Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:46

IMANDRA schreef:
janderegelaa schreef:
Vaststellend: slechts 4,6% van de zwangerschappen wordt afgebroken omdat er iets met het kindje is.

Nee. minimaal 4.6%.

Bij 4,6 procent van de zwangerschapsafbrekingen vormden de resultaten van prenatale diagnostiek een reden voor het besluit van de vrouw.

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:49

karuna schreef:
Imandra even verder doorlezen, ook de medische indicatie wordt gemeld, dat% neemt langzaam toe

Ook is er een onderzoek in gemeld ivm vaker abortussen ondergaan wat daar de reden van is, :j

Oeps, dan neem ik het terug :D.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-05-19 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:57

Maar anyway, het topic gaat over Baudet en niet over of je het eens bent met de keuze voor abortus ja of nee. Lijkt me dat daar een ander topic voor is?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:58

IMANDRA schreef:
karuna schreef:
Imandra even verder doorlezen, ook de medische indicatie wordt gemeld, dat% neemt langzaam toe

Ook is er een onderzoek in gemeld ivm vaker abortussen ondergaan wat daar de reden van is, :j

Oeps, dan neem ik het terug :D.

janderegelaa schreef:
Bij 4,6 procent van de zwangerschapsafbrekingen vormden de resultaten van prenatale diagnostiek een reden voor het besluit van de vrouw.

Je kan het schuingedrukt zetten maar het enige wat dat betekent is dat bij 4.6% van de gevallen de prenatale diagnostiek de aanleiding was. Er kunnen ook andere (medische) aanleidingen zijn. Minimaal 4.6% dus.

Er zijn maar heel weinig vrouwen die om medische redenen niet zwanger kunnen/mogen zijn. Zo weinig dat het niet eens in de onderzoeken meegenomen wordt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:59

Boras schreef:
Ik heb meer met dit stuk:

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b43e3dc1/

Waaruit onder meer dit:

Vol ten aanval trekken, je tegenstanders uit hun tent lokken, een groteske duikeling maken over het eerste been dat in de weg staat en vervolgens kermend ter aarde storten – in het voetbal heet zoiets een schwalbe, op het Binnenhof is het de strategie van Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.

En dit:

In zijn reactie op alle verontwaardiging speelt Baudet nu de vermoorde onschuld. Hij bedoelt het niet zo en wordt expres verkeerd begrepen. ‘Het is een heel normale discussie over de maatschappij.’ Gretig wentelt hij zich in de slachtofferrol van de politicus die de mond wordt gesnoerd.

Je bent me voor, ik wilde deze column ook aanhalen.
Een politieke schwalbe is een perfecte omschrijving van de tactiek die Baudet gebruikt.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:59

IMANDRA schreef:
Maar anyway, het topic gaat over Baudet en niet over of je het eens bent met de keuze voor abortus ja of nee. Lijkt me dat daar een ander topic voor is?

Strateeg hè...wordt het te lastig?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:02

janderegelaa schreef:
IMANDRA schreef:

Strateeg hè...wordt het te lastig?

Kan de bal terugkaatsen: wordt het te lastig voor je dat je het per se persoonlijk moet maken?

Nee, dit topic is geopend om over Baudets artikel te discussiëren. Niet voor abortus.

@Boras: mooie outtake idd :j
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-05-19 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

- Daniel J. Boorstin

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:02

Askja schreef:
Boras schreef:
Ik heb meer met dit stuk:

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b43e3dc1/

Waaruit onder meer dit:

Vol ten aanval trekken, je tegenstanders uit hun tent lokken, een groteske duikeling maken over het eerste been dat in de weg staat en vervolgens kermend ter aarde storten – in het voetbal heet zoiets een schwalbe, op het Binnenhof is het de strategie van Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.

En dit:

In zijn reactie op alle verontwaardiging speelt Baudet nu de vermoorde onschuld. Hij bedoelt het niet zo en wordt expres verkeerd begrepen. ‘Het is een heel normale discussie over de maatschappij.’ Gretig wentelt hij zich in de slachtofferrol van de politicus die de mond wordt gesnoerd.

Je bent me voor, ik wilde deze column ook aanhalen.
Een politieke schwalbe is een perfecte omschrijving van de tactiek die Baudet gebruikt.

En iedereen trapt erin, kan niet anders zeggen dan geniaal. We hebben de aanloop naar de Europese verkiezingen en het gaat alleen nog maar over hem en FvD. En het heeft geen cent gekost waar andere partijen zoals de SP alleen al 40.000 aan FB advertentie’s hebben uitgegeven.

Je kunt ook met de Palestijnse vlag gaan zwaaien in Israël.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 22-05-19 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:06

IMANDRA schreef:
janderegelaa schreef:

Kan de bal terugkaatsen: wordt het te lastig voor je dat je het per se persoonlijk moet maken?

Nee, dit topic is geopend om over Baudets artikel te discussiëren. Niet voor abortus.

@Boras: mooie outtake idd :j

Onderdeel van artikel is abortus. En waar de meesten in het begin van dit topic er over vallen wordt naarmate het topic verder gaat, en cijfers en methoden duidelijk worden, de stemming bij een aantal van ons toch anders. Imo dus heel mooi dat hij deze discussie aanwakkert.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 22-05-19 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 08:07

Nee hoor voor mij zeker niet het belangrijkste :) en ja weer een beetje af van de cijfertjes oorlog omtrend abortus en terug naar de openingspost

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:31

janderegelaa schreef:
Imo dus heel mooi dat hij deze discussie aanwakkert.

Wat ben jij lekker naief te denken dat Baudet iets over abortus roept om een onderbouwde discussie onder kiezers op gang te brengen :') :))

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:40

Ach Baudet flirt toch continu met rechts/conservatief. Dus daar past de abortus-discussie en vrouw achter het aanrecht goed tussen. Het is wachten op discussie over het homo-huwelijk :D

Ik blijf het bizar vinden, dat vrouwen op hem stemmen.
Aan alles merk je dat vrouwen ondergeschikt zijn..... en dat is ook weer rechts conservatief.
Baudet zou prima passen in Alabama :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:48

karuna schreef:
Nee hoor voor mij zeker niet het belangrijkste :) en ja weer een beetje af van de cijfertjes oorlog omtrend abortus en terug naar de openingspost

Oh maar Karuna je kan zeker niks meer bedenken om je standpunt over abortus te staven! /s :')

Ik blijf het ook bizar vinden dat vrouwen op hem stemmen, lijkt me dat je op zijn minst voor keuze staat. Als je dan kiest om lekker thuis je mannetje te verzorgen is dat je goed recht, maar neem niet de keuze weg voor vrouwen die dat niet willen.

- Daniel J. Boorstin

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:24

janderegelaa schreef:
secricible schreef:
Cijfers van 2016(recenter vond ik zo gauw niet).
18% (5538) van de abortussen vindt plaats na 12weken (2e trimester). 4,6% van alle abortussen (dus niet van de 5538) is na prenatale diagnostiek.
De 13,2% van de 2e trimester abortussen zonder prenatale diagnostiek moet je nog in meenemen dat hier óók buitenlandse dames bij zitten, belgische vrouwen worden bijvoorbeeld geadviseerd naar NL te men omdat het in Belgie niet mag.
Die 13,2% is dus niet volledig sociaal (en ook niet volledig NL), maar het geeft een globaal idee.

https://www.siriz.nl/infographics-abortuscijfers-2016/

Vaststellend: slechts 4,6% van de zwangerschappen wordt afgebroken omdat er iets met het kindje is.

Goh, je kan lezen. Kom je ook nog terug op waar ik deze post om schreef of dat niet?

Volgens mij ontkent niemand hier dat abortus m.n. plaatsvindt bij een ongewenste zwangerschap. Dat laat de 53% aan overtijdbehandeling al zien lijkt me. Maar dat is wat anders dan abortus als anticonceptie zien...

Je bent overigens welkom in het topic n.a.v. het abortusverbod in alabama, dat gaat puur over abortus ;)
Laatst bijgewerkt door secricible op 22-05-19 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:37

De mensen die er echt in trappen, zijn de mensen die zich achter deze wazige persoon met onduidelijke ideeën scharen en op hem gaan stemmen.

We zullen zien of zijn laatste actie hem winst of verlies oplevert.

Hij kan ook een keer te ver gaan. Je las na zijn overwinningsspeech al dat velen die eerder die dag op hem stemden zich totaal niet konden vinden in zijn speech. En nu deze uitlatingen weer. Een deel van zijn aanhangers gaat op een gegeven moment zaken bij elkaar optellen en afstand nemen. Het is afwachten hoe groot dat deel zal zijn. Mensen zullen gaan eisen dat hij een keer duidelijk en recht door zee gaat zijn, zoals dat van een policus geëist mag en moet worden.
Laatst bijgewerkt door Boras op 22-05-19 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:39

Al die vrouwen die nog voor hem zjjn want hij bedoelt het niet zo..

Nee hoor, vandaar dat hij een boekje schrijft dat nee van een vrouw geen nee betekent want ze wil een dominante man en ze wil door hem verkracht worden..
Gatver... :r

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:42

Laat hem dan eens duidelijk maken wat hij wel bedoelt.
Hij is degene die dat in nevelen hult.
Dan moet hij ook niet klagen over hoe hij wordt weggezet. En natuurlijk doet hij het erom.
Maar ooit klaagden we met zijn allen als politici moeilijke woorden gebruikten, we eisten Jip en Janneke taal. Die politici stonden veel te ver van ons af.

En dan gaan mensen wel op deze man stemmen? Dat begrijp ik, los van hoe je over zijn standpunten denkt, echt niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:07

Baudet moet het hebben van rechtsextremisten en proteststemmers, dat is een minderheid van de stemmers in Nederland, die stemmers moet hij ook nog eens delen met de andere protestpartijen en dat betekent dat hij niet veel groter meer kan groeien. De reden waarom hij op dit moment de meeste stemmen krijgt van de proteststemmers is omdat hij the new kid on the block is. maar op het moment dat hij de volgende is die niet levert, dan is hij die stemmen ook net zo gemakkelijk weer kwijt.

Met dit soort essays versnelt hij zijn eigen afgang alleen maar. Want dat hij nou moet reageren met een verhaal dat hij verkeerd geïnterpreteerd wordt en dat het een aanval op hem is en al die blabla die vrolijk gekopieerd wordt door fans als janderegelaa is natuurlijk niks anders dan schadebeperking van iemand met zo weinig politiek besef dat hij niet eens snapt dat je niet in de VS altright invloed kan verwerven zonder dat het terugslaat op je politiek in Nederland.

Baudet is iemand dat zijn eigen politieke kapitaal heel snel opbrandt, gewoon door incomptentie en ijdelheid.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:37

Karl66 schreef:
Baudet moet het hebben van rechtsextremisten en proteststemmers, dat is een minderheid van de stemmers in Nederland, die stemmers moet hij ook nog eens delen met de andere protestpartijen en dat betekent dat hij niet veel groter meer kan groeien. De reden waarom hij op dit moment de meeste stemmen krijgt van de proteststemmers is omdat hij the new kid on the block is. maar op het moment dat hij de volgende is die niet levert, dan is hij die stemmen ook net zo gemakkelijk weer kwijt.

Met dit soort essays versnelt hij zijn eigen afgang alleen maar. Want dat hij nou moet reageren met een verhaal dat hij verkeerd geïnterpreteerd wordt en dat het een aanval op hem is en al die blabla die vrolijk gekopieerd wordt door fans als janderegelaa is natuurlijk niks anders dan schadebeperking van iemand met zo weinig politiek besef dat hij niet eens snapt dat je niet in de VS altright invloed kan verwerven zonder dat het terugslaat op je politiek in Nederland.

Baudet is iemand dat zijn eigen politieke kapitaal heel snel opbrandt, gewoon door incomptentie en ijdelheid.

Heel Europa maakt op dit moment een beweging naar rechts. En dan wat meer naar conservatief rechts. VVD trekt de laatste jaren meer naar links, ook door de coalitie’s die ze vormen. Wilders is te radicaal in zijn anti-islam uitingen, blijft er maar 1 over om op te stemmen als je conservatief rechts wilt stemmen.

De bezoekers van een website als Bokt zijn overwegend links georiënteerd, wat prima is. Alleen de algemene verontwaardiging over rechtse georiënteerde standpunten wordt hier wel breed gedragen alleen landelijk niet. Bokt is daarin geen goede graadmeter.

En de grote fout die Karl maakt; hoe harder je tegen iemand aanschopt en hem of haar in het belachelijke probeert te trekken des te standvastiger iemand wordt, en zijn kiezer ook.

Je zag het bij Fortuyn, bij Wilders en nu weer bij Baudet. Links leert het nooit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:45

Als je conservatief rechts wil stemmen kan je ook op het CDA of SGP stemmen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Floris en Sunna

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:49

NatasjavE schreef:
Als je conservatief rechts wil stemmen kan je ook op het CDA of SGP stemmen.

Toch niet. CDA zwalkt. En SGP heeft standpunten waar ik niet voor sta. Zoals bijvoorbeeld intrekking van de abortuswet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:50

CDA conservatief rechts? Allang niet meer.

SGP wel, maar zeker SGP heeft een vrij vaste aanhang. Mensen die een proteststem willen geven, wijken niet daarheen uit. Baudet gaat dan ook geen SGP-ers 'vangen'; wel zijn er veel 'overlopers' van Wilders naar Baudet.
Baudet lokt met name (naar mijn idee) VVD-ers die een proteststem willen laten horen, en niet door hebben hoe gevaarlijk ze daarmee bezig zijn. Wilders was niet zo erg, Baudet wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:55

Wilders te radicaal? :+
Baudet is toch echt veel radicaler, op een veel breder niveau, van vrouwenrechten tot klimaatproblemen en onderwijs/wetenschap. Een mensenleven terug willen in de tijd, dat is niet radicaal? :=
Het verschil met Wilders is dat Baudet zijn boodschap verpakt in mooie woorden en teksten/essays, waardoor mensen het gevaar er schijnbaar niet in zien..

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:57

"Wat wil je vertellen? Dan moet je dat vertellen."

De belangrijkste zin op mijn hele studie, die Baudet ook weleens zou mogen horen.

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:57

Hoezo bokt is links stemmend?

Wilders heeft bij mij meer kudos dan Thierry :') Thierry heeft veel gekkere zienswijzes en is een ongeleid projectiel. Wilders zegt tenminste waarvoor hij staat Thierry die vliegt alle kanten op in de hoop een keer raak te schieten
maar op beide zal ik nooit stemmen terwijl ik meer rechts dan links georiënteerd ben.