Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:18

Nee gelukkig niet, door bos en duinen :D

Zorry

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:39

Hier vanmorgen ook een lekkere buitenrit gemaakt voor de warmte.
Afbeelding

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:30

Wij Waten ook al om zes uur weg en voor de warmte weer terug. Paardjes kekker ingepakt tegen de muggen en gaan met die banaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:28

Dinsdag en vandaag rondje bos gedaan.
Vandaag met de warmte was het er goed te doen.

In de regel loopt ze 5/6 dagen per week.
Variërend van dressuur, springen, longeren (enkele of dubbele lijnen), grondwerk en ritjes door de polder

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:32

Nu ook al heerlijk 2 keer met mijn welshje naar het bos geweest *\o/* zo 1000000% genieten hier. Zo blij met de verhuizing.

Afbeelding

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:46

Wat staan jullie allemaal op mooie plekken! Ik ben jaloers :))

IG: @Equisophie.nl

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:49

Gisteren ook een leuke buitenrit gemaakt :)
Afbeelding
Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:57

Jaaaa ik kom me ook melden!

Sinds anderhalf jaar geleden in 'bezit'van 2 Friese merries. Vorige week ben ik voor het eerst met ze op buitenrit geweest. Jeljte was al wel eerder geweest, maar was al heeel lang geleden. Sinne was nog nooit geweest, dus voor haar was het echt de allereerste keer.
Natuurlijk eerst aan de hand gelopen, wel al zadel op gedaan. Maar ze waren zo ontzettend braaf, dat we toen we in het bos waren meteen erop zijn gegaan.
Ze deden het echt heel goed, en waren doodbraaf. Sinne vond op de terugweg een tractor achter een boom een beetje spannend, maar dat was dan ook het enige wat ze spannend heeft gevonden. Echt heeel fijn dus! *\o/*

Ik ga zeker vaker met ze naar buiten!

Één chilipeper bevat 3,9 kcal

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:47

Gister een rit van 14km. Was zelf route uitpluizen dus hebben er 4 uur over gedaan in totaal met de opdrachten. Allebei wat spierpijn maar was wel leuk.
Afbeelding

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:24

Vandaag weer een heerlijk ritje met Nadja gemaakt. Was alleen verdwaald geraakt oeps knooppunt paaltje gemist haha

AmoorM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-19 16:30

:wave:

Hier nog leuke buitenritten gemaakt?

Hoeveel mensen rijden hier echt alleen buiten? Zonder dat ze nog bakwerk doen? Dus alleen het paard aangeschaft voor buitenritten? Of heb je een paard aangeschaft voor wedstrijden en rijdt je buiten voor de afwisseling? Zit verschil in! Wat voor doelen hebben jullie dan? Wat is bij jullie voldoening? :o

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:36

AmoorM schreef:

Hoeveel mensen rijden hier echt alleen buiten? Zonder dat ze nog bakwerk doen? Dus alleen het paard aangeschaft voor buitenritten? Of heb je een paard aangeschaft voor wedstrijden en rijdt je buiten voor de afwisseling? Zit verschil in! Wat voor doelen hebben jullie dan? Wat is bij jullie voldoening? :o

Ik kocht een paard omdat ik lange ritten wil maken, maar daar zijn we nog niet helemaal aan toe. Dus eerst lekker bakwerk en elkaar leren kennen tussendoor maken we wel een ritje. Maar straks wil ik echt lange ritten maken.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:41

AmoorM schreef:

Ik rijd soms ook nog in de bak en krijg ook nog les.
Ik heb het paardje op mijn dagbesteding in mijn schoot geworpen gekregen.
Mijn doel is hem met zijn 28 jaar nog zo fit mogelijk houden. Hij ziet er fitter uit dan vorig jaar nu. Hij had een knikje links voor boven zijn schouder, niet zichtbaar wel voelbaar en ook dat is volledig weg. Mijn nieuwe doel wordt spieren kweken. Mijn blijvende doel is vanuit de ontspanning wat vaak lukt. Helaas kon ik hem vorige week en deze week niet berijden ivm singelwond dus vanaf volgende week vrijdag ga ik weer aan de bak.
Voldoening is beide lol hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door Blazy op 07-06-19 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

AmoorM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-19 16:43

hoikimmmy schreef:
AmoorM schreef:

Ik kocht een paard omdat ik lange ritten wil maken, maar daar zijn we nog niet helemaal aan toe. Dus eerst lekker bakwerk en elkaar leren kennen tussendoor maken we wel een ritje. Maar straks wil ik echt lange ritten maken.

Dat wou ik eerder ook, maar ik heb gemerkt dat ik lange ritten alleen toch niet heel prettig vindt. Je bent toch maar alleen, het is misschien wat stressender voor het paard als hij in een minder bekende omgeving rijdt en als je dan alleen bent kan ik niet echt ontspannen. Met z'n 2en of 3en heb ik daar geen last van. Maar bij ons kun je heel fijn buitenrijden zonder dat je echt verweg moet. Stal staat aan 't bos. Daar is paard super ontspannen. Dus als ik een uurtje tot 1,5 uur buiten wil rijden om te ontspannen hup ik zo het bos in, hoef niet over drukke wegen of door dorpen, grote bruggen etc. :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:57

Ik rij zelden in de bak. 98% buiten.
Af en toe een sprongetje of een schriktraining in de bak, maar dressuur daar doe ik niet aan ;)
Dan rij ik liever wat in de wei.

Afbeelding
Afbeelding

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:23

Hier paard gekocht in november vorig jaar.
En met doel alleen voor het buitenrijden, we hebben ook geen bak .

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:47

Afbeelding

ik heb eergisteren ook nog een buitenritje gemaakt met Prettyboy

YouTube: https://youtu.be/ItUOZSJ5Trc
insta: blackbeautyzaphir

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:50

Ik ga zondag weer samen met mn beste vriendin :)

Één chilipeper bevat 3,9 kcal

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:51

Leuk topic, heb al een paar keer even zitten kijken, heerlijk al die buiten plaatjes!

Ik rijd nog wel regelmatig in de bak en start ook dressuurwedstrijden.
Maar ik vind buiten rijden ook heerlijk, zeker voor de afwisseling, ook voor mijn paard, dat houdt hem blij en fris.
Ik rijd zeker 1x in de week door de duinen en over het strand, maar waar mogelijk ook regelmatig 2x per week.

Vorige week zijn we weer voor 5 daagjes richting Brabant gegaan om buiten te rijden, maar helaas kreeg mijn paard weer zo’n last van zijn insectenallergie dat we voortijdig terug moesten gaan, echt zo jammer dat hij daar zo heftig op reageert.

De ochtend nadat we terug zijn gekomen zijn we gauw lekker naar strand gegaan!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:00

Ik rijd minimaal 1x per week in de bak om mijn paard recht te richten en dressuurmatig sterker te maken.

En als ik in het bos rijd is dat niet alleen maar recreatief, ik train ook gericht voor endurancewedstrijden.

Ik rijd soms dus ritten van 30-35 km, ook vaak alleen.
Maakt die van mij allemaal niks uit. In een groepje vindt hij wel gezellig, maar in z'n uppie is die ook heel braaf.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:23

Ik rij ook veel afwisselend bakwerk én buiten. Ik train net als Marije_jiplover voor endurance, maar ben nog niet zo ver (volgende week mijn eerste impuls). Daarnaast rij ik ook veel dressuur en spring ik elke week (ook nog op instap-niveau). Mijn training is dus gevarieerd, niet ter afwisseling :j

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:56

AmoorM schreef:

Jazeker!
Ik heb geen bak en ben nergens lid dus alleen op buitenrit en daar heb ik haar ook voor gekocht.
Ik heb geen ander doel dan ons fit houden en genieten van de omgeving. En gezelligheid als we samen met anderen rijden.

Afbeelding
Shetje soms mee, hij moet ook fit blijven en tis ook wel een leuke afwisseling voor hem(!)

Anderhalve pony in bezit

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:13

Ik rij voornamelijk buiten, maar ook af en toe in de bak om hem recht en correct te houden.

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
Bekijk mijn mandala's via: https://www.facebook.com/AMandala-Teken ... 137980052/

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:14

Ik rij regelmatig buiten. Niet elke keer. Rij ook in de bak dressuur of ik spring. Gewoon van alles wat. Maar ga nu proberen met een stalgenoot wel vaker te gaan. De omgeving is zo mooi Afbeelding

Anouk <3

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:06

Ik heb ook wekelijks les, om de week showteamtraining, horseboardtraining en om de 2 weken lange lijnen les.

Ja het is passen en meten maar buitenrijden vind ik echt het leukste!

Volg onze dagelijkse updates op ons insta-account tinkerrogan