3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:47

0091 schreef:
Ik kom even binnenvallen.

Hoe doen jullie het op dagen van barbecues of verjaardagen?
Ik heb minimaal 1x per week een etentje bij iemand, soms vaker. De rest van de dagen gaat het wel goed maar zelfs als je erop let lopen de kcal erg snel op.

Ik zit er momenteel aan te denken om een "balansdag" in te plannen de dag ervoor of erna. Ipv 1580 kcal per dag reken ik dan 3160 voor 2 dagen, maar de ene dag eet ik bijvoorbeeld 2500 kcal waardoor er op de andere dag 660 kcal overblijven.. Dit is natuurlijk erg laag en onder je bmr, maar als je dit na zo een hoge kcal inname doet, zou dat erg zijn?

Vooral eten wat ik lekker vind, maar wel opletten qua inname van brood en sausjes enzo. Lekker wat groenten en vlees eten :9 Ik had gisteren BBQ en heb voornamelijk salade (ben ik zelf dol op), twee stukjes kip en een hamburger gegeten.
Ik zou niet een dag balansen, gewoon normaal op lagere (niet al te, gewoon iets onder onderhoud) kcal zitten gedurende de week.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 17:07

Eens met dreamy, zou de andere 6 dagen bijv. 100kcal minder eten. Is ook beter vol te houden!

Hier ook een slecht dagje, collega’s hebben gister een afscheid gehad (ik kende de persoon niet dus was er niet bij) en waren brak, dus i.p.v. brood werd er friet en snacks gehaald :)). Kon het gelukkig redelijk schuiven met m’n avondeten! Daar had ik in eerste instantie frietjes (wel uit de airfryer) gepland dus :))

Vandaag (1664kcal):
O
T: mueslireep
M: frietjes met broodje kroket, met wat mayonaise en curry (1017kcal)
A: kipkebab met ananas, ijsbergsla, pitabroodje en wat knoflooksaus (577kcal)

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

raket

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:19

Kip, ijsbergsla en pita is lekker. Dat ga ik van de week ook eens eten.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:54

Oh leuke en vooral lekkere tip! Goed idee voor morgen!

@0091: zo een dag bijna niets eten. Dat lijkt mij toch echt een uitdaging. Ik zou het ook eerder verdelen over de week.

O: 6 wasa met I love choco
L: 3wasa met zoete aardappelspread + salade van sla, wortel, komkommer, pijnboompitten, mozzarella en filet de york met een beetje honing mosterd
A: gevulde zoete paprika met gehakt, courgette, aubergine, paprika met rijst en zoetzure saus
T: sultana Italiaanse kruiden (lekkere ontdekking. Het is niet zoet dus de goesting naar suiker wordt niet aangewakkerd)

Totaal: 1650 kcal.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:44

Ik heb wasa even moeten googlen :D

Hier lijstjes voor vandaag. Niet super gezond, maar zit een hele dag (10-19) op het werk. Ik heb geen microgolfoven of dergelijke en merk dat dit mij wel beperkt. Eens wat pasta tussendoor opwarmen etc zit er niet in.

O: 2 volkorenboterhammen met kruidenkaas
T: smoothie banaan, appelsien, peer, amandelmelk en drinkyoghurt
M: wrap met kip
T: rest van de smoothie
A: ham pizza (koud)

2150 cal.

Ik heb nog heel veel valkuilen momenteel. Bv ‘s avonds in de zetel. Ik had altijd wel iets te snacken en dat mag nu natuurlijk niet meer :+ Ik weeg nu 115 kilo dus het snacken mag echt niet meer. Mijn doel is om op een jaar tijd 20 kilo af te vallen dus ben benieuwd :D De rest zien wij later wel weer.

Ik merk nu wel al verschil. Ik had heel veel last van hartkloppingen en die zijn direct weggegaan :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:48

Met barbecue en uit eten gaan inderdaad uitkijken met de sausjes en stokbrood. Da's ook gelijk mijn probleem, ik ben niet zo'n fan van de verkoolde speklap en de gecremeerde worst, dus meestal eet ik bijna alleen brood en salade :')

Gisteren lekker gegeten bij het seminar, enorm stuk op de huid gebakken zalm gekregen, wat patatjes erbij en lekkere groenten en zeekraal. Daarbij de hele dag bewogen; ik zat uiteindelijk rond 2900 verbrande kcal, inname was dus alsnog aardig lager.

DeMolenhoek, als je echt wat te snaaien wil in de avonden zou ik wat konijnenvoer halen. Worteltjes, paprika, heb je toch wat te knabbelen maar zonder de kcal. Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar dan heb je toch wat. Zoute popcorn zit trouwens ook heel weinig in, da's mijn go to snack :Y)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:11

Gisteren weer uit eten geweest. Voorzichtig geweest en blijven tellen, maar op een dag toch 2600 kcal naar binnen. En dan let ik er op, durf bijna niet te bedenken wat er gebeurd als ik er niet op let...

Vanavond eten we risotto met zelf gevangen kabeljauw. De rest van de dag ben ik gelukkig druk, zodat ik uit verveling niet ga snaaien.

@DeMolenhoek in de avond zet ik een karaf met water neer. Eerst mn water op voordat ik wat lekker mag. Tegen de tijd dat mn water op is ga ik al naar bed :+ . Dat doe ik met snaaien sowieso heel veel: eerst een glas water, heb je dan nog trek een cracker of stuk fruit, daarna nog trek dan mag je wat lekkers. Meestal is de trek na het water al weg :D

@Laibadji wat een goed idee de gevulde paprika. Ik ga hem volgende week op het menu zetten!

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:26

Oh god nee, geen drinken meer voor mij ‘s avonds :D Alles na 20.00 moet er ‘s nachts uit _O-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:43

Ooh hier is het bewuste topic, was hem even kwijt! :')

Sinds gisteren ben ik weer op dieet omdat ik in 2 jaar tijd 7 kilo ben aangekomen, die 7 moeten er sowieso weer af en misschien wil ik er daarna nog 3 kilo er af hebben.

Dit is nu mijn lijst:

Ontbijt:

Ontbijtcracker van Bolletje met een plak vol vette kaas en een kop koffie zonder suiker.

Lunch:

2 tijgerbruine boterhammen met 1 plak vol vette kaas daarnaast nog een banaan en een kop thee zonder suiker.

Tussendoor: spelt eierkoek, rijstwafel, kop thee met munt gember en carcuma ook zonder suiker, 1 handje onbewerkte noten.

Avond eten: rauwkost salade met kipfilet en een kwart aardappeltje.

Avond tussendoortje: 1 of 2 kleine handjes onbewerkte nootjes en een rijstwafel.

Tussendoor drink ik nog ongeveer 2 flesjes water.

Wat denken jullie er van? Zit ik zo ongeveer goed of is het te veel of te weinig?

The smell of earth after rain!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:45

Ik gisteren pittige dag. ‘S nachts om 4 uur halsoverkop m’n bed uit. Ik sliep op stal en ineens stond er een veulen naast een merrie die er twee uur eerder nog niet was :') tegen tijd dat ik alles verder klaar had, ging m’n wekker. Dus kort nachtje. En slaapgebrek betekent bij mij honger..
Dan ‘s avonds nog bierproeverij erbij met allerlei hapjes. Dus laten we gisteren snel vergeten.

Vandaag beter tot nu toe
Laat ontbijt: Skyr met Cruesli
Late lunch: Bartje met zalm en roomkaas, verse sinaasappel-aardbei sap
Avondeten: asperges met zalmfilet en hollandaisesaus
Snacks: bladerdeeghapjes uit de oven
Totaal 1.875 kcal

—-

Petrichor, als je wil weten of je genoeg eet of niet, kan je beste OP lezen. Daar staat hoe je kan uitrekenen hoeveel je moet hebben en dit vervolgens bijhouden in MFP. Meten is weten!

I'm not weird, I'm limited edition :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:37

linoleum schreef:
Petrichor, als je wil weten of je genoeg eet of niet, kan je beste OP lezen. Daar staat hoe je kan uitrekenen hoeveel je moet hebben en dit vervolgens bijhouden in MFP. Meten is weten!

Precies dat. Het lijkt zoals je het opschrijft vrij weinig, maar je weet het pas als je het uitrekent.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:00

DeMolenhoek schreef:
Ik heb wasa even moeten googlen :D

Hier lijstjes voor vandaag. Niet super gezond, maar zit een hele dag (10-19) op het werk. Ik heb geen microgolfoven of dergelijke en merk dat dit mij wel beperkt. Eens wat pasta tussendoor opwarmen etc zit er niet in.

O: 2 volkorenboterhammen met kruidenkaas
T: smoothie banaan, appelsien, peer, amandelmelk en drinkyoghurt
M: wrap met kip
T: rest van de smoothie
A: ham pizza (koud)

2150 cal.

Ik heb nog heel veel valkuilen momenteel. Bv ‘s avonds in de zetel. Ik had altijd wel iets te snacken en dat mag nu natuurlijk niet meer :+ Ik weeg nu 115 kilo dus het snacken mag echt niet meer. Mijn doel is om op een jaar tijd 20 kilo af te vallen dus ben benieuwd :D De rest zien wij later wel weer.

Ik merk nu wel al verschil. Ik had heel veel last van hartkloppingen en die zijn direct weggegaan :D

@molenhoek: je bent een Belgje he? Ik ook. Ze zijn in alle winkels te verkrijgen. Staan bij de cracotten en dergelijke. Lekker als ontbijt of als slaatje. Kan je veel van eten met een groentenspread of I love choco van Balade. (Wasa lichtgewicht 33kcal en i love choco 50kcal)

Fijn dat je onmiddellijk verschil merkt door je eten aan te passen. Ik heb eerste 2 maanden als heel uitdagend en vol verleidingen ervaren.
Als je honger hebt 's avonds kan zo een wasa met groentjes ook helpen. Lekkere tussendoortje. Wat ik ook doe is een instant soepje. Vult ook lekker.

Heel veel succes!

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:03

Bedankt voor de tip!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:31

Lijstje vandaag:

O: 2 brood met humus
L: linzensalade
T: bietjes met mozzarella
D: gevulde paprika (aubergine, courgette, tomaat) met kippendijen

Kcal: 1570

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:49

Ik heb een vreetweekje gehad, en dat was vanochtend zichtbaar op de weegschaal :+ Nou is een deel wel vocht, dus denk dat de schade uiteindelijk meevalt. Ik kan steeds beter gewoon van iets lekkers genieten zonder echt helemaal door te slaan. Waardevolle les, want dat was echt mijn allergrootste valkuil.

Vandaag is dit het plan:
O: Griekse yoghurt met rood fruit en havermout
T: bananenbrood
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei, kom kerriesoep
T: banaan
A: kiprollade met sperziebonen en gekookte aardappelen
T: kvarg straciatella

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:51

Lekker en gezond lijstje! :9

Ik begin binnenkort bij een nieuwe werkgever en stop daarom nu ook weer met intermittend fasting. Dus ik begin vanaf nu alvast weer met ontbijten! Momenteel zit ik op 70,5kg *\o/* wil eigenlijk 70kg aantikken dit weekend, want dat was mijn goal (festival). Maar mijn fysiek is echt al zooo veel beter dat het getal me ergens ook weinig meer moet schelen.
Spoiler:
Afbeelding

O: Brinta (lidl-versie, lager in kcal), alpro soya-melk en whey.
L: omelet van 3 eieren, met champignons en een plak kaas
A: sla met komkommer, groentenburger en lowkcal dressing.

Daartussen waarschijnlijk fruit, noten en/of groenten. Wellicht nog iets van kwark/yoghurt en/of rijstwafels met iets. Alleen deze maaltijden staan alvast vast :Y)
B: wandelen en/of fietsen, heb rustdag vandaag.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:55

Laura82 schreef:
Ik heb een vreetweekje gehad, en dat was vanochtend zichtbaar op de weegschaal :+ Nou is een deel wel vocht, dus denk dat de schade uiteindelijk meevalt. Ik kan steeds beter gewoon van iets lekkers genieten zonder echt helemaal door te slaan. Waardevolle les, want dat was echt mijn allergrootste valkuil.

Vandaag is dit het plan:
O: Griekse yoghurt met rood fruit en havermout
T: bananenbrood
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei, kom kerriesoep
T: banaan
A: kiprollade met sperziebonen en gekookte aardappelen
T: kvarg straciatella

Wat fijn en wat goed! Had dat van de week ook voor het eerst toevallig! Eindelijk een gezonde mindset erbij! :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:59

Zo, na een heel stressvol weekend (iets met paard) waarin ik ook nog jarig was :'), kan ik nu weer aan de slag met gezond eten. Doordat ik zo gestresst was, lukte het me niet echt om iets te eten en als ik dan wat at was het ongezond.
Ik reageer later op iedereen, ik moet nu eerst nog even bijkomen :=

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:04

Wou net zeggen, wat een rust hier :')

Mijn weekend was echt associaal _O- Zaterdag ontbeten met een stokbroodje uit de oven, lunch was een broodje hamburger tijdens het shoppen en in de avond waren we uiteten met echt een mega uitgebreid voorgerecht (grote plaat met van alle voorgerechten van de kaart een beetje, zooooo lekker) en nog als hoofdgerecht een wrap uit de oven met nacho's en groente.
Zondag avond een klein stukje taart en gegeten bij happy italy (pasta carbonara) maar bewust niks te snoepen genomen bij de film. Conclusie + 1 kg na het weekend. Wel veel vocht want vanmorgen was het gewoon weer mijn gewicht van voor het weekend.

Gister een 'nette' dag:
O: 150 gr griekse yoghurt met 50 gr diepvries fruit, 30 gr muesli en 200 ml optimel.
T: -
L: 2 spelt crackers met 15 gr roomkaas light, beide een plakje kipfilet met komkommer.
T: blikje redbull
A: 75 gr witte rijst, saus chicken tonight sate, 60 gr kipfilet en taugé.
T: 125 gr aardbeien en 150 gr optimel yoghurt kers.

Lijstje voor vandaag:
O: 2 licht meergranen boterhammen (55 gr) met 100 % pindakaas, 200 ml optimel
T: 100 gr snoeptomaatjes en 100 gr komkommer
L: 3 kleine licht meergranen boterhammen (70 gr) met 100% pindakaas en eentje met zuivelspread light.
T: 3 maïswafels paprika
A: 150 gr bloemkoolrijst, 130 gr snijbonen, 70 gr kastanje champignons en een klein uitje met een slavink.
T: ik heb nog een klein bakje magnum ijs liggen, dus ik denk dat ik die wel op ga eten, ben ik er gelijk vanaf :Y)

edit: Wauw dreamy! wat zie jij er goed uit! super knap, ik ben jaloers!
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 28-05-19 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Freek-Willem Pleasure: M2+ 6 <3
Mexwell ZZL+4 <3 Rust zacht allerliefste † 27-12-2019 Y;(

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:05

Kimmie25501 schreef:
Zo, na een heel stressvol weekend (iets met paard) waarin ik ook nog jarig was :'), kan ik nu weer aan de slag met gezond eten. Doordat ik zo gestresst was, lukte het me niet echt om iets te eten en als ik dan wat at was het ongezond.
Ik reageer later op iedereen, ik moet nu eerst nog even bijkomen :=

Gefeliciteerd nog! Alles goed gekomen met paardlief? :(:) Rustig aan!

@Lis_ol: oh my, dat klinkt allemaal zo lekker :9

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:07

Dankjewel! Gelukkig is alles naar omstandigheden weer goed met paard!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:22

Wauw Dreamy, wat zie je er goed uit! Hoe lang ben je?

Ik ben 10 kilo lichter, maar zie er zwaarder uit dan jij denk ik.

Ik heb een lastige week, moet weer ongesteld worden en wil dan alles eten wat ik kan vinden, heel frustrerend. Ik blijf ook een soort honger gevoel houden telkens, dus vandaag extra veel groenten en fruit en gezonde dingen.

O: 200 gram volle yoghurt met blauwe bessen, zonnebloempitjes, walnoten, kokosflakes, halve eetlepel honing en 20 gram extra pure chocolade chunks, schaaltje watermeloen
L: twee geroosterde boterhammen met zelfgemaakte makreelsalade
T: appel, kom paprikasoep, twee rijstwafels met jonge kaas
A: 250 gram roerbakgroenten, kipdijfilet, kokosmelk, noodles
T: stukje donkere melkchocolade

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:27

Wat een lijf dreamy!

Hier een hele zieke dochter die enkel aan mij kan hangen dus tijd voor te koken ontbreekt. Is ook te merken. Zondag bv chinees uitgehaald.
Wel porties beperkt en niet gesnoept. Deze ochtend ook weer mooi begonnen dus ik ben wel tevreden met mij zelf :) Lijstje volgt nog.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:39

Wauw Dreamy!! Jij bent echt mooi!

Beterschap voor je dochter deMolenhoek!

Ahh Kimmy, wat balen van je paard. Gelukkig nu weer wat beter. Nog gefeliciteerd!

Oehhh wel allemaal lekkere dingen Lis_Ol!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:01

@maanlicht; 1.73m :j Ik herken je craving/honger-gevoel rond de periode-tijd. Slim van je om dat te stillen met groenten en fruit. Tip voor zoete cravings en nog minder kcal - cola zero oid. Zit nog minder in dan groenten/fruit, niet de meest gezonde optie hoor, maar voor als je al aan je kcaldoel zit en nog zin hebt in zoet kan dat best een keer :)

@demolenhoek; beterschap met je dochter :(:) goed dat je je porties hebt beperkt. Dat is toch wel de key. In principe moet je alles kunnen blijven eten, met mate. Dus dikke prima, lijkt mij :D