3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:18

Ik herken het heel erg Emmaa :o Had/heb precies hetzelfde. Voor mij was WW toen wel een uitkomst, want inderdaad anders is het wel echt weggegooid geld. Aan de andere kant, jij hebt volgens mij al zoveel kennis over eten en HOE je gezond moet afvallen dat ik niet weet of WW echt bij je past. Ik vond het frustrerend dat daar soms dingen heel krom waren en mensen echt met gemak onder hun punten aten (lees 1000 kcal ofzo als ze het gingen narekenen).

In ieder geval een hart onder de riem van mij :(:)

Mijn lijstje van vandaag:
O: meegranen triangel met hummus
L: italiaanse bol met hummus
A: wok met noodles, groene asperges en kroepoek :)
Totaal: 1758

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:21

Dat is voor mij denk ik ook het lastige aan WW. Ik heb best veel kennis in huis, ik weet precies wat ik wel en niet moet eten om af te vallen. Ik heb er ook vooral moeite mee om mezelf te blijven motiveren, want als ik een week super netjes eet en ik val 10 gram af is het gelijk weer klaar in mijn hoofd. Dan stap ik er de week erna niet met hetzelfde gevoel in en laat ik me makkelijk omhalen om toch naar iets ongezonds te grijpen.

Het lastige is dat ik weet dat ik op een soort van keerpunt zit in mijn gezondheid, als ik wil afvallen moet ik dat nu gaan doen en niet nog twee jaar wachten, want dan zit er nog twintig kilo aan en dan ben ik straks op een punt dat ik nooit meer echt goed in mijn vel kan zitten. Er moet nu al zo veel vanaf. Ik blijf er gewoon mee schipperen, en niks lijkt te helpen. Dan is iets als WW misschien fijn omdat ik er in ieder geval niet meer over na hoef te denken, maar of dat nou echt het grote verschil gaat maken..

Edit: Voor het beeld: ik heb er zelfs wel eens aan gedacht om te kijken of ik in aanmerking kom voor een gastric bypass/maagbandje. Maar dan denk ik ook ja, zo poedersuiker vind ik mezelf nou ook weer niet, dat ik zo'n zware operatie zou ondergaan. Plus ik wil mijn relatie met eten wel gezond houden, en niet de rest van mijn leven babybeetjes moeten eten. Ik wil dit ook gewoon op eigen kracht kunnen, maar het lukt niet ofzo.
Laatst bijgewerkt door Emmaa_ op 20-05-19 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Don't look back in anger.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:22

Of gewoon naar een dieetist, wordt vaak gewoon vergoed! Ik wou dat ik je kon helpen Emma...

Mijn dag
O/L: 2 dikke plakken liefde en passie brood met hummus met zongedroogde tomaat
T: peer en pakje toastjes
A: pasta maar geen idee wat

B: minimaal _O-

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:23

MarlindeRooz schreef:
Of gewoon naar een dieetist, wordt vaak gewoon vergoed!

Maar dat is precies hetzelfde. Een dietist kan mij ook niet motiveren. Als ik nou niks wist over gezonde voeding en niet wist hoe ik moest afvallen was het wat anders geweest, maar ik weet dat allemaal wel. Het is gewoon het stukje motivatie wat niet mee komt en een dietist gaat me dat niet bieden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:24

Emmaa_ schreef:
MarlindeRooz schreef:
Of gewoon naar een dieetist, wordt vaak gewoon vergoed!

Maar dat is precies hetzelfde. Een dietist kan mij ook niet motiveren. Als ik nou niks wist over gezonde voeding en niet wist hoe ik moest afvallen was het wat anders geweest, maar ik weet dat allemaal wel. Het is gewoon het stukje motivatie wat niet mee komt en een dietist gaat me dat niet bieden.

Nou ik dacht, ik betaal haar dus ik moet nu wel...
Daardoor viel ik toch 10 kilo af, en ik weet het ook precies allemaal hoor...

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:26

MarlindeRooz schreef:
Emmaa_ schreef:

Nou ik dacht, ik betaal haar dus ik moet nu wel...
Daardoor viel ik toch 10 kilo af, en ik weet het ook precies allemaal hoor...

Vind het lief dat je meedenkt hoor, maar zo werkt mijn hoofd helaas niet. Ik vreet er gewoon doorheen en zeg vervolgens gerust met droge ogen tegen zo'n dietist dat ik me echt netjes aan mijn doelen heb gehaald maar dat ik toch niet ben afgevallen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:26

MarlindeRooz schreef:
Of gewoon naar een dieetist, wordt vaak gewoon vergoed! Ik wou dat ik je kon helpen Emma...

Mijn dag
O/L: 2 dikke plakken liefde en passie brood met hummus met zongedroogde tomaat
T: peer en pakje toastjes
A: pasta maar geen idee wat

B: minimaal _O-

Ja precies wat je zelf zegt, doordat je zoveel kennis hebt weet ik niet of het handig is. Diëtist is misschien handiger dan, omdat die misschien persoonlijker met je aan de slag kan gaan om die knop om te zetten. Motivatie zou uiteindelijk uit je zelf moeten komen, en niet omdat je blind een receptenlijstje gaat volgen.

En daar heb ik zelf ook evenveel moeite mee ;(

edit: en naar een psycholoog die ook iets met voeding doet? Loop je ergens mee dat zich kan uiten in je eetgedrag? Een stukje acceptatie (op welk gebied dan ook)?

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:29

Heel herkenbaar wat je zegt Em!
Toch helpt WW me echt heel goed, had ik zelf ook niet verwacht. Ook ik had echt voldoende kennis in huis om zelf af te vallen, maar op een of andere manier saboteerde ik mezelf steeds, hield ik me niet aan mijn eigen regels. Nu met ww heb ik daar gek genoeg echt helemaal geen last van.

Je moet wel je gezonde verstand erbij houden, je kan als je bepaalde keuzes maakt idd wel echt makkelijk te weinig eten.
Heb ik gelukkig geen last van, paar keer nagerekend en zit rond 1700/1800 pd gemiddeld. Soms minder, maar dat compenseer ik ergens anders dan ruimschoots :+

Die frustratie herken ik wel aight, alleen komen in dit topic (en andere) ook regelmatig dat soort mensen voorbij. Soms zeg ik er wat van, maar meestal laat ik het maar gewoon gaan, want dat zijn vaak ook de mensen die toch nergens naar willen luisteren :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:30

Emmaa_ schreef:
Vind het lief dat je meedenkt hoor, maar zo werkt mijn hoofd helaas niet. Ik vreet er gewoon doorheen en zeg vervolgens gerust met droge ogen tegen zo'n dietist dat ik me echt netjes aan mijn doelen heb gehaald maar dat ik toch niet ben afgevallen.

Haha, dit ben ik echt precies...

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:31

@Aight: ik loop wel bij een psycholoog ja, en het is ook zeker bekend dat dit met elkaar te maken heeft. Mijn psycholoog weet van mijn eetproblematiek en daar gaan we ook mee aan de slag, maar er zijn op zn zachtst gezegd dingen die nu even de prioriteit hebben :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:35

Laura82 schreef:
Heel herkenbaar wat je zegt Em!
Toch helpt WW me echt heel goed, had ik zelf ook niet verwacht. Ook ik had echt voldoende kennis in huis om zelf af te vallen, maar op een of andere manier saboteerde ik mezelf steeds, hield ik me niet aan mijn eigen regels. Nu met ww heb ik daar gek genoeg echt helemaal geen last van.

Je moet wel je gezonde verstand erbij houden, je kan als je bepaalde keuzes maakt idd wel echt makkelijk te weinig eten.
Heb ik gelukkig geen last van, paar keer nagerekend en zit rond 1700/1800 pd gemiddeld. Soms minder, maar dat compenseer ik ergens anders dan ruimschoots :+

Die frustratie herken ik wel aight, alleen komen in dit topic (en andere) ook regelmatig dat soort mensen voorbij. Soms zeg ik er wat van, maar meestal laat ik het maar gewoon gaan, want dat zijn vaak ook de mensen die toch nergens naar willen luisteren :o

Ja precies haha. Ik ben er al een tijdje mee gestopt. Maar ben er uiteindelijk 7 kg mee afgevallen en die is er nog steeds af :) Dus het heeft me wel op weg geholpen :j Ik heb er ook wel veel van geleerd.

Emmaa_ schreef:
@Aight: ik loop wel bij een psycholoog ja, en het is ook zeker bekend dat dit met elkaar te maken heeft. Mijn psycholoog weet van mijn eetproblematiek en daar gaan we ook mee aan de slag, maar er zijn op zn zachtst gezegd dingen die nu even de prioriteit hebben :+

Ah begrijpelijk ja, ik kan me goed voorstellen dat je hoofd er dan ook niet naar staat om elke dag ''het gevecht aan te gaan'' met gezonde keuzes maken. En dat je dan in een vicieuze cirkel komt met je er rot over voelen dat je weer ''verliest'' om het zo maar even te zeggen. Desalniettemin vind ik het erg knap en heb ik in dit hele topic altijd erg veel bewondering voor jou, ik lees alles mee maar veel tips heb ik ook niet echt. :(:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:53

Ik ben inmiddels een goede 8 kilo kwijt, en voor mn gevoel kan ik met gemak nog een tijd door. Maar goed ook, want wil zeker nog 12 kg kwijt :D

Lijstje van vandaag:
O: plak bananenbrood
T: appel
L: 2 volkoren knackebrod met kaas, bak griekse yoghurt met aardbeien
T: paar plakjes kipfilet
A: nasi met deels bloemkoolrijst, deels zilvervliesrijst, beetje satesaus en gebakken uitjes
T: ehrmann high protein vanillepudding

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:35

Lastig Emma.. Ik zou willen dat ik een oplossing voor je had, maar die is er natuurlijk niet 1,2,3.

Wat denk je zelf nodig te hebben?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook weer meer moeite heb om me te houden aan mijn eet-planning. Neem netjes brood mee, die eet ik dan wel rond lunchtijd, maar heb daarna altijd nog “honger” en aangezien ik altijd rond lunch op station ben koop ik toch vaak alsnog een broodje of iets. Dit is niet alleen ongezond voor mij, maar ook voor mijn portemonnee. De laatste tijd eet ik ook veel bij mensen, en daardoor ook vaker een ongezond dessert. Gister ook weer best veel gedronken (twee gin-tonics, drie glazen witte wijn en een glaasje amaretto) en een aardbeiengebakje. Was heerlijk, en ik geniet er ook echt van, alleen handig is het niet.

Lijstje voor vandaag:
L: twee boterhammen met pikante hummus en gerookte kipfilet, appel
T: volle yoghurt met zelfgemaakte granola, stukjes extra pure chocolade, trosje druiven, stevige speltcracker met jonge kaas
A: paprika-linzensoep en watermeloen-feta salade
T: stukje donkere melk chocolade

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:56

Lijkt me ook lastig Emma, ik kan je helaas ook geen tips geven..

Laura; wat goed al 8 kilo +:)+

Mijn lijstje voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 40 gr witte druiven, 30 gr muesli en 200 ml optimel
T: blikje redbull
L: 2 spelt crackers met een plakje kipfilet en gekookt ei. Wat snoeptomaatjes en komkommer
T: 2 delicate wasa crackers met zuivelspread light.
A: 200 gr broccoli, 75 gr champignons en 1/4 uit. 200 gr gebakken aardappeltjes, kipschnitzel.
T: zakje snack a Jack kaas (30 gr)

Net ook nog op de weegschaal gestaan, -5 kg *\o/*

Freek-Willem Pleasure: M1+2 <3
Mexwell ZZL+4 :+: Met actief pensioen <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:01

Lastig maanlicht, ik herken dat wel. Toen ik nog in Amsterdam werkte (jemig dat ik lang geleden :') ) belandde ik op het station ook erg vaak bij een broodjeszaak of de AH to go... Zo verleidelijk als je trek hebt...
Lekker lijstje!

Goedzo Lis_Ol!

Mijn planning ziet er zo uit vandaag:
O: bananenmuffin
T: yoghurt met frambozen en havermout
L: salade met gerookte kip, tomaat, komkommer en kikkererwten, kom soep uit restaurant
T: watermeloen
A: Courgetti met tomatensaus, Italiaanse roerbakmix en gehakt
T: ?

B: ik zou gisteren eigenlijk gaan sporten, maar na een dag veel te veel sjouwen (opruimwoede :+ ) had mijn rug het zwaar, dus overgeslagen. Als ik vanavond tijd heb ga ik dan even, maar dinsdag is altijd beetje lastige dag qua timing. Ik zie het wel, iig veel stapjes zetten :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:41

Hoi!

Ik wil mij hier melden. Ben inmiddels 8 kg afgevallen.
Ik ben niet veel te zwaar maar wel op een punt gekomen dat ik dacht ik ben te jong voor dit gewicht ik moet er iets aan doen. Voelde mij niet meer goed over mijzelf.
Ben erg lang, 180 en daardoor vertekenen de kilos ook. Niemand dacht dat ik zo zwaar was :*

Ik wil er nog zo’n 8-10 kg af, terug naar mijn vroegere gewicht of iets eronder.

Vanavond zal ik de laatste paar paginas even doorlezen maar daar heb ik nu geen tijd voor helaas.

Hoop dat ik mag meekletsen :)

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:42

Ik steek mijn kop ook weer even om de deur :wave:

WW was voor mij ook enorm motiverend, ik heb het ervaren als een soort spelletje. Hoe kan ik zo lekker mogelijk, zoveel mogelijk eten. Binnen die punten. Zonder honger, terwijl de kilo's eraf bleven gaan. Dat heb ik zonder enige moeite 35 kilo volgehouden. Het is niet goedkoop, maar ik kan het echt aanraden.

Ik moet er na vakantie, feest, uit eten, nog meer feest, nog meer uit eten en gewoon in het algemeen schijt hebben aan op mijn eten letten ook echt weer even bovenop gaan zitten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 09:55

Laura82 schreef:
Lastig maanlicht, ik herken dat wel. Toen ik nog in Amsterdam werkte (jemig dat ik lang geleden :') ) belandde ik op het station ook erg vaak bij een broodjeszaak of de AH to go... Zo verleidelijk als je trek hebt...
Lekker lijstje!

Haha ja heb precies hetzelfde. Ben nu ook heel blij dat ik in mijn ov-reis niet langs een ah to go/smullers/iets kom, was vroeger altijd veel te snel verleid om daar iets te kopen :))

Mijn lijstje voor vandaag (1612kcal):

O: Senseo Cappuccino 2x (80kcal)
T: Mueslireep (70kcal)
M: 2 sneetjes brood met 1/2 avocado, 2 lapjes kipfilet en 250ml sinaasappelsap (418 kcal).
A: Mexicaanse soep met tortilla chips (729kcal)
D: Skyr met Kelloggs en pure chocolade chunks (315kcal)

Vanavond ook weer sporten :j. Misschien dat ik wat extra's pak vanmiddag, even kijken hoe het uitkomt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:13

Station is bij mij ook altijd een valkuil, vooral omdat je dan kan kiezen tussen: ''een klef broodje met beleg'' of voor dezelfde prijs een lekker patatje/broodje falafel :o

Lekker lijstje IMANDRA, heb je een receptje voor de mexicaanse soep? Klinkt erg lekker

Welkom Sanso!

Wat is jouw kcal doel laura82? Je lijstje klinkt heerlijk vullend, maar niet erg kcalrijk ofzo?

Mijn lijstje van vandaag:
O: koffie, koffie, activia yoghurt, koffie (70)
L: Leftover noodles met garnalen (381)
T: snack komkommers en waarschijnlijk, you'll never guess, koffie :') (25)
A: tomaten-spinazie risotto met zalm (727)
T: ruimte voor chippies + wijn (???)
Totaal (zonder borrel nog): 1203 kcal, wat waarschijnlijk in totaal uitkomt op 1800 :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:17

Mijn overgang van studeren en OV reizen naar werken en autoreizen is wel echt een verbetering op dat punt ja! Met honger moeten wachten op een station is verschrikkelijk.

Hier gaat het redelijk. Doordeweeks gaat het goed, in weekend minder. Met gevolg dat ik redelijk constant blijf. Maar vind ik prima. Ik pak het steeds weer op en komen wel weer rustiger weekenden aan.

Planning vandaag
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 2 nakd repen
A: bloemkoolrijst met snelle rendang van gehakt, boemboe rendang en kokosmelk
T: 2 gekookte eieren en nog paar koekjes
B: fitness, maar last van m’n knie, dus alleen bovenlichaam.

Totaal ongeveer 1.500 kcal. Gisteren iets te hoog en van weekend veel te hoog. En vrijdagavond bierproeverij, dus mag wel even paar dagen op 1.500 zitten in plaats van 1.700.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:18

@Sanso: Welkom!!! 8 kg is al heel mooi! Knap gedaan.
@Black_Kelpie: Wow al 35 kg afgevallen! Hoeveel wil je nog kwijt? Mag ik vragen van waar je komt en wat je einddoel is? Einddoel alleen mag ook hoor? :o

Ik heb zoals ik aangegeven had zondag eens lekker los gegaan in het eten!
Toen heb ik 's middags een croque hawaii (Tosti vermoed ik in Nederland) gegeten en man wat was die lekker met mayo en alles bij. Heerlijk :P Bleek later wel duur in kcal maar tja heb genoten.
's avonds ook nog frieten gegeten met frituurvlees. Dit moest ik gewoon hebben (zat daar al dagen naar te snakken)
's avonds bij het uitrekenen van de punten bleek het al bij al nog redelijk goed mee te vallen. We waren gaan zwemmen met onze zoon, gaan wandelen aan zee... Dus wel wat beweging gehad. En toen bleek dat ik over mijn kcal zat maar nog onder de Kcal die ik mocht eten (kcal + beweeg kcal) Dus ja hele dag gewoon genoten!

Gisteren terug gewoon gezonde voeding. En het ging mij terug goed af. Zat zelfs iets onder de Kcal die ik mocht eten. Dus 's avonds nog gezellig voor de televisie appeltje gegeten.

Lijstje van de dag:

O: 4 wasa + i love choco
T: Cruncher van Sultana Italiaanse kruiden
M: Wrap met groenten en vlees
A: zelfgemaakte pizza met naanbrood en courgette, champignons en aubergine.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 10:24

Ja hoor heb wel een recept! Zie foto. Drie aardappelen moet 300gr zijn haha.
Hier staat 4 personen maar wij maken dit recept altijd 3x en gooien er dan een kilootje aardappelen in: dan kan ik het 4 of 5x (weet het even niet zeker) in bakjes van 800gr invriezen (4 of 5x voor 2 personen van eten).

Gooien er tegenwoordig ook die mais salsa mix van bonduelle door, i.p.v. een puur mais blik.

Afbeelding

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:25

Sanso, welkom :wave:

Hier gaat het redelijk. Track mijn voeding doordeweeks en een deel van het weekend. Afgelopen week niet gewogen.
Wel ingeschreven voor een obstacle run. Dus wat meer motivatie om in shape te komen :j

Lijstje voor vandaag:

O: havermout/brinta combi met amandeldrink, proteinepoeder, schepje kookpudding poeder en blauwe bessen :9
T: drie dadels met pindakaas
L: twee groentenwraps met hummus en quorn
T: twee rijstwafels met pindakaas
T: banaan voor t hardlopen
A: krieltjes met broccoli, kipstuckjes en ketchup
T: smoothie van perzik, ananas, lijnzaad, spinazie en amandeldrink

Totaal: 1613 kcal
B: 35 minuten hardlopen afgewisseld met wandelen :)

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:30

Laibadji schreef:
@Black_Kelpie: Wow al 35 kg afgevallen! Hoeveel wil je nog kwijt? Mag ik vragen van waar je komt en wat je einddoel is? Einddoel alleen mag ook hoor? :o

Ik ben een jaar of 2 geleden 50 kilo afgevallen, waarvan dus de laatste 35 met WW. Mijn einddoel van 75/76 is dus allang behaald *\o/* Ik heb ook niet veel moeite gehad om dat gewicht te behouden, tot ik in september vorig jaar van het paard ben gelazerd en mijn rug een beetje kapot is gegaan. Sindsdien is sporten en paardrijden, en eigenlijk bewegen in het algemeen, op een erg laag pitje komen te staan. Afgelopen tijd zijn er dus weer een paar kilo bij aan geslopen, maar inmiddels weet ik wanneer en hoe ik op de rem moet trappen :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:43

Emma, dikke knuffel :(:) Goed dat je al bij een psycholoog loopt, aan zoiets zat ik ook te denken. Maar zeer begrijpelijk dat andere dingen voorrang krijgen.

Supergoed Laura! Mooi lijstje ook :j

Lijkt me heel lastig Maanlicht. Voor mij niet zo herkenbaar, op een of andere manier kon ik me altijd wel inhouden om dingen te kopen.

Lekker bezig Lis_Ol!

Welkom sanso!

Mooi lijstje Imandra!

BK, supergoed al 35 kg! De rest gaat je zeker ook nog lukken!

Gisteren prima dag gehad.
O: havermout met halfvolle melk. (247)
L: drie boterhammen met een tongenworst en twee nutella, een beker halfvolle melk. (548)
A: erwtjes, tuinbonen, verse peultjes, wortels, aardappel, gehaktbal en jus, als toetje yoghurt Griekse stijl 10% vet met door mijn zusje gemaakte granola. (776)
T: een groot stuk chocoladeletter (nu eindelijk op haha) (268)
B: 8000 stappen, 13 minuten rugoefeningen, 11 minuten fietsen en 60 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1838.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]