Draagdoek

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

xMarieke

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:49

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:22

Ik heb die poncho’s in het echt op de beurs gezien en vond ze er erg fijn uitzien. Het is dat ik al genoeg jassen heb, anders had ik er zeker eentje of meer afgeschaft. Ze heeft ze in verschillende materialen. Ik vind €30 ook niet duur.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:16

I stand corrected inmiddels wat betreft de prijs van zo'n poncho. Ik dacht het wel even veel goedkoper te kunnen vinden maar niet dus, zelfs niet op Ali :')

Misschien dat ik m dan toch maar te bestellen..
Had jij de fleece of katoenen variant gezien Yalou?

Andere vraag, vanaf welke leeftijd lieten jullie de armpjes van je kind los bij het dragen?

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:34

Beide. De katoenen variant waren volgens mij erg luchtig en de fleece wat dikker.

Mijn dochtertje wurmde haar armen al heel gauw uit de doek en dat heb ik nooit tegen gehouden.
Volgens mij vanaf een maandje of 4/5 dat ze meer wilde zien.

Mijn custom draagzak is bijna klaar. Volgende week word hij verzonden <3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:03

Ik geloof dat hij idd met 4/5 maanden zn armpjes een uit wilde. Met 1,5 jaar wilde hij ze er juist weer in.

Maar heeft meer te maken met rompstabiliteit, dan met leeftijd. Dit schemaatje kun je een beetje aanhouden als leidraad:
Afbeelding

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:43

Yalou schreef:
Ik heb die poncho’s in het echt op de beurs gezien en vond ze er erg fijn uitzien. Het is dat ik al genoeg jassen heb, anders had ik er zeker eentje of meer afgeschaft. Ze heeft ze in verschillende materialen. Ik vind €30 ook niet duur.

nee ik 30 euro ook niet maar heb jassen gezien van 200 of meer euro dat vind ik wel duur.

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:03

Toch overweeg ik het wel, zo'n dure jas. Vanuit het idee dat ik hem een paar jaar erg intensief ga gebruiken en er hopelijk hierna nog meer kindjes komen waarbij ik hem intensief gebruik. Maar eerst maar eens wachten tot onze uk geboren is, of hij daadwerkelijk in een draagdoek wil :P

En als ik beweeg, beweeg jij met me mee

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:10

Ik heb de wollen draagjas van Diva Milano gekocht. Duur maar zó fijn en ik gebruik 'm ook als gewone winterjas omdat hij zo mooi is.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:14

Ik heb de wollen angel wings jas. Ook duur, maar zo het geld waard!

Ik gebruik hem als gewone jas, positiejas en draagjas.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:16

Ik heb de dubbellaagse fleece poncho inmiddels besteld :)
Zal 'm hier showen als ik hem binnen heb! Lijkt me erg fijn voor koudere dagen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:20

Mijn geruilde doek is ook binnen trouwens, lekker basic een Little frog maar ik vind hem zoveel fijner dan die diva Milano die ik hiervoor had.

Gisteren even de Robins hip carry geprobeerd
Afbeelding
Ik krijg alleen dat punt waarop je de doek in elkaar haakt zeg maar niet hoog genoeg, daar moet ik nog even mee knutselen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:04

Daarom ben ik ook voor de Greyse gegaan, die is redelijk te doen qua geld en wel fijn te dragen, zowel met, als zonder kind en tijdens de zwangerschap.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:58

Aranel, waarschijnlijk helpt het om dat punt nog hoger op je schouder te hebben bij het doorhalen

https://www.doneeractie.nl/laatste-wens-roby/-39594

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:46

Leuk, mag ik ook mee kletsen?
Voor de geboorte van de eerste (bijna 6 jaar geleden) een doek gekocht, Diva Milano.
Inmiddels ons 3de kindje en draag nu voornamelijk met een drager.

ღ 11/08/2013 V ღ ღ 27/01/2016 A ღ ღ 29/11/2017 R ღ
[HTT] [Volg] Eindelijk ons eigen huis, incl. verbouwing

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:56

Misschien heeft hier iemand advies: wij hebben de Tula FTG en ons zoontje zit er in principe heerlijk in. Maar hij krijgt toch plekjes aan de binnenkant van zijn knieholte, terwijl hij er in zit zoals het hoort.

Ik vind het echt een uitkomst die draagzak, maar als hij er wondjes van krijgt als hij er langer dan kort in zit, is de lol er ook snel vanaf. Iemand die dit wel eens vaker heeft gehoord? Of ervaring met van die seat extenders?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:34

Heb je een foto?

En misschien is een andere type stofje wel fijner voor jullie. :)

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:04

Ja, maar ik moet even kijken hoe ik die foto hier krijg :D

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:12

Hallo,
Mag ik mij hier ook melden? Misschien al wel eens gedaan maar nu zwanger van de 3e zou ik graag (weer) mee kletsen!

Ik heb gelijk een vraagje, wie weet kunnen jullie mij helpen.
Ik zag laatst op fb een draagdoek met bloemen van een Japanse sierkerd voorbij komen. Een licht roze. Het was een nieuwe release. Ik kan 'm echter nergens meer vinden. Als ons kindje straks een meisje blijkt te zijn is dat echt mijn diso. Maar ik weet gewoon niet meer welk merk het was en diverse zoektermen leveren mij alleen andere doeken op.
Wellicht heeft iemand van jullie een idee?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:21

Didymos kersenbloesem?

Ik heb een oudere versie op de kop weten te tikken, erg mooi!

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:29

JustMe8484 schreef:
Hallo,
Mag ik mij hier ook melden? Misschien al wel eens gedaan maar nu zwanger van de 3e zou ik graag (weer) mee kletsen!

Ik heb gelijk een vraagje, wie weet kunnen jullie mij helpen.
Ik zag laatst op fb een draagdoek met bloemen van een Japanse sierkerd voorbij komen. Een licht roze. Het was een nieuwe release. Ik kan 'm echter nergens meer vinden. Als ons kindje straks een meisje blijkt te zijn is dat echt mijn diso. Maar ik weet gewoon niet meer welk merk het was en diverse zoektermen leveren mij alleen andere doeken op.
Wellicht heeft iemand van jullie een idee?

Vraag op draagpraat op fb eens hier naar. Dan heb je hem vaak zo

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:24

Oscha heeft ook best wat bloemen/bloesemprints!

Afbeelding
Wat is het weer wennen joh, zo’n ukkie in de doek!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:50

Hoi dames, ik wil me hier ook graag even melden. Toen mijn zoon nog een baby was heb ik eigenlijk enkel een rekbare draagdoek gebruikt. Ik vond het vooral handig dat je die op voorhand kan knopen, ergens waar geen modder/hooi of stro/plassen zijn.

Sinds 3 weken hebben we er ook een dochtertje bij. Nu vind ik de rekbare draagdoek minder geschikt omwille van de vele lagen, en dan moet de zomer nog beginnen. Omdat ik nog steeds opzie tegen die meters stof, en toch geen uren aan een stuk draag, ben ik voor een ringsling gegaan. Ik heb nu een oscha, een blend van tencel en katoen.

Nu is het weer even wennen om de baby er correct in te krijgen. Ik vraag me af of het komt door een gebrek aan handigheid bij mezelf, een nieuwe en stugge stof, de blend of een combinatie van vanalles.

Het grootste probleem is dat ik er maar niet in slaag om de stof mooi verdeeld te houden in de ringen. Na 1 keer aantrekken ligt ze alweer over elkaar. Bij het aantrekken begin ik met de bovenste baan horizontaal, en zo verdeel ik de rest van de stof tot ik tenslotte verticaal de onderste baan aantrek.

Hierdoor kan ik ook minder gericht aantrekken. Vb als ik na het aanhappen het hoofd terug wat meer wil ondersteunen, trek ik de stof aan haar romp ook mee aan, waardoor die te strak gaat zitten.

Hebben jullie soms tips? Ik heb al een aantal filmpjes op youtube bekeken om alles nog eens op te frissen (een tweetal jaar geleden heb ik een workshop gevolgd), maar daar vind ik niet direct een oplossing.

[o]

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:54

Singa, dit had ik ook met mijn stugge ringslings. Heb nu meerdere zachte ringsling (gehad) en dit gaat wel goed!

Mijn nieuwe half buckle ligt al 2 dagen bij de buurman. Die is niet thuis.. Zo vervelend als mensen je pakket dan aannemen terwijl ze weten dat ze de aankomende dagen niet op normale tijdstippen thuis zijn :=
Hij zou donderdag al thuis geleverd worden dus baal wel een beetje dat ik hem (hopelijk) morgen pas kan halen :(

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 07:15

Chubby schreef:
Didymos kersenbloesem?

Ik heb een oudere versie op de kop weten te tikken, erg mooi!

Ja dit is 'm! Zo raar ik had al eens op didymos kersenbloesem gezocht en niet gevonden, alleen oudere versie idd maar die was net anders. Nu op didymos zelf gezocht en gevonden. De didymos cherry blossom yayoi. Is het.
Mijn ouders hebben zo'n boom in de tuingehad en vond 'm altijd zo mooi. Uiteindelijk is hij omgehakt, vorig jaar. Zo zonde hij heeft er echt mijn hele leven gestaan. Deze doek heeft echt dezelfde kleur als die bloemen en vind 'm echt prachtig. Dus als het een meisje is leek me dat een mooie herinnering aan de boom...

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:51

JustMe, wat een leuk verhaal bij de doek. Heb je hem al besteld? Succes nog met de zwangerschap!

Hopelijk vandaag meer succes, Yalou!

Wat betreft zachte ringslings: welke merken en/of blends raden jullie aan? Die goed ademen? Ik had gedacht dat tencel daar prima aan zou voldoen. Nuja, ik gun de doek nog even het voordeel van de twijfel, misschien wordt hij vanzelf wat zachter.

[o]