3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:17

lshannah schreef:
Ik lust geen boter, kaas, feta, huttenkase ed. Hebben jullie nog tips voor ontbijt en lunch?

Wij eten (soja)yoghurt met havermout, fruit en noten als ontbijt. Vult goed!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:41

Welkom Denice! Gefeliciteerd!
Geef je borstvoeding? Zo ja, moet je een beetje opletten met (snel) afvallen. Sowieso vraagt het herstel van een keizersnede veel van het lichaam, dus ik zou goed opletten dat je wel genoeg voedingsstoffen etc binnenkrijgt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:52

Bedankt!

Ja, ik geef borstvoeding. Ik dacht zelf aan een halve kilo pw, ik slik goede multivitamines en b12 bij en ik eet heel gevarieerd. Ik hoop stiekem dat het afvallen makkelijker gaat door de borstvoeding :o maar bij de vorige lukte het niet.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:26

Kimmie dank voor je lekkere recept! Heb hem opgeslagen en zal laten weten als ik hem eens heb gemaakt! :D
@Ishannah: Ik neem meestal volkoren kaiserbolletje met vegetarische filet Americain. Heel erg lekker en vult goed!
Hier gaat het ook wel redelijk; achterlijk druk op school dus moet soms 's avonds even improviseren met eten, maar vandaag goede dag:
Ontbijt: 2 Pakjes volkoren crackers met filet americain, koffie
Lunch: Sandwich pesto/tomaat/mozzarella van de AH to go (had zelf geen brood meer en de voedingswaarden vielen me mee!)
Tussendoor: Wat popcorn, snelle jelle en 2 dropjes, veel koffie en een eiwitreep van Barebells
Avondeten: 3 Groentewraps (ontdekking van de eeuw!) met gerookte kip, tomaat, komkommer, ijsbergsla en guacamole, 2 glazen tomatensap
Heb voor vanavond nog wat gesneden tomaat en komkommer met tzatziki (:

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:44

Ah wat fijn dat er meer WW’ers zijn! Heb net m’n fitbit om en ben echt gemotiveerd.

Goede tips, magere yoghurt en veel fruit in huis! Het recept van die banaan ei pannenkoekjes ga ik opzoeken, klinkt best lekker.

@laura82 wat voor muesli koop je dan?

@emma_ ik ben niet vies van eieren, maar ik merk dat ik liever iets van fruit tussendoor neem (overigens niet erg, daarvoor at ik vrijwel nooit fruit haha)

Wanneer is jullie weegmoment? En doen jullie het ook alleen digitaal? Ik ben woensdag begonnen, dus houd het maar op woensdag.

Gelooft nog steeds in sprookjes

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:17

Ik heb nu muesli van MyMuesli besteld. Niet goedkoop, maar wel echt super lekker!

Ik weeg op woensdag. Eerst maandag, maar hield na weekenden waarin ik uit eten ging vaak vocht vast bijv, dus gaf een heel schommelend beeld. Nu op woensdag gaat dat beter (en heb ik altijd tijd en vergeet ik het niet omdat ik dan niet werk).
Ik doe alleen digitaal :j

Emmaa_

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:35

Ik doe ook alleen digitaal idd. Mijn weegmoment is wel op maandag maar ik denk er idd aan om dat op te gaan schuiven, misschien zelfs naar vrijdag omdat ik dan bijna het weekend in ga en doordeweeks op mijn netst eet.

Ik vreet vooral veel eieren omdat ik het lekker vullend vind, vaak meer dan fruit. Maar ik ben idd wel meer fruit gaan eten, juist omdat dat 'gratis' tussendoortjes zijn.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:00

Ik eet ook graag eieren. Ik ontbijt tegenwoordig met een modifast reep en dan lunch ik met ijsbergsla met ei.
Nu ik afval eet ik iets meer calorieën. Ik at eigenlijk wel te weinig. Maar aangezien er toen niets gebeurde... Ik weeg dagelijks. Maar het schommelt inderdaad.

Ik was bij de kaasboerderij. Even iets voor opa en oma halen. Ik hou echt van kaas. Maar die 30+ kaas vind ik vies.
Kaas is het enige waar ik echt moeite mee heb trouwens om te laten staan.
Maar op de kaasboerderij hadden ze lekkere 30 plus kaas en zelfs de 20+ komijnekaas vond ik lekker. Dus nu kan ik weer af en toe een crackertje met kaas.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:36

Kaas heb ik inderdaad ook heel veel moeite mee. In weight watchers is er gewoon niet heel veel ruimte voor en ik kan mezelf beter aanleren om het te laten staan ipv elke keer hele mini beetjes nemen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:36

Emma, ken je de lightlife kazen? Dat zijn pakken kaas waar per plak maar 3 gram vet in zit; veel slanker dan normale kazen. Ja je proeft verschil natuurlijk, maar vies is het absoluut niet. Misschien die eens bekijken? :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:16

Nou ik weet niet zo goed of ik goed bezig ben.. een beetje half ofzo..

Zoals ik al aangaf heb ik heel veel etentjes en feesten. En dat vind ik lastig.

Donderdag een feest na het eten. Maar inclusief alles hapjes en drankjes zat ik die dag op 2608 kcal. Veel te veel natuurlijk. Dus vrijdag gecompenseerd, 651 kcal. Dus op die 2 dagen een gemiddelde van 1629. Beide dagen wel hardgelopen.

Gisteren een goede dag, 1540 kcal en ook nog goed in verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten.

En vandaag.. Je raad het al, alweer een bbq. Dit keer bij ons dus ik weet redelijk wat er gegeten gaat worden en kan het dus van tevoren uitrekenen en rekening mee houden.
Ik heb het dus alvast ingevoerd in MFP, kom toch al snel uit op 1135 kcal voor het avondeten. Dus de rest van de dag maar 440 kcal over.

Oké ik weet dat ik niet moet zeuren want ik heb het hartstikke gezellig en kies er ook zelf voor, maar het is niet handig in combinatie met afvallen. In plaats van dat je gewoon een gezonde leefstijl aanleert ben ik alleen maar bezig met rekenen en compenseren voor mn gevoel. En qua kcal kom ik gemiddeld dus wel goed uit, maar of ik nou goed bezig ben voor mn lichaam.. Ik weet het niet zo goed. Al voel ik me wel prima, beter dan voordat ik aan het rekenen was.

Zo, goedemorgen. Klaagmodus gaat weer uit. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:26

Lastig he! Maar je kan toch ook 2 stukjes vlees eten zonder saus en wat salade erbij? Dan zit je niet aan zoveel kcal hoor! Of gegrilde groente op de BBQ! :9

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:44

Ik vraag me ook af waarom je zoveel kcal tijdens een bbq pakt. Hoewel je zeker moet doen waar je je prettig bij voelt hoor, maar zou het dan even lekker laten ipv zo indelen / tellen en je frustreren dat het niet lukt of hoog uit komt. Maakt het er niet prettiger op, althans niet als je er uiteindelijk niks mee kan doen. Maar dat is mijn mening.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:12

3 glaasjes alcohol 372
Krieltjes salade 148
Gewone salade 123
Hertenbiefstuk 290
Buikspek 203

Dan kom ik op 1135 kcal uit. Dan neem ik al vooral salade, een klein stukje vlees van beide soorten en champagne, welke voor alcohol relatief laag in kcal zit.

Edit: en dan laat ik het brood, de saus, de worsten en andere bijgerechten dus al liggen. Als ik niet tel kom ik veel hoger uit.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:12

Ja weet je, het is altijd een kwestie van willen. Van 2600 kcal ga je echt niet aankomen, dan zit je hooguit op je onderhoud. Loop dan een rondje extra ofzo. Ik snap het wel, het niet willen laten staan. Als ik op een borrel ben wil ik ook gewoon een glas wijn kunnen pakken en een bitterbal van het plateau kunnen pakken. Dat maakt het lastig, maar als je vervolgens daarna ergens een balansdag pakt waarop je lekker wat onder je normale doel gaat zitten is het ook gewoon weer gecompenseerd en klaar.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:22

Eens met Emmaa, hoewel ik een balansdag van 600 kcal echt bizar vind :o

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:37

Niet balansen op zo weinig hoor, maar gewoon lekker normaal eten. Minimaal op 1200kcal zodat het wel enigzins normaal blijft voor je lichaam := liefst gewoon op je normale afvaldoel zitten.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:53

Ik ben hier alweer een tijdje niet meer geweest. Twee weken terug een flinke buikgriep en de dagen daarna ging het eten erg moeilijk. Resultaat is dat ik nu steeds rond de 56/57 kg zit niet helemaal de bedoeling.

Mijn lijstje van vandaag:
O/L: bananenpannekoek (2 eieren 1 banaan) 500 gram volle kwark met aardbeien
T: 4 krakelingen en waterijsje
A: nasi
T: koek bij de thee

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:11

Had vanmorgen bijlees gemaakt, poef alles weg :')

Denice: Welkom!
Handig voor meerdere dat jullie met WW bezig zijn, kan me voorstellen dat je elkaar wel tips kan geven daarmee :j

0091: Ik zou vooral genieten van een gezellige avond met wat lekkers te eten erbij, niet overvol eten maar gewoon kleine stukjes mee pakken. Zo af en toe een dag extra kom je niet direct van aan. Andere dagen gewoon volgens je lijstje van het aantal kcal wat je 'mag'

Ik 'geniet' in het weekend ook wat meer omdat mijn vriend dan thuis is, ik pak wel eens een ijsje mee dan, of een stukje chocolade omdat hij dat dan ook opeet. En meestal eten we dan anders als wanneer ik alleen ben (vriendlief vind niet zo super veel groente lekker)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr griekse yoghurt met 35 gr krokante chocolade muesli. 250 ml optimel.
T: blikje redbull.
L: 3 delicate wasa crackers, 1 met kipfilet, 1 met 100% pindakaas en 1 met zuivelspread.
T:-
A: 150 gr aardappelbolletjes uit de airfry, 75 gr kipfilet met champignons, courgette, 1/2 groene paprika, teentje knoflook en 1/2 kleine ui.
T: Punt zelfgemaakte appeltaart <3

Freek-Willem Pleasure: M2+ 6 <3
Mexwell ZZL+4 <3 Rust zacht allerliefste † 27-12-2019 Y;(

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:52

Welkom Denice!

Ishannah, ik doe geen WW, dus ik weet niet hoeveel punten iets is. Ik ontbijt vaak met brood, gewoon omdat ik dat lekker vind en omdat dat makkelijk is. Ook zitten er bij mij over het algemeen echt niet zo veel kcal in. Om af te wisselen is een smoothie lekker (in fruit zitten volgens mij geen punten?) of yoghurt met dingen erdoor of havermout. Ik wissel tussen nog veel meer dingen, maar dit zijn de ontbijtjes die ik het vaakst eet.
Ik weeg mezelf wanneer ik er zin in heb. Dat kan drie keer per week zijn, maar meestal is het een tot drie keer per maand. Wij hebben gewoon een digitale weegschaal. Ten minste, wat heb je eigenlijk nog meer? :=

Leuk Castilja!

Raket, dat is toch hopelijk niet het enige wat je eet he? Dat klinkt wel als heel weinig!

Lastig hoor 0091! Ik snap je wel hoor, maar ik zou ook gewoon genieten. Net zoals je zegt, je kan constant wel als een gek rekenen, maar wordt je daar nu echt gelukkig van? Ik heb maar geaccepteerd dat ik vaak rond deze tijd van het jaar iets meer eet, dat haal ik later wel weer in.
Je hebt misschien wel heel veel kcal bij de bbq, kan je bv niet een glaasje alcohol minder nemen?
Idd met de rest eens, echt niet balansen met 600 kcal, dat is niet goed voor je lijf.

Gisteren naar Pinkpop geweest, ontzettend leuk. Veel gelopen, maar het eten _O- Ik zal voor de grap eens een lijstje maken.
O: twee boterhammen met nutella.
L: meergranen broodje met nutella.
T: pannenkoek met stroop en poedersuiker.
A: Amerikaanse wrap.
Toetje: Worteltaart.
T: Grote friet.
T: Wentelteefjes
T: warme chocolademelk.
Verder ook nog een cola en een ice tea op, gelukkig was er gratis water, dus daar ook veel van op.
Uiteindelijk 32.000 stappen gezet

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:27

Wauw 32.000 stappen! Maar die heb je ook wel nodig met lijstje :+ Pinkpop iis wel superleuk!

Ik zat ook te denken aan WW maar ik eet plantaardig, dus eigenlijk vegan. Ik kan me voorstellen dat het puntensysteem dan niet klopt.

Wat ik vandaag bvb eet:

O: soyayoghurt met havermout, noten, aardbeien, blauwe bessen en rozijnen
T: appel, mandarijn
L: 4 boterhammen, 2 met avocado en tomaat en 2 appelstroop
T: komkommer, 2 nectarines
D: volkorenpasta met tomatensaus, groenten en vegaballetjes, toetje meloen
T: boterham oid
Laatst bijgewerkt door denice op 10-06-19 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:28

Hier een halve kilo afgevallen vanmorgen. Zou best eens meer kunnen zijn want ik heb afgelopen weekend niet heel netjes gegeten (en ook niet alles heel netjes ingevoerd om heel eerlijk te zijn) dus het is in ieder geval fijn dat het 'werkt'. Vind het tot nu toe ook veel makkelijker vol te houden, ook omdat er dingen zijn die ik wel gewoon zo goed als onbeperkt mag eten. Als ik weet dat ik 's avonds uit eten ga eet ik overdag veel fruit en griekse yoghurt en dat is dan nul punten.

@denice: dat valt best mee. Bv tofu is net als kip en groente en fruit 0 punten. Juist omdat groente en fruit geen punten kosten denk ik dat het voor een plantaardige levensstijl heel goed zou kunnen werken.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:41

Een halve kilo is mooi toch?

Maar kom je dan wel aan je punten zeg maar? Zijn bonen enzo wel punten?

Het lijkt me vooral fijn dat er een soort sociale controle is, waardoor je het afvallen makkelijker volhoudt. Doen jullie het online of 'in het echt'?

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:49

Bonen zijn ook geen punten. Maar als ik jouw lijstje van vandaag zo even invul kom ik uit op:

O: Sojayoghurt (0), havermout (3), noten (1), rozijnen (1) Totaal: 5
T: Appel (0), mandarijn (0)
L: 4 boterhammen (8), avocado (1 hele = 11 punten), appelstroop (4) totaal: 23
T: 0 punten
A: Volkorenpasta (4 eetlepels gekookte pasta = 6 punten), 6 vega balletjes (5). Totaal: 11 punten

Zonder je boterham als tussendoortje zit je dan op 39 punten, wat hoogst waarschijnlijk meer is dan je bij WW zou mogen op een dag (ik ben 1.88 en weeg ruim 120 kilo en mag er 38). En dit is dan zelfs nog zonder eventuele olijfolie etc en ik weet niet wat er allemaal in de pastasaus zit (heb hem nu gelogd als 0)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:58

Gelukkig heb ik dan maar een halve avocado op :')

Ik geef borstvoeding dus mag daardoor zorg ik ook wel dat ik zeker niet te weinig eet.

Bedankt voor je toelichting, toch maar eens verdiepen in WW dan.