Zorgen maken om wolf...

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:29

Nationaal park de hoge Veluwe is inmiddels hermetisch afgesloten om komst van de wolf in dat park te bemoeilijken.

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/nati ... kVeT9Omzhg

Vraag me af of dat wolvennest omgeving Kootwijk dan zich dan net buiten de hekken van het nationale park bevindt.

#trotsoponzeboeren

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:34

Kymalin schreef:
Precies. En waarom gaat zo iemand dan kapot? Omdat er een paar dromers zijn die denken de natuur te kunnen herstellen in een klein overbevolkt landje

Die dromers veroorzaken alleen maar een hoop problemen. Het moet eerst gigantisch uit de hand lopen en dan pas kan het gezonde verstand weer zegevieren. Tot die tijd zullen er zeer veel schapen, koeien, veulens, paarden, honden en katten sterven. Ook zullen er zeer veel boeren failliet gaan en zullen er een hoop dieren die bij onze postzegelnatuur horen bijna verdwijnen. Al met al wat ik dus als een carastrofe benoem.

Als particuliere paardeneigenaar kan ik nog volledig tegen mijn wil mijn paard binnen zetten. Ook al is dat iets wat ik totaal niet wil want ik vind dat een paard 24/7 buiten hoort. Maar deze dromers dwingen je er uiteindelijk toe.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:41

tienus63 schreef:
Nationaal park de hoge Veluwe is inmiddels hermetisch afgesloten om komst van de wolf in dat park te bemoeilijken.

Vraag me af of dat wolvennest omgeving Kootwijk dan zich dan net buiten de hekken van het nationale park bevindt.

Bijzonder.. Zij kunnen het dus wel..

<3 Wiebe & Sneakers <3

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:41

Afbeelding
_O-

tienus63

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:43

@nine, park is immers al omheind en er wordt wildbeheer uitgevoerd.
Dus is het idd een kwestie van hekken dichtdoen en hopen dat wolf er niet over/onder/doorheen komt.

#trotsoponzeboeren

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:43

Loretta schreef:
Kymalin schreef:
Precies. En waarom gaat zo iemand dan kapot? Omdat er een paar dromers zijn die denken de natuur te kunnen herstellen in een klein overbevolkt landje

Die dromers veroorzaken alleen maar een hoop problemen. Het moet eerst gigantisch uit de hand lopen en dan pas kan het gezonde verstand weer zegevieren. Tot die tijd zullen er zeer veel schapen, koeien, veulens, paarden, honden en katten sterven. Ook zullen er zeer veel boeren failliet gaan en zullen er een hoop dieren die bij onze postzegelnatuur horen bijna verdwijnen. Al met al wat ik dus als een carastrofe benoem.

Als particuliere paardeneigenaar kan ik nog volledig tegen mijn wil mijn paard binnen zetten. Ook al is dat iets wat ik totaal niet wil want ik vind dat een paard 24/7 buiten hoort. Maar deze dromers dwingen je er uiteindelijk toe.

Waren het maar een paar dromers, rewilding Europa is een club die je niet moet onderschatten. Die zijn goed gefinancierd en zitten overal aan tafel, lees het stuk maar eens onder de link die ik hierboven in een post heb gezet.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:45

tienus63 schreef:

Ik kan het artikel helaas niet helemaal lezen want dan moet je een abonnement nemen :roll:

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:46

Mja.. Dus een van de weinige geschikte plekken waar de wolf zijn natuurlijke prooi kan vangen, wordt dus afgesloten.. Ben ik dan de enige die hier de ironie van inziet? :')

<3 Wiebe & Sneakers <3

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:47

@aadburg; gelezen. Als dat allemaal klopt dan is me dat nogal wat

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:48

nine1987 schreef:
Mja.. Dus een van de weinige geschikte plekken waar de wolf zijn natuurlijke prooi kan vangen, wordt dus afgesloten.. Ben ik dan de enige die hier de ironie van inziet? :')

Nope. Was ook mijn gedachte maarja de wolf betaald niet voor het jagen en de poelier wel

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:50

Kymalin schreef:
@aadburg; gelezen. Als dat allemaal klopt dan is me dat nogal wat

Voor mij vallen veel puzzelstukjes hiermee op hun plaats maar inderdaad: het is zeker nogal wat.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:51

Kymalin schreef:
nine1987 schreef:

Nope. Was ook mijn gedachte maarja de wolf betaald niet voor het jagen en de poelier wel

Ik denk dan vast te kort door de bocht als ik zeg: jammer voor die poelier/jager etc?

<3 Wiebe & Sneakers <3

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:52

Mag je zo’n wolf eigenlijk doden wanneer hij je paard aanvalt? Of je kind?

nine1987

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:53

Nee.. Maar ik denk wel dat iedereen dat dus wel doet op zo'n moment.. Ik zou er iig mijn uiterste best voor doen..

<3 Wiebe & Sneakers <3

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:58

nine1987 schreef:
Ik denk dan vast te kort door de bocht als ik zeg: jammer voor die poelier/jager etc?

Nouja die beesten staan ook achter hekken en kunnen geen kant op dus dat wordt 1 grote slachtpartij denk ik? Ook niet fair naast alle ellende die zich daar al afspeelt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:59

aadburg schreef:
Waren het maar een paar dromers, rewilding Europa is een club die je niet moet onderschatten. Die zijn goed gefinancierd en zitten overal aan tafel, lees het stuk maar eens onder de link die ik hierboven in een post heb gezet.

Daar heb je wel gelijk aan. De hele dierenrechtenmaffia heb ik aardig onder de loep genomen en ik moet zeggen dat mijn mond meer en meer open valt. Het woord Maffia is wel op zijn plaats als je bijvoorbeeld alleen al kijkt naar de PVDD, animal Rights, Wakker dier en meer van dat soort clubs.

Een ander topic over de Hollandse manege heb ik goed uitgelegd hoe ik over deze dierenrechtenmaffia denk.
Het is ********* toch van de zotte dat paardenhouders op het platteland nu zo langzamerhand gedwongen worden om hun dieren op stal te zetten door dezelfde dierenrechtenmaffia die daar nu protesteert dat paarden binnen moeten staan.

Ik erger me ook meer en meer aan hun naieve volgelingen die zich voor hun karretje laten spannen en bij alles wat er met dieren gebeurt gelijk massaal staan te huilen over het dierenleed. In hun ogen is alles dierenleed. Zelfs paardrijden is in hun optiek een vorm van dierenleed. Ze zien dieren gelijk aan de mens. Maar ze zwijgen in alle talen over het dierenleed dat de wolf veroorzaakt. Een mens die een stukje vlees eet ook al is het biologisch en heeft het dier een levenlang in een weiland gelopen. Dan is die persoon voor hun een monster. Maar een wolf die een weiland in gaat en een hele kudde schapen op een afgrijselijke manier slacht dat moet wel kunnen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:00

Sunny schreef:

Ik zou het me niet afvragen op zo'n moment. Maar aan de andere kant welke gemiddelde Nederlander heeft nou een wapen?

Sassy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:01

Sunny, nee dat mag je dus niet, dan ben je strafbaar. Maar hey, misschien is er voor de landbouwers onder ons wel een schadevergoeding als je kind opgevreten wordt door een wolf. Ironie vind ik het. En hypocriet. Zolang het niet de eigen dieren of kinderen waren werd er maar steeds naar de schapenhouders gewezen, hoe slecht die wel niet hun dieren beschermden....

Hulp aan Australie vanwege de bosbranden: https://www.cbsnews.com/amp/news/austra ... TLWbDAge3U

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:02

Kymalin schreef:
nine1987 schreef:

Nouja die beesten staan ook achter hekken en kunnen geen kant op dus dat wordt 1 grote slachtpartij denk ik? Ook niet fair naast alle ellende die zich daar al afspeelt.

Binnen 5400 hectare komen ze wel aardig weg.. Beter dan in een klein weitje.. :)

<3 Wiebe & Sneakers <3

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:03

Wat ik me trouwens afvraag. Hoe zit het eigenlijk met rabiës? Wordt de kans daarop nu ook groter?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:06

Kymalin schreef:
Sunny schreef:

Ik zou het me niet afvragen op zo'n moment. Maar aan de andere kant welke gemiddelde Nederlander heeft nou een wapen?

Ik heb doorgaans m'n werkmes bij en op buitenrit heb ik ook altijd een mes bij.. Al kom ik daar niet heel makkelijk bij als ik opgegeten word.. Maar ik heb 'm wel.. :))

<3 Wiebe & Sneakers <3

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:09

Kymalin schreef:
Sunny schreef:

Ik moet in iedergeval savonds geen wolf voor de wielen van mijn auto krijgen want dan zal ik een bumpertje moeten halen van de sloop. Maar liever mijn bumper dan mijn paard.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:10

Loretta schreef:
Ik erger me ook meer en meer aan hun naieve volgelingen die zich voor hun karretje laten spannen en bij alles wat er met dieren gebeurt gelijk massaal staan te huilen over het dierenleed. In hun ogen is alles dierenleed. Zelfs paardrijden is in hun optiek een vorm van dierenleed. Ze zien dieren gelijk aan de mens. Maar ze zwijgen in alle talen over het dierenleed dat de wolf veroorzaakt. Een mens die een stukje vlees eet ook al is het biologisch en heeft het dier een levenlang in een weiland gelopen. Dan is die persoon voor hun een monster. Maar een wolf die een weiland in gaat en een hele kudde schapen op een afgrijselijke manier slacht dat moet wel kunnen.

Ze zien dieren helemaal niet gelijk met de mens. Ze zien de mens volledig los van de natuur. Anders was het niet zo'n probleem om dieren op te eten en ze zonder pardon te doden wanneer ze een bedreiging zouden kunnen vormen voor ons. Dat doen andere diersoorten namelijk ook. De natuur is niet lief en elke diersoort is slechts geïnteresseerd in hun eigen voortbestaan.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:11

@Nine Ik niet en ik hoop ook niet dat het zo ver komt dat dat nodig is. Ik vraag me ook af of je het redt met een mes. Dan moet je al precies op de juiste plek steken en zie dat maar eens te doen als jij of je dieren aangevallen worden.

Ik denk dat de bumper van Loretta efficiënter is :=

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:17

Vanitas schreef:
Loretta schreef:

Ze zien dieren helemaal niet gelijk met de mens. Ze zien de mens volledig los van de natuur. Anders was het niet zo'n probleem om dieren op te eten en ze zonder pardon te doden wanneer ze een bedreiging zouden kunnen vormen voor ons. Dat doen andere diersoorten namelijk ook. De natuur is niet lief en elke diersoort is slechts geïnteresseerd in hun eigen voortbestaan.

Dan moet je eens meelezen op de Facebook groep Vegan Nederland. Je slaat soms stijl achterover hoe ze over dierenrechten praten. Maar goed dat zijn natuurlijk niet de rewilders met invloed. Maar het is wel het stemvee voor dit soort ecomaffia.

Ze praten de dierenrechtenorganisaties bijna op religieuze toon na en ik moet zeggen dat ik dat toch behoorlijk eng vind.