Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:29

Flynn lekker jolig! :D
Mooie track!

Robijntjah, ik denk niet dat het een gesloten groep is, eerder het tegenovergestelde..het is druk hier en een aantal reageren niet veel op anderen, die willen gewoon hun verhaal ff kwijt, kan ook natuurlijk. :)
En soms heb je een onderwerp aangekaart dat iedereen aanspeekt, daar wordt meer op gereageerd.
Ik vind het netjes als je tenminste op de laatste berichten kan reageren ipv alleen egoposten, verder is het anders wel lastig bij te houden..
Maar ik zou het jammer vinden als je weggaat.

Lilyfee, compleet paardje al!
Hopelijk gaat alles voorspoedig met zadelmak maken.

Gimme_Joy, super zeg, ze doet het errug braaf!

Isabel, fijn dat het zadel bevalt!

Cubalibre, zijn hoofd zoveel gegroeid!
En fijn dat hij het na de rust zo goed doet!
En die kleine, heerlijk! :D

Granoek, hopelijk blijft dat zo qua maat, anders wordt het lastig!

Heb zelf weer niks te vertellen..
Ga nu even longeren dus misschien heb ik later nog iets te melden. :')

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

MirandaFuego

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:15

Ja ik heb wat!

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:34

MET EEN DINO _O-

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:35

Granoek schreef:
MET EEN DINO _O-

Ja die vindt ie leuk! :D

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:39

Hahaha oh wauw :')

Wel een leuke oefening! Lijkt me nog wel iets om met Duke te proberen, die moet ook alles oppakken wat los of vast ligt

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:00

Robijntjah: Die schriktraining ziet er echt super leuk uit! :))
Op zich denk ik niet dat de groep gesloten is, maar inderdaad wat MirandaFuego zegt.
Zelf probeer ik altijd zoveel mogelijk op iedereen te reageren, aangezien ik het leuk vind wanneer anderen dit ook bij mij doen. Ik zou het jammer vinden als je vertrekt. :j

Paint_Girl: Haha, wat een blij ei heb je daar lopen. :D Heerlijk om te zien! <3

linda2008: Fijn dat de tandjes in orde waren/zijn! :D En dat ze braaf was ofc. :P Dat is niet onbelangrijk. :')

Lily_Fee: Het longeren ziet er goed uit hoor! :)) Ik vind het een fijn beeld.
En spannend dat ze woensdag al vertrekt! Balen dat het vorige adres zo onverwacht afgezegd hebben... Hebben ze een grondige reden gegeven of niet? Ik zou echt pissed off zijn als ze zoiets flikken. :')
Gelukkig kan je knappe merrie bij de fokker terecht, dat komt daar vast en zeker goed! :j
Ik wist trouwens niet dat Lily-Fee nog zo jong was. :oo Ze ziet er volwassener uit.

Gimme_Joy: De TS die ons kwijt is... >;) Super fijn zeg met zo'n topper als Joy! :D
Stiekem is Joy al langer beleerd joh. _O-
Ik merk bij Aliaa ook dat even 'vakantie' tussen het rijden door goed is om alles te verwerken en dat ze het sneller oppikken op die manier.

Isabel_k: Die snoet van Joep... _O- Hij blijft zo'n puppy hoofdje hebben vind ik, hij heeft iets onschuldigs en ondeugend tegelijkertijd. :P

CubaLibre: Dat kleur groen staat echt prachtig bij Gentle!
En ik kan me voorstellen dat je je handen vol hebt aan de prachtige mini kudde van jou! <3

MirandaFuego: Haha Malik is echt <3 als hij apporteert! :D

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:40

Even een ego post hoor :+.

Hier weer thuis, na 4 maanden Frankrijk. En Woolzie? Die doet net alsof ze nooit anders gedaan heeft. We sjokken over de heide, door het bos, maken een galopje in de berm door het dorp en zo nog veel meer.

Braver dan braaf, echt. Ik heb niet durven dromen dat het opstappen en wegrijden was, helemaal niet nu in Nederland terwijl ze in Frankrijk nog maar een paar keer in het bos was geweest.

Nu staat ze nog bij een vriendin (How To Horse) die even de puntjes op de i zet, maar eind volgende week komt ze hopelijk naar huis. Helaas hier geen bos en hei, dus dat worden rondjes door het dorp.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo, en nu ga ik bij lezen! Nog heel veel pagina`s te gaan. :=

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:17

Wat fijn dat woolzie zo braaf is.
Was het leuk in frankrijk?

Wat grappig dat je malik hebt leren apporteren ik vind de Dino vooral het hoogte punt :+

Ts onze groep kwijt? Ik heb dat ook wel eens en wat dan gedaan heb geen idee. Maar gelukkig ben je weer terug met een goeie binnenkomer.
Fijn dat joy zo braaf is. Vind het er netjes uit zien.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:02

[/quote]

Lily_Fee: Het longeren ziet er goed uit hoor! :)) Ik vind het een fijn beeld.
En spannend dat ze woensdag al vertrekt! Balen dat het vorige adres zo onverwacht afgezegd hebben... Hebben ze een grondige reden gegeven of niet? Ik zou echt pissed off zijn als ze zoiets flikken. :')
Gelukkig kan je knappe merrie bij de fokker terecht, dat komt daar vast en zeker goed! :j
Ik wist trouwens niet dat Lily-Fee nog zo jong was. :oo Ze ziet er volwassener uit. [/quote]

Eerlijk is het niet zo mooi gegaan, maar het is iemand die hier ook op Bokt zit dus wil daar niet te veel over uitweiden. Uiteindelijk heeft ze niks meer van zich laten horen en heeft ze het afgezegd met een Whatsappje. Dus ik was wel behoorlijk teleurgesteld. Maar gelukkig is het nu goed opgelost. Ben ik eigenlijk veel blijer mee dan ik van te voren had kunnen voorstellen. Dus ik denk maar dat het zo had moeten zijn.

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:52

Granoek schreef:
Hahaha oh wauw :')

Wel een leuke oefening! Lijkt me nog wel iets om met Duke te proberen, die moet ook alles oppakken wat los of vast ligt

Ja zo is het bij Malik ook begonnen. :))

Leuke foto's Danuah!
Fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Nicky, Malik heeft al een aantal dingen in zijn assortiment, een flossie, een bot van stof, een kip, een klein balletje met handvat. Maar de dino is zijn favo!

Lilyfee, uiteindelijk misschien beter dan zo. :j

Haha ja Gimme_Joy, was vergeten dat je de ts was...eigen topic kwijt... :')

Domenic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:21

Wow, deze topic gaat lekker.. al 103 pagina's :wow:

Danuah, Wat leuk dat Woolzie zich snel thuis voelt en dat het zo lekker gaat. Ziet heel goed en vertrouwd uit +:)+ Je mag zeker trots op zijn. Tevens ik vind haar ook een mooi tinker om te zien!

MirandaFuego, Longeren ziet wel ontspannen uit. Leuk spel met Malik - alles voor een snoepje. Zijn kip.. maak dat veel herrie? Er is ergens een filmpje op Youtube van een Paard met een kip dat was erg luid en grappig.. :D Wel duidelijk te zien is dat je een mooi band heeft met hem. Ga je nog meer vrijheid dressuur oefeningen doen met hem?

Even een update over Domenic.. begin April heeft hij meegedaan met een Vrijspring rubriek. Hij was als enige dressuur gefokt paard dat had deelgenomen. Wij zijn onwijs trots op hem want hij heeft bewezen dat dressuur gefokte paarden kunnen goed springen. *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Begin Mei heeft Domenic voor het eerst een zadel op zijn rug en is daarmee gelongeerd. Het gaat met een rustig tempo en hij heeft tot nu toe de zadel super geacepteerd aan de longe (zonder beugels).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende keer wordt hij met zadel en beugels gelongeerd.. :D

[o] Ik hou van verrassingen! :D

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:48

Netjes Dominic! Dat vrijspringen is me toch echt een onbekende wereld, ik doe niks dan balkjes oprapen die al gewoon op de grond lagen om te beginnen :')

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:54

Miranda:zo'n kip die geluid maakt als je er in knijp?

Gefeliciteerd domenic, wat is de vader van je paard?

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 16:20

Gaaf Dominic!

Haha MF dat is wel erg he... blijkbaar heb ik m per ongeluk ontstipt :=

Ik ben gister bijna van Joy afgepleurd! := :D

We waren voor het eerst in de bak. Nog aan een touwtje, dus aandraven en toen hield ineens de muur op. Joy snapte dat niet en brak over haar schouder weg. Ik terugsturen en toen ging ze stilstaan. Drijven, op een gegeven moment even streng en toen gaf ze een bok. Ze schrok van mijn onbalans, sprong opzij naar links en ik hing op rechts. Maar ze ging al snel stilstaan, dus toen kon ik weer recht gaat zitten.

Whoeps :o

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:17

Lekker joh Donenic16! Hilana vind vrijspringen echt vreselijk helaas. Hopelijk trekt ze nog bij.

Nou gelukkig is bijna niet helemaal Gimme_joy! Maar achja, niet alles kan vlekkeloos gaan. Daarna wel weer ontspannen kunnen rijden?

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 17:21

Ja! Het was heel fijn om te merken dat Joy niet bleef hangen in de "paniek" (voor zover die er was), maar daarna prima te rijden was. Het sturen ging zelfs beter en ze was rustiger. Dit is natuurlijk ook een kwestie van wennen zo in die bak. Dat zal snel beter gaan.

En toen ik was afgestapt kreeg ik een dikke knuffel van haar. Ze bedoelt het allemaal zo goed! <3 <3 <3

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:30

Ahh fijn!

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:00

Wat fijn! Miscommunicatie is helemaal niet erg.

IG: @Equisophie.nl

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:50

Danuah: Ik ben zo jaloers op jouw uitrij mogelijkheid zeg! :oo
Geweldig paard heb je! *\o/*

Lily_Fee: Het blijft balen zeg, maar misschien had het idd zo wel moeten zijn. :j

Domenic16: Stoer zeg als enige dressuurgefokt paard vrijspringen tussen de springpaarden! :D Prachtig paard! <3

Gimme_Joy: Oh jee, gelukkig kon Joy het hoofd nog koel houden! :D De eerste val zal er toch eens van moeten komen. :')

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:00

Gimme_joy gelukkig ben je blijven zitten en bedoelde Joy het niet verkeerd. Heb je er geen spierpijn aan over gehouden?
Ik was namelijk afgelopen donderdag met mijn jonkie aan het buitenrijden en reed van het hoge gras naar het lage gras, en een paar minuten later wilde ik van het lage gras in het hoge gras galopperen maar dat vond hij toch een beetje raar en toen sprong hij opzij. Dat heb ik toch wel een klein beetje gevoeld aan de binnen kant van mijn lies. Maar achteraf dacht ik ook, welke debiel gaat er nou met zijn net zadelmakke paard alleen buiten rijden en wil er dan ook nog Zoe iets van vragen..... :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 21:08

Geen spierpijn, wel een behoorlijke blauwe plek op mijn linkerbeen. Net onder mn knie aan de binnenkant. En heb woensdag een bruiloft :=

~~~~Haidas Magic Joy~~~~

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:43

Gimme_Joy schreef:
Geen spierpijn, wel een behoorlijke blauwe plek op mijn linkerbeen. Net onder mn knie aan de binnenkant. En heb woensdag een bruiloft :=

Oow dat is ook niet echt Fijn maar ik heb de oplossing.
Bodylotion met foundation mengen, dan kun je de blauweplek verbloemen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:51

Met de meiden van stal een weekend weg met de paarden, daar waar ik met Duke zo hard voor getraind heb de laatste weken (hij mocht pas vanaf begin mei weer bereden worden).

Nou het gaat super! De eerste dag was alles spannend, maar vandaag al heerlijk relaxed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben trots!

Lees alles bij wanneer we maandag weer thuis zijn!

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:21

Retjethorse schreef:
Danuah: Ik ben zo jaloers op jouw uitrij mogelijkheid zeg! :oo
Geweldig paard heb je!

Over 1,5 week gaat ze weer naar huis en thuis hebben we niks. :( Alleen dorp en een klein rondje polder helaas. Maar we gaan lekker nog een keer de hei op deze laatste week dat ze op ‘school’ is!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:09

Danuah, ego post moet kunnen hoor, wat een mooie uitrijmogelijkheden :wow:

GJ, oei blijft toch schrikken := wel fijn dat je daarna fijn hebt kunnen verder rijden +:)+

Nicky_rilana, whaha ja soms worden we gewoon weer even hard herinnerd dat het jonkies zijn :')

Daphara, terecht trots hoor :j

Ik ben gister begonnen aan de longeerlijn en door haar jolige gedrag besloten om niet op te stappen :o vandaag poging 2 :=

Raika, Onyx, Jupi, Bucks