met de kliniek, omdat ze niet teveel mocht bewegen en dat toen juist ging doen.

Dus hou het wel in de gaten met afzakken, ik zie een in paniek rennend paard door de wei gaan en dan krijg je hem al helemaal niet meer te pakken.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:18

Dat is idd hetgeen ik het engste vind. Zakkende, losse windsels rond de benen van een toch al nerveus / schrikkerig paard.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Duhelo
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:25

En als ze er dan op trappen en de boel aansnoeren, kan je wel eens grotere problemen krijgen.
Ik zo met prikpaaltjes zijn stukje weide telkens kleiner maken (huidig stuk in twee, dan het nieuwe stuk in twee, en zo insluiten tot een kleiner stuk (of tot hij geen keus meer heeft dan de schuilstal in te gaan, en deze afzetten.) Even tot rust laten komen, dierenarts erbij die even een verdoving in de bil kan prikken en dan kan je de nodige verzorging doen.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:31

Duhelo schreef:
En als ze er dan op trappen en de boel aansnoeren, kan je wel eens grotere problemen krijgen.
Ik zo met prikpaaltjes zijn stukje weide telkens kleiner maken (huidig stuk in twee, dan het nieuwe stuk in twee, en zo insluiten tot een kleiner stuk (of tot hij geen keus meer heeft dan de schuilstal in te gaan, en deze afzetten.) Even tot rust laten komen, dierenarts erbij die even een verdoving in de bil kan prikken en dan kan je de nodige verzorging doen.

Hier sluit ik me bij aan, denk dat dit de meest rustige aanpak is voor Limo.
De afzakkende windsels kunnen ervoor zorgen dat de bloedcirculatie problemen krijgt wanneer hij er op gaat staan en het zich aantrekt. Dat lijkt me erg heftig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:50

Had je de dierenarts om advies gevraagd? Vind het wel een linke zaak.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:22

Ik ook.

Hij staat inmiddels een week in de wei met bandages die er af moeten.

Écht te lang.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 10:27

Volgens mijn eigen dierenarts kan het niet veel kwaad.

En die tip met prikpalen werkt hier dus niet. Limo rent er doorheen heb ik al meermaals gemeld.
Limo gaat echter niet rennen door het verband. Hij gaat rennen zodra hij merkt dat je hem wil vastpakken.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:39

Art_Ificious schreef:
Volgens mijn eigen dierenarts kan het niet veel kwaad.

En die tip met prikpalen werkt hier dus niet. Limo rent er doorheen heb ik al meermaals gemeld.
Limo gaat echter niet rennen door het verband. Hij gaat rennen zodra hij merkt dat je hem wil vastpakken.

Dan moet je dus nog sneller zijn dan hem. Hem overbluffen.
Vind het ergens wel onverantwoordelijk om hem met die losse bandages om te laten staan... Desnoods hulp vragen van je dierenarts of stalgenoten

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:01

Is er geen bokker dan die er even heen gaat om dit op te lossen? Dan afstand is het allemaal lekker makkelijk praten maar blijkbaar is het geen optie. Dus als je denkt het te weten, bied je dan aan en help ts er fysiek mee.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:03

Wow, wat een gestook weer in dit topic, voor sommigen kan TS niks meer goed doen. Ze is bezig om dat diertje weer voor zich te winnen en het kan nu eenmaal niet sneller dan het gaat. Ik ben het er wel mee eens dat er tijd gemaakt moet worden om de verhoudingen weer bij te stellen, maar dat zal gerust wel komen.
Maar jemig, 3000 euro, dat is echt heel veel geld. Ik zou dat een volgende keer niet meer uitgeven in deze situatie, maar dat ben ik.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:10

ingedebruijn schreef:
Is er geen bokker dan die er even heen gaat om dit op te lossen? Dan afstand is het allemaal lekker makkelijk praten maar blijkbaar is het geen optie. Dus als je denkt het te weten, bied je dan aan en help ts er fysiek mee.

Zoals ik al eerder zei, ik woon dichtbij, maar heb al 30 jaar niet meer in de buurt van een probleem paard geweest. En dan nog, de moeilijke gevallen waar ik toen mee om ging, stonden op stal. Ik zou niet weten hoe ik zou kunnen helpen. Het enige wat ik weet, is dat Limo niet geholpen is met nog maar eens een onkundig persoon in zijn wei. Niet iedereen kan een project als Limo in goede banen leiden, ik heb zelfkennis genoeg om toe te geven dat ik het niet kan. Is dan ook geen schande dat het bij TS niet lukt, alleen jammer dat deze 2 nu net mekaars pad gekruist hebben. Je voelt zo aan, dat Limo geen toekomst meer heeft.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:12

Ik denk dat er vooral bedoeld wordt dat er even iemand een handje moet gaan helpen, omdat die bandages eraf moeten. Dat is simpelweg gewoon risicovol om hem daarmee te laten lopen.

M. 21-07-2017. <3

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:17

Chiave schreef:
Ik denk dat er vooral bedoeld wordt dat er even iemand een handje moet gaan helpen, omdat die bandages eraf moeten. Dat is simpelweg gewoon risicovol om hem daarmee te laten lopen.

Precies. Op afstand blijven roepen hoe ts het op moet lossen terwijl dat duidelijk niet lukt, gaat niet helpen. Ga er dan heen. Volgens mij denken mensen veel te makkelijk over deze situatie. Tuurlijk is dit gevaarlijk zo en dat weet ts ook wel maar ik waag me ook niet aan een paard dat blind gaat rennen.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:18

Mensen, als de dierenarts aan geeft dat het geen kwaad kan. Laat Art dan gewoon met rust en ga niet stuk voor stuk zelf voor dierenarts spelen.

Er jammer weer hoor, ja ze heeft fouten gemaakt (wie niet?) ze heeft (mede hierdoor) ontzettend veel geleerd door de jaren heen, en ze heeft ook nog eens ontzettend veel pech, hou toch eens op met haar zo afbranden.
Ze doet haar stinkende best voor haar dieren.

*stapt weer onder haar meelees steen* Ts je bent een topper, je komt er wel. Jij weet wat het beste is voor Limo in overleg met je DA.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:01

Maar wat zegt de dierenarts er van die hem behandeld hebt over de bandages? Want jouw dierenarts heeft hem nu niet behandeld maar een andere..

❤ Summer ❤
F14+4 & B+10

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:10

@ingedebruijn: dan moet je er maar net in de buurt wonen. En dat doe ik niet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 13:22

Sneller zijn dan limo. De persoon die dat is en niet meegesleurd wordt of de arm van uitgerekt wordt wil ik nog ontmoeten.
Limo laat zich zo makkelijk niet vangen ookal ben je snel in het vastgrijpen van het halster. Denk je echt dat ik dat nog niet geprobeerd had? Heeft me alleen maar een pijnlijke hand opgeleverd omdat hij alsnog wegrent dan. Ik ben niet sterk genoeg (mede door alweer 4kg afgevallen te zijn omwille van alle stress voorbije 2 weken) en tegen limo's kracht kan ik helemaal niet op. Spirit Daarin tegen kan je wél overbluffen als hij wil wegrennen. Die staat dan meteen ook weer stil zodra die druk op het halster voelt.

Merho, Golden oldie
Ranger, Droompony