3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Emmaa_

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:19

Ah sorry, die heb ik gemist. Hoe veel kcal eet je op een dag en wat is je BMR? Sport je veel?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:47

Ik eet gemiddeld 1600kcal per dag. Mijn BMR is 1580 kcal.

Ik sport 2x per week (hardlopen) maar wandel daarnaast veel met de hond (denk aan 15km per dag).
Ook heb ik momenteel geen auto dus doe alles op de fiets.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:49

Ik zou misschien naar 1700 kcal gaan. Je bent behoorlijk actief dus je hoeft echt niet zo dicht bij je BMR te eten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:24

Zo, vandaag weer back on track *\o/* viel wel een beetje zwaar, dus ff lekker hartig bloemkool/broccoli soepje gemaakt, ff buik een beetje vullen.

O: griekse yoghurt met aardbeien en havermout
T: bananenmuffin
L: 3 volkoren knackebrod met eru balans bieslook, 1,5 kom soep
T: nog een kom soep :+
A: farfalle met tomatensaus met lekker veel groenten en beetje grana padano
T: kvarg, gekookt eitje

Net mijn bestelling van mymuesli ontvangen, kan niet wachten om morgen te proberen :9

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:10

Super Laura!

Gisteren mezelf weer bij elkaar geraapt en streng toegesproken. Nu alleen nog wat meer fruit inbouwen en het klopt weer helemaal. Ik had gepland om een lekkere lunch voor mezelf te maken, kwam ik in de supermarkt, geen portobello's -O- Dus ben ik maar weer naar huis gegaan en heb ik gewoon brood gegeten.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en chocoladepasta. (334)
L: drie boterhammen met tongenworst, fruitspread abrikozen en smeerbare roomboter gezouten met chocoladepasta, een beker halfvolle melk. (601)
T: een tortilla met chocoladepasta. (Tja, dit had beter fruit kunnen zijn := ) (186)
A: zelfgemaakte zoete aardappelsalade, salade zomergroenten met limoen en koriander en een blinde vink. (433)
T: een midnight mini. (38)
B: 7000 stappen, 10 minuten rugoefeningen, 20 minuten fietsen, 60 minuten paard verzorgen en 40 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1591.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:52

oehlalaaaaa Kim heb je een recept va je zoete aardappelsalade? :D Ik eet continu hetzelfde omdat ik geen lekkere uitpobeersels vind.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:10

Ja zeker! Het is echt heerlijk!

Ingrediënten voor 2 personen:
- 3 zoete aardappels (zo'n 600 g)
- 1.5 bosuitje
- 10 augurken
- 1 hand verse platte peterselie
- 2 avocado's
- 6 el magere kwark

- Schil de zoete aardappels, snijd ze in stukjes en doe ze in een pan met kokend water.
- Kook ze in zo'n 8 minuten beetgaar (ligt een beetje aan de grootte van je stukjes).
- Maak de bosuitjes schoon en snijd ze in ringen, snijd de augurken in dunne plakjes en de peterselie fijn. Schil de avocado, verwijder de pit en snijd in blokjes.
- Doe dit allemaal in een kom, meng de kwark erdoor en breng op smaak met peper en zout.
- Giet de aardappelstukjes af, doe ze in koud water in bv een teiltje of kom (ik moest ze twee keer overgieten met koud water) tot ze helemaal koud zijn. Roer ze daarna door het mengsel.
- Schep de salade op 2 bordjes en maak eventueel af met nog wat verse peterselie.

(Het recept was eerst ietsje anders, maar ik heb alle dingen waar ik al achter ben gekomen wat lekker en handig is er alvast bij gezet)

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:56

Ik meld me ook weer! Rustig hier de laatste dagen.

Emma, goed dat je weer begonnen bent, hopelijk gaat het helpen met WW!
Laura; lekker lijstje! Fijn dat je het gevoel weer te pakken heb +:)+
Kimmie; mooi lijstje, je kan het hoor!

Hier gaat het nog goed, was afgelopen donderdag nog op de weegschaal gegaan met -0.5 als resultaat voor die afgelopen week (ondanks wisselend eten := ) wat in totaal -5.5 was *\o/*
Zit nu sinds vrijdag al in de nacht, eet nu ook minder dan gemiddeld maar hou onwijs veel vocht vast, dus ga me pas tegen t weekend weer wegen. Mijn doel was -6.5 kilo, maar misschien ga ik wel iets verder nu het nog zo goed gaat.

Mijn lijstje voor vandaag;
Vannacht om 3.30: couscous salade met 50 gr couscous, 50 gr feta, 50 gr tomaat, 50 gr komkommer en 1/4 rode ui.
8.30 150 gr optimel yoghurt met 50 gr aardbeien, pakje optimel 500 ml.
13.30 2 delicate wasa crackers met 15 gr zuivelspread.
Avond eten: 300 gr bloemkool met 75 gr kastanje champignons, 1/2 hele paprika, 1/4 rode ui en een roomschijf
T: snicker ijsje <3

Ik moet vannacht (onverwacht) nog een extra nacht werken, en aangezien ik niet veel in huis heb wordt het weer een couscous salade met feta, paprika en tomaatjes voor vannacht :’) heb ook nog wat aardbeien.

Freek-Willem Pleasure: M1+4 <3
Mexwell ZZL+4 :+: Met actief pensioen <3

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 06:53

@Lis_OI wat een goed idee die couscous salade, die was bij mij een beetje vergeten. Die zet ik op mijn lijstje volgende week

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:01

Ik heb net voor de gein even berekend hoeveel calorieën er in m’n ontbijt zaten, had ik nog niet eerder gedaan. Ik ben echt geschrokken, 775 calorieën. Oeps... :+

O/L: 130 gram volle yoghurt, 1 banaan, blauwe bessen, zelfgemaakte granola, kokosflakes en extra pure chocolade chunks
T: kom wortel-gembersoep, appel
A: enchilada van groentewraps met kip

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:30

Zo, dat had ik ook niet direct verwacht :oo maar waarschijnlijk/hopelijk kan je er wel een hele tijd op vooruit?

Lis_ol die couscoussalade klinkt goed, ga ik ook eens maken!

Ik ben weer back on track! Gaat lekker, en ik heb 2 van de 2,5 vakantiekilo's alweer uitgeplast, vocht dus :)) gelukkig maar, want was stiekem best een beetje geschrokken.

O: magere griekse yoghurt met muesli
T: banaan
L: kom soep, pistoletje, restje courgetti met tomatensaus
T: aardbeien
A: bloemkoolpizza met tomatensaus, champignons, paprika en een beetje grana padano

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 13:18

Fijn Laura! Scheelt toch best weer wat dan!
@Maanlicht: Als je er maar lekker vol op zat dan! Op zich kan zo'n ontbijt toch prima als dit alles van je dag is?

Hier druk weekje geweest, zondag maandag en dinsdag ook ziekig geweest en nu weer wat beter gelukkig.

Lijstje (1578kcal):
M: 3 sneetjes volkorenboterham met friteslijn + ei (2) // smeerbare geitenkaas (1) (610kcal)
A: Erwtjes, basmatirijst en een kombino tomaat-mozzarella (613kcal)
D: Skyr met Kelloggs en pure chocolade chunks (356kcal)

Ben een beetje aan het twijfelen of ik moet balansen... Donderdag, vrijdag en zaterdag waren best ongezond qua hoeveelheid kcal i.v.m. vakantie bij m'n ouders, en a.s. vrijdag en zaterdag gaan ook ongezonder worden (vrijdag onderweg eten ivm housewarming + zaterdag familie bbq en daar ook lunchen). Maar aangezien ik me nog niet 100% top voel wil ik ook weer niet te weinig gaan eten..

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:58

Fijn dat het vocht was Laura, dat heb ik nou nooit, haha! Ik heb nog steeds geen honger, dus ontbijtje vult wel goed inderdaad. Lekker lijstje heb jij!

Hmm lastig Imandra. Ik wil eigenlijk ook even een dag of 2/3 balansen, ik eet nu echt alles wat los en vast zit. Maar ik ben dus ook niet helemaal fit. Moeilijk is dat. Ik ga maar extra veel groente eten denk ik!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 13:59

Moet zeggen dat ik de dagen dat ik ziek was wel genoeg naar binnen heb kunnen werken (dus die dagen tellen helaas niet als balansdagen, maar 'gewone' afvaldagen). Ben je ziek, heb je er ook nog eens niks aan :roll:!

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:41

Moet zeggen dat ik die couscous salades ook erg lekker vind!

Fijn dat je de vakantie kilo’s alweer kwijt bent Laura! Hier ook veel last van vocht altijd.

Ik zou niet te weinig gaan eten imandra, je heb nu de voedingsstoffen nodig om weer op de knappen.

Mijn lijstje voor vandaag;
Vannacht dan die couscous salade om 3.30
Om 5.30 3 maiswafels
8.15 100 gr aardbeien, 500 ml optimel
L (13.30) 150 gr Griekse yoghurt, 40 gr krokante müsli chocolade.
T: blikje redbull
A: 150 gr bloemkool rijst, 85 gr kastanje champignons, 100 gr gele paprika, 1/4 uit en een kipschnitzel.
T: zakje snack a Jack BBQ (30 gr)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:20

Ziek zijn en diëten gaat moeilijk samen. Dat merk ik ook.

@maanlicht: dat is wel een 'duur' ontbijt. Als dit in je dag past, kan het zeker geen kwaad. En natuurlijk moet diëten ook lekker zijn. Dus liever een calorie rijker ontbijt en stevig aan de dag beginnen om dan op het einde van de dag uit te bollen.

Ik zit al even op 64,4 a 64,8. Ben ik best blij mee maar de euforie van er magerder uit te zien is weg. Er hangt nog veel vet dat weg mag. Dus nu terug wat gefrustreerd dat het niet sneller gaat en ik nu even vast zit.

Gisteren te weinig calorieën gegeten maar vandaag beetje emo dag (hond laten inslapen of niet) en boos op de vriend dus de dag geëindigd met een speculoos Cornetto. De dag afgerond met 1780 calorieën en normaal maar 1520. Tja het is het is.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:23

Ik ging net op de weegschaal staan, -1 kg en dat betekend dat ik mijn doel van -6.5 heb gehaald *\o/*
Nu ga ik proberen nog 2 en dan gewoon zorgen dat ik stabiel blijf.

Ego post O:)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:25

Lis_Ol schreef:
Ik ging net op de weegschaal staan, -1 kg en dat betekend dat ik mijn doel van -6.5 heb gehaald *\o/*
Nu ga ik proberen nog 2 en dan gewoon zorgen dat ik stabiel blijf.

Ego post O:)

Gefeliciteerd!

life does not have to be flawless to be good

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:06

Gefeliciteerd Lis_OI!

Hier ook eindelijk goed nieuws! In de eerste 3 weken ben ik een denderende 0,6 kilo afgevallen... Maar nu na 3 dagen is er opeens 1,8 extra af!! Dat betekend dat mijn eerste mijlpaal is bereikt, ik ben weer onder de 70 kilo.
Mijn doel is rond de 65, maar ik snap dat dat voor de einddatum (12 augustus) misschien wat hoog gegrepen is. Rond de 67 zal ik al erg blij zijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:44

Goed bezig!!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:34

Dinsdag bedorven kip gegeten met de lunch en daardoor m'n hele dag al overgevend doorgebracht. En gisteren alleen een beetje brood kunnen eten. Een balans-dagje zullen we maar zeggen :') Gek genoeg heeft het mijn zin in slecht ''vet'' eten helemaal weggehaald, dus vol goeie moed het weekend in!

Wat goed Lis_Lo & 0091!

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:11

Geen idee of ik zo tussendoor mag inbreken, maar dinsdag weegschaal aangeschaft omdat ik me wat pafferiger voelde.. ik ben me echt de blubber geschrokken.

Sinds gisteren met Weight Watchers begonnen en het is allemaal nog een beetje uitvogelen. Voor een gezond BMI zou ik 67 moeten gaan wegen, dat betekent dat er zo’n 18! kilo af moet.

Ik lust geen boter, kaas, feta, huttenkase ed. Hebben jullie nog tips voor ontbijt en lunch?

Gelooft nog steeds in sprookjes

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:35

Hoi! Ik doe ook ww, ik ontbijt vaak met griekse yoghurt (mager, is 0 punten) met fruit en havermout of muesli.
Als lunch vanalles, soms een salade met bijv kip of vis, een omelet met groenten of gewoon brood of crackers met mager beleg.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:38

Hier ook een nieuwe WW'er (ben eerder deze week begonnen). Ik eet als ontbijt en lunch vaak dingen met heel weinig punten zodat ik 's avonds gewoon fatsoenlijk mee kan eten met mijn vriend. Ik ontbijt bijvoorbeeld met banaan-ei pannenkoekjes of griekse yoghurt met een eetlepel jam (jam is 2 punten, griekse yoghurt 0% is 0 punten). Tussen de middag eet ik vaak iets met kip of tonijn op water, die zijn allebei 0 punten en zo vogel ik het uit. Als tussendoortje eet ik bijna altijd eieren, vind dat super lekker en het kost me geen punten.

Verder, die 18 kilo gaat sneller dan je denkt. Bij mij moet er minimaal 40 af :))

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:11

Hoi meiden! Mag ik me ook melden? Maandag ga ik beginnen, ik wil 15 kilo afvallen.

Even voorstellen:
Ik ben precies 2 weken geleden voor de 2e keer bevallen, nu in totaal 2 zoontjes. Ik heb weer een keizersnede gehad, dus bewegen enzo is de komende 4 weken nog minimaal. Ik voel me goed, maar ik moet nog rustig aan doen. Ik pas echt geen enkele broek meer en heb met mezelf afgesproken dat als ik ook daadwerkelijk 15 kilo ben afgevallen ik mijn garderobe vernieuw. Ik heb een fitbit gekocht, dat ding is best motiverend. Ik heb een paard, maar voor ik daar weer op mag van mezelf moet ik eerst minimaal 10 kilo kwijt.

Ik eet vegetarisch, vaak veganistisch. Ik houd echt onwijs van eten, snoepen etc. Mag ik meekletsen?