Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:15

Blijft mooi. Waar Sky haar witte bips en beduidend minder dazen in de zin gaat staan. Waar Firo kiest voor verkoeling en daasvrij. 8-)

Afbeelding

kitobeer

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:32

Mooie merrie chantal.
Daar ga je nog veel plezier aan hebben. Als je houd van puzzelen dan is een jonkie altijd leuk om te hebben.

Saams nog even geduld en dan ligt de weg weer vrij voor beauty eind goed al goed.

En hopelijk een veulen voor sky ik hoop het zo voor je.

Vandaag nog les gehad met Paddy. Waren heel veel prikkels vrachtwagen die langs reed om zand te storten. Ja hij vond het een beetje spannend ging wat showen. Maar geen explosie hoor.
Paddy is een lekkere coole kikker.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

Paardensportmassage http://www.spiereninconditie.com
https://www.facebook.com/Spiereninconditie/
Ambassadeurs gezocht neem contact op voor meer informatie

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:33

Ja, wit heeft zo z’n voordelen. Veel koeler! En de dazen zitten bij ons ook liever op de bruine. Vandaar dat de dazenballen ook
zwart zijn zeker!

Leuke merrie Chantal! Veel plezier ermee!

ChantalD78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:34

Gister gelongeerd maar ze moest echt even haar energie kwijt. Ze begint te veranderen haha steeds vaker vliegt ze er vandoor.

Wat leuk een veulentje..hoop dat het raak is..van welke hengst? Foto?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:40

Ik hoop dat ze zo braaf blijft als je haar gekocht hebt.
Ik weet niet of wij ooit contact gehad hebben over deze stal? Maar ik ben er niet zo gecharmeerd van en zou me niks verbazen dat als ze eenmaal gewend is bij jullie nog wel wat grenzen gaat opzoeken.

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:44

Mooie merrie Chantal, echt mijn type. Wordt het nou een witte? Mijn scherm vertekend soms wat in kleur.

@SkyMarian: Wat heerlijk dat ze zo kunnen kiezen tussen binnen of buiten staan, hier aan de kust gelukkig geen dazen en weinig vliegen.

@Kittobeer: Wat fijn dat Paddy het allemaal zo goed doet :)

Een aantal van jullie hebben het misschien al op Facebook voorbij zien komen, maar ik loop in de training ook ergens tegenaan. Mallow is onwijs braaf, rustig in de omgang en lekker werkwillig in de bak, maar absoluut zonder gekkigheid. Het enige waar ik al vanaf dat hij bij mij is (oktober 2018) tegenaan loop is dat hij geen druk van het bit accepteert.

Dit uit zich in gooien/schudden met z'n hoofd. Toen hij er net was merkte ik al meteen heel veel spanning, maar wist niet waar het vandaan kwam. Verkoper liep hier ook tegenaan en had hem al naar de tandarts gedaan, maar heb dit bij mij nogmaals laten controleren. Op de achterste tanden na, waren er geen bijzonderheden en was hij duidelijk behandeld. Mijn tandarts is ook bitfitter en in de mond werden geen vreemde dingen opgemerkt wat zou kunnen hinderen bij een normale trens. Ik heb toen ook advies gekregen over een bit. Daarnaast heb ik een osteopaat laten komen, ook hier waren geen schokkende zaken.

Ik vermoed dat er met beleren iets fout is gegaan, bitloos is hij super braaf, maar hij begint wat te puberen en zoekt soms grenzen en heb het gevoel dat hij zonder bit soms toch een loopje met me neemt. Met wat voor bit rijden jullie en herkennen jullie dit verhaal misschien. Mallow is geimporteerd uit Ierland, zou het kunnen dat hij met een heel ander type bit is ingereden dan wat hier gebruikelijk is?

Bitloos gaat hij wel echt fijn: [RT-HAW] Connemara Mallow bitloos

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:52

Minka het schudden/ gooien kan heel veel oorzaken hebben. Mijn Ierse importdame doet het niet. Tenminste niet op haar enkelgebroken trens. Op een dubbelgebroken trens klappert ze als een malle.
Zou het eigenlijk best graag eens willen zien dmv een film. Vooral het verschil in het rijden tussen bit en bitloos.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:31

Enkelgebroken heb ik nog niet geprobeerd, wel meerdere dubbelgebroken bitten en een Myler. Op allemaal is hij zeer inrustig en gespannen. Ongebroken bustrens heeft tot nu toe het beste effect, maar heb er ook nog maar twee keer mee gereden. Misschien is een enkelgebroken bit dus nog wel het proberen waard.

Filmpje moet ik laten maken, heb een aantal video's, maar die zijn allemaal bitloos. Heb de afgelopen maanden niet veel meer met bit gereden.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:26

Laat hij de onrust niet zien op de ongebroken trens of veel minder?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:32

Met de ongebroken trens is er veel minder onrust.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:03

In Ierland rijden ze allemaal met ongebroken trens ( of stang), dus dikke kans dat hem dat vertrouwder is.

En reageert hij met onrust zodra je de teugels opneemt? Of ook al als je met vrije teugel/ compleet losse teugel stapt?

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:07

Mijn bitfitter en sportmasseur zei wel eens: Eet jij je ei liever met een plastic of ijzer lepeltje? Mensen hebben voorkeur dus paarden ook. Beauty loopt het fijnste op ijzer. Met kunststof kan ze helemaal niks. Paard van stalgenoot is andersom. Kan zich helemaal opkrullen op een normaal ijzer bitje.

Je kan eens van trust de inno sense proberen. Met en zonder tongboog. Sprenger heeft ze nu ook. Slagje dunner.

[o]

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:25

Punz schreef:
In Ierland rijden ze allemaal met ongebroken trens ( of stang), dus dikke kans dat hem dat vertrouwder is.

En reageert hij met onrust zodra je de teugels opneemt? Of ook al als je met vrije teugel/ compleet losse teugel stapt?

Momenteel alleen als ik op contact rijdt, in het begin wilde hij al meteen draven als ik de bak in ging en dan ook heel onrustig met zijn hoofd.

@Saams: Naar de Trust bitten heb ik inderdaad al staan kijken, bitfitter vond ze te dik voor zijn mond, maar kan ze testen van drunens ruiterhuis, dus dat gaat binnenkort gebeuren :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:34

Kan toch zijn dat er in de opleiding misschien iets niet helemaal goed gegaan is.
Hij was in Ierland ingereden toch?

Ik wil niet alle Ieren over 1 kam scheren, maar er zijn cultuurverschillen zullen we maar zeggen, dus mogelijk heeft het daar ook wat mee te maken.

Iedereen een Connemara!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:43

[o]

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:46

Vermoed dat ze er in Ierland mee zijn begonnen, hij is namelijk nog maar sinds augustus in Nederland en vrijwel meteen de verkoop in gegaan. Hij is doodbraaf, maar er moet iets gebeurd zijn daar, want hij ervaart absoluut stress. Probeer nu zoveel mogelijk met rust en positieve beloning te werken en in principe bitloos, maar hij begint nu te kijken hoe ver hij kan gaan en wil niet dat hij een loopje met me gaat nemen. En eigenlijk wil ik ook gewoon dat hij een bit accepteert, hij hoeft er echt niet dagelijks mee te lopen, maar het moet wel mogelijk zijn.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:47

ChantalD78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:02

Saaams schreef:
Ik hoop dat ze zo braaf blijft als je haar gekocht hebt.
Ik weet niet of wij ooit contact gehad hebben over deze stal? Maar ik ben er niet zo gecharmeerd van en zou me niks verbazen dat als ze eenmaal gewend is bij jullie nog wel wat grenzen gaat opzoeken.

Ik Heb nooit contact gehad met jou maar nu ben ik wel erg benieuwd naar jou mening

ChantalD78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:06

@minka ja klopt ze word steeds lichter..

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 06:13

Zooooo even 10 pagina`s gelezen, heerlijk die activiteit hier, maar kan ook niet anders met t onck voor de deur. Wij komen met 2 pony’s en zelf doe ik ook een proefje nee. Reuze zin in. Sanne doet met beide pony’s dressuur en springen al ist met blaze een oefen rondje. Ze is trouwens verkocht en mag na t onck naar haar nieuwe huisje. We zullen haar echt missen het is een enorme lieve schat.

SKy ik duim en duim dat t nu gelukt is, spannend hoor.

Marrit heel eerlijk rij ik ook t liefst alleen buiten, vroeger wel eens met groepen weg geweest maar was altijd drama dus voor mij nooit meer. En ik heb een goed excuus, Mel houdt echt niet van in een groep rijden.

Nog even een welkom voor de nieuwelingen hier en tot zaterdag of zondag.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:39

Gezellig Tineke! Tot morgen!

Is er op de accomodatie ook mogelijkheid tot kopen van eten en drinken? Het word best warm en warm drinken smaakt niet :+

[o]

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:33

Ja hoor, er is een kantine bij de Spreng

Iedereen een Connemara!!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:54

Wel enorm fijn dat ze een droog weekend afgeven ! Mss beetje warm, maar dat is toch een stuk leuker dan regen!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:09

Wordt vast n heerlijk weekend en ik ben erg blij dat de echte hitte pas na het weekend begint.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:12

Stiekem ben ik blij dat ik geen rijbroek aan hoef dit weekend. {:}