Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:24

sneeuwpop schreef:
NatasjavE schreef:
Ach een vriend van ons is voorzitter van de VVD in onze gemeente. We doen regelmatig een kieswijzer gezamelijk invullen. Bij hem komt er regelmatig PVDA of Groen Links uit.

Ligt dat dan aan de kieswijzer of aan de vriend die bij de verkeerde partij zit?

Dat ligt eraan dat er soms de actuele onderwerpen zijn die maken dat je soms meer aan de “linker” kant dan aan de “rechter” kant van het spectrum zit. Kan straks weer anders zijn. Voor wat onze vriend Bart betreft in ieder geval (en de meeste onder ons denk ik)

Over het algemeen is onze Bart echt een VVDer. Wellicht ter linkerzijde van de VVD. Maar echt wel een VVDer.

Ik denk denk dat je bij het kiezen altijd de basisstandpunten van een partij voor ogen moet houden.

Actuele thema’s zijn om stemmen te trekken in mijn beleving.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Floris en Sunna

Gloa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:28

Ik denk dat maar heel erg weinig mensen hier in NL compleet rechts of links zijn. Gelukkig hebben we hier meer smaken dan democraten en republikeinen

Op gebied van sociale voorzieningen en de verdeling van geld (kloof tussen arm/rijk mens/multinational) ben ik links. Maar als het aankomt op immigratie en bescherming van de eigen cultuur ben ik weer rechts.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:32

Gloa schreef:
Ik denk dat maar heel erg weinig mensen hier in NL compleet rechts of links zijn. Gelukkig hebben we hier meer smaken dan democraten en republikeinen

Op gebied van sociale voorzieningen en de verdeling van geld (kloof tussen arm/rijk mens/multinational) ben ik links. Maar als het aankomt op immigratie en bescherming van de eigen cultuur ben ik weer rechts.

Nou, dat is het punt inderdaad. Op de veel vlakken ben ik echt uitgesproken links. Alleen 2 echt belangrijke punten voor mij zijn de immigratie en klimaatpolitiek.

Daarom komt bij de stemwijzer FvD of PVV er niet uit.

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:37

Het is toch niet raar dat volgens een verdediger van het FvD Bokt links is? Voor de FvD is de VVD al te links...

Ik hoor volgens mij bij de overgrote meerderheid die op sommige onderwerpen conservatief en op andere onderwerpen progressief is. Dat is ook de reden waarom kieswijzers volgens mij niet werken, ze proberen een politieke mening in een aantal stellingen te vangen en als je als conservatief op een paar van die stellingen toevallig net een progressieve mening hebt, dan krijg je een uitkomst die helemaal niet bij al die andere conservatieve meningen van je past. En vice versa geldt dat natuurlijk ook voor een progressief iemand die toevallige op zijn conservatieve overtuigingen wordt aangesproken. Daarom stem ik gewoon op een partij die vanuit een bepaald gedachtengoed politiek bedrijven en waarvan dat gedachtengoed met die van mij overeenkomt. En nee ik ben zeker geen linkse stemmer.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:06

Hier idem. Op gebied van klimaat en economie ben ik redelijk links, op her gebied van veiligheid en justitie rechts, en op het gebied van immigratie zit ik in het midden. Denk dat voor veel mensen geldt dat ze niet eenduidig links of rechts zijn - daarom zijn er ook zo veel zwevende kiezers.
De weerzin die Baudet met zijn uitspraken bij velen opwekt is dan ook niet tot nauwelijks gebonden aan een politieke kleur.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

Electra63

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:06

Kijkt er iemand naar het debat op 1 tussen Rutte en Baudet? :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:10

Electra63 schreef:

Oh helemaal vergeten! Ga het morgen wel even terugkijken denk ik.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:12

Electra63 schreef:

Ja! Veel vrouwen die net aan het klappen waren voor baudet... :')

Life is a mirror

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 22:14

Nee geordie shore is een beter kijkvermaak :P

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:17

Baudet begint goed: waarschijnlijk, talloze oplossingen, veel mogelijkheden..... kortom: Hij geeft geen antwoord ..... :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:20

Electra63 schreef:
Baudet begint goed: waarschijnlijk, talloze oplossingen, veel mogelijkheden..... kortom: Hij geeft geen antwoord ..... :D

Dat is toch altijd zo in de politiek?
Overal omheen drentelen.

Overigens gaan bij mij mijn nekharen recht overeind staan bij die enge man hoor. Brrr.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:26

Ik ben ook even aan het kijken.
Ik word zo moe van die man.
Ben ook echt geen fan van Rutte, maar die zegt nog tenminste dingen die ergens op slaan.

Edit: Dat hij serieus nog denkt dat Oekraïne de MH17 heeft neergeschoten..
Hij brengt het ook gewoon zo respectloos

JM :#

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:39

Ik vind zijn lichaamstaal erg gemaakt. Hij kijkt een beetje peinzend en wrijft eens over zijn kin/baard.
Het lijkt wel of ik naar een acteur zit te kijken. :+

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:42

Electra63 schreef:
Ik vind zijn lichaamstaal erg gemaakt. Hij kijkt een beetje peinzend en wrijft eens over zijn kin/baard.
Het lijkt wel of ik naar een acteur zit te kijken. :+

Hij is gewoon heel bang om een bok te schieten dus denkt drie keer na voor hij wat zegt, slimme gast maar geen landsleider.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:42

Meest vrouwvriendelijke partij :+

Life is a mirror

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:45

Nathalie18x schreef:
Meest vrouwvriendelijke partij :+

En dan applaus krijgen van het vrouwelijk publiek :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:45

Hij geeft na 3 keer dezelfde vraag nog steeds geen antwoord.
Als je niet eens je standpunten kan verdedigen wat doe je daar dan? :+
Zelden zoiets slaps gezien.

JM :#

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:00

Shaggy09 schreef:
Hij geeft na 3 keer dezelfde vraag nog steeds geen antwoord.
Als je niet eens je standpunten kan verdedigen wat doe je daar dan? :+
Zelden zoiets slaps gezien.

Ik vind het een slap debat. Ik vind Rutte te netjes...... Ik dacht ineens dat Samson, toenmalig partijleider PvdA hem alle hoeken van de kamer (verbaal) zou laten zien. Die had grote dossierkennis en was een beetje een straatvechter.

Goed idee van Baudet: we geven iedereen een velletje papier en via een meerkeuze-systeem laten we mensen kiezen wat ze willen met Europa :D

Ook kon Baudet geen duidelijk antwoord geven, hoe wij de grensbewaking zelf kunnen uitvoeren, zoals FvD wil.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:09

Baudet is een slim figuur en hij krijgt wat mij betreft te veel applaus. Het zal me niet verbazen dat er morgen Europees gezien nog wel eens een groot rechts blok op kan staan . En wanneer dat gebeurt in ons land is het niet zo’n probleem want zoveel zetels hebben we niet maar in combinatie met Frankrijk Duitsland hebben ze samen wel wat in de melk te brokkelen. Wel goed van Rutte dat hij Baudet liet zeggen voor een nexit te zijn. Hoop dat veel mensen de Engelse ellende in hun achterhoofd houden in het stemhokje.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:12

FvD gaat morgen heel veel stemmen krijgen, let maar op...

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:56

Nou die Baudet schijnt het allemaal wel beter te weten! Daar lusten een flink aantal Nederlanders morgen vast weer hoop kaas van :Y) Zo was het ook bij de LPF, Wilders en nu deelt hij de mooie praatjes uit. Apart figuur,mooi pak, wat goed ingestudeerde lichaamstaal en teksten, daar houden zo te zien in ieder geval een flink aantal applaudiserende vrouwen van.
Alleen hoe die alles gaat doen moet hij nog over nadenken. Hij wist niet eens antwoord op de vraag te geven hoe onze grenzen dicht te gooien. Iets met een hek ofzo dacht ie? -O- Of gewoon ff iedereen zijn paspoort in de trein laten zien aan de rondlopende bewakers ofzo.. :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 04:48

Sabri schreef:
Nou die Baudet schijnt het allemaal wel beter te weten! Daar lusten een flink aantal Nederlanders morgen vast weer hoop kaas van :Y) Zo was het ook bij de LPF, Wilders en nu deelt hij de mooie praatjes uit. Apart figuur,mooi pak, wat goed ingestudeerde lichaamstaal en teksten, daar houden zo te zien in ieder geval een flink aantal applaudiserende vrouwen van.
Alleen hoe die alles gaat doen moet hij nog over nadenken. Hij wist niet eens antwoord op de vraag te geven hoe onze grenzen dicht te gooien. Iets met een hek ofzo dacht ie? -O- Of gewoon ff iedereen zijn paspoort in de trein laten zien aan de rondlopende bewakers ofzo.. :')

Ik zeg een muur! Laten we België en Duitsland er voor betalen :+

Snap niet dat mensen denken dat een Nexit een goed idee is.. -O-
Brexit is al een ramp maar voor een op handel gedreven economie van een kabouterlandje als Nederland is het helemaal verschrikkelijk.
Nemen we ook de gulden terug..en de koers wordt dan gekoppeld aan de euro of de USD.. :')

Ik snap toch niet dat mensen er iedere keer weer intrappen grote schreeuwers die verandering beloven. Feitelijk veranderd er weinig, en na een aantal jaar herhaalt de cyclus zich weer.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:11

Gisteravond was een afgang voor Baudet, dus we kunnen de kwalificatie 'waardeloze debater' toevoegen aan het lijstje van janderegelaar. Slecht onderbouwd, weinig kwaliteit in gedachtegoed, geen alternatieve richtingen binnen het eigen veld en heel, heel weinig politiek inzicht.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:14

Pipodipo schreef:
Gisteravond was een afgang voor Baudet, dus we kunnen de kwalificatie 'waardeloze debater' toevoegen aan het lijstje van janderegelaar. Slecht onderbouwd, weinig kwaliteit in gedachtegoed, geen alternatieve richtingen binnen het eigen veld en heel, heel weinig politiek inzicht.

Het applaus was steeds niet voor Rutte dus ik weet niet welke zender jij hebt zitten kijken?

Overigens vond ik het van beide zijden een matig debat.

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:20

Applaus is niet altijd voor het sterkste antwoord.

Ik heb duidelijk niets gemist lees ik. :')

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Floris en Sunna