50-plussers te paard ...

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Maflinger_S

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:16

Wow, wat een gaaf crossterrein en wat doet Punzel het goed met allebei de ruiters.

Lekker zo'n paint die één grote vlek wordt.

"Under a cherry tree there are no strangers"
Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:24

hiphopje schreef:
Jaaaa ik heb de allernieuwste vliegendeken voor mijn paard. Werkt ook verkoelend. Ideaal *\o/*

[ [url=m/FQz3jz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een deken met modder print.Die wil ik ook.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je zo.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:23

Gaat inderdaad niets boven een echte modder deken!!

En ja: Dit was wel een heel gaaf cross terrein. Paard moet er wel tegen kunnen dat op het zelfde terrein ook koeien en schapen lopen, dat wel. Maar echt een heel mooi, heel ruim terrein. Aanrader (volgens Punzel in ieder geval. Mán, wat heeft die genoten)

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 05:29

Punz, je blijft maar op die wolk zitten wat goed. Wat leuk om je ook voor de camera te zien en wat doet je paardje het goed _/-\o_

Hiphopje, geweldige deken kan ook zo weinig stuk aan

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:26

Wat geweldig, Punz! Van jullie alle drie ;)
Punzel geniet inderdaad volop, helemaal in haar element.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:43

Ja.... dat zelf voor de camera (én dat delen) was nog wel even een puntje.

Afgelopen periode ivm werkstress ( vorig jaar van baan veranderd / huidige nieuwe baan was niet hetgeen er toegezegd was, binnen een op zich verder wel ok organisatie, maar door gemis aan hectiek richting serieus bore out en me dus serieus wel rot voelen, maar niet al te snel weer van baan willen veranderen / maar gelukkig nu opgelost door extern gerecruteerd te zijn voor een zooo ongelofelijk leuke klus, waar ik echt geen nu op kon zeggen) toch weer wat aangekomen doordat ik als ik me niet fijn voel dan onbewust toch weer meer ga snacken (en gewicht is al een voortdurende bron van aandacht hier) en voor dat ik dit zelf echt in de gaten heb ik toch al makkelijk weer een fors aantal kilo's verder ben.

Dussss
Ik wilde dit stukje film eigenlijk niet plaatsen in verband met te zichtbare vetrollen.

Maar ja...
Uiteindelijk zo gelukkig dat dit nu kan, dat ik het ook niet kon om het níet te plaatsen :D :D

En dan nu op naar het weer meer gezonde leven..
Hopelijk over een tijdje hier een happy post waarin ik kan melden dat ik X - 10kg ben
:')

Iedereen een Connemara!!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:00

Punz, ik heb geen vetrol gezien, alleen een heel happy combinatie!
Denk je echt dat we dan gaan speuren naar vetrolletjes (dan valt er bij mij ook wel wat op te merken)??

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:36

Punz denk je nu echt dat je de enigste bent met vetrolletjes. Het is hier 50+ allemaal hoor. :*

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:17

Bovendien doe jij aan de leukst denkbare manier om vetrolletjes kwijt te raken :D
Ik ben gewoon een beetje jaloers....

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:20

Hier ook weer een roze wolkje. Weer een rondje in ons uppie. Heerlijk koel in het bos en vreemd genoeg geen daas gezien. Op de terugweg was het druk tegenover de stal. Daar waren twee grote veegmachines bezig en stond er een vrachtwagen te ronken.een trekker met kar in het hoekje geparkeerd waar wij altijd in moeten. Maar ik dacht, ik doe alsof ik niks zie en lalala meneer deed ook alsof ie niks zag. Gewoon met een los teugeltje overal langs. Knappe poonie
<3

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:06

Ohh.... GAAF Hiphopje!! Wat kun je daar dan gelukkig van worden he??

En dames:
Bedankt voor de begrijpende /sympathieke vetrol opmerkingen. Ik vind ze nog steeds niet leuk, die vetrollen van mij, maar jullie hebben mijn leed wel wat verzacht :)

En natuurlijk staat de - 10 missie nog, maar de aardige reacties vind ik oprecht lief!

Iedereen een Connemara!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:06

Enne Martie:

Wie weet ooit speed daten op Punzel ??

Iedereen een Connemara!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:03

Ik was even stil hier, ben op 'vakantie' geweest, oftewel op de paarden van iemand gepast en eigen paard mee gehad.
Paard was het er niet zo mee eens maar is inmiddels weer thuis in dr eigen wei.
Helaas was het weer niet echt lekker om in zwembad te liggen en bubbelbad was me teveel werk.
Douchen ging sneller :)
Heb maar 3 keer gereden in 10 dgn maar waren wel gezellige en mooie ritjes met de buurvrouw vd oppas paarden.
Was maar 10 km verderop van mn eigen huis maar voelde toch als vakantie.
Slecht geslapen door te lichte slaapkamer, maar nu weer bijslapen in eigen bed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punzel weer stoerrrr geweest! En zelf erop! +:)+ who cares about een vetrolletje... :D

Hiphopje ook weer roze wolk! Top!

Sorry als ik niet op iedereen reageer, zal nog verder bijlezen.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:15

Punz schreef:
Enne Martie:

Wie weet ooit speed daten op Punzel ??

?? Speed en Punzel snap ik....

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:26

Stoer hoor Punz! En wat is je paardje brááf. Heb je vroeger ook cross gereden? Of is dit nieuw voor je?

Wat lekker hiphopje, reageert hij anders wel op dit soort dingen?
Leuk dat het werkt wanneer jij het gewoon negeert. Verbaasd me iedere keer weer hoeveel paarden ons spiegelen.

Overall bekeken wel een fijne week gehad Cissy? Of is het ondanks geen zwembad en jacuzzi toch home Sweet home?

Pluk de dag!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:29

punz stoer filmpje!
Het enige wat Blue zonder problemen zou doen is de waterbak, over de rest zou hij zijn nek breken.

hiphopje beste vliegendeken die er bestaat :j

ik doe helemaal niks met Blue, overal processierupsen en dat ik onder de bulten zit is al erg genoeg.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:02

Jammer dat het zwembad niet tot z'n recht kwam, Cissy. Nu lekker weer thuis in eigen bed en stal, is ook fijn. Je hoeft inderdaad helemaal niet ver te gaan om een vakantiegevoel te krijgen, wij hebben wat leuke adresjes op nog geen 10 km afstand om met de paarden naartoe te gaan. Is leuk (hmmm, moet maar weer eens plannen) ;)
Ach Punz, die vetrolletjes kennen we hier (bijna) allemaal wel :P
Spatter, zoveel van die rupsen? :wow:
Hiphopje ook lekker alleen gereden en een gepaneerd paard. Heerlijk toch?
Ben benieuwd wat er vandaag kan met Spook, het weer is een beetje onhandig voor planning.... Ik zie nu een lucht hangen die ze toch eigenlijk pas voor vanmiddag/avond hadden voorspeld. Maar als het er nou van afkoelt kan ik vanavond wel lekker wat doen :j

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:26

BusyMissy schreef:
En wat is je paardje brááf

Dit vind ik zo geweldig om te lezen!!

Ze is vooral verschrikkelijk stóer.. En inderdaad tegenwoordig ziet het er ook echt braaf uit.
En ze is áltijd heel erg eerlijk geweest, ook als rijdier, aan de hand braaf, vriendelijk, LEUK, maar zo verschrikkelijk moeilijk om te rijden.

Nooit gedoe met omgevingsfactoren, maar op élke spiertrilling van een ruiter reageren: zowel naar voren (was dit been? Wooohhhhh gáán.) als terug (Was dit terugzitten?? páts:HALT :') ) en gewoon heet, heet, heet in combinatie met een eigen mening (pony :+ ) en ook gewoon humor.

Was dus even een zoektocht om een passende ruiter/amazone voor haar te vinden. Maar als je dan de dikke mazzel hebt dat een internationale gestart hebbende eventing ruiter je aanbied wel te willen kijken of ze wat kan met je pony........Tjaaa... dan veranderd de wereld ineens

Hanneke en Punzel hebben echt vanaf de eerste seconde echt zo'n dikke klik. Echt: vanaf het allereerste moment was het gewoon goed. Geen gedoe, geen als een idioot gaan lopen. Niets. Zo bijzonder! En via Hanneke leer ik nu Punzel rijden ( onder andere: "no matter what... zorg dat je billen zacht blijven" _O- ) en eerlijk is eerlijk: Ik had niet meer verwacht dat het ooit nog zou lukken, dat ik in staat zou zijn haar te rijden.

We zijn door Hanneke allebei veranderd: ik heb geleerd mijn controle behoefte wat los te laten en Punzel heeft geleerd om de ruis die er vanuit mijn lijf komt ( onbalans, handen en benen niet stil genoeg/ ben soms toch een te lompe ruiter) wat te negeren, niet overal op te reageren.

En kijk ons!!
En zie Punzel gaan: zo stoer, zo dapper en inderdaad: het ziet er zoooo braaf en makkelijk uit.

( en eerlijk is eerlijk: heb zondag op weg naar huis echt een dikke huilbui van puur geluk gehad. Ben zo blij dat ook voor Punzel nu alles op zijn plek valt/ en dat de miscommunicaties en de stress etc verleden tijd zijn..)
Laatst bijgewerkt door Punz op 19-06-19 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Iedereen een Connemara!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:28

Spatter: wat een drama he, die eikenprocessierups?
Vriendin van me zit ook echt helemaal onder. Zo'n ellende... En de gemeente die voorlopig helemaal niets doet...

Iedereen een Connemara!!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:57

Je ziet inderdaad alleen maar enthousiasme en plezier bij Punzel, ze vindt het leuk en wil zelf meespelen. Speedy Gonzales was ook altijd vrolijk :D
En heerlijk zoals jij van je pony's geniet, daar spat ook het plezier van af. Alles komt in balans. Ik wordt altijd vrolijk als ik je posts lees. Positieve jaloezie dus :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:41

Punz, ik herken zo wat je schrijft. (Trouwens ik heb geen vetrolletje, ik ben een vetrolletje.)

Met ons nieuwe paard, arabierig typje, dat we sinds een jaar hebben, is het ook een beetje zoeken, met daarbij de nodige onzekerheden. Het is zo fijn als er dan ineens weer een kwartje valt en je daardoor weer zeker weet dat je gewoon het leukste paard hebt.

"Under a cherry tree there are no strangers"
Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:44

Punz Wat een ontzettend leuke pony, die sleept jou er gewoon doorheen :) wat heeft ze er een lol in. En ik kan me zo goed voorstellen dat je op een enorme roze wolk zit.

Cissy lekker een zwembad! wij hebben er ook een (zat al bij het huis) en ik vind het zo geweldig. Met 18 graden spring ik er in, je went echt aan de temperatuur. En ik kom er altijd blij weer uit. Nooit van mezelf gedacht. Ik wilde het eerst dichtgooien maar ik ben zoblij dat we het niet hebben gedaan.

Ik heb een modderkleurig paard dat scheelt ook, wat een smeerkees hiphopje

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 19:16

Punz en Maflinger_S, ook ik heb hier met ons jongste paard wat communicatieproblemen. Ligt zowat in dezelfde lijn : zij is ook heel gevoelig in de mond en aan 'de plaats waar mijn zwaartepunt zit'. Dat laatste klinkt wat raar, maar ik bedoel dus eigenlijk dat ze zeer snel uit balans is als ik niet mooi op mijn plek blijf zitten. Beetje soortgelijke problemen, dus, ofwel te snel lopen ofwel plots stilvallen ...
Op haar rug voel ik me het meeste van de tijd een beginneling, zonder overdrijven :o

Ik weet dat het probleem bij mij zit, hoor. Vrijdag zou haar 'inrijdster' nog eens langskomen en dan gaan we weer wat bijschaven, bij mij en bij het paardje :) Bij haar loopt ze natuurlijk ook veel vlotter en volledig ontspannen :')

In ieder geval krijg ik wel moed door jouw verhalen, hoor, Punz ! Dus, blijf maar 'rozewolkenberichten' sturen !

Hiphopje, jij bent ook goed bezig, lees ik ! Moddermonstertje is toch al wat properder geraakt ?!

Haha, Cissy, je paard was er niet zo blij mee met haar vakantie ! Home sweet home, moet ze gedacht hebben.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:57

Punz schreef:
Spatter: wat een drama he, die eikenprocessierups?
Vriendin van me zit ook echt helemaal onder. Zo'n ellende... En de gemeente die voorlopig helemaal niets doet...

Halen ze ze bij jullie niet weg dan? Hier wel en als particulier kun je je ook aanmelden als in jouw tuin een boom staat die ze heeft. Dan kun je meeliften in de ronde tegen een bepaald tarief......

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:06

Nou ja... In principe halen ze ze dus wel weg, en ja.. je kunt je aanmelden. Maar zelfde ellende als vorig jaar: probleem is zo explosief groter geworden dat ze dus gewoon het werk niet aan kunnen

En:
Jullie jonge paarden perikelen doen me goed ook!! Heel fijn om te lezen dat ik niet de enige zichzelf een hopeloze "beginner" voeler ben!

Iedereen een Connemara!!