Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304
MaiNat schreef:Geweldig verslag weer zie het zo voor me! Haha ja ook de te krappe paardrijdbroek is herkenbaar
pien_2010 schreef:Met alle respect voor Fotsy, maar nooit touw vast maken. Shadow blijft echt wel bij je en als jij haar vast houdt kun je haar los laten. Stel je hebt haar vast gemaakt ah zadel, ze vliegt achter langs dan lig jij ernaast. Nu als Callas maf doet, laat je shadow gelijk los. Die redt zich wel. Ik vind dat echt Levens gevaarlijk en gruwel er zelfs van.
Monique1963 schreef:Dank voor jullie gedachtenspinsels Fotsy en Pien. Ik denk dat ik een tussenvorm neem van jullie beide adviezen. Ik denk dat ik de leadrope met een dun breektouwtje vastmaak aan de hoorn. Op die manier kan het touw niet op de grond vallen, waardoor ik zou moeten afstappen, maar in geval van nood kan het wel breken en loopt Shadow op zijn eigen benen.
En pientje, Shadow is een ruintje...
Monique1963 schreef:Met 1 hand rijden doe ik eigenlijk automatisch, heb het met western, bijna 30 jaar, altijd gedaan. Maar sinds ik Callas heb kan dat eigenlijk niet meer, omdat ze überhaupt eigenlijk niet wist wat sturen was. Nu moeten we dat wel leren, dus zal neckreining in de toekomst op de agenda staan. In het bos is het overigens niet zo'n probleem want het is toch wel duidelijk waar het pad heen loopt. Zo is Callas vermoed ik ook ingereden en daarom zat er denk ik geen goed stuur op.
Ik ga het touw wel aan de hoorn van mijn zadel vastmaken maar dus met een breektouwtje en verder houd ik het touw in mijn hand. Dat ik het vastmaak is eigenlijk meer om te voorkomen dat ik het compleet uit mijn handen laat glijden en dat ik dan moet afstappen om het weer op te pakken.
Monique1963 schreef:Hey Henny, dank voor je compliment. Ik rijd Callas vanaf Bruno al op een rubberen stangtrens dus de hefboomwerking is al aanwezig, en daar is ze niet zo van onder de indruk zoals we weten. Ik zou haar op mijn westernbit stangen kunnen gaan rijden, maar ik wil eigenlijk liever naar minder, dus naar in ieder geval een gewoon gebroken bit, zonder stangen in de toekomst.
Aan Shadow zijn (het is een ruintje) gehoorzaamheid werken is zeker een punt. Ook het commando achter lijkt me heel nuttig inderdaad.
Een korter touw kan ik ook regelen. Dus jij zou zeggen eerder een lang halstertouw, dan de leadrope die ik nu heb.
Denk je dat het nog uitmaakt voor Callas of hij wel voor op loopt? Qua schrikken?
Monique1963 schreef:Hey leuk je uitleg, word ik helemaal enthousiast van. Ik zie mij al helemaal keurig rijden met de twee paardjes.
Ik heb geen idee of haar verhemelte laag hangt. Een ongebroken bit heb ik niet. Ik zou dan als volgende stap in haar opleiding kunnen overschakelen op mijn westernbit, dus gebroken koper met stangen. En dan later terug naar minder.
Gebruikers op dit forum: Azhari, carola, DieL_Zor, Fabienne_Z, idion, Lisavos11, Love_Mirra, Mkango, Mooblie, mpc_rijder, Rijsa, roosjenat, Sjong, Steffi4, stitchlover, YandexBot en 16 bezoekers