3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

0091

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:56

Goede tip Dreamy! Heb je de 70 gered?

Iemand tips over een gezonde lunch in de stad? Ik ga vandaag shoppen met een vriendin en eet in de stad. Ik dacht zelf al aan soep maar misschien zijn er nog andere gezonde lunches?
Kan het wel met het diner compenseren, maar liever eet ik in de avond niet te weinig..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:03

Ik nam pas een tomatensoep zonder room.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:23

Ik neem vaak een lekkere salade, moet je wel een beetje treffen dat ie niet in de dressing drijft, msar die kan je er ook apart bij vragen en zelf doseren.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:57

Laura82 schreef:
Ik neem vaak een lekkere salade, moet je wel een beetje treffen dat ie niet in de dressing drijft, msar die kan je er ook apart bij vragen en zelf doseren.

Dit inderdaad. En dan brood met boter erbij laten liggen. Of anders een omelet bijvoorbeeld.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:59

Ik kijk idd ook vaak naar salades en soepen. Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik meestal gewoon neem wat ik lekker vind :=

Gisteren eindelijk weer eens netjes kunnen eten. Overdag mezelf ingehouden, zodat ik 's avonds los kon gaan.
O: twee boterhammen met Gekookte Gelderse worst. (280)
L: smoothie van diepvries frambozen en banaan en een appel. (217)
T: een gekookt ei. (95)
T: een beker koude chocolademelk. (152)
A: Penne al forno met gehaktballen en mozzarella. (840)
T: een blokje melkchocolade en een mini mars. (145)
B: 10.000 stappen, 140 minuten twee paarden verzorgen, 10 minuten fietsen en 10 minuten rugoefeningen.
Totaal kcal: 1729.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:51

Afbeelding

Grote blij! Top het weekend in :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:23

Gefeliciteerd Dreamy! Altijd fijn om je doel op het juiste tijdstip te behalen. Je oogt nog veel slanker en fitter dan de weegschaal aangeeft.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 11:36

Yay gefeliciteerd Dreamy!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:56

_Linn_ schreef:
Oké ja ik ben nu niet bewust kcal aan het tellen en al helemaal geen macros. Ik weet op zich best wat ik wel en niet mag eten en ik ben van mening dat ik niet de slechte dingen wil laten, anders hou ik het sowieso niet vol. Maar...dan met mate. 1 rijtje chocola ipv meerdere...vooral chocola en energydrank (monster) is mijn valkuil. Die monster ging al langere tijd gewoon goed, ik drink nu 1x (soms 2x) in de week een blikje (niet de grootste maar een slag kleiner dan die je in de supermarkt zie). En ik drink eigenlijk alleen nog maar water, thee en koffie (wel met een beetje melk en een scheutje caramelsiroop. En ik sport 3x in de week in de sportschool, nu nog wel meer de vaste apparaten omdat ik de vrije gewichten nu niet zo goed kan met mijn knie. En gisteravond bijv gewoon zelf gemaakte pizza op, maar zolang ik dat overdag incalculeer en dan dus gewoon netjes doe vind ik dat dat moet kunnen, persoonlijk red ik het anders echt niet.

Ik ben bewust nu wel al mijn calorieën aan het bijhouden. Ik merk dat dan inzicht én rust geeft. Ik ben een type dat soms de hele dag door kleine beetjes blijft eten. Nu voer ik alles in en is het klaar. Ik switch gedurende de dag nog wel van producten. Gisteravond stond kwark met een wilde perzik als tussendoortje ingepland. Ik heb de kwark alleen geswitcht voor een zakje popcorn :D Paste ook binnen mijn kcal, alleen de eiwitten klopte dan niet meer. Maar ach..

0091 schreef:
Iemand tips over een gezonde lunch in de stad? Ik ga vandaag shoppen met een vriendin en eet in de stad. Ik dacht zelf al aan soep maar misschien zijn er nog andere gezonde lunches?
Kan het wel met het diner compenseren, maar liever eet ik in de avond niet te weinig..

Ik neem eigelijk altijd wel ik lekker vindt.. Maar dan hou ik er gedurende de dag wel rekening mee. Ik laat de echt vette dingen zoals broodje brie, kroket etc wel liggen. Vaak neem ik een vissalade of carpaccio, gevulde soep of een broodje. Ik compenseer het dan door 's avonds mager vlees of vis te eten met groente.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:31

Ik heb eerder wel elke keer alles ingevoerd in MyFitnessPal en daardoor weer ik wel aardig hoeveel kcal waarin zitten. Er is op zich niet heel veel veranderd in mijn eetpatroon, vandaar dat ik nu niks meer invoer.

Good things come to those who wait. Be patient

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:35

Stille meelezer meldt zich ook even! :) Ik lees al een tijdje mee in dit topic en heb er motivatie van gekregen om zelf ook weer wat fitter te worden/af te vallen. Ik ben niet per se veel te zwaar, maar er mag wel wat af van mezelf en ik wil vooral wat fitter/strakker worden. Ik woog altijd 10 kilo minder dan nu (ben ook maar een klein persoon van 1m60), maar sinds een blessure die ik op liep na een ongeluk met een paard 3 jaar geleden ben ik aangekomen. Ik ging van elke dag paarden rijden, veel fietsen voor school en naar de paarden toe + af en toe sportschool naar weinig beweging, dus ja, dat heeft dan wel een resultaat :+ Ik hoef niet per se die 10 kilo er weer af, dat is ook wel echt een tijd geleden haha, maar we zullen zien waar het schip strandt!

Ik heb MFP ook gedownload. Ik zal denk ik niet iedere keer alles precies afwegen, maar het wel zo goed mogelijk bijhouden om voor mezelf gewoon een goed beeld te krijgen. Ik ben inmiddels iets meer in beweging dus dat is goed haha :D Mijn valkuil is vooral dat ik uit 'verveling' ga eten. Ik studeer nog, dus ik zit veel stil en dan grijp ik snel naar eten, terwijl als ik echt actief dingen aan het doen ben ik echt prima zonder al dat extra's kan :') Ook ben ik een emotie eter (en soms ook een emotie niet-eter). Echt als ik toch geen chocola zou lusten, zou ik een stuk minder wegen _O-

Ik vind koken/eten klaarmaken ook echt vreselijk en ben ook echt koos inspiratieloos wat dat betreft. Dus ik hoop hier wat ideeën op te doen om zo toch vaak de gezondere dingen te pakken :)
Oja, ik heb ook nog diabetes type 1 dus dat maakt het wel lastiger voor mij. Als m'n lichaam weer eens niet doet zoals ik had gewild en ik raak in een hypo, moet ik weer extra eten. Dit kan natuurlijk wel op een zo gezond mogelijke manier, maar het is toch weer extra. Dus dat is ook altijd een struggle, maar gaat wel steeds beter gelukkig.

Geen idee of ik actief mee ga posten nu, maar ik vind dit in ieder geval een heerlijk topic! :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:48

Gefeliciteerd Dreamy!

Welkom kirsten4

En bedankt iedereen voor de tips! Ik heb uiteindelijk een "12 uurtje" genomen. Een huisgemaakte soep met een broodje met tonijn en een salade, met een smoothie ernaast. Ondanks dat de bediening te wensen overliet was het eten erg lekker. Ik had geen weegschaal bij me :+ maar als ik alles ongeveer gok kom ik op 860 kcal voor de lunch. Wel veel maar niet dramatisch. Hele dag gewandeld en het avondeten iets aangepast. Totaal 1870 kcal. 300 kcal teveel, maar ik had het meer verwacht. Morgen gewoon 300 kcal minder eten.

Mijn lijstje was vandaag dan ook:

O: havermoutpap 250kcal
L: "12 uurtje" 859kcal
T: Italiaans ijs citroen 93kcal
T: gin-tonic 258 kcal
A: kabeljauw met sperziebonen-tomaat prutje 411 kcal

Totaal 1871 kcal

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:46

Gefeliciteerd Dreamy!

Welkom Kirsten4!

Mmm, klinkt heerlijk 0091 :9

Gisteren begon best goed, mijn ontbijt was netjes. Daarna ging ik naar een eetwinkel, waar je altijd veel hapjes hebt, daar natuurlijk ook dingen geproefd. Lunch en tussendoortje had beter gekund maar was oke (boterham, krentenbol, eierkoek). Daarna naar jazz festival geweest en daar mijn eerste legale Gin tonic besteld *\o/* Niet dat ik het lekker vond, maar goed, weten we dat ook weer := Ik had wel gevraagd om de meest zoete die ze hadden, maar ik vond hem nog steeds te bitter :') 's avonds zelf wat side dishes gemaakt bij de bbq, dat was verder niet heel ongezond, hele vissen :9
Maar daarna eerst losgegaan met chocola en daarna met chips :o
Vandaag ga ik samen met mijn moeder met de trein weg en daar shoppen/naar het strand. Dus geen idee hoe mijn eten vandaag gaat lopen.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:50

Ik had zonet een non scale victory terwijl de weegschaal juist net daarvoor een domper gaf. Ik ben eindelijk van mijn plateau af van 75.7kg, ik woog nu 75.4, maar voor mijn gevoel was dat echt lager omdat ik me echt serieus slanker voelde.
Een poosje terug heb ik een maatje 36 korte broek gekocht als zijnde mijn motivatie broek. Een maand terug kreeg ik die nog niet eens over mijn dijen heen, ging ik hem nu net weer passen en krijg ik hem echt bijna over mijn billen heen! Dat was dan wel weer motiverend en zo zie je maar dat het getal op de weegschaal echt niet alles zegt.

Good things come to those who wait. Be patient

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:56

Nee inderdaad. Ik heb dat ook. Ik voelde wel veranderingen, maar op de weegschaal gebeurde niets.
Ik geloof dat mijn lijf doorheeft af te moeten vallen. Dus nu gaat het wel vlotter.

Ik heb het nog wel even met de arts besproken omdat het toch een redelijk crash dieet is. Maar die is akkoord zolang ik veel eiwitten eet en normale dagen inlas.

Ik voel me er ook écht fit bij. En bewegen gaat zoveel makkelijker al.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:01

_Linn_ schreef:
Oké nee top, ik wilde even een andere mening hebben over zo’n groente kuur bijvoorbeeld. Mijn eigen mening was ook verdeeld namelijk.

Bij dit soort programma's zit er natuurlijk wel een grote 'maar' bij. Ten eerste worden die mensen goed begeleid en in de gaten gehouden, en daarnaast gaat het om mensen met echt hele slechte eetpatronen (meestal) die echt een hele ongezonde relatie met eten hebben. Zo'n 'kickstart' is geen fluit waard maar het kan mentaal wel ff veel voor je doen, vooral als je gewend bent om alleen maar ongezonde meuk naar binnen te harken.

Je ziet er echt goed uit Cher, zag het al op insta. Echt een voorbeeld voor me, vind het onwijs knap wat je allemaal bereikt hebt.

Wat betreft calorieën tellen: imo is het echt de enige manier om goed inzicht te krijgen in wat je daadwerkelijk binnen krijgt. Sommige dingen tikken gewoon aan (denk alleen al aan olie waarin je bakt bv) en dat zijn nou juist de dingen die je vaak vergeet mee te rekenen. Een tijdje alles bij houden is ff schijtirritant maar het gebeurt meer dan eens dat je 500 kcal meer eet op een dag dan je denkt en dan is het niet zo gek dat je niet zo snel afvalt. Als je het dan toch gaat bijhouden is wegen imo de enige manier om dat goed te doen. Zonder te wegen kan je net zo goed niet loggen.

Als ik uit lunchen ga probeer ik meestal niet al te krampachtig kcal te gaan tellen of een mega gezonde keuze te maken. Ik eet bv graag een lekkere boterham met een kroket, maar dat compenseer ik dan door 's avonds iets lichts als een soepje te eten.

Gefeliciteerd nog Kim!!

Ik ben toch begonnen met weightwatchers. Heb de kennis zelf prima in huis maar het moet voor mij echt een tandje hersenlozer. Ik verbaas me echt over hoe veel ik mag eten, kan bijna niet geloven dat ik daarmee af ga vallen. Maar goed, zo veel succesverhalen dat het me lijkt dat het wel moet werken. Ben heel benieuwd in ieder geval.

Don't look back in anger.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:22

Succes Em! Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen :)
Het viel mij ook ontzettend mee/op hoeveel ik mag eten, naar mate mn gewicht zakte werden het minder dagpunten, maar kom er nog steeds prima mee uit eigenlijk.

Zo, ik ben terug van een lang weekend Landal :D even alles losgelaten, was even heel fijn. Buffet, ijs, wijn (veeeeeel wijn :+ ) kfc, chips, snoep. Doordat t maar een paar dagen was, is de schade hopelijk beperkt. En anders maar niet, nu weer flink er tegenaan, is het er zo weer af.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:33

Ik mag er nu 38 op een dag, en dan nog 42 flexpunten. Ben natuurlijk lang en zwaar maar vind dat wel echt heel veel :)) Voor mijn gevoel staat dat totaal niet in verhouding met wat ik aan kcal binnen mag krijgen, maar probeer er niet zo heel sceptisch over te zijn want wil wel echt proberen om het te laten werken. Heb dus nu ook maar met mezelf afgesproken dat ik die flexpunten niet ga zien als cheat punten maar voor als ik een keertje uit eten ga ofzo.

En lekker joh, soms moet je het ook gewoon even loslaten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:41

Ik gebruik die 42 punten ook zoveel mogelijk voor etentjes enzo. Heel soms nog voor wat lekkers ofzo, maar laat ze ook regelmatig staan.

Je kan binnen je aantal punten ook behoorlijk varieren in kcal, koolhydraatrijke producten bijv zijn relatief hoog in punten.
Maar lees een hoop succesverhalen ook van mensen die zo hoog in punten zitten, dus het kan zeker!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:00

Ik vermoed dat ik morgen onder de 70 zit :') mán wat heb ik rond gestuiterd! Zal wel vooral veel vocht zijn :') Nu op de terugweg, ff wat zout scoren ergens. En morgen heb ik een pizza op de planning staan! :D Daarna weer lekker normaal.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 06:26

Jeej... na 3 weke op dieet ben ik afgelopen week eindelijk wat afgevallen! Wel 0,6 kilo :')
Vind het eigenlijk veel te weinig voor de tijd en inzet die het vraagt |o
Maar het is een begin :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:35

@0091 heb je jezelf meerdere keren gewogen? Of nu pas na drie weken? Ik weeg mijzelf tegenwoordig iedere dag, schijf het netjes op in een schrijftje en neem dan het weekgemiddelde. Maar door de warmte ben ik nu ook zwaarder. Ik ben woog zondag 1,4 kg meer tav zaterdag.. Vanmorgen was ik 400 gram minder.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:31

Ik weeg elk maandag ochtend. Vorige week was ik het maandag vergeten en werd het dinsdag, maar toen geen verschil. Vaker is niet handig bij mij, dat zorgt ervoor dat ik steeds minder ga eten om maar elke keer resultaat te zien

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:07

0091 schreef:
Jeej... na 3 weke op dieet ben ik afgelopen week eindelijk wat afgevallen! Wel 0,6 kilo :')

Hou je wel alles netjes bij enzo? Als je niet afvalt kan het best zijn dat je onbewust meer binnen krijgt dan je denkt.

Hier mijn eerste 'echte' WW-dagje. Gister wel punten bijgehouden maar omdat ik een beetje een rare dag had heel veel van mijn flexpunten af gehaald. Vandaag dus mijn dagje:

O: Drie gekookte eieren (had niet zo veel in huis en eieren kosten geen punten dus soit)
L: Een groot bord watermeloen met saladekaas
T: Drie maiswafels met slankie smeerkaas
A: Gegrilde kip met kruidenbotersaus (ga uit eten en dit is nog het best te doen op het menu)

Heb nog wat punten over dus misschien dat ik als ik thuis kom nog een maiswafel neem.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:18

Emmaa_ schreef:
0091 schreef:

Hou je wel alles netjes bij enzo? Als je niet afvalt kan het best zijn dat je onbewust meer binnen krijgt dan je denkt.

0091 schreef:
@Imandra ja ik weeg alles af. Het enige wat ik wel eens gok zijn mn groenten, maar dat zal het verschil niet groot maken qua kcal. Ik hoop dat het kwartje deze week gaat vallen bij mijn lichaam. Ik wil tijdens mijn vakantie in augustus toch weet strak in mijn bikini passen :D

@Koeien ik eet 4 porties per dag die ik afweeg. Dus te groot zouden ze toch niet moeten zijn als mfp he tg aantal kcal aangeeft met dat gewicht?