50-plussers te paard ...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Marilu

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 16:45

Ja, met het nummer in te voeren heb ik de advertentie ook kunnen vinden.
Inderdaad, een interessant plekje ! En zo goed gelegen ! Daar zal wel snel iemand op afkomen ! Hopelijk voor jou, Justkid, wordt het een leuk iemand ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:26

Justkid, jammer dat je zo ver weg zit anders wist ik het wel! Ziet er goed uit!

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:30

OK.
Ga ik straks puur uit nieuwsgierigheid het nummer even invullen..

Nu eerst en vooral spierpijn hier
Eerst les met Punzel
Daarna les met Jou-Jou

Ik héb wel eens beter ideeën gehad.. :')

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:19

BusyMissy schreef:
[ [url=m/SKIHLe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag voor het eerst een oortjes foto durven maken. Ze was zó relaxed! Ben echt trots op m'n paardje. Als ze iets spannend vond liep ze er voorzichtig naar toe en ging kijken wat het was. Wat een verschil met een half jaar geleden!
*\o/*
Oh genieten is dat hè.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:21

cissy schreef:
Waratje schreef:
Dat wordt hard werken in de vakantie, Cissy! Ik heb bijna medelijden met je :P
Wat gaan jullie goed, Punz! Stoer hoor!

Hard werken?? Echnie! Hoef alleen maar de paarden te verzorgen en in bad te liggen.
Of ik nou 1 paard voer of 3, das nie hard werken nie!
Je hoeft geen medelijden te hebben :D :')

En nog niet overwerkt van je vakantiebaan? Hihi pf ben je nu helemaal gerimpeld van het in bad liggen?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:24

Britta31 schreef:
Met licht angstzweet op mijn voorhoofd op onze ruin gestapt voor een buitenrit in het bos.Hij gaat sinds 2 maanden mee het bos in.Alleen ging hij niet het bos in,met onze nieuwe bomproef ruin wel.Wel om 08.00 zo dat er geen mountainbikkers in het bos zijn.Laatste stuk zelfs met losse teugel *\o/*

Oooh nog zo'n overwinning. Heerlijk toch.
Er gaat niks boven een ontspannen buitenritje, vind ik dan. Maar wie ben ik :o

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:28

Hier gaat ie ook lekker. Veel buitenritjes gemaakt de afgelopen tijd. Stalgenootje heeft een bijrijdster voor haar Haflinger en die is ook dol op buitenrijden. Tempo past goed bij elkaar en we struinen heerlijk door de Maasduinen. Laatste twee ritjes sinds eeuwen weer een galopje erbij gepakt. Heerlijk.
Vanmiddag maar weer eens een lesje, we moeten natuurlijk wel netjes recht blijven samen, baasje en paardje. :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:29

hiphopje schreef:
En nog niet overwerkt van je vakantiebaan? Hihi pf ben je nu helemaal gerimpeld van het in bad liggen?

Ik ben nog gewoon thuis en aan het werk en nog gewoon ongerimpeld. Is nog geen vakantietijd..... *telt af...*

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:35

@cissy oh dus je gaat nog badderen? Hihi

Hier deze week al 3 flinke, voor ons doen dan, bosritjes gemaakt. Gisteren les en vanochtend weer rondje bos. Morgen heeft ie vrij, gaan we lekker grasjes happen.
Ik heb vandaag trouwens voor het eerst 3 teken bij hem weg gehaald. Op zijn neus nog wel :?
Welke spray gebruiken jullie tegen het ongedierte? Ik denk dat de teken op zijn benen hebben gezeten na een bosrit en zijn verhuisd naar zijn neus?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:07

Ik denk dat de teken gewoon via het gras/grond meteen op zijn neus terecht komen, dat is bij Kid lig wel zo.
Ik heb een vliegenuitrijdeken en op de wei/paddock ook een vliegendeken.
Ik heb wel zo'n stinkende vliegwegspay van de welkoop maar ik heb niet het idee dat die veel doet behalve stinken :')

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:44

Wat zijn we allemaal lekker bezig hier! Doen we goed :j
Onze paardjes hebben dit weekend vrij gehad. Met dochter 2 dagen naar workshop van Featherlight geweest. Wat een mooie manier van trainen is dat! Ben echt helemaal "om". Ik was al een aantal dingen aan het toepassen, maar heb nu zicht gekregen over de gehele intentie van deze manier van trainen en er zijn heel veel puzzelstukjes op hun plek gevallen. Heerlijk weekend gehad, morgen zelf proberen.

Pluk de dag!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:17

Oh wat leuk BusyMissy, ik volg Featherlight op fb en ik vind dat zo bijzonder <3 Ik zou daar best mijn toekomstige paard zadeldak willen laten maken maar ze heeft een wachtlijst van 2 jaar begreep ik.
Kun je nog wat meer vertellen

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:48

Dan moet je hem nu al opgegeven zodra hij geboren is justkid, ze heeft nu al een wachtlijst van 3 1/2 jaar zei ze. Ze heeft echt een heel bijzonder systeem waarmee ze paarden traint, moeilijk uit te leggen wanneer je het niet ziet als ze bezig is. Eigenlijk gaat het erom dat ons paard ons altijd volgt omdat het dicht bij ons fijner is dan daarbuiten en dat hij erop kan vertrouwen dat je er altijd voor hem bent en de leiding neemt. Ook wanneer het moeilijker wordt en er misschien dingen fout gaan. Dit alles op een zeer vriendelijke manier, zonder "flauw" te zijn of zweverig te worden. Ze vraagt een snelle reactie van de paarden op een hulp en ze leert de paarden hoe ze in steeds nieuwe situaties terug kunnen gaan naar een vorm van ontspanning zodat ze steeds zelf na kunnen blijven denken hoe ze een "antwoord" kunnen geven op een "vraag". En niet wanneer het moeilijk wordt reageren in de vorm van spanning, vluchten of andere vervelende reacties zoals bokken, steigeren, bijten, slaan.
Ze leert een paard hoe hij moet leren. Zeer talentvolle jonge vrouw! Bewonderenswaardig hoe zij met de paarden omgaat.

Pluk de dag!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:46

Zo moeilijk... maar we denken er toch over een ander baasje voor Zhygo te zoeken. We hebben inmiddels wel uitgevogeld wat zijn probleem is. Met zijn lange lijf had hij altijd al moeite met ondertreden en buikspieren aanspannen, dan had hij ook last met lengtebuiging en constante nageeflijkheid. In periodes was dat sterker, een paar jaar met verschillende DA's en onderzoeken bezig geweest en uiteindelijk blijkt het in zijn spijsvertering te zitten. Kennelijk heeft het ook te maken met de wisseling van het seizoen. Hij krijgt nu dan een kruidenkuur en dan gaat het weer beter maar we hebben het gevoel dat het niet eerlijk is om dressuurmatig dingen van hem te vragen die hij vaak niet kan.
Voor licht dressuurwerk (gewoon rijden, lessen, af en toe wedstrijdje) en buitenritten is het geen probleem. Verder gezond en prima conditie, zou ook goed zijn voor lange buitenritten maar wij koen daar weinig toe. Veel werk, vaak 's avonds rijden.

We willen echter wel dat hij goed terecht komt en niet de handel in gaat, risico omdat hij er zo mooi uitziet. Hij is pas 13 en iemand die meer recreatief wil rijden kan nog veel plezier met hem hebben. Vind het echter erg moeilijk en ook, hoe pak je zoiets aan? Zitten totaal niet in de verkoop. We gaan het maar eerst eens wat rondvertellen in de kennissenkring, we hebben geen haast. Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:54

Sterkte met Zhygo en de eventuele verkoop. Ook mentaal niet altijd even makkelijk als het gaat zoals het bij jullie gaat. Bij verkoop moet je het los kunnen laten. Bij verkoop binnen de kennissenkring (of kennissen van kennissen) heb je een idee hoe hij terecht zou komen, maar kan altijd na een paar jaar weer veranderen.

Ik had met mijn merrie het idee dat het een perfect leerpaard zou zijn voor iemand die vanuit de B of L verder wil (je man had er ook nog veel plezier aan kunnen hebben). Uiteindelijk is ze via marktplaats terecht gekomen bij iemand die ook in dit topic mag posten en die een ongecompliceerd paard zocht om lekker te dressuren. Niet per sé wedstrijden maar een paard dat een appuyement kent en makkelijk een galopwissel springt is toch wel erg leuk rijden (is het ook :D ). We hebben het paard zelf naar haar nieuwe stal gebracht en ze heeft er een wereldplek. Soms moet het gewoon zo zijn denk ik dan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:57

Ik zou voor de verkoop eens kijken of je wat uit kunt zetten binnen de NVVR (Ned. Ver. van Vrijetijdsruiters). Die hebben iig een FB-pagina, en een eigen website. Geen idee of je daar kunt/mag adverteren, maar als dat een beetje je beoogde 'klantenkring' is, lijkt me de NVVR een goed begin.
En verder adverteren hier op bokt, en goed kritisch kijken naar wie er op af komt.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:53

Oh Martie..
Wat moet dat een mentaal gepuzzel zijn geweest voor jullie. Heftig, en een lastig besluit denk ik zo.
De NVVR is misschien inderdaad wel een heel goede optie!

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:16

Is zo moeilijk voordat je tot zulke beslissingen komt. Ik adverteer zelf gewoon op marktplaats, blijft toch een heel groot medium en screen dan zorgvuldig de mensen die interesse hebben en geef vooraf aan dat IK bepaal of ik de combinatie passend genoeg vind om te verkopen of niet.
Ik ken de NVVR site niet maar dat lijkt me ook een hele goede optie als ik dat zo lees.

Pluk de dag!

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 14:57

Ben net terug van een weekje vakantie en heb de - meeste - dieren hier in goede gezondheid aangetroffen, dus ben tevreden ! De meeste : ik mankeer nog de twee halfwilde katten, die zich een weekje gedeisd gehouden zullen hebben (wegens bang van andere mensen). Onze oude kat (18 jaar) is wel blij met het weerzien, want die kan nu zijn gewone routine terug aanvatten.
Zo dadelijk de wei in om de mest te ruimen, want mijn zus/oppas was niet van plan dat te doen, dus dat zal wel even werken betekenen, na een weekje verzuim ...

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:23

Oei, dat wordt inderdaad een klus! Jammer dat je zus daar geen zin in had.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:42

Ja Rex, dat is precies waarom ik het eerst in de omgeving probeer. En je hebt helemaal gelijk, zo'n paard wat jij is is ook wat wij zochten/zoeken. We weten alleen echt nog niet zeker of we weer voor een n ieuw paard willengaan als Zhygo verkocht is. En als we geen goede plek kunnen vinden, blijft hij misschien (voorlopig) nog wel. Voel het alleen wel als zo'n verantwoordelijkheid, hoe kan je beoordelen of iemand geschikt is? Blijft een gevoelskwestie en inderdaad, garantie tot de deur.
Het is zo'n leuk paard en zo'n fijn karakter dat je echt een goede plek wil.

Punz: ja, we zitten er al een paar jaar over te dubben maar je moet toch een keer de beslissing nemen. hij heeft nu nog een goede leeftijd, iemand kan nog zo lang plezier met hem hebben.
NVVR ga ik zeker even bij kijken.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 11:36

Martie, dat zal inderdaad een moeilijke beslissing zijn. Een paard dat je nauw aan het hart ligt, kan je niet zomaar uit je leven schrappen. Hopelijk biedt er zich een geschikt nieuw baasje aan, waar je een goed gevoel bij hebt.

Wij wachten hier nog altijd op 1 van de 2 halfwilde poezen. Eentje heeft zich nog steeds niet laten zien. Ik hoop dat ze zich vandaag toch nog gaat vertonen, anders vrees ik dat haar iets overkomen is.
Zou wel raar zijn, dat dit dan net nu, tijdens onze afwezigheid gebeurt. Ze wonen hier al 4,5 jaar en kennen de buurt dus volledig. Bovendien is het hier qua verkeer redelijk veilig, als ze tenminste in haar gebruikelijke biotoop blijft. Ook is het geen kat die zich door een vreemde zou laten pakken.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 12:08

Update : de poes is gevonden ! Ze lijkt wat suf, maar vertoont op het eerste gezicht geen verwondingen. Spijtig genoeg laat ze zich niet pakken. Bij pogingen tót, liep ze altijd weg. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar hopelijk komt het terug goed met haar.
We zijn hier eens een katje kwijtgeraakt door vergiftiging. Hopelijk is dat nu ook niet het geval, want dan is het een hopeloze zaak.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:37

Jeetje martie wat een moeilijke situatie maar je weet wel wat je voor hem wilt dus volg dat gevoel.

Marilu, wij hebben een binnenkat die af en toe naar buiten gaat en dan kan ze ook ineens dagen weg blijven. Vaak als het donker is komt ze weer tevoorschijn, dan is het weer rustig op straat en dan durft ze weer. Hopelijk is ze gewoon erg moe van haar avontuur.
Afbeelding
Ondertussen zijn we aan een nieuw avontuur begonnen. Vinatera is in nederland aangekomen , nog zo groen als het gras waar ze nu op staat :D dus toen iemand aan ons vroeg wat we met haar wilde gaan doen vertelde ik dat we beginnen met netjes naast ons lopen

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:43

Fijn dat je poes weer terug is Marilu! Niets zo vervelend dan wanneer je niet weet wat er met ze aan de hand is.

Knappe dame elledani! De reis is goed gegaan begrijp ik? Hoop dat jullie enorm van haar mogen gaan genieten!

Pluk de dag!