Draagdoek

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Britt

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:30

Hier in Helmond heb ik er ook nog wel een aantal, maar de meeste liggen bij een vriendinnetje in Musselkanaal. Die overigens ook hard haar best doet om iedereen aan de doek te krijgen, dus did verwelkomt je ook graag :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:54

Dani schreef:
Die Yaro is best dun, 220grams. Zelf vond ik vanaf 6-7 maanden wat zwaardere doeken fijner, vanaf 260grams. Is ook persoonlijke voorkeur hoor, maar als je nu al een dunne doek hebt zal die Yaro niet heel anders voelen denk ik.

Nog even een vraagje, ik ben aan het rondkijken naar doeken van minimaal de dikte die jij noemt, maar dat is nog best lastig! De meesten zijn toch wel dunner. Weet jij zo wat, niet te prijzige, doeken van die dikte? :)

Of iemand anders tips voor fine doeken voor kindjes vanaf een kilo of 8?

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:59

Pinknova Paradise is 280 en met linnen. Die zijn wel fijn stevig en niet heel duur.

Anders even op slingofest kijken :)

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:34

_Siri schreef:
Pinknova Paradise is 280 en met linnen. Die zijn wel fijn stevig en niet heel duur.

Anders even op slingofest kijken :)

Deze vind ik heel fijn! Die heb ik van Siri overgenomen.
Ik denk dat ik van deze een drager ga laten maken als mijn custom bevalt wanneer die binnen is. <3

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:35

Dag allemaal,

Ik ben zwanger van onze 2e. De eerste heb ik niet gedragen omdat ik daar niet echt een type voor ben echter had ik dat achteraf gezien beter wel kunnen doen. Ze had enorm reflux problemen waardoor ik evengoed veel met haar in de weer ben geweest wat dragen betreft alleen dan dus zonder doek.

Nu wil ik bij de volgende wel een doek aanschaffen omdat de kans groot is dat deze het zelfde zal hebben dus lees graag mee voor meer info.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:38

Maisa Crimson met katoen en linnen is zo'n 290gsm en ook niet heel duur. :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:38

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Een doekje scheelt wel veel ja, met refluxbaby’s :=

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:49

Ik ben idd ook met een refluxbaby overstag gegaan. Had nogal een beeld van mutserige moekes bij draagdoeken.. Nu vind ik dat nog steeds wel een heel klein beetje trouwens, maar had het zonder doek toch moeilijker gehad denk ik. Al ben ik trouwens zeer regelmatig volledig doorweekt gespuugd :')
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 02-06-19 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:51

Wat is een mutserige moeder? Haha.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:56

Nou ik ben gewoon niet het type dat het heerlijk vind om de baby heel de dag te dragen/bij me te hebben. Daarnaast heb ik een slechte rug dus mijn voorkeur zal toch de kinderwagen blijven.

Maar zolang de baby niet plat kan zal het toch recht op moeten.......

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:00

Maar als je dat wel bent, ben je dus een muts. :P

Ik ben van beide, kan er van genieten baby bij me te hebben. Maar wil ook wel gewoon even handen vrij en zelf. Dus ik heb meerdere draagdoeken en draagzak ken zodat papa en ik beide kunnen dragen en we hebben nu een duowagen gekocht zodat ze ook beide in wagen kunnen.

Maar ja, mijn eerste baby wilde de eerste maanden niet in z'n wagen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:08

Toen S een paar weken oud was ging ik naar het mamacafe, S in de doek.
Kreeg gelijk ook de vraag of ik dan ook wasbare luiers had?
Dragen stond gelijk aan natuurlijk ouderschap en wasbare luiers blijkbaar :') :+

Ik vindt dragen heerlijk en praktisch, maar gebruik ook de wagen hoor, net wat handig is en waar ik zin in heb.

Al kan ik echt niet zonder, als niks meer goed is, dan helpt de doek bijna altijd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:55

Ik snap dat wel. In mijn ogen is de grootste doelgroep voor het dragen ook wel een bepaald type moeders. Niet iedereen natuurlijk maar een grote groep wel. Daarom is er denk ik een vooroordeel over moeders met draagdoeken.

Maargoed hoewel het niks voor mij is zal ik wel moeten want het maakt het voor mij alleen maar makkelijker. Ik zou nog niet weten wat voor doek ik kopen moet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:18

Gewoon niet te gek :)
100% katoen, rond de 280 gsm en dan een kleurtje/patroontje dat je leuk vind. Het hoeft allemaal niet zo spannend te zijn natuurlijk.

Pure Baby Love heeft fijne, zachte doeken. Maar ook Yaro, Maisaa, Hoppediz en Didymos zijn merken die voor nette prijzen mooie doekjes aanbieden.
Persoonlijk ben ik toch wel fan van Maisaa, Vwb katoenen doeken met goede prijs-kwaliteit verhouding.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:33

Moet je ook nog rekening houden met het gewicht van de baby? Las ergens wat over een baby die steeds naar beneden zakte. Wij krijgen waarschijnlijk weer een flinke baby. Onze eerste was ook boven gemiddeld groot.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:39

Dat was ik inderdaad :)
Ik zou dan een wat dikkere doek nemen, die ik nu heb is vrij dun. Wel heerlijk voor de zomer hoor, maar bij mij zakt ie dus wat meer uit.

Vraagje voor de kenners: ik kan die doek dus ruilen voor of een Little frog mint illussion, of een fidella love arrows. Beide 100% katoen.
Waar zouden jullie voor gaan met het oog op mijn uitzakkende baby probleem? (Oké dat klinkt heel raar :') ) ik heb een Little frog gehad (andere versie) en die vond ik eigenlijk wel heel fijn, maar volgens degene met wie ik wil ruilen is de fidella nog weer wat dikker. Ik kan de dikte zelf niet vinden online.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:42

Kun je ze beide niet even proberen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:44

Nee dat is niet haalbaar helaas :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:45

Fidella is vaak wel breed, hou dat ff in de gaten

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
GA JIJ TROUWEN IN 2020?
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:56

Ik heb een Little Frog lovely slate. Vind hem voor warm weer wel te dik, maar hij is wel goed stevig :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:55

Ik vond Natibabys ook altijd fijn dik. En Girasol heeft ook "werkpaarden". Maar de nieuwere merken ben ik niet bekend mee :=

Ik ben wel zo'n alternatief type moeder. Ook ingegeven door een refluxbaby die niet kon liggen. Maar inmiddels ook oveetuigd draagdoekgebruikster, lang borstvoeding, wasbare luiers (bij de baby niet, mijn man wil niet meer). Ik kan niet meer anders.

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:03

Heb een dubbelgeweven repreve liggen waar je een volwassene mee kan dragen :+ maar dat is wel wat overdreven draagkrachtig voor een kindje van 8 kilo

https://www.doneeractie.nl/laatste-wens-roby/-39594

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:35

Ik ben nog steeds heel blij met mijn artipoppe kasjmier met katoen van 195 gr. Scheelt dat ze met 5 maanden nog maar net 5,5kg weegt. Maar merk wel dat ze sterker wordt en als ze wiebelt ze zich wat losser wurmt.

Twijfel dan ook of ik hem moet inruilen voor een iets zwaardere. Maar wil eigenlijk geen concessie doen op zachtheid.
Laatst wel katoen met hennep gevoeld maar daar werd ik niet blij van.

En wil stiekem wel een mooie roze doek O:)
En twijfel over de maat. Nu een 6. Maar straks met iets grotere baby en andere knopen is wellicht een 4 fijner?

Alleen afscheid nemen van mijn mooie new born natural vind ik wel een dingetje. Hij is zo fijn, maar er komt (iig komende 4/5jaar niet) geen newborn meer hier.

Hier totaal geen alternatief type moeder. Alhoewel genoeg mensen in mijn omgeving dat wel vinden.
Ik draag,maar mijn bugaboo donkey is mijn held. Ik vaccineer want ik geloof keihard in wetenschap.
Ik zit een uur naast Sophie als ze gaat slapen om te helpen, maar wel in eigen bed en kamer.
Doen niet aan trapzitten, maar omdat Julia wegrent en alleen maar van streek raakt.
En ik praat vooral veel en leg veel uit, maar heb niks met natuurlijk ouderschap :o

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:44

Wat zegt de maat dan? Verschil in lengte van het doek? Ik ben zelf 1.84 met stevig postuur daar zal ik ook wel rekening mee moeten houden denk ik?

Onze dochter was bij geboorte al 55 cm en 4 kilo die groeide enorm hard ondanks ze bijna niet dronk en alles uit spuugde dus die is altijd een stuk groter als gemiddeld geweest.

Ik zal ook een loedermoeder zijn denk ik want ik denk niet dat ik na het bv drama van de eerste nog een poging ga wagen. Maar ik wil wel graag een draagdoek :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:53

Hier geen wasbare luiers, geen borstvoeding. Wel een draagdoek waar ik heel blij mee ben. Vind het jammer dat een draagdoek vaak in een bepaald hokje word geplaatst.

Merk ook echt dat als ik hier door het winkelcentrum loop met de baby in de doek, dat er heel veel mensen hun nek omdraaien om nog even te kijken.