3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Dilan93

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:19

Marlinde, je kunt het! :D

Kimmie, idd hopen dat t geen glutenallergie is :n

Mijn lijstje voor vandaag:
O: alpro vanilleyoghurt met bessen
L: twee groentenwraps met hummus en quorn
T: druiven, boterham met pindakaas en we krijgen straks een waterijsje op het werk :9
A: krieltjes met wokgroente en vegan filetlapjes, beetje ketchup
A: shake van bevroren banaan, eiwitpoeder en amandeldrink.

Totaal kcal: 1443, al moet het ijsje daar nog bij. Zal iets van een raketje zijn denk ik

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:26

Behalve de patatlucht waar ik de hele dag in sta... is er ook een lekkere verse brood / tosti lucht langs aan het waaien. Oh en de buurman is een Italiaans restaurant. IK WIL VRETEN. _O-

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:35

Lekker bezig MarlindeRooz! Patat is echt mijn ultime weakness. Zou het elke dag wel kunnen eten. :))

Lekker lijstje Dilan!

Hier dag twee van WW. Gaat prima zo. Lijstje van gisteren:
O: 150 gram vanille kwark (flink op verkeken, grapje was 7 punten blugh)
L: 2 volkoren boterhammen met 2 gebakken eieren, plak 20+ kaas en 2 plakjes Kipfilet
A: klein beetje tagliatelle met kip, champignons, room, en prei. Helaas veel te veel prei gedaan. Na 3 happen gestopt met eten. Daarna bij mn vriend nog 2 kippenbouten gehad.
T: appel
Totaal 24 punten.

Vandaag:
O: twee volkoren boterhammen met kruidenroomkaas light, komkommer, en gerookte zalm
L: twee volkoren boterhammen met magere leverpastei
T: appel
A: aardappel, groente, vlees bij mn ouders
Heb nog 11 punten over voor avondeten, dus dat komt wel goed. Ga op de racefiets naar mn ouders en weer terug, gok dat ik zo'n anderhalf uur al met al op de fiets zit.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:55

Vandaag:
O- melk, havermout, rozijnen, honing, halve banaan
T- 2 volkoren boterhammen met kipfilet
L- foccacia tosti met zalm en roomkaas en witte chocoladetaart met een cappuccino
T- quinoa met snijbonen
A- ovenschotel met koolvis, brocolli, champignons en gebakken aardappelen
T- kwark met frambozen en honing en 2 blokjes pure chocola

Totaal: 2198
E-127 F-67 C- 260

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:23

proven02 schreef:
Vandaag:
O- melk, havermout, rozijnen, honing, halve banaan
T- 2 volkoren boterhammen met kipfilet
L- foccacia tosti met zalm en roomkaas en witte chocoladetaart met een cappuccino
T- quinoa met snijbonen
A- ovenschotel met koolvis, brocolli, champignons en gebakken aardappelen
T- kwark met frambozen en honing en 2 blokjes pure chocola

Totaal: 2198
E-127 F-67 C- 260

Het zou leuk zijn als je ook een beetje op anderen reageert. Voor enkel lijstjes plaatsen is een ander topic. ;)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:26

Oké welk topic is dat? Ik heb geen idee waar jullie het over hebben met WW en veel mensen zetten er geen kcal of macro's bij dus ik kan er niet echt op reageren dan :)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:27

Zal stoppen met mijn lijstjes ik dacht dat veel meelezers het wel waardeerden maar geen probleem:)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:47

Ik zeg niet dat je ermee moet stoppen, maar het zou leuk zijn als je ook op anderen reageerde. Er wordt hier niet alleen over WW gepraat. Er is maar een handje vol meepraters die dat volgen.

Het lijstjes topic heet "wat heb jij vandaag gegeten"

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:54

Dankje ik zie hem inderdaad! Daar zet niemand er kcal of macro's bij zie ik vind het juist handig als dat erbij staat om ideeën op te doen :D Maar ik blijf hier gwn meelezen dan soms staat het er wel bij

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:55

Haha je kan ook best meepraten, maar het is misschien gezellig als je af en toe ook wat inhoudelijk op anderen reageert in plaats van alleen maar sec je lijstjes plaatsen, ook omdat we hier toch wel kletsen.

Don't look back in anger.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:57

Emmaa_ schreef:
Haha je kan ook best meepraten, maar het is misschien gezellig als je af en toe ook wat inhoudelijk op anderen reageert in plaats van alleen maar sec je lijstjes plaatsen, ook omdat we hier toch wel kletsen.

Zal wat meer meekletsen haha :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:46

Lekker druk hier ineens :D

Marlinderooz, al dat lekkere eten rond je :9
Erg moeilijk om daar altijd af te blijven lijkt me.

Veel mensen die voor WW gaan zie ik. Kan me voorstellen dat het helpt om gewoontes te veranderen en meer structuur geeft. Mens is toch een gewoonte dier en zo iets maakt het toch duidelijker over wat je wel of niet kan lijkt me.
Veel succes alvast!

Woensdag was een wat ongezonder dagje. Niet teveel gegeten gelukkig.
Gister was een stuk beter:
O: thee
M: tomatenroomsoep met uien en verse tomaten en grilkaas.
T: koffie, notenmix met yoghurt.
A: pizza. Zelf gemaakt en enorm rijk belegd. Die vulde dus enorm. Was wel echt heerlijk, onze oven kan duidelijk een krokante pizza bodem maken :):)

B: held uur krachttraining met wat pilates erbij. 10.000 stappen gehaald.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:48

Zijn er mensen die hier de fitbit hebben?
En daarmee hun calorieën berekenen?

[HAR] Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

My current situation is not my final destination.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:56

fleurtjeuh schreef:
Zijn er mensen die hier de fitbit hebben?
En daarmee hun calorieën berekenen?

Ik heb een fitbit, gebruik hem voornamelijk om mijn stappen, slaap, en verbranding bij te houden. Maar ik eet niet extra als ik meer verbrand heb ofzo. Dat vind ik zonde.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:25

Marlinde, Komt goed! Je bent goed bezig!

Mooi lijstje Dilan!

Gisteren weer een flinke vreetbui gehad, van alles weggewerkt en zelfs het avondeten overgeslagen hierdoor. Ik weet echt niet wat ik heb, ik heb nooit last van vreetbuien gehad. De laatste was echt jaren terug, toen ik totaal in struggle was met mezelf. De reden dat ik ben aangekomen is vooral tussendoor telkens iets pakken, maar niet honderd dingen achter elkaar.
Ik voel me overigens sws de laatste dagen heel lamlendig. Je zou zeggen dat je in een tussenjaar, met iedere dag vrij om dingen te doen die je leuk vind, je super gelukkig moet zijn. Maar ik merk even dat ik nergens meer blij van wordt. Misschien is het omdat ik de laatste dagen wat meer rust heb gehad, heb het natuurlijk dit jaar iedere dag druk gehad.
Daarom vandaag weer een drukke dag ingepland, dan heb ik hopelijk geen tijd om tussendoor te liggen en te gaan eten :D

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:29

Ik heb een fitbit, maar merk dat ie de kcal, vooral bij inspanning, soms behoorlijk overschat. Of tenminste, dat moet haast wel, want anders zou ik stukken sneller af moeten vallen :+
Maar ik vind het wel fijn om te kijken hoe actief ik ben geweest etc, en hoe dat is tov andere dagen.

Kimmie :(:)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:44

Misschien komt het er gewoon allemaal ff uit kimmie :(
Wel fijn dat je de oorzaak voor je vreetbuien kan inschatten op deze manier, als je je straks weer lekker voelt zullen die waarschijnlijk weer verdwijnen!
Veel plezier vandaag in ieder geval!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:44

Hier geen fitbit maar een Garmin vivosmart 3. Doet ongeveer hetzelfde. Erg handig om een beetje een idee te hebben. Vooral als ik bv nog een hongertje heb check ik of dit komt omdat ik veel verbruikt heb die dag of gewoon zin heb in iets.

Kimmie :(:)

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:10

Hier ook een fitbit en daarvoor twee jaar een polar gehad. Vind het vooral interessant om mezelf te blijven uitdagen minstens 10.000 stappen per dag te zetten en in grote lijnen mijn ontwikkeling te volgen.

Zoals hiervoor ook al gezegd, verbrande kcal worden vaak overdreven/overschat door dergelijke horloges. Hier dus zeker niet teveel naar kijken!

I'm not weird, I'm limited edition :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:23

Ik kijk er wel naar, zodat ik niet te weinig eet haha. Maar I love mijn Fitbit versa. Is echt mijn kindje. _O-

Gister werd uiteindelijk ‘s avonds een vega burger en een Mac flurry haha. Maar pastte binnen mijn kcal!

Kcal: 1686
B: hele dag werken, 15.000 stappen

Ik eet misschien niet heel veel, maar wil echt even een eindsprint trekken om die laatste ellendige 4 kilo te lozen. Even 1 kilo per week afvallen en dan weer rustig aan. :j ivm werk eet ik om 11:00, 16:00 en 21:00.

Vandaag
O/L: 4 Ikea pannenkoeken met stroop (+- 500) ga zo afwegen)
T: eiwitshake (90 kcal)
L: meergranen baguette met roomkaas (416 kcal)
T: banaan (124) + kinderbueno (244)
A: aardappels met broccoli en vega kip oid gok ik. (Doel is rond de 500 kcal)

Zit zo precies op 1700 kcal haha. En dan moet ik de stroop nog afwegen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:36

Ik zie hier best vaak dat mensen sochtends alleen thee of koffie drinken en pas eten met de lunch, heeft dit een reden?

Wat vervelend Kimmie, hopelijk heb je snel weer de goede weg te pakken :)

Marlinde, Ooh heerlijk een flurry en vegaburger haha :o

Hier gaat het gelukkig goed, ik hou op aanraden van jullie MFP bij en probeer de kast te vermijden (alhoewel er inmiddels niks meer in ligt haha!)

Inmiddels gelukkig wel een zakkende weegschaal met verbazingwekkend vanmorgen -4,1 erop, het lijkt eindelijk te lukken. En dat terwijl ik gewoon frietjes heb gegeten deze week dus dat blijf ik dan ook maar lekker erin houden :D

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, a dream came true * 01/11/'08 *
[RT-HAW] Knappe Tarzan op wedstrijd

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:41

Je moet ook lekker frietjes blijven eten! Je moet namelijk iets vinden wat jij je hele leven vol kan houden! :j

En de burger was echt lekker en verdiend! :)) heb gisteravond echt hard gewerkt! De reden dat ik zo raar eet is omdat ik werk van 11 tot 20:30 of van 12 tot 20:30. Als ik om 8:00 al wat eet dan kom ik op 4 maaltijden per dag uit en dat is te veel haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-19 09:59

_Tarzan schreef:
Ik zie hier best vaak dat mensen sochtends alleen thee of koffie drinken en pas eten met de lunch, heeft dit een reden?

Heeft te maken (bij de meeste in ieder geval) dat ze aan IF (intermittent fasting) doen. Dan eet je binnen een bepaald tijdsbestek. Daarbij heb ik bijv. 's ochtends nooit honger dus dan wacht ik veel liever tot half 11 / 11 en eet ik dan iets kleins, dan dat ik een bak yoghurt naar binnen ga proberen te werken waar ik eigenlijk geen zin in heb. Vind het zelf bijv. zonde van de kcal om iets naar binnen te werken wat niet nodig is zegmaar.
Bovendien is niet ontbijten ook niet slecht, dus als niet ontbijten bij je past.. dan lekker doen! Aan de andere kant kan ontbijten ermee helpen dat je minder gaat snaaien, maar welke situatie op jou van toepassing is ligt natuurlijk geheel aan jou :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:08

Dankje voor de duidelijke uitleg, zelf ontbijt ik wel altijd anders haal ik het dubbel en dwars in de rest van de dag := Maar het viel mij gewoon op, vandaar de vraag! Ik ga het IF eens opzoeken, heb er nog nooit van gehoord. Marlinde, dan snap ik het bij jou ook inderdaad dat je liever later eet!

Frietjes blijf ik er ook zeker inhouden maar verbaasde mij wel dat ik de dag na het eten van frietjes toch was afgevallen :D

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, a dream came true * 01/11/'08 *
[RT-HAW] Knappe Tarzan op wedstrijd

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:09

_Tarzan schreef:

Ik doe dit ook, ik sta 's ochtends rond 6 uur op, dan neem ik een koffie en ga op weg met de trein. Zo vroeg heb ik nooit honger en koffie werkt ook nog honger verlagend. Eer er dan tijd is voor ontbijt, is het meestal tijdens de eerste koffiepauze rond 10/11 uur :) .