Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:12

janderegelaa schreef:
Benzz schreef:
Waarom zou je abortus ter discussie willen stellen?

Je bent voor of je bent tegen, veel meer dan dat is het niet.

Er is veel meer. Ik ben voor abortus maar vind de termijn van 24 weken bezopen lang. Dan is het al een mensje dat op de moeder reageert.

Tot 24 wkn mag alleen als daar bij de 20wkn echo aanleiding voor is.Niet ‘zomaar’ meer. Dat is maar tot 12wkn oid dacht ik.

En ze zijn aan het onderzoeken of mogelijk al met 13wkn gescreend kan worden op veel dingen die ze nu met 20wkn doen. Zodat evt abortus ook eerder kan.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 21-05-19 21:14, in het totaal 2 keer bewerkt

[o]

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:13

Euthanasie en abortusvraagstukken zijn onderwerpen waarover je niet zinnig met een zwaar gelovig persoon in discussie kunt. Daarin ga je elkaar niet vinden, ze geloven ook dat de aarde 6000 jaar oud is.
Het gaat erom dat iemand zijn geloof geen basis hoort te leggen onder regelgeving die bedoeld is voor mensen die dat geloof niet aanhangen.

Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster.
        For when you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you

- F. Nietzsche

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:31

verootjoo schreef:
janderegelaa schreef:

Er is veel meer. Ik ben voor abortus maar vind de termijn van 24 weken bezopen lang. Dan is het al een mensje dat op de moeder reageert.

Tot 24 wkn mag alleen als daar bij de 20wkn echo aanleiding voor is.Niet ‘zomaar’ meer. Dat is maar tot 12wkn oid dacht ik.

En ze zijn aan het onderzoeken of mogelijk al met 13wkn gescreend kan worden op veel dingen die ze nu met 20wkn doen. Zodat evt abortus ook eerder kan.

Tot 22 weken mag je abortus doen, ook als het kind je gewoon niet uitkomt. Daarna alleen om medisch zwaarwegende redenen.

Tot de 13e week kan dit bij een gewone abortuskliniek. Dan doen ze dit met zuigcurretage. Na de 13e week moet het in een speciale kliniek met een zogenaamde “evacuatiebehandeling” dan wordt de baarmoedermond wijder gemaakt en het kind met speciale instrumenten eruit gehaald. En daar ben ik tegen. Tenzij etc. etc.

Ik vind als je een “het komt niet uit” abortus doet dat de max 13 weken zou moeten zijn. En ik eigenlijk vind ik dat je het helemaal niet moet doen maar de vrouw is wel baas in eigen buik.

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

Urbiezira

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:23

Hoe bedoel je met instrumenten eruit gehaald? Heb je daar een bron van?

Voor zover ik weet moet je "bevallen" zodra de curretage niet meer mogelijk is, en wordt er dus een "bevalling" op gang gebracht.

Distance separates only the bodies, not the minds. - Desiderius Erasmus

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 00:17

Ik heb meer met dit stuk:

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b43e3dc1/

Waaruit onder meer dit:

Vol ten aanval trekken, je tegenstanders uit hun tent lokken, een groteske duikeling maken over het eerste been dat in de weg staat en vervolgens kermend ter aarde storten – in het voetbal heet zoiets een schwalbe, op het Binnenhof is het de strategie van Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.

En dit:

In zijn reactie op alle verontwaardiging speelt Baudet nu de vermoorde onschuld. Hij bedoelt het niet zo en wordt expres verkeerd begrepen. ‘Het is een heel normale discussie over de maatschappij.’ Gretig wentelt hij zich in de slachtofferrol van de politicus die de mond wordt gesnoerd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:20

Urbiezira schreef:
Hoe bedoel je met instrumenten eruit gehaald? Heb je daar een bron van?

Voor zover ik weet moet je "bevallen" zodra de curretage niet meer mogelijk is, en wordt er dus een "bevalling" op gang gebracht.

Je mag kiezen tussen een bevalling (dmv medicatie) of een instrumentale abortus (ook wel dilatatie en evacuatie d&e genoemd.).
Janderegelaa in de praktijk gebeurt een abortus zonder medische reden in zo'n laat stadium weinig, maar ik begrijp je. In België is het idd zo geregeld als jij aangeeft.

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:27

janderegelaa schreef:
Tot de 13e week kan dit bij een gewone abortuskliniek. Dan doen ze dit met zuigcurretage. Na de 13e week moet het in een speciale kliniek met een zogenaamde “evacuatiebehandeling” dan wordt de baarmoedermond wijder gemaakt en het kind met speciale instrumenten eruit gehaald. En daar ben ik tegen. Tenzij etc. etc.

Ik vind als je een “het komt niet uit” abortus doet dat de max 13 weken zou moeten zijn. En ik eigenlijk vind ik dat je het helemaal niet moet doen maar de vrouw is wel baas in eigen buik.

Dit klopt niet.
Eerst tot 3 weken de abortuspil.
Tot 14 weken zuigcuretage daarna prostaglandine behandeling. Vruchtvlies wordt stukgemaakt en de weeen worden opgewekt.

Edit, sorry...de evacuatie methode is blijkbaar ook een methode. Geen idee of beide kan.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 22-05-19 06:36, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Floris en Sunna

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:35

Heftig....en dan de bedenken meeste het laten doen omdat ,,het nu ff niet uit komt,,

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:38

janderegelaa schreef:
verootjoo schreef:

Tot 22 weken mag je abortus doen, ook als het kind je gewoon niet uitkomt. Daarna alleen om medisch zwaarwegende redenen.

Oh echt, ik dacht dat dat niet kon.
Vind het echt heftig dat het tot zo laat in de zwangerschap zomaar mag :(

[o]

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:39

Popstra schreef:
Heftig....en dan de bedenken meeste het laten doen omdat ,,het nu ff niet uit komt,,

Nee dat is een simplistische voorstelling van zaken.

Een kind van 17 dat zwanger is is niet het komt even niet uit. Een vrouw in een slechte relatie(geweld) is niet het komt even niet uit, geestelijk niet in staat zijn om voor een kind te zorgen is niet het komt even niet uit.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Floris en Sunna

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:55

NatasjavE schreef:
Popstra schreef:

Een kind van 17 dat zwanger is is niet het komt even niet uit. Een vrouw in een slechte relatie(geweld) is niet het komt even niet uit, geestelijk niet in staat zijn om voor een kind te zorgen is niet het komt even niet uit.

In Nederland wordt 75% van de abortussen uitgevoerd als een vorm van anti-conceptie. Dat zijn de “het komt even niet uit” gevallen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:03

Onzin. Dat zijn ook de "ik ben verkracht"-gevallen, natasjas kind van 17 en alle andere heftige sociale redenen. Maar ook de "het komt niet uit", en wat is daar mis mee? Hoe kom jij er bij dat dat soort gevallen ene vorm van anticonceptie zijn? Waar komt dat cijfer vandaan? Niet-medisch betekend niet meteen dat het een soort mismaakte anticonceptie is.

Meer dan de helft van die zwangerschapsafbrekingen(53%) vindt plaats in de eerste 6 weken van de zwangerschap, een zgn overtijdbehandeling. Dus het is niet dat hier volledige foetussen geaborteerd worden die bijna levensvatbaar zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:04

janderegelaa schreef:
NatasjavE schreef:

In Nederland wordt 75% van de abortussen uitgevoerd als een vorm van anti-conceptie. Dat zijn de “het komt even niet uit” gevallen.

Mag je wel even erbij vertellen waar je dat percentage vandaan hebt en voor welk stadium van de abortus dat geldt.

En dat het mag tot 22 weken wil niet zeggen dat het ook vaak gedaan wordt. Ik durf te wedden dat de meeste abortussen in een vroeg stadium worden gedaan en maar enkele zo laat. En van die enkele zullen de meeste met een medische reden zijn gok ik zo.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:04

janderegelaa schreef:

Heb je daar een bron van?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 07:12

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:14

NatasjavE schreef:
Popstra schreef:

Nou idd. Dus omdat je 17 bent, nog een heel leven voor je hebt.. Mag je na abortus geen kind krijgen over 5-10 jaar?

Ik zou een kind nu ook niet aankunnen. Dus ja, zeer grote kans op abortus als ik zwanger raak. Hoe het over 5-10 jaar is geen idee. Zal ook wel onder de noemer "komt even niet uit" komen. Prima. Maar in mijn ogen altijd beter dan een kind en moeder naar de klote brengen. Enneh, als ik zwanger wilde raken, slikte ik geen pil en gebruikten we geen condoom. :D
Ik zie de abortus voor mijzelf alleen als redmiddel. Want ik zou alleen maar kapot gaan door een kind op het moment.. Maar wie weet kan ik over 5-10 jaar wel goed voor mijzelf én anderen zorgen, zonder mijzelf kapot te maken.
Ik hoop echt dat ik nooit voor die keus hoef te staan. Want dan blijft het nog steeds een moeilijk iets. Het is niet iets wat ik 'eventjes ga doen'. Mijn vriend is tegen abortus, wat het voor mij alleen maar moeilijker zal maken. Want voor wie kies ik dan. Mijzelf, of mijn vriend? En wat is het beste voor het kind? Hoe ziet de toekomst eruit? Etc etc.

Dus een 'abortus doen we allemaal wel eventjes, komt nu even niet uit' is echt maar een enkel geval. In veel gevallen is het een keus waar goed over na gedacht wordt. Sommigen doen het zelfs terwijl ze het kind wel willen, maar niet kunnen houden om welke reden dan ook. Tjah, dat er enkele zijn die er nog net geen hobby van maken.. Ja daar zie ik zelf ook liever wat anders voor. Maar wil niet zeggen dat ze al die kinderen zouden moeten houden. :n

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:17

Cijfers van 2016(recenter vond ik zo gauw niet).
18% (5538) van de abortussen vindt plaats na 12weken (2e trimester). 4,6% van alle abortussen (dus niet van de 5538) is na prenatale diagnostiek.
De 13,2% van de 2e trimester abortussen zonder prenatale diagnostiek moet je nog in meenemen dat hier óók buitenlandse dames bij zitten, belgische vrouwen worden bijvoorbeeld geadviseerd naar NL te men omdat het in Belgie niet mag.
Die 13,2% is dus niet volledig sociaal (en ook niet volledig NL), maar het geeft een globaal idee.

https://www.siriz.nl/infographics-abortuscijfers-2016/

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:19

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:31

secricible schreef:
18% (5538) van de abortussen vindt plaats na 12weken (2e trimester). 4,6% van alle abortussen (dus niet van de 5538) is na prenatale diagnostiek.
De 13,2% van de 2e trimester abortussen zonder prenatale diagnostiek moet je nog in meenemen dat hier óók buitenlandse dames bij zitten, belgische vrouwen worden bijvoorbeeld geadviseerd naar NL te men omdat het in Belgie niet mag.
Die 13,2% is dus niet volledig sociaal (en ook niet volledig NL), maar het geeft een globaal idee.

Vaststellend: slechts 4,6% van de zwangerschappen wordt afgebroken omdat er iets met het kindje is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:33

janderegelaa schreef:
secricible schreef:

Vaststellend: slechts 4,6% van de zwangerschappen wordt afgebroken omdat er iets met het kindje is.

Nee. minimaal 4.6%.

- Daniel J. Boorstin

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 07:34

Lees de link van de fiom eens door die ik gestuurd heb, dat zijn redelijk actuele cijfers. Met de splitsing medisch of niet

Y; Dag oude man

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:38

karuna schreef:
Lees de link van de fiom eens door die ik gestuurd heb, dat zijn redelijk actuele cijfers. Met de splitsing medisch of niet

Volgens mij niet: medicamenteuze behandelingen zijn volgens mij behandelingen met medicijnen, niet behandelingen volgens medische indicatie. Kan me vergissen!

- Daniel J. Boorstin

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:44

FIOM rapport zegt 5%. Het merendeel van de abortussen wordt gepleegd vanwege falende reguliere anticonceptie. Maw, er wordt dus getracht een zwangerschap op andere wijze te voorkomen, dus men wil gewoon (op dat moment) geen kind. Het is maar een klein percentage dat seks heeft en zwanger wordt zonder reguliere anticonceptie terwijl ze weten wél normaal vruchtbaar te zijn (er zijn ook mensen die door ziekte (kankerbehandelingen bv) denken niet vruchtbaar te zijn!) en dan denkt: 'oh, ik laat het wel weghalen'

Lees hier de verhalen maar eens van 5 vrouwen die meerdere abortussen hebben ondergaan.
https://fiom.nl/sites/default/files/ond ... bortus.pdf

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 07:45

Imandra even verder doorlezen, ook de medische indicatie wordt gemeld, dat% neemt langzaam toe

Ook is er een onderzoek in gemeld ivm vaker abortussen ondergaan wat daar de reden van is, :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-05-19 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Y; Dag oude man