Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

linda2008

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:35

GJ, super fijn dat het nu dan in ieder geval weer gewoon netjes in orde is :)

Isabel, nee dat is een echte Hollander ;) Vader is Jelte, en dan uit een Timor mama.

We hebben weer een braaf rondje kunnen doen :D helemaal gelukkig weer!

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:43

Wat fijn dat de verhuizing van Lilly zo goed ging. :D Groetjes terug! :))

@Linda: Leuk lijntje! Jelte is echt prachtig. Dat gaat nog een nieuwe tophengst worden gok ik zo. :)) Ik heb dit jaar mijn moeder geprobeerd over te halen Rimska (mijn merrie) te laten dekken door Jelte. Maar achteraf zat hij qua inteelt te dichtbij.

IG: @Equisophie.nl

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:52

Isabel, dankjewel :) en door wie hebben jullie haar uiteindelijk laten dekken?

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:16

Uiteindelijk toch niet gedaan ivm haar leeftijd. :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:53

Ik heb ook eindelijk weer wat te melden :D 13 juni komt de zadelpasser voor een nieuw zadel voor Brown, dus dan kan ik ook eindelijk weer verder! Heb wel trouw meegelezen trouwens, maar had zelf niet veel te melden :P

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:29

Linda, één goed rondje is ook alles waard! :))
Ze gaan vaak harder omdat ze dan hun evenwicht beter kunnen bewaren.
Super dat het weer goed ging, voordat je het weet rij je gewoon rond!
Malik wordt hier mishandeld.. :D

Granoek, dat is echt irri ja!
Ik ben altijd behulpzaam maar dat wordt ook vaak niet gewaardeerd.
Zelf heb ik ook wel eens hulp gehad en die deed juist veel te agressief naar mijn zin, gaf mijn zeer lieve en gevoelige paard die gewoon bang was een klap voor zijn kop dus die kon gelijk oprotten. :x
Dus volgende keer gewoon vragen aan de omstanders of ze willen helpen en gelijk duidelijk uitleggen hoe je wil dat ze helpen. :j
Maar ik snap goed dat je op dat moment zin had om Duke een kopje kleiner te maken. ~~}>

Gimme_Joy jeetje wat een gebit, hopelijk komt het helemaal goed!
Succes met de shoot, zet haar beter niet lachend op de foto. :D

Fijn dat Lilyfee goed gaat, ben benieuwd!

GoldenArrow, fijn, kun je weer lekker aan de gang!

Malik had gister wat langer op de wei gestaan want we moesten spullen verhuizen voor mijn schoonvader die naar een instelling is verhuist.
Maar hij was niet helemaal oké gisteravond, beetje gaskoliek en schijterij.
Had gister al een hele drukke dag en vannacht moest ik dus Malik in de gaten houden.. :') maar gelukkig is het mee gevallen.
Dus vandaag niet zoveel gras voor meneer.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:53

Wat vervelend!

Vandaag ben ik gaan wandelen met Joep in vol tenue. :)) Hij heeft er namelijk een handje van om dingen die hij al kent (zadels bijvoorbeeld) opeens eng te vinden in een andere situatie. Dus we gingen wandelen met zadel, beugels en vliegendeken _O-

Afbeelding

Hij vond er helemaal niets aan :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 17:09

Knappie Joep! <3 Fijn dat hij braaf was!

Jeetje MF! Is Malik zo gevoelig voor gras dan? :(

Zoveel doppen uit haar bekkie gehaald! :oo Arme gup had dus echt last :(:)
Afbeelding

Maar wel twee mooie zweetdekens met haar naam erop! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:02

linda2008: Je bent er vroeg bij zeg, al een 2021 beleer topic... :P
Verschrikkelijk dat je meteen een verdediging moet schrijven omdat je een dekje op je jaarling gelegd hebt. :') Pure dierenmishandeling zeg, je ziet de angst gewoon zo in haar ogen. _O-
Eten is goed, als ze tijd hebben om te eten, zijn ze in elk geval niet bang! :D

MirandaFuego: Volgens mij is Malik een luiaard in paardenlichaam. :=
Sexy bh idd, zo trainen in zijn ondergoed zeg. }>
Die zonsondergangfoto met Malik is gaaf! <3
Oef, gelukkig is het niet te erg met Malik, ik ben ook altijd zo bang als ze wat langer dan normaal de weide op gaan. := Die beesten vreten zich nog eens dood. :roll:

Isabel_k: Joep is knap met zijn manen zo! :))
Jullie zijn een leuke combinatie. :D En Joep wordt stilletjes aan goed bomproof! +:)+ Goed bezig!

Duplo: Wat leuk zeg, grondwerk is ook heel leuk om te doen! *\o/* Dat moe zijn na zo'n les herken ik ook bij de mijne. :P
Leuke foto! :))

Granoek: Oh jee, wat een eikel zeg. := En stom dat er niemand is komen helpen... Of zelfs nog maar komen vragen is om te helpen. Triest. :n

Gimme_Joy: Joy haar glimlach is niet van de mooiste op dit moment zeg. :')
Leuk zeg een fotoshoot! :D
Mooie zweetdekens! Leuk met haar naam erop. :j

Lily_Fee: Fijn dat het goed gaat! :D Spannend hoe ze het verder gaat doen! :):)

goldenarrow: Dat is niet zo lang meer! *\o/*

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:00

Linda, ik vind het zo stom dat je je op bokt altijd moet verdedigen. Maar wat fijn dat hij al gewent is aan een dekje. Volgensmij komt hij wel vaker uit de groep want, zijn manen zien er zo netjes geknipt uit :p ik vind dat altijd knap als je die manen zo netjes kunt knippen.

De foto van malik in de zins ondergang vind ik echt heel mooi.
Dat malik, zo koliek gevoelig is, dat is niet echt Fijn beterschap met hem.

Nog ergens gelezen dat iemand een rondje heeft rond gestapt, goed bezig! Het begin is gemaakt :)

Ts: wat leuk die doppen, 5 is wel veel dan heeft er waarschijnlijk nog 1 klem gezeten. Over ongeveer 2 weken komt de tandarts ook voor mijn paardjes.

Verder is het leven van mijn jonkie heel saai. Hij loopt vooral veel buiten, en soms ga ik er op zitten, om buiten te rijden.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:29

Dank je! Ik ben ook blij met zijn manen. Beter dan die sliertjes die hij had. _O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:53

Nicky, haha dat valt mee, manen van de jaarling worden vluchtig geknipt, van Raika begin ik nu wel meer te verwachten dat ze gewoon stil blijft staan (maar vind ze ook nog wat lastig :o )

Isabel, nou dat heb je dan toch super goed aangepakt zo :j top gedaan!

GJ, oei dat ziet er inderdaad niet prettig uit, gelukkig is het nu weer in orde :)
Mooie dekens hoor! Blijft toch leuk met naam er op, persoonlijker wordt het niet ;)

Retjet, ja mishandeling toch?! :P hihi

Raika heeft het vandaag zwaar gehad :o mijn instructrice heeft er vandaag op gereden en die is nooit van harde aanpak maar Raika moet nu wel echt gewoon gaan LOPEN! Fijn dat ik met elke stap al tevreden was, maar ze moet nu toch wel echt aan het werk :o Toen zij wat extra tempo in stap wilde, begon Raika nogal dominant te “staken” en ze mag natuurlijk niet de overhand gaan nemen := dus ze heeft hard moeten werken, was ook een hele onderneming met de trailer op pad, vreemd terrein enzovoort. maar ze heeft het super knap gedaan en is kei braaf geweest <3

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:17

Raika hard aan het werk gister <3
Afbeelding

En na de les helemaal gesloopt... :(:)
Afbeelding

(Het is trouwens niet dat we haar een uur lang keihard hebben laten werken hoor :') ;) )

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:00

Zo ziet Joep eruit alsof je al flink aan het trainen bent voor de endurance! :))
Goed dat het hem niks uitmaakte. +:)+

Gimme_Joy je hebt wel gelijk een hele verzameling, niet helemaal eerlijk, ik moet ze zelf zoeken! _O-
Mooie garderobe heeft ze.

Retjethorse, jaah Malik is gewoon lekker relaxed, zijn tempo is ook erg fijn om naast te wandelen, dat is echt prettig.

Nicky, erop zitten en buitenrijden is in dit topic niet saai! :D

Linda, ze is heel knap onder onder het zadel!
Gelukkig lukt het gewoon wel om met haar door te gaan als ze niet wil.
Ze heeft weer flink wat te verwerken denk ik! :))

Malik is denk ik niet extreem gevoelig voor gras, de combinatie nieuw stuk volle wei, het was nat gras ook en langer erop is voor veel paarden een dingetje.
Omdat hij niet volledig erop staat gaat hij wel op de vreetstand. :9
En dan moet je ook maar merken dat hij niet helemaal oké is, het was niet dat hij ging rollen of heel duidelijk ziek was, maar ik ben blij dat ik de signalen wel heb herkent voordat het mis gaat. :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:12

Nou ja.. dat lukt mijn instructrice, mij waarschijnlijk niet :o zeker veel te verwerken... daarom vandaag lekker vrij op een relaxt wandelingetje na (toch even stappen tegen de spierpijn)...

Goed hoor dat je het op tijd hebt herkent :j teken dat je je paard goed kent en goed oplet :)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:47

Als het je instructice lukt en het werkt weet je in ieder geval al wat je kan doen..en misschien hoeft het straks ook helemaal niet meer. :)

Jaah ik ken Malikie inmiddels wel goed en ik breng best veel tijd met hem door dus dat helpt wel.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 14:35

Ik zie aan Joy ook gelijk dat ze niet in haar hum is inderdaad. Ik merk het direct als ze hengstig is (en ze is regelmatig, dus einde maand is het feest hier :') )

Ik vind het heel fijn dat ik dat inderdaad kan zien. Dat scheelt een hoop ellende

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:23

Hallo Hallo,

Mag ik mij hier ook melden als bijrijder van Kolando?

Afbeelding

Ruin, 4 jaar, Ekwador x Celana

Met de eigenaar een aantal weken zadel mak gemaakt en daarna in de ziektewet gekomen vanwege OCD. Nu een jaar later heb ik de eer om hem als bijrijder weer op te pakken vanwege zwangerschap eigenaresse. Inmiddels heb ik er nu 6 x keer opgezeten en gaat het erg goed.

Afbeelding

Wat is nog wel merk is dat hij nog erg onrustig is met het hoofd, en vaak veel te diep gaat lopen. Hij hangt vooral niet in de teugels en is erg soepel in zijn mond tijdens het rijden. Voorwaarts is die wel. Zijn er tips waar ik naar moet kijken om dit te kunnen verbeteren? of is dit puur onervaren vanaf het paard zijn?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:58

Hoi! Ik lees nog steeds mee maar heb een paar zware weken met een ernstig zieke moeder achter de rug en geen tijd, en zin, gehad om te reageren. Gelukkig lijken we nu in rustiger vaarwater en heb ik ook weer meer tijd om wat met Joya te doen.

Het gebit van Joya lijkt wel wat op dat van Joy. Zij is ook voortanden aan het wisselen. Soms zie ik wel met eten dat ze er een beetje last van heeft.

Gelukkig dat de koliek niet heeft doorgezet MirandaFuego!

Raika is prachtig, linda2008. Fijn dat je instructrice haar even wat kordater aan het werk heeft gezet.

Welkom mariekeoo :wave:

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:07

Joya staat nu lekker 24/7 op de wei en dat vinden de paarden toch echt wel fijn!
De duinen staan nu vlakbij de merries en dat heeft de hormonen wakker geschud.. De merries zijn echt heel erg hengstig. Kan iedere dag de benen en het achterwerk wassen omdat het kleeft :r

Vanwege andere prioriteiten heeft Joya ruim twee weken vrijwel niets gedaan. Dat was van de week te merken.. Mevrouw ging weer exploderen en even kijken wat de afspraken en grenzen waren. Gelukkig is ze nu na twee keer oefenen weer gewoon zichzelf. Longeren in stap en draf gaat weer goed, en wil ik proberen om straks twee keer per week te doen. Ook de oefeningen aan de hand, aanzet tot travers en schouder naar buiten op de volte zijn we aan het oefenen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:14

Fransje, oeii toch even weer uitproberen... gelukkig vrij snel weer opgelost. Bedankt voor je compliment over Raika en sterkte met je moeder :(:)

Marieke, welkom :)

Raika, Onyx, Jupi, Bucks

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:29

Fransje sterkte!
Fijn dat de paardjes lekker op het land staan

Marieke welkom, mooi paard zeg!

Raika loopt mooi zeg

Joep lekker aangekleed haha

Eureka heeft donderdag een nieuw maatje gekregen, een ruin van 26 en het lijkt liefde op het eerste gezicht (al weet je het misschien nooit met die merries :') )

Afbeelding

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 05:54

Raika gaat lekker!

En fijn dat Eureka een vriend heeft. <3

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:15

nicky_rilana: Dat klinkt niet saai, maar geweldig hoor. :)) Ik denk niet dat jouw jonkie te klagen heeft. :P

linda2008: Klinkt alsof Raika toch een behoorlijk karaktertje heeft... :') Gelukkig is je instructrice niet onder de indruk.
Mooi beeld die eerste foto! :j

MirandaFuego: Handig dat je hem zo goed kent! Dan herken je de signalen inderdaad sneller!. :j Met mijn vorige merrie had ik het ook snel door gelukkig. Met Aliaa zal het nog wat afwachten worden. :')

mariekeoo: Welkom! :D Wat leuk dat jij hem mag inrijden van de eigenaar! Ik heb helaas geen tips voor je. :P

fransje23: Begrijpelijk hoor. Heel veel beterschap met de situatie en je moeder. :(:)
Dat uitproberen... :') Ze blijven het proberen hé als ze even stil gestaan hebben. :roll:

Duplo: Ah leuk zo met een vriendje! :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:16

Duplo, wat fijn dat Eureka een nieuw vriendje heeft :D

Pff hier gaat het duidelijk met ups en downs :o
Al mag ik niet klagen want we rijden nog en ik heb er nog niet naast gelegen ;)
Zondag ging de les niet door vanwege de hitte, we zouden het allebei toch niet hebben volgehouden... dus vandaag zelf weer proberen nadat mijn instructrice vrijdag heel duidelijk was geweest; been = reactie naar voren!
Maar zo “traag” als ze daar was vrijdag, zo heet was ze dan vandaag weer... alleen maar rennerig, keihard draven, ik kon er met geen been in de buurt komen :n
Iemand vroeg me ook of het door de zweep komt? Ja dat denk ik wel... maar in stap heeft ze “staak-stukjes” (word ze moe, vind ze moeilijk om door te stappen) dus ik kan niet zonder die zweep rijden :n ene keer hebben we geen gas, andere keer hebben we te veel gas... ik vind het allemaal maar moeilijk := :o

Raika, Onyx, Jupi, Bucks