Vandaag hadden we onze eerste Working Equitation les ooit! Een stalgenoot van mij geeft dit af en toe en het leek mij ook wel leuk om eens te doen. We hebben het bewust heel erg basic gehouden omdat mijn paard dressuurmatig nog niet voor elkaar is. Met WE konden we hem spelenderwijs wat losser rijden en de focus bij mij houden, in plaats van continu afgeleid zijn. Het is geen makkelijk paard om te rijden qua lijf, máár hij is gigantisch werkwillig en vooral poepbraaf. Zal nooit een stap verkeerd zetten

De oefeningen die we hebben gereden: slalom, 3 tonnen (palen), L inrijden en halthouden, tussen 2 balken halthouden en achterwaarts, over een balkje stappen
1. We begonnen met rustig losstappen

2.

3. Om vervolgens de slalom in te gaan

4. En de 3 tonnen, ook wel 3 kleine voltes om de palen

5.

6. En nog een keer

7.

8. Vervolgens lekker aandraven

9. En dan slalom in draf!

10. Andere kant op ook even

11. In stap de L inrijden en halthouden, dit vinden we beiden erg moeilijk

12. Tussen de twee balken stappen, bij de tonnen halthouden

13. Paar pasjes achterwaarts

14. Netjes halthouden, ik kijk weer alsof ik dood ga

Geen hele spectaculaire WE foto's met moeilijke oefeningen, maar je moet toch ergens beginnen

We hebben ook bewust even geen sprongetje gedaan, maar enkel een los balkje. Hij heeft nog geen noemenswaardige springervaring onder het zadel, ik ben ermee bezig om dat heel langzaam op te bouwen. Helaas is het er zo een die te lui is om zijn benen op te tillen