3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:12

Dilan93 schreef:
En als je eens lactosevrij probeert? Kokosyoghurt bijvoorbeeld?

ga nu vast lastig doen maar lust echt geen kokos :')

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:22

SecretLIN schreef:
Dilan93 schreef:

Je heb nog meer lactose vrij. Ook gewoon lactose vrije melk. En van kwark en yoghurt hebben ze ook van alles en nog wat.

Hier ook prikkelbare darm trouwens, maar heb geen zin om uit te zoeken waar ik op reageer en allerlei soort eten uit mijn leven te verbannen dus ik accepteer de opgeblazenheid en buikpijn en eet gewoon alles.
Alleen knoflook en ui eet ik niet want dan is de pijn niet meer verdraagzaam.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:37

proven02 schreef:
Ik zal mijn schema's toch posten voor degene die het wel leuk vinden voor ideeen :)
Van gister:
O: Lactose vrije melk, havermout, banaan, rozijnen, honing, halve scoop whey protein (443)
T: 2 volkoren broodjes makreel, 1 volkoren broodje hummus (348)
L: Zelfgemaakte pannenkoekjes van 2 eieren, 1 banaan, kaneel, havermout, magere kwark en bosbessen met nog wat aardbeien (416)
T: Nakd Nut reep (100)
A: Uit eten: Poke bowl van Zalm, Ananas, Kikkererwten, Quinoa en granaatappelpitten + een of ander Bapao brood achtig iets met kip + halve cheesecake en 1 hapje van mijn vriend zijn pita met kip (792)
T: Kwark met honing
B: Geen
Totaal: 2207 (57kcal meer dan mijn doel, maar dat wordt vandaag gecompenseerd)

Ik krijg honger van dit lijstje. ziet er goed uit en vooral lekker blijven posten! Het is wat meer dan meesten hier, maar wel goed gebalanceerd en dus interessant.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:38

SecretLIN schreef:
Dilan93 schreef:

Niet lastig hoor haha, je hebt nog MinusL (lactosevrij), amandelyoghurt en sojayoghurt :j

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

SecretLIN

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:03

ik ga eens kijken bij de ah

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:18

SecretLIN schreef:
ik ga eens kijken bij de ah

Zijn bij gemiddelde supermarkt genoeg alternatieven te vinden. Dus gewoon eens wat dingen proberen en kijken wat je er van vindt en wat het met je doet!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:20

Gister:
O: lactosevrije melk, havermout, banaan, rozijnen, pure chocola, pindakaas (448)
L: zoete aardappel, zalm, sperziebonen, spinazie (338)
T: spelt pita kaas en ketchup en 2 volkoren broodjes pindakaas en extra pure hagelslag (607)
A: aardappelen, andijvie, kipfilet, light jus (440)
T: cashewnootjes en magere kwark met honing, aardbei, blauwe bessen en cruesli (221)
B: 1 uur gym billen/benen, 30min paardrijden

Totaal: 2054
Macros: E-123 F-59 C-249

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:49

Al even geleden dat ik hier nog heb gepost, het is ontzettend moeilijk om alles bij te houden, maar ondertussen -2 kilo :D

Lactosevrij is heel diverse. Hier heb ik bijvoorbeeld heel graag amandelmelk. Heb je een lactose energie? Want bijvoorbeeld rauwe melk of schapen en geiten melk is voor veel mensen beter te verdragen dan het geen in de winkel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:51

Kan iemand mij vertellen of 57.3 vocht in je lichaam veel is? Ik ben 1.76m lang.

The smell of earth after rain!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:55

Ik ben de laatste twee weken weer lekker bezig. Flink de motivatie weer gevonden om netjes op m’n kcal te letten en weer fanatiek te gaan krachttrainen. Mijn vriend sinds deze week ook weer fanatiek bezig, dus die zal binnenkort wel nog veel breder zijn dan hij is :')

Lijstje gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: appel, nakd bar, stukje Tony
A: gepaneerde pangafilet, gegrilde groene asperges en aardappelgratin
1.683 kcal

Wil wat meer op mijn macro’s gaan letten m’n eiwitten zijn te laag en vetten te hoog. Dus maar even beetje focussen op eiwit verhogen.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:13

Fijn dat je de motivatie weer gevonden hebt Linoleum :D

Proven02, je lijstje ziet er lekker uit :j

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout, eiwitpoeder, klein beetje puddingpoeder, amandeldrink en bessen
T: 2 pruimen
L: twee waldkorn boterhammen met hummus en quorn slices
T: sultana just good reepje
A: weet ik nog niet, ga met een vriendin paarden kijken en eet onderweg
T: banaan

Kcal tot nu toe: 930

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:15

Ik post ook weer mee! Vind het vooral leuk om de lijstjes in hogere kcal ook te zien. Zo krijg je toch een reeel beeld ofzo!

Goed bezig iedereen met WW! Zet hem op!

Oeh aardappelgratin, heerlijk!

O: halve quiche ah
L: bulgur met groenten
A: tomatenrisotto met venkelworst
T: lays sensations
Totaal: 1521 kcal. Beetje raar dagje, maar wilde even een treat yoself momentje inplannen tussen allerlei sollicitaties in. Heel slecht en excuus i know belonen met eten is slecht, maar good food for the mind zullen we maar zeggen haha

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:40

Heerlijk lijstje proven02!

Fijn dat je weer motivatie hebt Linoleum!

Gisteren weer vooraf een planning gemaakt voor mezelf, heb me er nog best goed aan kunnen houden. Had eigenlijk een boterham tussendoor gepland, die vergeten, dus bij de lunch erbij gepakt. Verder kwam ik te laat thuis van stal om tussendoor nog een banaan te pakken dus in plaats daarvan 's avonds een stukje chocola gepakt (slecht! Ik weet het). Verder wilde ik eigenlijk met mijn andere paard nog gaan werken aan de hand, maar aangezien het veel te nat was, ga ik dat vandaag even doen.
O: Havermoutpap met halfvolle melk. (289)
L: drie boterhammen met 1 Philadelphia en 2 roomkaas met kruiden (nog over van de bbq :') ), een appel. (411)
T: een havermoutreep. (142)
A: couscoussalade, een gehaktbal. Als toetje yoghurt Griekse stijl 10% vet met bosbessen fruitspread. (998)
T: twee stukjes melkchocolade. (130)
B: 13.000 stappen, 10 minuten rugoefeningen, 60 minuten paard verzorgen, 65 minuten paardrijden, alleen stappen in het bos, 10 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1970.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:00

Kimmie; probeer de gedachten van chocolade = slecht los te laten. Je had er zin in, je hebt het met mate gepakt en ik hoop oprecht dat je er ook van genoten hebt. Zorg dat je geen schuldgevoel gaat krijgen bij etenswaren, dat is denk ik niet de juiste mindset. :) Je lijstje is erg mooi in balans, goede gevarieerde dag zo!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 09:16

Welkom alle nieuwe mensen!

Over het dun zijn en afvallen... daar zitten natuurlijk twee kanten aan. Dingen afslaan is imo niks mis mee (immers, je hebt er geen behoefte aan of let idd op je intake). Maar ik ben ook slanke mensen tegengekomen die psychisch met zichzelf in de knoop zitten en af denken te moeten vallen terwijl ze echt al heel slank zijn. In dat geval zou je beter kunnen gaan trainen (en dus boven je 0-punt eten) om spieren te ontwikkelen en strakker te worden. Niet afvallen. En dat geldt natuurlijk niet meteen voor iedereen hier die die opmerking heeft gehoord in het dagelijks leven :o

@Proven02: oeh jouw lijstjes klinken lekker zeg! Blijf maar lekker posten, is goede inspiratie :))

Dreamy schreef:
Kimmie; probeer de gedachten van chocolade = slecht los te laten. Je had er zin in, je hebt het met mate gepakt en ik hoop oprecht dat je er ook van genoten hebt. Zorg dat je geen schuldgevoel gaat krijgen bij etenswaren, dat is denk ik niet de juiste mindset. :) Je lijstje is erg mooi in balans, goede gevarieerde dag zo!

Dit inderdaad! Als jij zin in hebt in chocolade, dan pak je een stukje chocolade en pas je dat in in je lijstje. Linoleum heeft ooit een hele goede tip gegeven (staat ook in de OP): geef je 'zin' een cijfer. Is het een 8 of hoger, dan gewoon pakken en zo goed mogelijk in je dag passen. Is het lager: is het dan wel waard om die kcal daaraan te besteden?

Hier gaat het wel weer goed, zit weer op een goed eetpatroon (na een ongezonde vorige week) en het wegen viel me zaterdag ook reuze mee. Wel iets aangekomen (ook niet gek na vorige week) maar niet super veel.

Lijstje vandaag (1515kcal):

O: Cappuccino (80kcal)
T: Mueslireep (70kcal)
M: Kibbeling! (donderdag visdag op het werk heuj *\o/*) + boterham met ei en fritesslijn (632 kcal)
A: Kip tandoori stukjes uit de oven, broccoli en aardappelpuree (412kcal)
D: Skyr met Kelloggs en pure chocolade chunks (320kcal)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:29

Het valt me op dat veel van jullie echt weinig fruit eten. Is dat expres?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:32

denice schreef:
Het valt me op dat veel van jullie echt weinig fruit eten. Is dat expres?

Ik vind fruit niet zo lekker (geen zoetekauw ook). Maar dat compenseer ik ruimschoots met de hoeveelheid groenten die ik op een dag naar binnenstouw. Dus ik ben niet bang voor een vitamine C (wat toch vooral in fruit zit) tekort.

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:37

Toen ik nog geen ww deed vond ik fruit vaak echt zonde van mn kcal. Ik kan voor dezelfde hoeveelheid punten als een banaan ook iets eten waar ik wel vol van zit. Nu ik ww doe eet ik minstens twee stuks fruit per dag omdat het me geen punten kost.

Don't look back in anger.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:38

Dreamy schreef:

Ik eet elke dag een stuk chocola. Ben er gek op, je maakt mij er zo blij mee. Dus netjes weegschaal erbij en dan 20-30 gram per dag. Probeer er wel bewust van te genieten en niet gedachteloos naar binnen te werken. Dat gaat ook steeds beter en helpt ook erg goed.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:20

hier elke dag een kiwi gold als ontbijt en in de middag vaak een banaan, ook ben ik echt dol op groente. helaas een zoetekauw moet me inhouden met koekjes kopen haha vooral de pims met sinaasappel vulling. gelukkig doe ik maar 1x per week boodschappen haha

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:34

Een vraag voor de wwers: wat kun je met die fitpoints?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:40

Je kunt fitpoints eventueel inzetten als je weekpunten op zijn. Ik doe het zelf niet, hij is nogal enthousiast met het toekennen van fitpoints via mn fitbit, ik denk ik niet dat ik nog af zou vallen als ik die in zou zetten. Daarnaast heb ik meer dan genoeg aan mijn dag en weekpunen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:46

Ja dat viel mij ook al op, als ik meer dan 3000 stappen maak is de app al razend enthousiast :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:11

Ik kom ook weer fanatiek meepraten, het gaat hier weer wat minder goed. Veel zin in zoetigheden en eigenlijk telkens honger. Ik ben even met IF gestopt omdat het me moeilijk af gaat de laatste tijd. Ook weer ruim 2 kilo aangekomen en daar schrok ik nogal van, had al een aantal weken niet op de weegschaal gestaan.

O: 150 gram volle yoghurt, 100 gram aardbeien, handje muesli, beetje lijnzaad, kokosflakes en pompoenpitjes
T: halve plak bananenbrood
L: grote kom venkelsoep, twee wasa lichtgewicht crackers met cottage cheese en runderrookvlees, twee maiswafels met Slankie smeerkaas
T: cappuccino
A: gadogado van broccoli, bloemkool, wortel, gekookt ei, tofu, pittige satésaus en lontong rijst (plakrijst)
T: appel

Kcal: 1600
B: hardlopen 3,5 km

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:44

O: lactosevrije melk, havermout, honing, banaan, 0.5 scoop whey, rozijnen (425)
T: 2 volkoren boterhammen avocado met hummus (265)
L: rijst, biefstuk, mais, sperziebonen, bloemkool (381)
T: 2 volkoren boterhammen pindakaas en extra pure hagelslag, stukje bananenbrood (417)
A: zalm, zoete aardappel, sperziebonen, spinazie (377)
T: kwark, aardbei, blauwe bessen, cruesli, 1 blokje pure chocola en honing

Totaal: 2094
B: geen
Macros: E-115 F-60 C-269