Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:44

Vind die tweede foto echt fantastisch van Enzo!

Diva zit weer met spierknopen dus die staat weer stil. Denk dat ik er nu ze stabiel is eens een masseur oid op los laat en dan hopen dat haar nieuwe deken haar droog genoeg gaat houden. Ze voelt zich op zich wel tof verder :Y)
Afbeelding
Afbeelding

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:22

Mooie foto’s EdkingEnzo Leuk dat je bitloos rijdt. Dat trekt mij ook wel maar ik weet niet of ik dat ooit buiten aan zou durven.

Ik heb 1x per maand les. Voor de rest doe ik het zelf. Ik heb ook de inline training van Tristan Tucker gedaan. Ook erg leuk ☺️

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito RIP ❤️
Ovacionado de Indalo

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:29

WoW Azmay die is nou is echt oprecht uitgezwaard! Echt heel mooi dier.
Mocht je een keer een goede fysio willen dan raad ik Sarah Vermeerbergen aan. Die is zaterdag bij Marq geweest en is echt heel erg goed. Ook Dry Needling etc.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:27

Horseware schreef:
Ik heb 1x per maand les. Voor de rest doe ik het zelf. Ik heb ook de inline training van Tristan Tucker gedaan. Ook erg leuk ☺️

Oh, klinkt interessant! Wat houdt dat in?

Don't take anything for granted

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 01:19

Azmay schreef:
Vind die tweede foto echt fantastisch van Enzo!

Diva zit weer met spierknopen dus die staat weer stil. Denk dat ik er nu ze stabiel is eens een masseur oid op los laat en dan hopen dat haar nieuwe deken haar droog genoeg gaat houden. Ze voelt zich op zich wel tof verder :Y)
[ [url=m/z9uyVE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aaCwQA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is ze onwijs mooi!!! <3

Enzo Alano
Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

naranja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:55

Toen
Afbeelding

Nu
Afbeelding

Lees het verhaal in ons eigen apparte topique. Link staat onderaan in mn onderschrift

Instagram:suena_ lcl

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:34

@Naranja1 wát een verschil! Ik ga het topic eens doorlezen.

Ik ga in augustus voor het eerst starten met mijn nieuwe Spaanse topper. 8-) Ik ben zo benieuwd!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:37

fluffyfox schreef:
Heeft er iemand hier ervaring met een duidelijk voelbare schildklier?
Het viel mij laatst op dat je die bij Ami echt heel goed kan voelen.
Gisteren was de osteopaat er voor hem en die zei ook dat ze iets verdikt leken. Niet direct paniek. Maar goed om te blijven monitoren.
Heb al ruim 30 jaar paarden. Maar hier dus echt geen ervaring mee.

Onze Fjordenmerrie had hier altijd last van als ze te veel eiwitten had binnen gehad.
Staat overdag op de weide, in de avond is het altijd erger. Als ze de avond op de paddock heeft gestaan met hooi is het bijna helemaal weg.

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:02

Mo heeft het wel eens na het eten van erg kort gras.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:14

Ik dacht voor de grap even een wedstrijdje mee te pakken met die nieuwe grote jongen _O- Hij is nog helemaal niet zo fijn voor elkaar maar toch resultaat! 1e en 2e plaats in het L met 3 winstpunten *\o/*

instagram : @purarazadivino

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:21

Wat goed @TezzJazz! Congrats.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:27

Harvey1 schreef:
Wat goed @TezzJazz! Congrats.

Dankjewel!

naranja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:05

[quote="Harvey1"]@Naranja1 wát een verschil! Ik ga het topic eens doorlezen.

Dankje. Ben ook wel een beetje trots <3

naranja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:05

TessJazz schreef:
Ik dacht voor de grap even een wedstrijdje mee te pakken met die nieuwe grote jongen _O- Hij is nog helemaal niet zo fijn voor elkaar maar toch resultaat! 1e en 2e plaats in het L met 3 winstpunten *\o/*

Gefeliciteerd met de winst!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:24

Faya_barok, handige uitleg! Bedankt :)!

Edcadq, wanneer heb je het resultaat :)? Ben nu wel benieuwd mee :p en ondertussen al kleine katjes in huis :D?

Edking Enzo, wat een prachtig paardje zeg <3 jullie zien er goed uit samen :)
En yup, hier ook alles zelf, heb m’n lesgeefster nu 2x laten komen als ik ergens tegenaan liep, maar verder gaat het prima alleen :) is natuurlijk wel het 5e paard dat k doorrijd, maar 1e keer voor mezelf :p

Azmay, oei, niet leuk :/ hopelijk alles dnel weer lekker los! Ze ziet er wel fantastisch uit!

Naranja1, wat een verschil!! Ga zeker binnenkort je topic eens lezen, eerst nog crazy weekje op het werk..

Harvey1, spannend!! Alvast superveel succes en je vooruitgang hier delen!!

Tessjazz, zag je bericht ook al op insta! Super proficiat zeg :D wat gaat dat geven als jullie nog verder staan o_o!!

Wat betreft Jenara, ik wil altijd wel wat meer info of leesvoer krijgen over voeding, daar ben ik echt nog een complete leek in! Nara krijgt momenteel 1x per dag een mengeling (moet s kijken welke, wordt door de staleigenaar gekocht) en staat overdag op wei en ‘s avonds dan nog hooi, van de eigen weides.

Het probleem met de hoek is alweer veel minder, ze is nog wel s geschrokken en opzij gesprongen en loopt er soms ohz nog wat ongeruster voorbij, maar op de grond gewoon lekker ontspannen nu :) (weer vergeten te laten filmen, moet er echt s aan denken!) het gaat ook echt wel weer de goede kant op. Ohz volgt ze steeds consequenter mijn hand, ik krijg er al best vaak een mooie binnenstelling uit, alles nog onbevestigd, maar zeker op de goede weg :)

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:10

Fijn dat het in de hoek weer beter gaat zeg.

Ik heb gisteren 5 minuutjes los gestapt op Aurelia, geen centje pijn.
Vrijdag komen de dames naar huis!!!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:59

Voor de mensen hier met een (PRE) hengst, wat is jullie ervaring ermee op wedstrijd?

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:37

Sorry harvey. Geen hengst meer en nog niet toe aan wedstrijden ook

Iedereen druk?
Ik heb Ami vandaag weer opgepakt na klein weekje rust na de osteopaat.
Rustig even aan de lijn.
Zoveel mogelijk recht uit.
Hij loopt fijn. Lijkt rechter. En zn galop was duidelijk beter.

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:58

Harvey1 schreef:
Voor de mensen hier met een (PRE) hengst, wat is jullie ervaring ermee op wedstrijd?

Ik heb met mijne pas 1 wedstrijd gereden maar gaat wel vaak mee naar andere terrein met meerdere paarden. Ene keer blaast hij zich wat op en wilt hij stoer lopen doen, andere keer interesseert het hem geen hol en als er schimmel paarden (z’n crush) lopen plakt hij daar vaak aan. Nu is mijne wel vrij cool in t hoofd heb meerdere hengsten gereden en van dichtbij gemaakt en elke reageert toch wel anders.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:18

Wat fijn fluffyfox! Mo wordt daar ook altijd fijner van.

Vanavond komen de dames naar huis <3

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:25

@ Jenara. Ja de katjes zijn geboren <3

Afbeelding

Ik kreeg gisteren weer een foto van Ferro doorgestuurd. Het is niet de mooiste foto maar ik ben nog steeds verliefd, wil de hele dag foto's krijgen :') Ferro is nu 7 maanden oud.

Afbeelding

Valoroso d'Eleganza, mijn Spaanse Droomhengst

[BKR] Even voorstellen...mijn knappe Spaanse valk!

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:41

@escada.
Wauw wat een prachtige poezels!!! Wat voor ras is dat?

En je veulen is ook wel een zoeterd hoor.
Zachtaardig kopie!

@robijntjah. Ik laat Ami nog elke 3 maanden doen. Omdat er zoveel werk was (en nog wel is)
Maar zie wel veel verschil.
Heb hem ook 2 keer een guasha behandeling laten krijgen en dat vond hij ook super!
Alles vult elkaar wel aan.

Vandaag ook weer aan de lijn. Hij loopt echt fijn. Zoveel meer ruimte in de hals. Hij gaat nu echt de lengte opzoeken. Loopt te briezen. Het ziet en voelt nu echt heel licht.

Zondag hebben we onze eerste les van piet bakker (lange teugelen)
Mij benieuwen. Want Ami is nog geen groot fan van deze tak van sport. Hahaha
Met mijn oude paard was ik hiermee echt redelijk ver in het werk (Piaf, galop enz)
Hoop zo dat ik Ami hier ook enthousiast en ontspannen in krijg. Want nu bouwt hij echt nog spanning op ermee helaas.
Gaat dan happen en word springerig. Eens kijken of piet nog wat mooie tips en tricks voor ons heeft!

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:18

@ harvey1, hier geen ervaring met wedstrijden, laat staan met een hengst :p

@ fluffyfox, ja bijna bouwverlof hier, dus nog even beetje crazy druk op het werk! Nog 3 dagen werken volgende week en dan vakantie :D
En oh dat klinkt fijn :) blij dat het goed gazt :) doe zo verder!
Ben ook benieuwd naar hoe je les gaat morgen! Moet dat ook s een keertje vaker doen, lange lijnen

@ zoe, ik heb wel met hengsten gewerkt vroeger (wel altijd op eigen terrein of s een buitenrit) en ik vind ze soms aangenamer dan merries, hangt ook van de hengst en de opvoeding wel :)

@ escada, wat een cuties!! Zo mooi <3
En haha, ik begrijp je wel, ze kunnen er zo awkward uit zien soms :p hij heeft wel echt een mooie kleur!

Hier dus druk met werk, heb woensdag nog s gereden, en er blijft toch iets in de hoek zijn waar Nara ongerust van wordt, heb nu afgewisseld tussen aan de andere kant werken en dan af en toe er toch eens langsgaan. Buiten overdramatisch in buitenstelling lopen, naar binnen vallen en wat versnellen, doet ze wel niets ergers. Dit keer was ohz. Aan de hand is het vrij goed nu :)
Vandaag ben ik nog eens aan de hand gaan “wandelen”, was eventjes geleden. Als ik haar nog niet lang had ging ik elke week een stukje wandelen, eerste keren waren vreselijk drama :p
Vandaag helaas ook weer, ga het terug vaker doen. Zo braaf en ontspannen ze is in de piste, zo’n bommetje is ze buiten, trippelen, mij voorbij willen lopen, duwen, trekken, boos kijken .. heb ik mijn handen aan vol gehad.. maar heb er ook flink werk van gemaakt, telkens ze voorbij kwam, stop en terug achteruit en dan weer rustig vertrekken. Veel meer dan 3-4 passen geraakten we niet per keer :’)
Zijn hier nog magische tips voor? Of is het echt alleen een kwestie van geduld en consequent zijn?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:05

@ Jenara, jeetje je paard klinkt als een handje vol! Ik heb helaas geen tips voor je, oefening baart kunst toch? Gewoon blijven proberen en geduld hebben denk ik!

Ik heb een email gekregen van het Belgische stamboek om lid te worden omdat Ferro natuurlijk uit België komt. Maar ik kom zelf uit Nederland, dan moet ik toch gewoon lid worden van het stamboek hier?

Valoroso d'Eleganza, mijn Spaanse Droomhengst

[BKR] Even voorstellen...mijn knappe Spaanse valk!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:57

Eindelijk de lang beloofde stand foto! Mijn mega joekel boven de 1.70 hoog <3 Afbeelding