3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Emmaa_

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:05

Met borstvoeding zou ik zeker uitkijken dat je niet te weinig eet inderdaad. Weight Watchers vraagt daar ook om als je de app instelt :)

Ik stond er altijd super sceptisch tegenover, ik had heel erg in mijn hoofd dat ik zelf wel wist hoe veel ik precies moest/kon eten en dat ik geen dieet nodig had om dat tegen me te zeggen. Maar ik merk dat het me toch wel veel helpt dat ik bijvoorbeeld bepaalde dingen mag eten zonder dat het me punten kost. Als ik mijn punten voor een dag al heb ingezet kan ik altijd zeggen; ik pak een stuk fruit of ik neem een bak griekse yoghurt. Dat stimuleert me een stuk meer om gezonde keuzes te maken, eerder had ik zo'n dag dan als verloren beschouwd en toch een ongezonde keuze gemaakt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:59

Ik zit het ook te overwegen voor de laatste 6 tot 10 kilo! Is het duur? :=

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:13

18 euro per maand en je neemt het voor een jaar af. Het is meer iets voor de eerste kilo's, niet per se voor de laatste loodjes haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:57

Ik heb dat dus ook, dat ik makkelijker gezonde keuzes maak. En het doet me mentaal heel goed om altijd wel íets te kunnen eten, juist daardoor is de drang om dat ook steeds te doen veel minder. Hetis goed om voor ogen te houden dat 0 punters ook kcal bevatten, maar aan de andere kant eet ik me van die producten ook gewoon geen slag in de rondte. Als ik een bak griekse yoghurt met fruit op heb, kan ik echt weer een tijd vooruit, ik snaai veel minder.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:49

Laura82 schreef:
Ik heb dat dus ook, dat ik makkelijker gezonde keuzes maak. En het doet me mentaal heel goed om altijd wel íets te kunnen eten, juist daardoor is de drang om dat ook steeds te doen veel minder. Hetis goed om voor ogen te houden dat 0 punters ook kcal bevatten, maar aan de andere kant eet ik me van die producten ook gewoon geen slag in de rondte. Als ik een bak griekse yoghurt met fruit op heb, kan ik echt weer een tijd vooruit, ik snaai veel minder.

Precies. Het helpt zo veel om het gevoel te hebben dat je altijd nog wat kan eten, dus dat je nooit honger hoeft te hebben. Ik probeer idd wel te onthouden dat er wel kcal in zitten, ook om voor mezelf te voorkomen dat ik als tussendoortje twee hele kipfilets ga staan bakken ofzo. Maar om fruit kijk ik echt niet om, terwijl ik eerder juist niet genoeg fruit at omdat ik het zonde van de kcal vond :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:29

Voor mij werkt kcal tellen en dagelijks wegen echt.
Ik eet veel eiwitten. En die modifast repen vind ik lekker en krijg ik weg bij het ontbijt.

Het afvallen gaat nu goed. Eindelijk.
Ik ben niet meer op zo heel weinig kcal. En eet nu ongeveer 1500 kcal. Eerder viel ik daar niet mee af.

Maar ik krijg ook spieren terug. In maart had ik slechts 50% van de kracht die ik in mijn armen moest hebben.

Het gaat me ook makkelijk af.
Ik val zoveel liever af dan dat ik eet. Binnenkort op vakantie ga ik ook niet zo streng zijn.

Ik vind het fijn om mee te lezen. Ik haal hier veel inspiratie uit lijstjes en de tips die jullie geven. Maar op iedereen reageren lukt me niet zo goed op de telefoon.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 19:38

Not to burst your bubble, maar je zal naar alle waarschijnlijkheid geen spiergroei hebben Raket.. daar heb je een overschot aan kcal voor nodig en met 1500 heb je dat zeer zeker niet. Meer kracht is niet meer spier.

Hier lekker dagje gehad, vanmiddag quesadilla en nu net NY pizza gehad, en t paste mooi in m’n kcal *\o/*

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:41

Haha Em, het is zo herkenbaar om je reacties te lezen!

Fijn dat t goed gaat raket! Wil je nog veel afvallen?

Lekker dagje imandra! Altijd fijn als je dat soort dingen in je kcal kunt passen :D

Wij zijn vandaag voor het eerst met de kinderen gaan bowlen, was leuk! Wel een bittergarnituur besteld, maar dat paste gelukkig nog in mijn dag (+ paar weekpunten). Gewicht zakt ook weer lekker, dus gaat weer de goede kant op!

O: yoghurt met banaan en aardbeien
L: 2 wasa volkoren met eru balans 15+
T: 2 bitterballen, 2 mini kaassouffles, 2 mini bamiballetjes
A: turkse pizza met kipfilet in gyroskruiden, sla, tomaat en knoflooksaus

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:15

Ik ben door de prednison 20 kg aangekomen. Het zou fijn zijn als dat vertrekt.

Ik krijg binnenkort een dexascan. Dan zie ik wel wat er met spieren, vet en vocht is gebeurd.
Overigens gaat dit alles onder medische begeleiding.

Bowlen is leuk. Wij hebben gisteren boerengolf gedaan. Was leuk. Het gras stond alleen zo hoog dat de bal vaak kwijt was....

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:31

Castilja schreef:
Kimmie dank voor je lekkere recept! Heb hem opgeslagen en zal laten weten als ik hem eens heb gemaakt! :D
@Ishannah: Ik neem meestal volkoren kaiserbolletje met vegetarische filet Americain. Heel erg lekker en vult goed!
Hier gaat het ook wel redelijk; achterlijk druk op school dus moet soms 's avonds even improviseren met eten, maar vandaag goede dag:
Ontbijt: 2 Pakjes volkoren crackers met filet americain, koffie
Lunch: Sandwich pesto/tomaat/mozzarella van de AH to go (had zelf geen brood meer en de voedingswaarden vielen me mee!)
Tussendoor: Wat popcorn, snelle jelle en 2 dropjes, veel koffie en een eiwitreep van Barebells
Avondeten: 3 Groentewraps (ontdekking van de eeuw!) met gerookte kip, tomaat, komkommer, ijsbergsla en guacamole, 2 glazen tomatensap
Heb voor vanavond nog wat gesneden tomaat en komkommer met tzatziki (:

Oh ik wist niet eens dat er volkoren kaiserbroodjes verkrijgbaar waren. Hier bij de AH zag ik ze niet

Gelooft nog steeds in sprookjes

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:33

Laura82 schreef:
Haha Em, het is zo herkenbaar om je reacties te lezen!

Fijn dat t goed gaat raket! Wil je nog veel afvallen?

Lekker dagje imandra! Altijd fijn als je dat soort dingen in je kcal kunt passen :D

Wij zijn vandaag voor het eerst met de kinderen gaan bowlen, was leuk! Wel een bittergarnituur besteld, maar dat paste gelukkig nog in mijn dag (+ paar weekpunten). Gewicht zakt ook weer lekker, dus gaat weer de goede kant op!

O: yoghurt met banaan en aardbeien
L: 2 wasa volkoren met eru balans 15+
T: 2 bitterballen, 2 mini kaassouffles, 2 mini bamiballetjes
A: turkse pizza met kipfilet in gyroskruiden, sla, tomaat en knoflooksaus

Fijn zeg! Ik moet zeggen dat het idee dat af en toe iets lekkers mag so far positief uitwerkt bij mij; ik heb ooit South Beachdieet geprobeerd en droomde toen echt dagen over alles wat fout is. Ik hield dat ook niet vol.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:37

Emmaa_ schreef:
Met borstvoeding zou ik zeker uitkijken dat je niet te weinig eet inderdaad. Weight Watchers vraagt daar ook om als je de app instelt :)

Ik stond er altijd super sceptisch tegenover, ik had heel erg in mijn hoofd dat ik zelf wel wist hoe veel ik precies moest/kon eten en dat ik geen dieet nodig had om dat tegen me te zeggen. Maar ik merk dat het me toch wel veel helpt dat ik bijvoorbeeld bepaalde dingen mag eten zonder dat het me punten kost. Als ik mijn punten voor een dag al heb ingezet kan ik altijd zeggen; ik pak een stuk fruit of ik neem een bak griekse yoghurt. Dat stimuleert me een stuk meer om gezonde keuzes te maken, eerder had ik zo'n dag dan als verloren beschouwd en toch een ongezonde keuze gemaakt.

Zoooo herkenbaar dit! Bij mij zit het echt tussen m’n oren ofzo, want i.p.v. dat allerlei dingen verboden zijn je nu zelf de keuze hebt te kiezen wat je neemt werkt zoveel beter. Ik was helemaal geen fruiteter, maar nu kom ik wél aan twee stuks per dag. Ook meer regelmatig eten werkt tot nu toe al beter, ik voel me zo snel al wat energieker!

Het enige wat me af en toe irriteert is dat als ik vertel dat ik begonnen ben met WW ik plots allemaal ongezouten opmerkingen over m’n lijf naar m’n hoofd krijg. Eh hallooo, hahahaha. Woensdag m’n eerste keer wegen, ik ben benieuwd!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:58

Mensen denken op eens of andere manier maar alles te kunnen en mogen zeggen :roll:

Ik had gisteren opeens heel erg last van mn buik, en dat is nog niet over, dus ik denk dat het een mager dagje wordt vandaag. Vanavond ook weer naar de fysio, nu heb ik weer last van mn heup. Ik lijk soms echt wel 80 :x

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:48

Vervelend al die klachten zeg! Gelukkig is het meeste bij mij weg sinds ik consequent sport!

Heb net voor het eerst in een jaar of 6 weer echt een stuk geskeelerd. Ging goed, wel direct 50 min gedaan dus ben echt op. En woon in een stad dus lag al bijna onder een auto die geen voorrang verleende. :x
Ik moest ook nog over een dubbele spoorwegovergang. Voelde me net een 3 jarige die voor het eerst balkjes ging draven. _O-
Maar ben gelukkig zo uit de stad, lekker door de weilanden en boerderijen!

Afbeelding

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:33

Heerlijk, skeeleren vind ik ook geweldig. Ik woonde hiervoor in Denhaag centrum en al die tramrails maakte het een serieus levensgevaarlijke onderneming :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:36

Fijn dat je resultaat gaat merken Raket!

Laura: sterkte met je heup en buik, is je buik al iets rustiger?

Mooie omgeving om te skeeleren marlinde! doe je wel voorzichtig :=

Hier een onwijs drukke dag gehad, vanavond toen ik thuis kwam van werk had ik echt super honger :')
O: 6.15 uur :z 2 licht meergranen boterhammen (60gr) met 100% pindakaas, 200 ml optimel.
T: 1 banaan, 150 gr optimel vanielle yoghurt.
L: 2 speltcrackers met kruidenkaas light en in totaal 2 plakjes kipfilet.
T: 3 maïswafels paprika.
A: 50 gr tagiatelle, 250 gr chineese kool, 75 gr champignons, 60 gr groene paprika, teentje knoflook en 1/2 kleine ui, 80 gr kipfilet.
T: M&M's ijsje..
T2 (evt, is nog ruimte voor) 30 gr. snack a jack kaas

Freek-Willem Pleasure: M1+4 <3
Mexwell ZZL+4 :+: Met actief pensioen <3

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:43

Weinig fruit Lis?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:39

denice schreef:
Weinig fruit Lis?

Eet ik sws niet veel, t is maar net wat ik in huis heb :)

Freek-Willem Pleasure: M1+4 <3
Mexwell ZZL+4 :+: Met actief pensioen <3

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:31

mag ik me ook melden?
eet momenteel te weinig behoorlijk stress en ben dus wel aangekomen.

mn ontbijt is een kiwi gold en groot glas heet water.

lunch soms een broodje vaak niks alleen koffie zwart

avond meestal groente, 1 aardappel vlees bijna nooit

weet dat het te weinig is maar krijg vaak geen hap door mn keel.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:36

Welkom! Dat is inderdaad behoorlijk weinig, maar dat weet je zelf dus ook wel. Ik zou in dit geval proff. begeleiding aanraden :j

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 06:03

Zo, ik beb ook weer terug :+

Op vakantie geweest, wel meegelezen, maar niet gepost. Mijn voedingspatroon was ook echt om te huilen hoor :')

Maargoed, ben me daarvan bewust, weer dat er schade gaat zijn. Heb wel genoten van mijn vakantie, en dat is ook belangrijk. :) Nu weer vol goede moed normaal gaan eten.

@secrerLin, welkom :) zoals je zelf aangeeft eet je weinig. Heel erg weinig. Zou hier idd hulp voor zoeken, want ik vrees dat je dagelijks nog niet aan de 500 kcal komt zo := bij de meeste mensen is hun bmr al tussen de 1200 en 1400

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:38

Hallo allemaal Ik lees graag mee met jullie om ideeën op te doen :)
Heb zelf net een periode van 8 weken tussen de 1700 en 1800 kcal gegeten en hard erbij getraind om langzaam af te vallen en dat is gelukt, 3 kilo eraf.

Nu heb ik de kcal verhoogd naar 2150 met trainen erbij natuurlijk om weer langzaam aan te komen in spiermassa. Ik zal mijn eetschema's dan maar niet posten want dat is een stuk meer dan de meesten hier, tenzij dat niet uit maakt :P In september wil ik voor mijn vakantie weer een korte periode van 1800 kcal doen om nog even strak te eindigen voor zon strand en zee, dan zal ik mijn eetschema's ook posten :D

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:15

Laura82 schreef:
Mensen denken op eens of andere manier maar alles te kunnen en mogen zeggen :roll:

Ik had gisteren opeens heel erg last van mn buik, en dat is nog niet over, dus ik denk dat het een mager dagje wordt vandaag. Vanavond ook weer naar de fysio, nu heb ik weer last van mn heup. Ik lijk soms echt wel 80 :x

Ja verschrikkelijk! Bah!!

O jee.. al kunnen herleiden waardoor je last hebt van je buik? Balen zeg, met allerlei gezondheidsklachten word je ook niet blij.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:17

MarlindeRooz schreef:
Vervelend al die klachten zeg! Gelukkig is het meeste bij mij weg sinds ik consequent sport!

Heb net voor het eerst in een jaar of 6 weer echt een stuk geskeelerd. Ging goed, wel direct 50 min gedaan dus ben echt op. En woon in een stad dus lag al bijna onder een auto die geen voorrang verleende. :x
Ik moest ook nog over een dubbele spoorwegovergang. Voelde me net een 3 jarige die voor het eerst balkjes ging draven. _O-
Maar ben gelukkig zo uit de stad, lekker door de weilanden en boerderijen!

[ [url=m/0ATeUU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind je dapper!! Ik heb ergens in de schuur skeelers liggen die ik welgeteld ooit één keer heb gebruikt haha. Had toen wel een eiwitrijk maaltje door alle insecten in de lucht, bleh. Maar kan me voorstellen dat het met dat mooie weer genieten is!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:19

Nou, heb mezelf vanmorgen gewogen na eerste week WW. 2,8 kg eraf! En dat terwijl ik zaterdag gewoon uit eten ben geweest en daar niet per se de meest gezonde keuzes heb gemaakt. Die zondag wel tonijnsteak zelf gemaakt met wat balsamico, zodra ik eraan terugdenk begin ik weer te watertanden haha.