50-plussers te paard ...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:43

Gaaf, RR!
Paarden krijgen straks weer mengseltje met extra zeewier voor de zouten. Op zich doen ze het best goed met de warmte, maar rijden doen we even niet. Uiteraard hebben ze ook een zoutblok 24/7 ter beschikking.

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

Marilu

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 20:33

Oh, dat wis ik niet, Ibbel. Ik dacht dat ze er beter tegen kunnen dan wij. Niet dus.

Wat ik hier bij ons wel raar vind, is dat de paarden weliswaar veel binnen komen staan, vooral voor de insecten, maar dat ze dan altijd een warme stal uitkiezen. Ze staan liever in de warme, kleinere houten stal, dan in de koelere en grotere stenen stal. Daarom ging ik er dan ook van uit, dat de warmte hen niet veel kan schelen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:55

Wij hebben vanavond de partytent voor de schuilhut gezet voor extra schaduw. Ze stonden er in no time in, heel interessant was het!!!!
Binnen is het iets koeler maar dan gaan ze schuren. Kippen in de box gedaan dan maar.......

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:52

Laten ze dat staan dan zo'n partytent? Die zou hier in no-time in stukken liggen. Ik moet hier alles olifantbestendig maken.

Pluk de dag!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 04:45

Stik jaloers op al diegene die buitenrijden ;(
Hier al in geen weken gereden, veels te gevaarlijk.

De processie rupsen vallen op dit moment dood uit de bomen.
De bomen zijn finaal kaal gevreten en de rupsen lopen op iedere boom die er staat, dus zelfs over de dennebomen.
Ik kreeg er zondag over mij heen toen ik naar de mesthoop liep.
Hoorde wel wat vallen her en der maar had te laat door dat het die rupsen waren.
Gisteren maar naar de huisarts geweest want ik kon mijn nek niet meer draaien, zo dik en gezwollen.
Slaap al weken met koelpats onder me nek en schouders.

Gelijk een doos pillen meegekregen.

Ik werk in de aardbeien dus deze week voor mij ook tropenrooster.
Voordeel is wel dat ik smiddags de paarden extra kan verzorgen.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 06:04

BusyMissy schreef:
Laten ze dat staan dan zo'n partytent? Die zou hier in no-time in stukken liggen. Ik moet hier alles olifantbestendig maken.

Tot nu toe wel, het zijn ook helemaal geen slopers, met dekens ook niet.......
Ben blij dat het morgen wat normaler is......

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:42

Vanochtend een paarden massage workshop mee gedaan bij de plaatselijke ponyclub. Begonnen om 9.00 uur tot 12.00 heerlijk in de schaduw met klein windje. Heeeeerrrlijkk! Paarden stonden te genieten en mijne was best blij met dr uitje ;)
Was leerzaam en wellicht leuk om een keer op stal te organiseren.
Daarna paard op stal gezet met ventilator dus die kan lekker tukkie doen. Vanavond weer de wei in. Ik ben nu siësta aan het houden. :O

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 06:45

Iemand een tip voor een grondwerk cursus voor paarden met een trauma? Zonder eigen paard want ze valt om op de trailer (wil ik dan op een later tijdstip mee aan de gang). Ik heb haar nu ruim 2 jaar en ze is echt wel vooruit gegaan maar ik wil dat ze duidelijk HAPPY is. Het is een binnenvetter en erg snel overprikkelt. Omgeving Gooi zou fijn zijn...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:22

Margee, neem eens contact op met Irene Smeets van Kings Crossing. +:)+

Cissy leuk zo'n groepsmassage.

Vanochtend vroeg al op het paard. Net voor de hitte weer terug. Rondje door het dorp gedaan, heerlijk zonder dazen en rupsen
We worden steeds dapperderderder *\%/*

Afbeelding

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:15

Heb weer even wat bij gelezen, Na inslapen van mijn paard 29April ben ik even uit de paarden geweest

het kwam ineens vanwege nieuw paard erbij een maand eerder dan de planning was....

Was er letterlijk ziek van..

Heb op stal nog op paard van stalgenootje een rondje gedaan maar het gevoel op stal was ineens zo anders...

Ben 2 weken op vakantie geweest net terug en man heeft nog 1 week vrij
daarna ga ik weer met vriendin mee naar stal

Mis mijn vriendje vreselijk...10jr mijn zorgenkindje geweest elke dag paar uur bij hem en nu ..is daar het Gat....

hoop het plezier wel weer terug te krijgen kan op een Fries en Tinker rijden,maar voelt zo anders...maar mis het trutten en ook het rijden....

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:38

Mirgino, sterkte :(:)

Stalgenootje op een voirge stal heeft in december afscheid moeten nemen van haar paard. Sinds april heeft ze de kriebels weer terug gekregen als bijrijdster op een haflinger hier op stal. Had ze van zichzelf ook niet gedacht maar ze heeft er weer lol in

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:26

Mirgino :(:) je moet gewoon door dat rouwproces heen, het is heel normaal dat je in een gat komt zeker als de laatste tijd intensief is geweest. Neem gewoon je tijd, de kriebels komen wel weer een keer.
Veel sterkte met verwerken.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 14:09

Mirgino, heel begrijpelijk dat je jouw topper zo erg mist. Zo'n proces heeft zijn tijd nodig :(:)
Toch geen slecht idee om je zinnen te verzetten door nu al een ander paard te vertroetelen of te rijden.
Zo kan je dat gepieker toch ook even uit je hoofd zetten.

Hiphopje, in de woonwijk zullen de mensen wel eens raar opgekeken hebben, toen ze daar plots een zebra door de straat zagen wandelen ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:33

Mirgino: sterkte!!!

Hiphopje: STOER!!

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:45

Stilletjes hier

Hier weer verschillende buitenritjes erop zitten en een lesje. Moet he afkloppen, het valt tot nu toe nog mee met de dazen. Wel veel eikenprocessierupsen overal. Vorige week had Gibbs zijn neus helemaal onfe r de bultjes. We hebben waarschijnlijk op een verkeerd plekje grasjes staan happen. Man wat had ie een jeuk. Gelukkig was het na 3 dagen over

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-19 18:57

Ik heb ook het idee dat het nog goed meevalt met de dazen, maar aan de andere kant is het wel zo, dat beide paarden blijkbaar toch gebeten zijn door een exemplaar en dan nog wel allebei op net dezelfde plek, onderaan de buik. Ze hebben allebei zo'n serieuze bult, dat kan bijna van niets anders dan een daas zijn.

Ben zinnens om eens een osteopaat te laten komen voor ons jongste paard. Haar peesontsteking mag dan wel genezen zijn, maar ik vind dat ze stroef blijft lopen. Dit heeft ze eigenlijk altijd al wel gehad, maar het is iets dat er niet op verbetert eerder integendeel. Het schijnt dat sommige paarden echt wel superstijf zijn van nature en een lange opwarming nodig hebben. Misschien is zij ook 'gewoon' zo'n paard of misschien is er wel een heel andere oorzaak. Vandaar dat ik toch eens een andere benadering wil proberen om te proberen dit uit te klaren. Degene die ik voor ogen heb, is dierenartse en doet daarnaast ook osteopathie en craniosacrale therapie.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:04

Iedereen druk denk ik. Hier ook pas 1 daas gespot. Gelukkig weinig last ook van de rupsen, wel wat bultjes (wei ligt aan de Eikendijk) maar niks ectreems.
Denk dat je goed doet aan een osteopaat Marilu, stijfheid is toch nooit prettig voor een dier.
Ik begin nog iedere week blijer te worden met mijn paardje. Buitenrijden gaat echt fijn nu, alleen mensen in de verte op de vlakte zijn nog spannend.
Vorige week ook heel braaf met springen, zelfs een oxer gesprongen (en die vind ik écht eng) ik was megatrots op haar.
En afgelopen maandag liep ze echt te sjouwen op de dressuurles, man wat kan dat dier lekker lopen wanneer ze de spanning los laat.
Dinsdagavond op wedstrijd, eerste proef geprobeerd met het gevoel van maandag te rijden. Ging best goed, wel hier en daar wat spanning.
Tweede proef waren we het kwijt. Achteraf bedenk ik me dat ik zelf niet meer genoeg focus had, ik wist namelijk precies wat er aan de kant gebeurde en daar had ik op dat moment natuurlijk niet mee bezig moeten zijn. Ik had 2 mega verzet- uitbarstingen, kon nog maar net blijven zitten, maar ze voelde alleen maar boos aan, niet het bange of de blinde paniek die ze eerder kon hebben. Na zo'n moment loopt ze ook gewoon braaf het proefje verder door. Er blijft niks meer "hangen" het vloeit allemaal meteen weer af.
We zijn er nog niet, maar hier kan ik wel wat mee. Ga volgende keer ook wat hoger starten zodat ze wat meer te doen heeft om haar aandacht bij te houden. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik een "gewoon" paard onder m'n kont heb. Het voelt zo fijn dat we elkaar beginnen te snappen en te respecteren. De puzzelstukjes vallen op hun plaats.

Pluk de dag!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:21

Oh BusyMissy: wat fijn dat de ontwikkelingen zo goed gaan! Maar dapper hoor: boosheids verzet uitzitten!

Hier inderdaad even heel erg druk geweest, gelukkig tussen door wel gewoon bij mijn paardjes hoor. Dat is voor mij echt heilige tijd. Maar ben dan wel minder op bokt/ of alleen lezend, geen zin om te typen dan :)

Maar goed: als het goed is wordt het nu weer wat rustiger.
Kan ik ook weer tekst + plaatjes plaatsen van wat ze zoal aan het doen zijn.

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:37

Hier vooral druk met huis kittenproof te maken en wat klusjes op te pakken die wat lang bleven liggen. Kitten komt de 15e :):)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:38

Ik ging gister een eindje wandelen met Kid. Ik heb niet altijd zin om te rijden.
Ze werd echt aangevallen door de hertenluisvliegen -O- we kunnen dus echt niet meer zonder deken op pad.
T was echt sneu.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:01

Spannend Cissy!

Wat een ellende als je in de zomermaanden zoveel last hebt van insecten justkid, dat maakt de lol van het buitenrijden meteen een heel stuk minder.

Ik heb afgelopen week mijn andere merrie opgehaald bij de kliniek. Ik had haar dit voorjaar laten dekken en ze was meteen van de eerste poging drachtig, maar helaas bij de tweede check geen leven meer in het embryo. Na 2 gemiste ovulaties (die steeds sneller kwamen dan verwacht) nu eindelijk weer kunnen insemineren. vind het nu ineens heel spannend, wordt al wat later in het jaar nu en weet niet of ik hierna nog een poging waag. Maar heel hard hopen dat er nu iets inzit en ook blijft zitten!

Verder vandaag voor het eerst lenzen gehaald. Ik vrees op wat typefouten hier, want lezen gaat nog niet optimaal. Ik was een bril zo beu, de paarden stoten regelmatig dat ding van mijn neus en dan heb ik weer een gekneusd neusbotje en een beschadigde bril.
Hebben jullie daar ook last van? Of allemaal nog gezegend met goede ogen? Of zijn jullie paarden niet zo lomp als die van mij...

Pluk de dag!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:09

Ik ben juist gestopt met lenzen. Na de menopauze worden je ogen droger, en ik kreeg steeds meer last van m'n lenzen. Ik heb nog wel daglenzen liggen, maar ik rijd op dit moment ook heel weinig. Heb alle merries laten dekken, 2 zijn er al drachtig, en nr 3 kan ik eind volgende week scannen. Twee van de merries zijn bovendien niet helemaal 100% (beide een peesoperatie achter de rug), dus ik heb 'maar' één volledig inzetbaar rijpaard momenteel, die het eigenlijk voor de wagen veel leuker vindt dan onder het zadel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:24

Voor veraf zijn mijn ogen nog goed, maar ik heb wel leeslenzen. Ideaal. Vind het niks om de hele dag zo'n leesbril op en af te zetten.

Vanmorgen nog een lekker buitenritje gemaakt. Wel veel dazen hier, maar uitrijdeken op en flink ingespoten met Veerust, dan is het goed te doen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:46

cissy schreef:
Hier vooral druk met huis kittenproof te maken

Good luck }>
Wij hebben twee van die terroristen in huis. NIETS is veilig :')

Ooit kwam psycholoog Dr. Paard ter sprake:
Afbeelding

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:59

Ik heb vanaf mijn vierde al een bril (-4 -7 B-) ) en harde lenzen vanaf mijn 16e.
Ik heb er nu een bril bij en sinds kort met leesgedeelte.
Ik heb het liefste mijn lenzen in.
Voor paardrijden als het echt stoffig is heb ik ook nog zachte daglenzen.
Met harde lenzen en zand ertussen dan weet je echt niet waar je het zoeken moet van de pijn.