[BLOG] Waarom doen we wat we doen: Poep op de stoep

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

QuintaenJojo
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 18:33

girlyggirl schreef:
Liever paardenpoep in mn hand dan hondenstront onder mn shoen!

Juist :) :)

Luister naar de ogen van je paard

Azmay

Re: [BLOG] Waarom doen we wat we doen: Poep op de stoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:44

Ik rijd als het even kan even met scooter en mestboy terug als ze in de bebouwde kom mest. Daarbuiten is het niet minder vervelend voor fietsers gezien hier gewoon geen fietspaden of stowpen zijn buiten de bebouwde kom maar goed ik doe toch mijn best. :o Als het echt lullig ligt stap ik af en trap ik het enkel aan de kant overigens.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:52

Ik vind het enorm aso om stront op een pad te laten liggen. Ik heb een paardendrol vlak bij mijn huis midden op een voetpad in de gaten gehouden, na 2 weken ligt het er nog en lopen mensen er met een boog omheen. Want ja dat vinden ze minstens zo smerig als hondenpoep.

De houding van veel ruiters is wat vergelijkbaar met nwe ouders die niet snappen dat de stront van hun nwe baby voor een ander toch echt stinkt als je er in een restaurant naast zit. En het leidt tot idiote wetgeving die ruiters dwingt om met poepzakken/ paardenluiers te gaan rijden. Als we nu allemaal wat minder egoistisch zijn en de stront van paden / wegen afschoppen dan voorkom je die ellende!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:06

troi schreef:
Als we nu allemaal wat minder egoistisch zijn en de stront van paden / wegen afschoppen dan voorkom je die ellende!

Ja maar waar stop je?

30 km zone, 50? 60?

Nogmaals het moet voor de afstappende ruiter wel veilig blijven.
En teruggaan? Kom op zeg.

Ik sta in het buitengebied en als hij het daar al doet dan doe ik er niks mee.

Death is just another path, one that we all must take ~G~

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:17

Onali schreef:
troi schreef:
Als we nu allemaal wat minder egoistisch zijn en de stront van paden / wegen afschoppen dan voorkom je die ellende!

Ja maar waar stop je?

30 km zone, 50? 60?

Waarom ‘kom op zeg’? Omdat jij het irritant vind? Jij kan wel uren buitenrijden maar niet ff terug? Moet een ander last hebben, uitglijden en goor worden voor jouw lolletje.. Kom op zeg!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:20

QuintaenJojo schreef:
En ben toch verbaasd/verrast dat de meeste hun mest opruimen, positief.

Heb wat reacties gezien alsof mensen zich moeten verantwoorden voor wat ze wel of niet kunnen of doen, dit moet niemand willen, aannames zijn vaak fout en je kan mensen kwetsen. Da's niet nodig. Vind ik erger dan poep op de stoep.

Zag wel een goede tip, er schijnen ook al poepzakken te bestaan voor onder t zadel.

Als ik zo'n zak aan zijn kont moet hangen voor mijn buitenritje dan stop ik met rijden (gelukkig rijd ik al niet veel).
Voor de wagen ook geen zak en drukke wegen/dorpjes ga ik al niet eens meer heen.

Maar ik heb wel eens een rondje gedraaid met de wagen...afgestapt en de stront aan de kant geveegd.
(en nu gaat natuurlijk iedereen zeggen dat je als menner niet moet afstappen :P )

DE KATTEN STAAN OP STRAAT!!!
https://www.youcaring.com/skiathoscatwe ... on-1022903

Felix 28-05-1991 - 16-04-2019

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:23

opisop_shop schreef:
Lijkt me duidelijk. Ze komt er door welke fysieke reden dan ook niet meer op zonder krukje. Dus niet omdat paard niet wil stil staan buiten.
Welke fysieke reden doet er dan niet toe.

Dit geld voor mij ook.
Het doet er dan toch niet toe waarom niet? Ik vind het al erg genoeg dát ik niet kan opstappen zonder krukje. En nee dat is niet omdat mijn paard niet stil blijft staan.

Toch stap ik af mocht ze in een woonwijk mesten om de mest aan de kant te schuiven zodat niemand er over uitglijd. Liefst schuif ik het een riool put in, anders zo dicht mogelijk naar de stoeprand.

Daarna zet ik mijn paard naast een hoge stoeprand of liefst wat hogere verhoging als die aanwezig is en stap weer op.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:37

troi schreef:
Onali schreef:

Ja maar waar stop je?

30 km zone, 50? 60?

Waarom ‘kom op zeg’? Omdat jij het irritant vind? Jij kan wel uren buitenrijden maar niet ff terug? Moet een ander last hebben, uitglijden en goor worden voor jouw lolletje.. Kom op zeg!

Ik rijd niet, maar ja wat een onzin.

Ik weet niet hoeveel vrije tijd jij hebt maar als je 2 uur buitenrijd en daarna nog 2 uur terug kan gaan fietsen dan ben je 4 uur bezig. Dat is dan nog zonder voeren/ mesten ed.

Daarom zeg ik, waar trek je de grens met wel of niet opruimen.
Ik doe het iig niet.

Death is just another path, one that we all must take ~G~

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:40

xyzutu2 schreef:
Hoezo zou mest op een fietspad geen of minder een probleem zijn?
Juist ook fietsers ergeren zich dood aan een gladde plak mest op de weg. Om over wielrenners die gewoon over de straat fietsen niet eens te spreken, die breken hun nek als ze over een door auto's platgereden mestplaat glijden.
Dat je niet op de stoep rijdt is natuurlijk super, maar mest op de stoep is niet het probleem, en mest laten liggen op het asfalt en het fietspad is al helemaal niet de oplossing...

Ik heb zelfs een snelheidsmeter kapot gereden op een betonhard bevroren paarden drol, en dat kon niet meer gerepareerd worden, of, duur voorwiel vervangen, ondanks dat ik met aangepaste snelheid reed(dus niet te hard, voor we die jijbak gaan krijgen).
Verder zullen er best mensen zijn die niet terug op een paard kunnen klimmen, maar de rottigheid is, als je van de één pikt dat ie niet opruimt, volgt al snel de rest, vergelijk het hele leger bokkers dat het vertikt op te staan voor een ander in de bus wegens sielughheid/kriebel in de rug (de echt iets serieus mankerende mensen daargelaten.)
Maar mensen die niet vanaf de grond kunnen opstijgen kunnen in de regel vast wel naar een verhoging, muurtje, trotoirrand of iets dergelijks lopen... Waar een wil is is meestal wel een weg.

Hallo allemaal, wat fijn dat er [o] [o] zijn...

Ineke2

Re: [BLOG] Waarom doen we wat we doen: Poep op de stoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:50

In de polder laat ik het wel liggen overigens. Daar is kilometers lang geen verhoging te vinden om terug op stappen.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:01

Cowgirl schreef:
Maar ik heb wel eens een rondje gedraaid met de wagen...afgestapt en de stront aan de kant geveegd.
(en nu gaat natuurlijk iedereen zeggen dat je als menner niet moet afstappen :P )

Daar heb je dan toch je groom voor?

Sometimes a majority only means that all the fools are on the same side. ;)