Zorgen maken om wolf...

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Kymalin

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:23

Heb even gekeken maar dat zijn besloten groepen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:27

Kymalin schreef:
Heb even gekeken maar dat zijn besloten groepen

Ik heb een tweede account op FB daarmee volg ik dat soort lui en nog wel meer opinies. Ik wil uiteraard niet met mijn eigen FB op een vegan groep gezien worden en dat account had ik toch al door omstandigheden.
Meepraten doe ik niet. Ik lees alleen maar mee.

Als je van die ene groep alleen al de regels leest dan weet je al heel wat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:42

tienus63 schreef:
Nationaal park de hoge Veluwe is inmiddels hermetisch afgesloten om komst van de wolf in dat park te bemoeilijken.

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/nati ... kVeT9Omzhg

Vraag me af of dat wolvennest omgeving Kootwijk dan zich dan net buiten de hekken van het nationale park bevindt.

Nationaal park de hoge Veluwe was zo of zo al niet blij met de komst van de wolf. Wel ironisch dat nu uitgerekend de verbindingen die zijn aangelegd om het park met de rest te verbinden nu zijn afgesloten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:45

De baron gebruikte zijn nuchtere boerenverstand tijd geleden al toen hij zijn mening uitte.

#trotsoponzeboeren

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:51

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:19

De baron wilde toch al van die toegangen af. De edelherten en reeen die extra naar de hoge veluwe komen zijn slecht voor zijn groenplan. Hij doet overigens wat elke diereneigenaar mag. Hij zet grote hekken die zijn vee tegen wolven moet beschermen. Ze hadden er al redelijk wat van. Dus die paar poorten kosten hem de wereld ook weer niet.

Adventkalenders, snoepgoed en andere leuke cadeau's

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 07:48

Ehhh.. al die ecoducten en passages waren toch juist met miljoenen gerealiseerd om vrije passage te geven naar alle natuurgebieden en de Rijn etc? Denk ook aan de dure beekdalen etc. En nu de Veluwe dus op slot?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 07:53

Sunny schreef:
Mag je zo’n wolf eigenlijk doden wanneer hij je paard aanvalt? Of je kind?

Geloof me, een boer die z’n vee word aangevallen schiet als hij de kans krijgt een wolf heus wel voor z’n flikker en stopt hem daarna ver onder de grond of steekt hem in brand.
Ik zou hetzelfde doen!

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:21

En aan die hekken van de Hoge Veluwe kun je dus zien hoe het buitengebied rond de Veluwe (en andere gebieden waar wolven komen) er dus uit zouden moeten gaan zien wil je je eigen beesten beschermen; Gevangenis Nederland...

Zoek je iets leuks voor jezelf of om cadeau te doen. Ik heb een verzameling zelfgemaakte artikelen die uniek in design zijn, artistiek van vorm of gewoon 'apart'... :)
https://www.bokt.nl/markt/ad/497547/div ... -artikelen

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:00

Kymalin schreef:
@Nine Ik niet en ik hoop ook niet dat het zo ver komt dat dat nodig is. Ik vraag me ook af of je het redt met een mes. Dan moet je al precies op de juiste plek steken en zie dat maar eens te doen als jij of je dieren aangevallen worden.

Ik denk dat de bumper van Loretta efficiënter is :=

Ja maar.. Mijn paard heeft geen bumper... -O-

<3 Wiebe & Sneakers <3

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:28

Nee da's waar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:44

nine1987 schreef:
Kymalin schreef:
@Nine Ik niet en ik hoop ook niet dat het zo ver komt dat dat nodig is. Ik vraag me ook af of je het redt met een mes. Dan moet je al precies op de juiste plek steken en zie dat maar eens te doen als jij of je dieren aangevallen worden.

Ik denk dat de bumper van Loretta efficiënter is :=

Ja maar.. Mijn paard heeft geen bumper... -O-

Zover dat je al op buitenrit moet vrezen is het gelukkig nog niet. Maar met 0,0 beheer en het de wolf zich maar onbeperkt laten voortplanten weet je natuurlijk niet waar het eindigt. Daarbij nog eens die mensen die het bos in gaan om een foto van de wolf te maken. Op dit moment is het vooral een ramp voor schapenhouders. Maar aan Duitsland zien we al duidelijk dat het voor paardenhouders ook al een drama is geworden. Het probleem met het achter over leun beleid is dat het alleen maar van kwaad tot erger wordt.

Na het debacle in de Oostvaardersplassen is het terecht dat men wel heel kritisch is tegenover dit soort rewilding projecten aankijkt. Dan heb ik het nog niet eens over alle andere uit de hand gelopen plagen zoals ganzen en steenmarters. Nu is het alleen nog maar een ramp voor schapenvoeren maar naarmate de roedels groter en groter worden en er steeds meer wolven bijkomen worden de problemen groter en groter. Wat er nu al met schapenhouders gebeurt zou onacceptabel moeten zijn. En ook het feit dat de wolven zonder enige angst dwars door woonwijken lopen is al iets waar je je zorgen over moet maken. Nu er eenmaal jongen zijn gaat het hard en hebben we straks een roedel van 5. Wat die gaan doen is ook nog niet te voorspellen. Maar dat het aantal heel snel toeneemt dat is wel duidelijk.

Kijk gewoon wat er in het buitenland gebeurt voor ellende en bedenk daarbij ook nog eens dat Nederland veel dichtbevolter is. Dat ze in de toekomst geen mensen aan zullen vallen dat kan niemand helaas garanderen. De wolf is een vrij intelligent dier en juist dat maakt ze zo onberekenbaar. Maar dat het alleen maar erger en erger wordt dat staat inmiddels wel vast door ervaringen in het buitenland.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:17

Wat mij vooral zo tegenstaat van alle liefhebbers is dat ze de risico's zo wegwuiven. Zet maar een hek, dat beschermt je vee wel. Honden en kinderen zullen ze niet pakken. In het buitenland blijkt al dat hekken van 2,20m hoog onder stroom ze niet tegenhoudt. Honden worden aan stukken gescheurd waar je bij staat. Kinderen komen vanzelf aan de beurt, daar kun je op wachten. Onze voorouders waren niet dommer dan wij, die hebben de wolf niet voor niets uitgeroeid. Ze waren slechts iets minder ver ontwikkeld, maar hadden daarentegen nog wel stukken meer gezond verstand.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:18

Maar je kunt tegen zijn, protesteren, niet willen enz. Daarmee gaan ze niet weg :n dus moet je maatregelen nemenom je dieren veilig te houden.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:16

karuna schreef:
Maar je kunt tegen zijn, protesteren, niet willen enz. Daarmee gaan ze niet weg :n dus moet je maatregelen nemenom je dieren veilig te houden.

Precies! dat zei ik stukje terug ook.Klagen en praten erover houd hem echt niet tegen, kán je hem uberhaupt tegen houden? nee lijkt me niet. Wat als de wolf dit doet of dat doet, of mag ik dit dan doen of dat dan doen.Nu al maatregelen treffen en proberen zo wolfvrij mogelijk te maken is het enige wat je nú kan doen.

Mocht ik de wolf ooit tegen komen in het bos,ik heb een busje Dogspray in me zak,zou een kleine kans kunnen zijn om eraan te ontkomen.

FB Groep Second Chance.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:24

Alleen de vraag is dan welke maatregelen. Ik kan niks anders bedenken dan de paarden zo of zo in de nacht ophokken.
En dan over pepperspray. Het blijft verboden maar als het zover komt dat je niet zonder kunt dan moet je dat maar op zak hebben.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:25

karuna schreef:

Dit heb je nu al een keer of 3 gezegd in dit topic :+

Ik denk dat de mensen die in de gebieden wonen waar de wolf zijn opmars maakt, zich hier ook wel degelijk van bewust zijn.
Alleen is de vraag HOE kun je je dieren hiertegen beschermen ? Als er al bescherming mogelijk is...
Het gaat dan niet zozeer over een stel kippen of een paar paarden op een postzegel, maar wel over grote gebieden met veel dieren waar je niet zomaar een omheining van 3m hoog kan neerpoten.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:29

karuna schreef:

Dat is wel heel passief gedacht hè. We leven hier in een democratie dus in theorie hoeven we alleen maar genoeg mensen te overtuigen van ons gelijk om onze zin te krijgen. Dat gaat natuurlijk niet van vandaag op morgen, maar hoe meer mensen in gaan zien dat de wolf niet alleen koetjekoe is, hoe groter de kans dat er maatregelen genomen gaan worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:29

S nachts opsluiten goed, stroom met gaas om je weides heen.

Y; Dag oude man

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:32

Kuddes van 400 dieren kun je niet zomaar iedere nacht gaan opsluiten :+
Gaas en stroom zijn duidelijk niet afdoende. Zie posts hierboven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:34

Vroeger waren er schaapskooien waar de schapen s nachts inkwamen, en heel bot gezegd als er tevee, dieren zijn om op te sluiten moet je of minderen of accepteren dat er soms eens wegvalt of meer hokken bouwen.

Y; Dag oude man

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:35

Of de wolf voor z'n kop schieten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:41

Vanitas schreef:

Die tijd zal ook vast komen dat het toegestaan is.Iedereen snapt natuurlijk dat er straks téveel wolven zijn en dat het niet goed gaat.Typisch nederland, eerst toekijken en als het puntje bij paaltje is,pas ingrijpen.

FB Groep Second Chance.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:43

gohya schreef:
Vanitas schreef:

Die tijd zal ook vast komen dat het toegestaan is.Iedereen snapt natuurlijk dat er straks téveel wolven zijn en dat het niet goed gaat.Typisch nederland, eerst toekijken en als het puntje bij paaltje is,pas ingrijpen.

Die tijd gaat ook zeker wel komen. De tijd dat het gezonde verstand terugkeert.
Maar tot die tijd moeten we onze dieren wel beschermen. De grote vraag is alleen hoe.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:49

Wat mij wel opvalt is dat waar de Duitse FN een duidelijk standpunt over de wolven heeft ingenomen onze veelgeprezen KNHS zich hult in stilzwijgen. Ze weten steeds goed te vertellen hoe het moet qua welzijn maar daar hoort volgens mij ook bescherming tegen tegen wolven bij, opgejaagd, aangevreten en gedood worden door wolven lijkt mij niet bevorderlijk voor het welzijn. Daarnaast zouden ze een grote groep recreatieve leden moeten vertegenwoordigen die hier ook mee geconfronteerd gaan worden.