Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

sumic

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:49

Wat heerlijk zon dolle bui! En wat loopt hij in een paradijsje!

[o]

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:42

Granoek, holy mozes... je paard is super braaf, je enthousiastme is kei leuk! Maar zonder cap? := dat vind ik persoonlijk echt levensgevaarlijk... :o wel heel knap zo hoor! Je reactie zegt genoeg hihi!

Raika was braaf bij de tandarts en haar gebitje piekfijn in orde :D maandag komt de zadelmaker weer. Blij dat we het zo gedaan hebben met leenzadel, maar toch wel heel spannend om maandag tig keer te moeten opstappen enzo :=

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:15

Dat vond ik ook zo eng Linda! Vier keer op en af gezadeld, drie keer erop :+ Duwen, trekken aan dat zadel. Gelukkig vond Joep het geen probleem! Raika is waarschijnlijk ook super braaf.

IG: @Equisophie.nl

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:23

Ik vind het echt jammer dat jullie blijkbaar zo´n gesloten groep zijn, had graag actief meegekletst maar ik kom er simpelweg niet tussen dus ik vertrek weer.

Orchidee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:27

Robijntjah schreef:
Ik vind het echt jammer dat jullie blijkbaar zo´n gesloten groep zijn, had graag actief meegekletst maar ik kom er simpelweg niet tussen dus ik vertrek weer.

Hoe Bedoel je dat Robijntjah? Ik lees toch echt dat ze je feliciteren. Ik krijg ook niet altijd reactie op mijn berichten maar ik reageer zelf ook niet overal op. En ja, er zijn er een paar die heel actief op elkaars berichten reageren. Niet weg gaan hoor, nergens voor nodig.

Het leven is top met een Welsh Cob

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:28

Robijntjah, valt mee hoor, ik ben ook maar nieuw binnen gevallen ;)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:36

Hier ook hoor, lees wel bij alleen niet veel de tijd om uitgebreid te reageren en te delen
Maar vind het leuk om je vorderingen te zien met je mooie merrie

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:39

Ik vind het ook snel gaan. Dus grote bijleesposten worden het niet voor mij ;) en lees ook meer mee dan dat ik iets plaats. :)

Vind de vorderingen van iedereen leuk om te lezen :)

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:17

Hier hetzelfde. Ik zit er vanaf het begin in, maar het gaat inderdaad lekker rap. Hoort er bij met veel mensen. Jammer dat je gaat, maar snap het wel dat misschien andere verwachtingen had. Hopelijk blijf je volgen.

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:23

Jammer! Ik reageer ook niet altijd op iedereen, wel zoveel mogelijk... :D
Maar ook niet iedereen reageert op mijn berichten, is lastig te doen met zo veel mensen in een topic. Zeker nier gaan hoor!

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:28

Omdat ik misschien ook wel te weinig reageer zal ik weer eens wat posten. Vorige week voor het eerst met touwtjes gelongeerd. Voorheen wel met elastiek of dubbele lijnen en ze vindt dit veel fijner. Was bang om haar vast te zetten, maar paard vindt de stabiele verbinding veel prettiger. Verticale balans is veel beter.

Verder gaat ze woensdag naar haar zadelmakmaakadres. Dat was nog wel even een dingetje, want het eerste adres zei af. Leuk twee weken van te voren. Maar nu gaat ze terug naar haar fokker. Die hebben ook haar zusjes en nichtjes zadelmak gemaakt en moeder, tante en zusje uitgebracht in de sport. Dus dit voelt gelukkig ook heel goed.

Wat plaatjes uit het filmpje van het longeren. Had alleen een filmpje van linksom gemaakt. En galop screenshots zijn heel wazig. Is gewoon IPhone kwaliteit dus na Bokt upload valt het tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:31

LF: ziet er goed uit! Hoe oud is Lily-fee?

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:43

Paint_Girl schreef:

Drie jaar, 13 juni officieel.

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:16

linda2008 schreef:
Granoek, holy mozes... je paard is super braaf, je enthousiastme is kei leuk! Maar zonder cap? := dat vind ik persoonlijk echt levensgevaarlijk... :o wel heel knap zo hoor! Je reactie zegt genoeg hihi!

Raika was braaf bij de tandarts en haar gebitje piekfijn in orde :D maandag komt de zadelmaker weer. Blij dat we het zo gedaan hebben met leenzadel, maar toch wel heel spannend om maandag tig keer te moeten opstappen enzo :=

Heb je gelijk in hoor, je zult zo ook maar weinig beelden van mij vinden ;)

Fijn dat ze braaf was! Zadelmakers nog niet van toepassing hier hahaha

‘Gelukkig’ nog geen budget voor een zadel :')

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:17

Isabel_k schreef:
Hey Granouk! Jij ook blogger? :D

Nog maar newbie hoor := ik dacht waag me er eens aan :D

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:17

Spannend voor Lily fee, zadelmakmaakadres is echt zo’n woord waar andere mensen ens raar van gaan kijken hahaha

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-19 21:37

Ik was jullie gewoon kwijt! >;)

Ik ga morgen even bijlezen, maar wil toch even een egopostje plaatsen.

Gister voor het eerst sinds 3 weken weer op Joy gereden. Nou ja ik noem het rijden, maar het is natuurlijk 10 minuten stap, draf galop.

Maar!

Ze was zó braaf! Stabiel, niet rillerig, vol vertrouwen en rust! Bizar gewoon! *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje:
https://youtu.be/N7c0mUA64NY

Ik ben onwijs trots! Morgen na het longeren in de bak. Als het daar net zo gaat als hier gaan we weer wat rustiger aan doen. Maar ze vindt het zo leuk en dit resultaat na drie weken niet erop is echt heel fijn! <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:56

Lily_Fee schreef:
Paint_Girl schreef:

Drie jaar, 13 juni officieel.

Wauw, ze is echt al een heel paard!

Granoek schreef:
Spannend voor Lily fee, zadelmakmaakadres is echt zo’n woord waar andere mensen ens raar van gaan kijken hahaha
leuk galgje woord ook hahaha

Gimme_Joy schreef:
Ik was jullie gewoon kwijt! >;)

Ik ga morgen even bijlezen, maar wil toch even een egopostje plaatsen.

Gister voor het eerst sinds 3 weken weer op Joy gereden. Nou ja ik noem het rijden, maar het is natuurlijk 10 minuten stap, draf galop.

Maar!

Ze was zó braaf! Stabiel, niet rillerig, vol vertrouwen en rust! Bizar gewoon! *\%/*

[ [url=m/cTXH8g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FvYOxl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yHtHUG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/msLpjI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6Vdxle.jpg]Afbeelding[/url] ]

Filmpje:
https://youtu.be/N7c0mUA64NY

Ik ben onwijs trots! Morgen na het longeren in de bak. Als het daar net zo gaat als hier gaan we weer wat rustiger aan doen. Maar ze vindt het zo leuk en dit resultaat na drie weken niet erop is echt heel fijn! <3
hoe is het mogelijk?! Haha, gelukkig heb je ons weer gevonden!

Fijne plaatjes van jullie!! Ze doet het goed zeg!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 05:41

Granoek, heb jij sowieso dat er iets op maat gemaakt moet worden, of valt dat mee?

GJ, schaam je!! :P wat fijn dat het eigenlijk gewoon weer “opstappen en wegrijden” was :D

CL, hoe gaat het met Gentle?

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 06:10

Wat fijn zeg!

Joy is een heerlijk paard volgens mij. <3

Ik heb gisteren op mijn nieuwe zadel gezeten. Heel erg wennen (zelfs als ik er al op gezeten had bij de passer), maar het zat heerlijk en hij was super braaf!

Afbeelding

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:01

Dank jullie wel voor alle complimenten.

Ja Paint Girl, Lily-Fee als ze aan het werk gaat, lijkt het echt een af paard. Zo grappig als je haar vergelijkt in de wei, dan is het echt nog een jonkie. Maar zodra we wat gaan doen, dan ontspant ze helemaal. Ze vindt het werken mentaal vooral heel fijn. Daarom besloten om met drie jaar zadelmak te maken. Ze wil heel graag en het lijf werkt mee. Ze is altijd heel gelijkmatig gegroeid en bespiering zit er mooi op.

Gimme-Joy jullie moeten uit het topic, ze is zadelmak. Klaar! Wat een paard en wat is het bij jullie snel gegaan zeg. Oftewel blijf maar doorposten. Veelste gezellig.

Verder prachtig nieuw zadel, fijn dat het goed zit. Welke discipline ga je daar mee trainen? Lijkt mij niet echt fijn springen zeg maar. Haha.

CubaLibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:28

Wauw! Wat doet Joy het goed zeg!

Ik lees trouw elke dag bij maar het zit er voor mij gewoon even niet in om echt uitgebreid te reageren....

Iets met merrie, veulen (van ruim 2 weken) en 3 jarige die allemaal hun aandacht nodig hebben en dan ook nog mn huishouden enz :=

Maar met Gentle gaat t goed, die heb ik vorige week n paar keer gelongeerd en gister weer gelongeerd met zadel en hoofdstel, waarbij ik erachter kwam dat hij aan het groeien is aangezien ik zn bakstuk 1 gaatje losser moest maken want paste niet meer over zn oren :oo

3 volledige weken rust en alleen maar lekker op de wei met elke dag n knuffel heeft hem goed gedaan want daar waar hij voorheen met longeren ineens omdraaide of het ik plak tegen de wand aan en jij hebt 600kg in je hand doet hij nu superbraaf de dingen die ik van hem vraag... galop linksom gaat super en hij doet nu alles op mn stem en lichaamstaal dus we boeken vooruitgang.

Had al besloten dat ik er niet op zou gaan zitten zolang hij dus nog vliegensvlug omdraaid want dat is het recept voor ongelukken ;)

Nu dus maar weer lekker verder met hem, 3x in de week voorlopig en dan manlief gaan charteren want eigenlijk wil ik er wel graag op gaan zitten :)

Ben nu altijd alleen en dan ga ik er niet opzitten, je weet t ooit met zo'n jonkie al denk ik niet dat hij iets raars zal doen maar goed ;)

Afbeelding

Ook n foto van mn andere 2 monsters (Jill valt wel mee, Frosty daarin tegen is wel echt n rebel :D )
Afbeelding

DG Dry Jill
A Dollar For A Rose zilveren boktveulen 2016
Flashy Gold On Black gouden boktveulen 2019 <3 : [KS-ITP] She did it! Frosty Gouden merrieveulen 2019

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:45

Frosty :D Ik vind haar fantastisch.

Op welk nieuw zadel werd er gedoeld? Als het sloeg op die van mij ( :') ) Ik ga van alles doen, maar voornamelijk dressuur en op buitenrit. Ooit lijkt het me leuk om TREC of WE te starten, but that's a long way down

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:59

linda2008 schreef:
Granoek, heb jij sowieso dat er iets op maat gemaakt moet worden, of valt dat mee?

GJ, schaam je!! :P wat fijn dat het eigenlijk gewoon weer “opstappen en wegrijden” was :D

CL, hoe gaat het met Gentle?

Nou hout vasthouden, maar het valt me mee!
Dexter heeft een halster in grote full, die de normale extra fulls passen meestal wel, het zadel kwamen we toevallig bij uit, heb ik geleend voor een optreden en kon ik overnemen van kennissen omdat het zo fijn paste. Hoewel ik nog steeds spijt heb dat ik mijn bruine verkocht heb :=
Hij heeft boommaat 33,5 en tegenwoordig gaan ze echt breed met bomen, dus dat gaat wel.

Duke dacht ik dat full had, maar die paste niet dus die zal ook wel richting extra full gaan nu :=

Wat gaaaaaf van Joy <3

Ik vind die witte voetjes van Frosty zo :9

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:04

Isabel, Wat fijn dat het zadel bevalt, ondanks dat het even wennen is, dat zal altijd zo zijn met nieuwe spullen denk ik ;)

Granoek, oh dat valt dan nog mee :P

CL, wat een mooie foto met veulen <3 en super fijn dat Gentle zijn vrije tijd hem goed heeft gedaan! Heel verstandig hoor om niet alleen aan de slag te gaan... ik doe dat nu wel maar eigenlijk is het niet slim :n

Raika, Onyx, Jupi, Bucks