3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-19 15:34

raket schreef:
Hoi. Ben ik weer... Ik gebruikte tot een maand geleden prednison. En alhoewel ik niet aankwam viel ik ook niet af.
Maar goed ik ben eindelijk goed hersteld. Door alle prednison wel dik 20 kg aangekomen en dat moet er dus af.

Met 1500 kcal per dag gebeurde er niets dus nu nog strenger. Wel probeer ik zoveel mogelijk eiwitten te eten. En nu val ik dus gelukkig wel wat af.
Helaas is de weegschaal stuk gegaan. Dus die moet ik even vervangen.

Ik ben ook weer aan het werk en in beweging. Echt sporten is nog teveel van het goede, maar het begin is er.
Dus nu kom ik hier weer beetje maaltijdinspiratie op doen.

Met 1500 gebeurde er niets? Ik zou als ik jou was wel even je BMR uitrekenen. De meeste mensen zouden met 1500 wel moeten afvallen, en als dat niet gebeurt dan a) eet je toch onbewust te veel of b) is er iets met je lijf waardoor het misschien slim is om een diëtiste om de arm te nemen. Zou sowieso alles even streng in gaan vullen in MFP (dus alles op de gram afwegen en netjes invoeren in MFP) en kijken of het dan wel lukt. Zo niet, dan is een diëtiste misschien wel een goed idee.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:03

Ik heb mij inmiddels weer gewogen -doe dit niet te vaak want anders gaat het niet snel genoeg en wordt ik gefrustreerd := - en heb de magische 10 kilo eraf bereikt!
Ben al zoveel gelukkiger met mijn lijf en merk ook dat ik minder moeite heb met uit bed komen ed.
Net wat druifjes als tussendoortje en dalijk als avondeten groenteomelet op twee snedes vloerbrood. Vanavond als snack nog een mango.
Ben de laatste tijd echt dol op mangos haha.

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

DeMolenhoek

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:12

Gefeliciteerd Sanso!

Hier is de hoofdpijn door het afkicken van de suikers begonnen.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:32

Dankjewel :)

Ja het is inderdaad niet te doen om apart voor mijzelf wat neer te zetten dan mijn kinderen.
Het heeft denk ik ook met name te maken met de snacks.. Ik ben vaak alleen als de kinderen op bed liggen en dan ga ik vaak wat zoeken.. :o

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:01

Imandra ik weer alles tot de gram af. Behalve ijsbergsla die ik tussendoor eet.
Ik ben ook bij diëtiste geweest. Die had het advies 1800 tot 2000 kcal te nemen. Dat heb ik toen ook gedaan omdat ik toen nog herstellende was.
Ik gebruik trouwens de eetmeter omdat je daar ook het aantal eiwitten kunt zien.
Ik ga straks weer terug naar 1500 kcal. Ik hoop eigenlijk dat nu ik wat afval ik dat ook blijf doen met meer kcal. Maar van deze hoeveelheid eten heb ik geen hinder. Ik voel me best fris eigenlijk.
Het idee was eigenlijk dat als ik nu niet af zou vallen ik eerst even schildklierwaardes zou laten meten. Maar dat lijkt nu niet echt nodig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-19 20:54

raket schreef:
Imandra ik weer alles tot de gram af. Behalve ijsbergsla die ik tussendoor eet.
Ik ben ook bij diëtiste geweest. Die had het advies 1800 tot 2000 kcal te nemen. Dat heb ik toen ook gedaan omdat ik toen nog herstellende was.
Ik gebruik trouwens de eetmeter omdat je daar ook het aantal eiwitten kunt zien.
Ik ga straks weer terug naar 1500 kcal. Ik hoop eigenlijk dat nu ik wat afval ik dat ook blijf doen met meer kcal. Maar van deze hoeveelheid eten heb ik geen hinder. Ik voel me best fris eigenlijk.
Het idee was eigenlijk dat als ik nu niet af zou vallen ik eerst even schildklierwaardes zou laten meten. Maar dat lijkt nu niet echt nodig.

Maar je diëtiste raadt dat aantal met een reden aan he? Kan best zijn dat 1500 gewoon echt te weinig is voor je lichaam (onder je bmr). Dan kan je je nog wel fris voelen maar het kan je lichaam wel echt kapot maken :n. Wat is je bmr? (Zie OP)

In MFP zie je overigens ook eiwitten terug, maar m’n punt ging idd over het registreren en niet zozeer de app zelf :j

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:27

Dat was omdat ik toen nog ziek was met prednison en antibiotica. Ik heb met haar ook 1500 besproken. Dat was akkoord. Als ik maar genoeg eiwitten nam.
Ik ga volgende week weer naar 1500. Ik hoop dat mijn lijf nu mijn plan begrijpt. Afvallen dus.
Maar als er nu nog niets was gebeurd was ik naar de huisarts gegaan.
Ik ga langzaam ook meer actief worden. Dus zo weinig eten kan niet blijven duren. Maar een keer 2 weken om te kijken of er dan iets gebeurd lijkt me geen probleem.
Ik ga sowieso de eiwitten er in houden. Die at ik minder dan nu en ik denk dat ik me daardoor fit blijf voelen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:34

Als je zo'n tijd ziek bent geweest, kan ik me zomaar voorstellen dat je spiermassa ook laag is? Dat kan ook zomaar je verbranding op een laag pitje zetten.

Mocht het je langdurig niet afvallen zou ik idd wel eens bij de huisarts aan de bel trekken of nog eens een dietist mee laten kijken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-19 21:45

Oooh als de diëtiste akkoord is heb ik niks gezegd :D

- Daniel J. Boorstin

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:43

Zo, weer in het gareel na een vreetdagje :D Voorheen had ik daar altijd ontzettend veel moeite mee, bedacht ik allemaal excuses waarom ik nog wel wat kon snoepen. Maar nu valt t me echt heel erg mee! Ben juist extra gemotiveerd omdat ik zo opgeblazen ben :+

O: Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: Salade met gerookte kip, lente ui, tomaat, vinaigrette. Kom tomatensoep.
T: banaan en appel
A: andijviestamppot met het restant gerookte kip (de rest heeft rookworst)
T: Kvarg straciatella

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:54

Nog gefeliciteerd Laura! En succes Wpaard, DeMolenhoek en raket!!

Hier de komende 3 dagen een seminar, en 2 avonden uit eten, dus daar hou ik de rest van de dag maar een beetje rekening mee. Ik was vanmorgen 1,1 kilo lichter dan woensdag, er zat zoals ik dacht dus inderdaad veel extra vocht in mijn lijf :+ Valt weer mee.

Lijstje voor vandaag;

O; yoghurt met muesli, verse aardbeien en een beetje jam
L; maisbrood met pindakaas
T; banaan
A; iets met vis of een biefstukje :9

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:14

Sanso: Gefeliciteerd met de magische - 10 kilo! super goed.
Raket: succes, wel goed dat je het in overleg met een diëtiste doet!

Ik had gister mijn 2 tussendoortjes geschrapt en in de avond een bakje chips genomen tijdens het kijken van een film met een vriendin. We hadden bewust al niet de zak neer gelegd maar wijs 2 bakjes vol gedaan _O-

Komend weekend wordt iets 'slechter'. Morgen ga ik shoppen met mijn vriend waarbij we ook ergens gaan eten en zondagavond ga ik met een vriendin bij happy italy eten en erna naar de bios. Ik ga daar dan ook gewoon van genieten :)

Lijstje voor vandaag:
O: 1 licht meergranen boterham (30 gr) met zuivelspread light, 200 ml optimel.
T: blikje redbull en ontbijtkoek minder suiker (70 gr)
L: 2 meergranen boterhammen (60 gr) met 100% pindakaas.
T: 3 maïswafels paprika
A: 200 gr broccoli, 100 gr noodles, champignons, uitje en een tartaartje.
T: 150 gr optimel yoghurt kers.

Freek-Willem Pleasure: M1+4 <3
Mexwell ZZL+4 :+: Met actief pensioen <3

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:24

Ik geef t op, ben weer aangekomen en ben er helemaal klaar mee eerlijk gezegd... :n

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:27

Dilan93 schreef:
Ik geef t op, ben weer aangekomen en ben er helemaal klaar mee eerlijk gezegd... :n

Wat balen zeg, waar zit je nu op als ik vragen mag? Weet wel dat gewicht te maken heeft met het vocht dat je vasthoudt, je maaginhoud etc. en niet perse vet is.
Heb je lijstje bekeken en zie daar zo 1,2,3 ook geen valkuilen in :n Drink je verder kcalrijke drankjes of niet?

Hier gisteren uiteindelijk best een beetje losgegaan met de bbq op het toetje (marshmellows). Ook een kilo erbij, maar dit zal vocht zijn en is er vast ook binnen een dag wel weer af zijn vertrouw ik op!

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:30

Dreamy schreef:
Dilan93 schreef:

Wat balen zeg, waar zit je nu op als ik vragen mag? Weet wel dat gewicht te maken heeft met het vocht dat je vasthoudt, je maaginhoud etc. en niet perse vet is.
Heb je lijstje bekeken en zie daar zo 1,2,3 ook geen valkuilen in :n Drink je verder kcalrijke drankjes of niet?

Hier gisteren uiteindelijk best een beetje losgegaan met de bbq op het toetje (marshmellows). Ook een kilo erbij, maar dit zal vocht zijn en is er vast ook binnen een dag wel weer af zijn vertrouw ik op!

Ik drink water, thee en soms een klein drupje suikervrije siroop door mn water (2 a 3 kcal) zo'n twee of 3 glazen per dag.

Zit mometeel rond de 64,5 :=

Endurance Klasse I (+2)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:13

Bij welke lengte, als ik vragen mag?
Als je stagneert kun je twee dingen doen, qua kcal lager gaan zitten of meer bewegen. Het enige wat ik wel zie in je lijstjes is dat de kcaliname best wisselt.
Probeer eens echt een paar weken op een bepaald kcaldoel te zitten (met een speling van 50 kcal eronder en erboven) en te kijken wat dat doet. Dan kun je vanuit daar gaan spelen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:17

Zou het niet kunnen dat je op een goed gewicht zit voor je lengte? Ik heb wel vaker gehoord dat mensen dan (ongewild) stabiliseren. Geen idee of daar een wetenschappelijke onderbouwing voor is hoor, maar ik hoor het best regelmatig, ik kan me voorstellen dat het vanaf een bepaald punt een stuk moeilijker gaat zonder jezelf bij wijze van spreken uit te hongeren.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:49

Dreamy schreef:
Als je stagneert kun je twee dingen doen, qua kcal lager gaan zitten of meer bewegen. Het enige wat ik wel zie in je lijstjes is dat de kcaliname best wisselt.
Probeer eens echt een paar weken op een bepaald kcaldoel te zitten (met een speling van 50 kcal eronder en erboven) en te kijken wat dat doet. Dan kun je vanuit daar gaan spelen.

Lengte is 1.68

Kan het idd proberen, maar helaas eet ik dan bijna dagelijks hetzelfde. Vind het juist fijner om iets te spelen. Ook ondat ik bvb vandaag niet sport en soms 2x per dag. Dan eet ik op een sportdag wel meer dan op een rustdag, wat me logisch lijkt.

Laura, geen idee of dat t probleem is, vind t zelf wat aan de hoge kant voor mijzelf

Endurance Klasse I (+2)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:55

Dilan93 schreef:
Dreamy schreef:

Lengte is 1.68

Kan het idd proberen, maar helaas eet ik dan bijna dagelijks hetzelfde. Vind het juist fijner om iets te spelen. Ook ondat ik bvb vandaag niet sport en soms 2x per dag. Dan eet ik op een sportdag wel meer dan op een rustdag, wat me logisch lijkt.

Laura, geen idee of dat t probleem is, vind t zelf wat aan de hoge kant voor mijzelf

Dagelijks hetzelfde eten is echt niet nodig, andere producten proberen binnen je kcal kan toch wel? :) Juist op je rustdagen herstel je en heb je niet perse minder, maar gewoon je kcal nodig heb ik geleerd. Dus gewoon op een kcaldoel gaan zitten, jezelf elke dag wegen (nuchter, na toiletbezoek) en dan het gemiddelde gewicht van die week nemen voor een realistisch beeld :)

Maar ik snap best als je er geen zin meer in hebt :j heb dat zelf ook wel een beetje gehad, maar toch doorgezet en dit werkt dikke prima. Dus mocht je toch door willen gaan raad ik bovenstaande aan.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:04

Oh ik zal ook wel doorgaan hoor, heb dr vandaag gewoon even flink de balen van :o meestal geef ik mezelf de dag erna alsnog een schop voor mn hol

Afijn, wel mn lijstje voor vabdaag:
O: Mijn standaard havermout met eiwitpoeder en frambozen
T: drie dadels met pindakaas
L: groentenwraps met hummus en quorn
T: 1 banaan
A: gnocchi met wokgroenten, veganschnitzel en een beetje ketchup
T: alpro vanilleyoghurt met blauwe bessen

Totaal: 1597 kcal

Endurance Klasse I (+2)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:09

Erg lekker lijstje :9

Mijn lijstje voor vandaag:
13:00 - Brinta, halfvolle melk en proteïnepoeder
14:30 - Handje ongebrande, ongezouten noten
15:30 - Magere kwark met de gebruikelijke mix erdoor
18:00 - Broccolirijst met kip, champignons, paprika en lowkcal teriyakisaus + sambal
20:30 - vast nog iets, maar nog geen idee wat :Y)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:35

Ik zie weer veel gezonde lijstjes voorbij komen, hier weer een niet fantastische dag. Nam vandaag iemand afscheid, en ze had zo haar best gedaan op cupcakes dat ik echt niet kon weigeren.

L: twee donker volkoren boterhammen met eiersalade en runderrookvlees, een Wasa cracker met gekookte worst, twee gekookte eieren
T: een appel, bakje blauwe bessen, chocolademelk uit de automaat en een citroen-maanzaad cupcake (was ook wel echt mega lekker)
A: broodje hamburger, glaasje rode wijn

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:50

Lekkere lijstjes zeg!

O: Smoothie banaan, appel, aardbei, amandelmelk en wat drinkyoghurt
T: boterham met kruidenkaas
L: wrap met kip
T: kleine portie pasta met tomaat
D: wrap met kip

Drank: water en 2 capuccino’s.

Ik heb nog 250 cal over. Laat een chocoladereep er nu net 243 zijn. Even tandenbijten want wil ook van de suikers af.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:55

Staan lekkere dingen op jullie lijstjes. Mijn vriend gaat paar dagen weg. Kan ik lekker alle gezonde dingen eten doe hij niet lust. Ik hou van poké bowl bijvoorbeeld.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:44

Ik kom even binnenvallen.

Hoe doen jullie het op dagen van barbecues of verjaardagen?
Ik heb minimaal 1x per week een etentje bij iemand, soms vaker. De rest van de dagen gaat het wel goed maar zelfs als je erop let lopen de kcal erg snel op.

Ik zit er momenteel aan te denken om een "balansdag" in te plannen de dag ervoor of erna. Ipv 1580 kcal per dag reken ik dan 3160 voor 2 dagen, maar de ene dag eet ik bijvoorbeeld 2500 kcal waardoor er op de andere dag 660 kcal overblijven.. Dit is natuurlijk erg laag en onder je bmr, maar als je dit na zo een hoge kcal inname doet, zou dat erg zijn?